Jump to content

Pare pytan zwiazanych z PPP...


Misiek4
 Share

Recommended Posts

Witam !

 

1. Czy bedzie dostepny Prodrive Performance Pack ?

2. Jesli tak to kiedy mozna sie go spodziewac w ofercie ?

3. Jesli tak to czy bedzie dostepny dla WRX'a, czy tez tylko dla STi ?

 

Z gory dziekuje za odpowiedz.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Witam !

 

1. Czy bedzie dostepny Prodrive Power Pack ?

2. Jesli tak to kiedy mozna sie go spodziewac w ofercie ?

3. Jesli tak to czy bedzie dostepny dla WRX'a, czy tez tylko dla STi ?

 

Z gory dziekuje za odpowiedz.

 

 

Prodrive Performance Pack...

 

 

Było juz o tym na forum - poszukaj. Jeżeli dobrze pamiętam Dyrekcja mówiła że trwają na ten temat ustalenia. Aha i to jest do STI.

Link to comment
Share on other sites

Prodrive Performance Pack...

poprawione :)

Było juz o tym na forum - poszukaj. Jeżeli dobrze pamiętam Dyrekcja mówiła że trwają na ten temat ustalenia. Aha i to jest do STI.

Wiem ze bylo - ale bylo dosc dawno, dlatego mysle, ze warto odswiezyc temat. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

PPP jest testowany w SIP. Jednocześnie poszukujemy ubezpieczenia skłonnego do zawarcia odpowiedniej umowy (FHI nie przejmuje odpowiedzialności gwarancyjnej za zainstalowanie tego urządzenia, podobnie jak i przy innych rodzajach tuningu).

 

pzdr.

Link to comment
Share on other sites

PPP jest testowany w SIP. Jednocześnie poszukujemy ubezpieczenia skłonnego do zawarcia odpowiedniej umowy (FHI nie przejmuje odpowiedzialności gwarancyjnej za zainstalowanie tego urządzenia, podobnie jak i przy innych rodzajach tuningu).

 

pzdr.

 

Jaka jest przewidywana cena zestawu?

 

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Na jakiejs stronie z UK znalazłem to. Interesująca rzecz ten PPP.

 

Performance Pack

 

STI circa 310-330BHP

WRX circa 260-280BHP

 

JWR Full Turbo Back System

Boost Controller

HKS 46mm Boost Gauge and Pod

JWR Air Filter

Forge Recirc DV

 

£795 Pack Price

 

*Price includes VAT but excludes fitting

Link to comment
Share on other sites

Na jakiejs stronie z UK znalazłem to. Interesująca rzecz ten PPP.

 

Performance Pack

 

STI circa 310-330BHP

WRX circa 260-280BHP

 

JWR Full Turbo Back System

Boost Controller

HKS 46mm Boost Gauge and Pod

JWR Air Filter

Forge Recirc DV

 

£795 Pack Price

 

*Price includes VAT but excludes fitting

 

Witam,

To o czym piszesz to nie jest PPP, tylko jakiś inny pakiet tuningowy.

W skład PPP wchodzi:

- przeprogramowany ECU z inną mapą i zwiększonym doładowaniem (w przypadku STI jest to 1,4bara)

- nowy układ wydechowy

- wydajniejsza pompa paliwa (PPP do modelu 03).

 

305HP/405Nm za 1999 funciaków.

 

Dostępne są ulotki reklamowe na stronie Prodrive'u:

http://www.prodrive.com/default2.asp?M=210

:idea:

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Czyli gra warta świeczki :) A co do tego "mojego" performance pack to jasne, ze prodrive nie oferowałby zestawu skladającego sie z czesci kliku roznych firm (np. HKS) i zadnej firmowanej przez Prodrive. Ale mądry Polak po fakcie.

pozdr

Link to comment
Share on other sites

W WRX-ie do 60 mph:

 

Seria: 5,5s

PPP: 4,8s :shock:

 

Ciekawe jak wyglada to z STI :shock:

 

Już podaję:

 

Seria: 5,17s

PPP: 4,62s

 

Taki sam wynik dla MY02, jak i MY03.

Ale muszę cię rozczarować -> PPP to żadna rewelacja. Płaci się głównie za możliwość modyfikacji z zachowaniem gwarancji. W STI wystarczy wymienić wydech na 3'' decat i już masz podobny efekt za 1/3 tej ceny i to bez ryzykownego zwiększania doładowania. A mając te 15k+ PLNów (bo zakładam, ze minimum tyle będzie kosztował PPP w Polsce) można dużo więcej zrobić, niż tylko wydech + chip. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Tylko wtedy masz gwarancje, ze Ci sie nie rozsypie silnik na trasie Krakow - Warszawa :roll:

 

Wlasnie bylem w gmachu krolewskim (salon Subaru w Krakowie :wink: ) i dowiedzialem sie, ze SIP testowalo PPP w warunkach eXtremalnych - "000" na rajdzie Elmot (zdjecia ponizej)

 

 

Pozdrawiam,

ThanJu

Link to comment
Share on other sites

ano wlasnie widzialem te zdjecia, i sie zastanwialem co robi krakowska impreza ktora czesto stoi przy "gmachu krolewskim" na rajdzie elmotu jako OOO, a to Dyrekcja prowadzila? :twisted: ......

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

Nie, nie prowadziłem :)

Natomiast okazjonalnie "używałem" 000 jako "szybkiej taksówki" pomiędzy OS-ami.

Prowadził pan Dariusz Poletyło, przemieszczając się szybko i sprawnie, a jednocześnie nie przyprawiając mnie o stan przedzawałowy 8)

Wychodzę z założenia, że sprawy wymagające ręki fachowca powinno się właśnie fachowcowi powierzać. O tym, że teza ta jest słuszna może świadczyć fakt, że nasza zerówka była jedyną, która bez jakichkolwiek strat dotarła do mety rajdu.

 

pzdr.

Link to comment
Share on other sites

Poprosimy o obiektywną opinię na temat PPP (tylko bez marketingu 8) )

- jak odczucia jeśli chodzi o przyspieszenie/moment?

- co z turbo lagiem - o ile wcześniej ładuje turbina?

- poziom halasu -> czy wydech jest dużo glośniejszy (porównywalny np. ze scoobysport?)

 

- jaka będzie cena zestawu w Polsce? :P

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

Bez marketingu (tak między nami, to jako znany sknera z pewnościa nie poswięcałbym czasu na marketing rzeczy, których brak w naszej ofercie :P ):

 

Przyspieszenia - różnica niewielka (do stwierdzenia przy bezpośrednim porównaniu)

Lag - turbina zaczyna pracować ok 500 obr/min wcześniej w podobnych warunkach (wartość orientacyjna); zdecydownaie lepsze odczucie elastyczności, turbina włącza się bardziej miękko :arrow: subiektywne odczucie gwałtownego przyspieszenia po przekroczeniu obrotów laga jest mniejsze, niz w wersji standard.

Poziom hałasu jest większy niż w standardzie, lecz głośność jest nieco mniejsza, niż przy Scooby.

 

Cena - zakładając że system będzie wprowadzony do Polski - będzie m.in. zależna od wysokości ubezpieczenia gwarancyjnego (negocjacje wciąż jeszcze trwają).

 

pzdr.

Link to comment
Share on other sites

Przyspieszenia - różnica niewielka (do stwierdzenia przy bezpośrednim porównaniu)

To się zgadza z opisami PPP z UK. Tak naprawdę rożnica odczuwalna jest w wysokim zakresie obrotów..

 

Lag - turbina zaczyna pracować ok 500 obr/min wcześniej w podobnych warunkach (wartość orientacyjna); zdecydownaie lepsze odczucie elastyczności, turbina włącza się bardziej miękko :arrow: subiektywne odczucie gwałtownego przyspieszenia po przekroczeniu obrotów laga jest mniejsze, niz w wersji standard.

Te 500rpm niżej też nie rzuca na kolana. Może to przez ten katalizator? Przyzwoity wydech 3'' obniża doładowanie o jakieś 700-800rpm. No i to "zmiękczenie" nie brzmi zachęcająco :( Ja jestem fanem jak najbardziej subiektywnego wciskania w fotel :twisted:

Poziom hałasu jest większy niż w standardzie, lecz głośność jest nieco mniejsza, niż przy Scooby.

To akurat mi się podoba, coś w stylu "ryczący komfort jazdy" :o Fajnie, żę jest trochę głośniejszy.

Cena - zakładając że system będzie wprowadzony do Polski - będzie m.in. zależna od wysokości ubezpieczenia gwarancyjnego (negocjacje wciąż jeszcze trwają).

No tak. Jak na razie nie jestem przekonany. Chyba poczekam cierpliwie do końca gwarancji :twisted::lol:

 

pozdr!

Link to comment
Share on other sites

A mając te 15k+ PLNów (bo zakładam, ze minimum tyle będzie kosztował PPP w Polsce) można dużo więcej zrobić, niż tylko wydech + chip. :roll:

Podejrzewam ze cena w PL nie powinna byc az tak zaporowa. Znalazlem w USA zestawy Prodrive juz od 1150$ za PPP1 do 2500$ za PPP3. http://www.spimotorsports.com/Catalog/t ... oducts.htm

Doliczajac clo i podatek powinno wyjsc ponizej 15k PLN za PPP3.

Link to comment
Share on other sites

Znalazlem w USA zestawy Prodrive juz od 1150$ za PPP1 do 2500$ za PPP3.

 

To są do US-spec WRX a nie do STi. No a biorąc pod uwagę to, że PPP występuje tylko w jednym rodzaju a nie w "Stages", czuję tu kreatywną rękę jakiegoś jeszcze tunera oprócz Prodrive'u.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Dyrekcja SIP

Powoli, lecz konsekwentnie posuwamy sie po zamierzonej linii. :)

Cena na PPP łacznie z gwarancją (jesteśmy w przededniu podpisania umowy) została ustalona na 3.900 Euro.

Wprowadzenie przewidujemy w czerwcu.

Poniżej krótki cytat z testu Imprezy z PPP:

 

VITAL STATISTICS

Model Subaru Impreza WRX STi with Prodrive performance pack

Engine type Four cylinders, turbocharged, 1994cc

Power/Torque 300bhp @ 6000rpm/ 299 lb ft @ 4000rpm

Transmission Six-speed manual

Suspension (front and rear) inverted struts, coil springs, anti-roll bar

Tyres 225/45 ZR 17

Fuel/CO2 n/a / n/a

Co car tax £3,756 for higher-rate taxpayer

Top speed 155mph

Acceleration 0 to 60mph: 4.6sec

Price £26,990

Verdict Best Impreza yet

 

 

pzdr.

Link to comment
Share on other sites

Przy dzisiejszym kursie EUR to wychodzi 16 887 PLN. Cena dosyć zaporowa. Ciekawe ilu się znajdzie chetnych? :shock:

Dlaczego tak dużo? Jeśli dużą część kosztu stanowi ubezpieczenie, a więc skalkulowane ryzyko wystąpienia awarii, czy to oznacza, że PPP powoduje częste uszkodzenie silnika? Jeżeli przypadki są sporadyczne, to dlaczego składka jest tak kosztowna?

Ja z pewnością nie zdecyduję się na PPP, myślę że granica zdrowego rozsądku (lub price/value) w tym przypadku wynosi 10 000 zł. Szkoda, że proponowana cena jest prawie dwukrotnie wyższa :cry:

 

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Przy dzisiejszym kursie EUR to wychodzi 16 887 PLN. Cena dosyć zaporowa. Ciekawe ilu się znajdzie chetnych? :shock:

 

Przy dzisiejszym kursie funta wychodzi to w Anglii 12086,50 PLN lacznie z 17,5% VAT. Po odjęciu VAT zostanie trochę ponad 10000 PLN.

 

A teraz tak sobie myślę - że jeśli PPP będzie montowany w Polsce, to dlaczego SIP nie miałby honorować gwarancji na PPP zamontowany u dealera Subaru poza Polską? Za sam brytyjski VAT można się przejechać na Wyspy i z powrotem. Że nie wspomnę o Niemczech, bliżej i też taniej, zresztą SIP chyba wie doskonale o tym, że właściciele Subaru z Polski zachodniej jeżdżą przeglądać swoje auta do Niemiec, bo im to taniej wychodzi i nikt nie informuje o tym, że na elementy gumowe zawieszenia gwarancja wynosi 50, a nie 100 tysięcy kilometrów...

A tak swoją drogą - słynny zestaw trzech zegarów do Imprezy (7472 PLN w SIP) kosztuje u każdego niemieckiego dealera 4400 PLN. Różnica w cenach i ofercie między UE a Polską boleśnie ujawnia się tutaj: http://www.subaru.de/Media/Impreza/Impreza_Zubehoer.pdf

 

Ja wiem, Kołodko musi odejść...

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

Cena w UK odpowiada ok 12.700 zł. Dochodzi niestety koszt transportu, odprawy celnej i - wspomnianego - ubezpieczenia gwarancyjnego.

Montaż jest oczywiście już w tej cenie zawarty.

Tak więc, jak widać, montaż PPP nie wskazuje na specjalne zwiększenie prawdopodobieństwa awarii. No a to, że ubezpieczenia w Polsce generalnie są droższe, niż na zachodzie nie jest tajemnicą.

 

pzdr.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...