Skocz do zawartości

Pare pytan zwiazanych z PPP...


Misiek4

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam !

 

1. Czy bedzie dostepny Prodrive Power Pack ?

2. Jesli tak to kiedy mozna sie go spodziewac w ofercie ?

3. Jesli tak to czy bedzie dostepny dla WRX'a, czy tez tylko dla STi ?

 

Z gory dziekuje za odpowiedz.

 

 

Prodrive Performance Pack...

 

 

Było juz o tym na forum - poszukaj. Jeżeli dobrze pamiętam Dyrekcja mówiła że trwają na ten temat ustalenia. Aha i to jest do STI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

PPP jest testowany w SIP. Jednocześnie poszukujemy ubezpieczenia skłonnego do zawarcia odpowiedniej umowy (FHI nie przejmuje odpowiedzialności gwarancyjnej za zainstalowanie tego urządzenia, podobnie jak i przy innych rodzajach tuningu).

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PPP jest testowany w SIP. Jednocześnie poszukujemy ubezpieczenia skłonnego do zawarcia odpowiedniej umowy (FHI nie przejmuje odpowiedzialności gwarancyjnej za zainstalowanie tego urządzenia, podobnie jak i przy innych rodzajach tuningu).

 

pzdr.

 

Jaka jest przewidywana cena zestawu?

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Na jakiejs stronie z UK znalazłem to. Interesująca rzecz ten PPP.

 

Performance Pack

 

STI circa 310-330BHP

WRX circa 260-280BHP

 

JWR Full Turbo Back System

Boost Controller

HKS 46mm Boost Gauge and Pod

JWR Air Filter

Forge Recirc DV

 

£795 Pack Price

 

*Price includes VAT but excludes fitting

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakiejs stronie z UK znalazłem to. Interesująca rzecz ten PPP.

 

Performance Pack

 

STI circa 310-330BHP

WRX circa 260-280BHP

 

JWR Full Turbo Back System

Boost Controller

HKS 46mm Boost Gauge and Pod

JWR Air Filter

Forge Recirc DV

 

£795 Pack Price

 

*Price includes VAT but excludes fitting

 

Witam,

To o czym piszesz to nie jest PPP, tylko jakiś inny pakiet tuningowy.

W skład PPP wchodzi:

- przeprogramowany ECU z inną mapą i zwiększonym doładowaniem (w przypadku STI jest to 1,4bara)

- nowy układ wydechowy

- wydajniejsza pompa paliwa (PPP do modelu 03).

 

305HP/405Nm za 1999 funciaków.

 

Dostępne są ulotki reklamowe na stronie Prodrive'u:

http://www.prodrive.com/default2.asp?M=210

:idea:

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli gra warta świeczki :) A co do tego "mojego" performance pack to jasne, ze prodrive nie oferowałby zestawu skladającego sie z czesci kliku roznych firm (np. HKS) i zadnej firmowanej przez Prodrive. Ale mądry Polak po fakcie.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W WRX-ie do 60 mph:

 

Seria: 5,5s

PPP: 4,8s :shock:

 

Ciekawe jak wyglada to z STI :shock:

 

Już podaję:

 

Seria: 5,17s

PPP: 4,62s

 

Taki sam wynik dla MY02, jak i MY03.

Ale muszę cię rozczarować -> PPP to żadna rewelacja. Płaci się głównie za możliwość modyfikacji z zachowaniem gwarancji. W STI wystarczy wymienić wydech na 3'' decat i już masz podobny efekt za 1/3 tej ceny i to bez ryzykownego zwiększania doładowania. A mając te 15k+ PLNów (bo zakładam, ze minimum tyle będzie kosztował PPP w Polsce) można dużo więcej zrobić, niż tylko wydech + chip. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko wtedy masz gwarancje, ze Ci sie nie rozsypie silnik na trasie Krakow - Warszawa :roll:

 

Wlasnie bylem w gmachu krolewskim (salon Subaru w Krakowie :wink: ) i dowiedzialem sie, ze SIP testowalo PPP w warunkach eXtremalnych - "000" na rajdzie Elmot (zdjecia ponizej)

 

 

Pozdrawiam,

ThanJu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Nie, nie prowadziłem :)

Natomiast okazjonalnie "używałem" 000 jako "szybkiej taksówki" pomiędzy OS-ami.

Prowadził pan Dariusz Poletyło, przemieszczając się szybko i sprawnie, a jednocześnie nie przyprawiając mnie o stan przedzawałowy 8)

Wychodzę z założenia, że sprawy wymagające ręki fachowca powinno się właśnie fachowcowi powierzać. O tym, że teza ta jest słuszna może świadczyć fakt, że nasza zerówka była jedyną, która bez jakichkolwiek strat dotarła do mety rajdu.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprosimy o obiektywną opinię na temat PPP (tylko bez marketingu 8) )

- jak odczucia jeśli chodzi o przyspieszenie/moment?

- co z turbo lagiem - o ile wcześniej ładuje turbina?

- poziom halasu -> czy wydech jest dużo glośniejszy (porównywalny np. ze scoobysport?)

 

- jaka będzie cena zestawu w Polsce? :P

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Bez marketingu (tak między nami, to jako znany sknera z pewnościa nie poswięcałbym czasu na marketing rzeczy, których brak w naszej ofercie :P ):

 

Przyspieszenia - różnica niewielka (do stwierdzenia przy bezpośrednim porównaniu)

Lag - turbina zaczyna pracować ok 500 obr/min wcześniej w podobnych warunkach (wartość orientacyjna); zdecydownaie lepsze odczucie elastyczności, turbina włącza się bardziej miękko :arrow: subiektywne odczucie gwałtownego przyspieszenia po przekroczeniu obrotów laga jest mniejsze, niz w wersji standard.

Poziom hałasu jest większy niż w standardzie, lecz głośność jest nieco mniejsza, niż przy Scooby.

 

Cena - zakładając że system będzie wprowadzony do Polski - będzie m.in. zależna od wysokości ubezpieczenia gwarancyjnego (negocjacje wciąż jeszcze trwają).

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyspieszenia - różnica niewielka (do stwierdzenia przy bezpośrednim porównaniu)

To się zgadza z opisami PPP z UK. Tak naprawdę rożnica odczuwalna jest w wysokim zakresie obrotów..

 

Lag - turbina zaczyna pracować ok 500 obr/min wcześniej w podobnych warunkach (wartość orientacyjna); zdecydownaie lepsze odczucie elastyczności, turbina włącza się bardziej miękko :arrow: subiektywne odczucie gwałtownego przyspieszenia po przekroczeniu obrotów laga jest mniejsze, niz w wersji standard.

Te 500rpm niżej też nie rzuca na kolana. Może to przez ten katalizator? Przyzwoity wydech 3'' obniża doładowanie o jakieś 700-800rpm. No i to "zmiękczenie" nie brzmi zachęcająco :( Ja jestem fanem jak najbardziej subiektywnego wciskania w fotel :twisted:

Poziom hałasu jest większy niż w standardzie, lecz głośność jest nieco mniejsza, niż przy Scooby.

To akurat mi się podoba, coś w stylu "ryczący komfort jazdy" :o Fajnie, żę jest trochę głośniejszy.

Cena - zakładając że system będzie wprowadzony do Polski - będzie m.in. zależna od wysokości ubezpieczenia gwarancyjnego (negocjacje wciąż jeszcze trwają).

No tak. Jak na razie nie jestem przekonany. Chyba poczekam cierpliwie do końca gwarancji :twisted::lol:

 

pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mając te 15k+ PLNów (bo zakładam, ze minimum tyle będzie kosztował PPP w Polsce) można dużo więcej zrobić, niż tylko wydech + chip. :roll:

Podejrzewam ze cena w PL nie powinna byc az tak zaporowa. Znalazlem w USA zestawy Prodrive juz od 1150$ za PPP1 do 2500$ za PPP3. http://www.spimotorsports.com/Catalog/t ... oducts.htm

Doliczajac clo i podatek powinno wyjsc ponizej 15k PLN za PPP3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazlem w USA zestawy Prodrive juz od 1150$ za PPP1 do 2500$ za PPP3.

 

To są do US-spec WRX a nie do STi. No a biorąc pod uwagę to, że PPP występuje tylko w jednym rodzaju a nie w "Stages", czuję tu kreatywną rękę jakiegoś jeszcze tunera oprócz Prodrive'u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Ojciec Założyciel

Powoli, lecz konsekwentnie posuwamy sie po zamierzonej linii. :)

Cena na PPP łacznie z gwarancją (jesteśmy w przededniu podpisania umowy) została ustalona na 3.900 Euro.

Wprowadzenie przewidujemy w czerwcu.

Poniżej krótki cytat z testu Imprezy z PPP:

 

VITAL STATISTICS

Model Subaru Impreza WRX STi with Prodrive performance pack

Engine type Four cylinders, turbocharged, 1994cc

Power/Torque 300bhp @ 6000rpm/ 299 lb ft @ 4000rpm

Transmission Six-speed manual

Suspension (front and rear) inverted struts, coil springs, anti-roll bar

Tyres 225/45 ZR 17

Fuel/CO2 n/a / n/a

Co car tax £3,756 for higher-rate taxpayer

Top speed 155mph

Acceleration 0 to 60mph: 4.6sec

Price £26,990

Verdict Best Impreza yet

 

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy dzisiejszym kursie EUR to wychodzi 16 887 PLN. Cena dosyć zaporowa. Ciekawe ilu się znajdzie chetnych? :shock:

Dlaczego tak dużo? Jeśli dużą część kosztu stanowi ubezpieczenie, a więc skalkulowane ryzyko wystąpienia awarii, czy to oznacza, że PPP powoduje częste uszkodzenie silnika? Jeżeli przypadki są sporadyczne, to dlaczego składka jest tak kosztowna?

Ja z pewnością nie zdecyduję się na PPP, myślę że granica zdrowego rozsądku (lub price/value) w tym przypadku wynosi 10 000 zł. Szkoda, że proponowana cena jest prawie dwukrotnie wyższa :cry:

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy dzisiejszym kursie EUR to wychodzi 16 887 PLN. Cena dosyć zaporowa. Ciekawe ilu się znajdzie chetnych? :shock:

 

Przy dzisiejszym kursie funta wychodzi to w Anglii 12086,50 PLN lacznie z 17,5% VAT. Po odjęciu VAT zostanie trochę ponad 10000 PLN.

 

A teraz tak sobie myślę - że jeśli PPP będzie montowany w Polsce, to dlaczego SIP nie miałby honorować gwarancji na PPP zamontowany u dealera Subaru poza Polską? Za sam brytyjski VAT można się przejechać na Wyspy i z powrotem. Że nie wspomnę o Niemczech, bliżej i też taniej, zresztą SIP chyba wie doskonale o tym, że właściciele Subaru z Polski zachodniej jeżdżą przeglądać swoje auta do Niemiec, bo im to taniej wychodzi i nikt nie informuje o tym, że na elementy gumowe zawieszenia gwarancja wynosi 50, a nie 100 tysięcy kilometrów...

A tak swoją drogą - słynny zestaw trzech zegarów do Imprezy (7472 PLN w SIP) kosztuje u każdego niemieckiego dealera 4400 PLN. Różnica w cenach i ofercie między UE a Polską boleśnie ujawnia się tutaj: http://www.subaru.de/Media/Impreza/Impreza_Zubehoer.pdf

 

Ja wiem, Kołodko musi odejść...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Cena w UK odpowiada ok 12.700 zł. Dochodzi niestety koszt transportu, odprawy celnej i - wspomnianego - ubezpieczenia gwarancyjnego.

Montaż jest oczywiście już w tej cenie zawarty.

Tak więc, jak widać, montaż PPP nie wskazuje na specjalne zwiększenie prawdopodobieństwa awarii. No a to, że ubezpieczenia w Polsce generalnie są droższe, niż na zachodzie nie jest tajemnicą.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...