Skocz do zawartości

Migająca kontrolka CRUISE


Bjern

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zdarzyło mi się już dwa razy. Otóż po odpaleniu silnika rano, zaczęła migać kontrolka CRUISE. Dopiero wyłączenie i ponowne uruchomienie silnika powoduje iż ta kontrolka przestaje migać. Nadmienię, że podczas migania kontrolki nie działa podczas jazdy CRUISE CONTROL. Pozdrawiam.

 

Subaru Forester z 2006 roku silnik 2,0 bez turbiny przebieg 85.000 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

mnie sie to włączyło jak przyśpieszałem na tempomacie pod góre. potem auto postało zgaszne ze 20 minut i samo sie naprawiło. to jakiś błąd w komputerze może w serwisie Ci to usuną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz spróbować wyłączyć akumulator na kilka minut . Jeśli to nie pomoże , to najlepiej z takim migającym podjechać do serwisu . Jeśli po drugim odpaleniu nie miga i pojedziesz do serwisu , to komputer może nie pamiętać tego błędu i nie zdiagnozują przyczyny .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

6, mialem/miewam podobne objawy w 2.5 Xt AT, w service skasowali i powiedzieli, ze "czujnik polozenia prawej przepustnicy" - ogolnie czasami sie zapala przy kolejnym rozruchu po "katowaniu"... ale zawsze samo znika po paru godzinach :) no i jak mruga to tempomat nie dziala !! :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Ja mam aktualnie podobny problem. Miga Criuse i świeci się Check Engine. Zastanawia mnie to, bo kilkanaście kilometrów wcześniej zawisłem na dośc sporym kamieniu i osłona silnika dalej już ze mną nie pojechała... Sprawdzałem, czy jakiegoś wycieku po tej akcji nie ma, ale chyba wszystko jest ok. GAszenie auta i ponowne zapalanie nie pomaga.

Byłbym wdzięczny za radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie identyczny przypadek. Świecił / mrygał "cruise", a "check engine" nie. Pisałem już o tym przy wątku chyba o paliwie. Stało się to po zatankowaniu paliwa na pewnym BP podczas świąt (zwykle tankuję się na stacji benzynowej przy dużym supermarkecie gdzie paliwo teoretycznie powinno być gorsze). Po wypaleniu paliwa z BP - świecenie / mryganie ustało i już nie wraca.

 

Nawet miałem zamiar jechać do ASO ale nie zdążyłem bo się samo zreperowało. Może ktoś zdąży i będziemy mieć pełniejszy obraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam aktualnie podobny problem. Miga Criuse i świeci się Check Engine. Zastanawia mnie to, bo kilkanaście kilometrów wcześniej zawisłem na dośc sporym kamieniu i osłona silnika dalej już ze mną nie pojechała... Sprawdzałem, czy jakiegoś wycieku po tej akcji nie ma, ale chyba wszystko jest ok. GAszenie auta i ponowne zapalanie nie pomaga.

Byłbym wdzięczny za radę.

Migający Cruise to tylko "pochodna" od Check Engine. Mam tak samo :wink: .

Nie zniknie Ci to w ten sposób.

Musisz sprawdzić co to za błąd i go wykasować, jak nie wiesz gdzie się z tym udać (poza ASO), zapytaj w Trójmiejskich Spotach, bo widzę, że jesteś z okolicy, pewnie ktoś Ci pomoże.

:wink:

 

Trójmiejskie Spoty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...
  • 1 rok później...

Cześć! "Odgrzewam kotlecik" z racji wystąpienia na trasie takiego błędu w mojej Subarynie. Problem nie zniknął po tankowaniu ani wyłączeniu na dłuższy czas auta, zdecydowanie muszę udać się do elektromechanika :/ czyczy ktoś z Was jeszcze spotkał się ponownie z taką komedią? Czy u Was również (oprócz kontrolki check engine i migającego cruise) włączyła się kontrolka kontroli trakcji?

Auto: Subaru Forester III (SH) 2.0 Pb LPG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rarule napisał:

Cześć! "Odgrzewam kotlecik" z racji wystąpienia na trasie takiego błędu w mojej Subarynie. Problem nie zniknął po tankowaniu ani wyłączeniu na dłuższy czas auta, zdecydowanie muszę udać się do elektromechanika :/ czyczy ktoś z Was jeszcze spotkał się ponownie z taką komedią? Czy u Was również (oprócz kontrolki check engine i migającego cruise) włączyła się kontrolka kontroli trakcji?

Auto: Subaru Forester III (SH) 2.0 Pb LPG 

W Subaru te trzy kontrolki palą się zawsze , jak komp wykryje jakiś problem ,przy czym określi go jakimś kodem usterki. Spróbuj zapalić i zgasić 6 razy pod rząd , jak problem był chwilowy powinno pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Rarule napisał:

ubogą mieszanką paliwową- urok LPG

Mam dwa SUBARU zasilane LPG i dwa razy zdarzyło mi się mieć podobny problem. Raz w Legacy, raz w Foresterze - oba po zatankowaniu na mniejszych stacjach. Nie wiem gdzie tankujesz, ale polecam spróbować LPG z dużych sieciowych stacji i problem pewnie zniknie. Obwiniał bym jakość paliwa a nie urok LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym obstawiał źle wyregulowana instalacje. Komputer PB powinien sobie skorygować czas otwarcia wtrysków benzynowych, tym samym LPG (mnożnik). Jeśli mnożnik będzie za niski dla danych czasów otwarcia wtrysków PB to będzie nie dolewał "paliwa" i stąd te błędy. Bo dla danego obciążenia ma być dany czas itd. Najlepiej stroić LPG z sonda AFR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj staram się tankować na stacjach "Lotos", jednak tym razem byłem w Augustowie i paliwo kupiłem od koncernu PKN Orlen. No nic, problem na razie usunięty, podlecę jeszcze do gazownika i niech on rzuci fachowym okiem. Tak czy siak- dziękuję za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam już od dłuższego czasu ten sam problem.

Najpierw mechanik sugerował wymianę świec - rzeczywiście jak się okazało, długo nie były wymieniane. Kontrolki zapaliły się ponownie.

Błąd coś mówi o katalizatorze ale mechanik sugeruje, że któryś z wtryskiwaczy może niedomagać. Kupiłem płyn/gaz wpuszczany do zbiornika gazowego do czyszczenia wtryskiwaczy. Zobaczymy bo mechanik na razie na urlopie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Już się cieszyłem, że pomogło bo ponad 100 km nic się nie działo, a tu wczoraj bach, znowu check engine.

Zapalił się przy dość wolnych obrotach silnika bo przy jakichś 2 tys obr/min. Mechanik zwiększył nieco ciśnienie gazu podawane na niższych obrotach i skasował błąd - zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Chyba prawie wszystko? :) U mnie zwykle zacięty zawór powietrza wtórnego, raz też błąd sondy lambda (SG wolnossak). Nie wiem, jakie jest kryterium, kiedy miga samo cruise, a kiedy świeci CEL. Torque prawdę Ci powie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...