Skocz do zawartości

Granica rozsądku mocy w WRX 07


mstar

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam kogoś, kto ma doświadczenie w 'poprawianiu' imprezy wrx 2.5T. Chodzi o podniesienie mocy o kilka KM. W związku z legendą wokół tego silnika (awaryjny, tłoki, panewki i inne korbowody) chcę się upewnić na ile - nie zakuwając bydlaka - mogę w miarę rozsądnie podnieść moc. Gdzie, nie zapytam, bo Patron Myśliwych zbanuje. Chyba, że PW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam kogoś, kto ma doświadczenie w 'poprawianiu' imprezy wrx 2.5T. Chodzi o podniesienie mocy o kilka KM. W związku z legendą wokół tego silnika (awaryjny, tłoki, panewki i inne korbowody) chcę się upewnić na ile - nie zakuwając bydlaka - mogę w miarę rozsądnie podnieść moc. Gdzie, nie zapytam, bo Patron Myśliwych zbanuje. Chyba, że PW ;)

 

Na seryjnej turbinie po modyfikacji wydechu, 260KM w miarę bezpiecznie. Td04 wydają się zbyt wysilone w silnikach 2,5. Może to wina użytkowników, ale ostatnio widziałem kilka przypadków nadmiernego zużycia oleum z winy sprężarki w forkach 2,5 XT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam kogoś, kto ma doświadczenie w 'poprawianiu' imprezy wrx 2.5T. Chodzi o podniesienie mocy o kilka KM. W związku z legendą wokół tego silnika (awaryjny, tłoki, panewki i inne korbowody) chcę się upewnić na ile - nie zakuwając bydlaka - mogę w miarę rozsądnie podnieść moc. Gdzie, nie zapytam, bo Patron Myśliwych zbanuje. Chyba, że PW ;)

 

Na seryjnej turbinie po modyfikacji wydechu, 260KM w miarę bezpiecznie. Td04 wydają się zbyt wysilone w silnikach 2,5. Może to wina użytkowników, ale ostatnio widziałem kilka przypadków nadmiernego zużycia oleum z winy sprężarki w forkach 2,5 XT.

 

Mam tylko katalizator oststni tłumik (SPT like prodrive) czy teraz tylko remap i mam tych 30 km więcej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tylko katalizator oststni tłumik (SPT like prodrive) czy teraz tylko remap i mam tych 30 km więcej?

 

masz katalizator czy ostatni tlumik ? jak tylko ostatni tlumik jest zmieniony to czeka cie jeszcze wymiana downpipe i centerpipe.

 

co do granicy rozsadku mocy w wrx to pogadaj moze z jakims uzytkownikiem wrx po remapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tylko katalizator oststni tłumik (SPT like prodrive) czy teraz tylko remap i mam tych 30 km więcej?

 

masz katalizator czy ostatni tlumik ? jak tylko ostatni tlumik jest zmieniony to czeka cie jeszcze wymiana downpipe i centerpipe.

 

co do granicy rozsadku mocy w wrx to pogadaj moze z jakims uzytkownikiem wrx po remapie.

 

mam kata, wycięty przedostatni tłumik - rura 3 cale i backboxa SPT...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tylko katalizator oststni tłumik (SPT like prodrive) czy teraz tylko remap i mam tych 30 km więcej?

 

masz katalizator czy ostatni tlumik ? jak tylko ostatni tlumik jest zmieniony to czeka cie jeszcze wymiana downpipe i centerpipe.

 

co do granicy rozsadku mocy w wrx to pogadaj moze z jakims uzytkownikiem wrx po remapie.

 

mam kata, wycięty przedostatni tłumik - rura 3 cale i backboxa SPT...

 

No to jeżeli kat oryginalny, to w sumie modyfikacja zbyt wiele nie wnosi, wręcz wydaje się nie mieć sensu (3 cale za katem).

 

Granice rozsądku ogranicza turbina, która jest w stanie wytworzyć moment i moc do ok 5000rpm, powyżej słabnie.

 

Pozdrawiam,

jako

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tylko katalizator oststni tłumik (SPT like prodrive) czy teraz tylko remap i mam tych 30 km więcej?

 

masz katalizator czy ostatni tlumik ? jak tylko ostatni tlumik jest zmieniony to czeka cie jeszcze wymiana downpipe i centerpipe.

 

co do granicy rozsadku mocy w wrx to pogadaj moze z jakims uzytkownikiem wrx po remapie.

 

mam kata, wycięty przedostatni tłumik - rura 3 cale i backboxa SPT...

 

No to jeżeli kat oryginalny, to w sumie modyfikacja zbyt wiele nie wnosi, wręcz wydaje się nie mieć sensu (3 cale za katem).

 

Granice rozsądku ogranicza turbina, która jest w stanie wytworzyć moment i moc do ok 5000rpm, powyżej słabnie.

 

Pozdrawiam,

jako

 

W takim razie co radzisz? chętnie pozbędę się katalizatora (strumienica, tak?), ale żeby od razu zmieniać turbinę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W takim razie co radzisz? chętnie pozbędę się katalizatora (strumienica, tak?), ale żeby od razu zmieniać turbinę...

 

strumienica jak przesiadasz sie na golfa :razz: :mrgreen:

 

kup dedykowany, albo dorob dowpipe (z szerokim kolnierzem) i centerpipe do back boxa i bedzie git

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W takim razie co radzisz? chętnie pozbędę się katalizatora (strumienica, tak?), ale żeby od razu zmieniać turbinę...

 

strumienica jak przesiadasz sie na golfa :razz: :mrgreen:

 

kup dedykowany, albo dorob dowpipe (z szerokim kolnierzem) i centerpipe do back boxa i bedzie git

 

OK. Rozumiem, że wtedy już można zająć się modyfikacją mapy silnika...? Co z błędem generowanym przez lambdę (wszak nie będzie kata)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W takim razie co radzisz? chętnie pozbędę się katalizatora (strumienica, tak?), ale żeby od razu zmieniać turbinę...

 

strumienica jak przesiadasz sie na golfa :razz: :mrgreen:

 

kup dedykowany, albo dorob dowpipe (z szerokim kolnierzem) i centerpipe do back boxa i bedzie git

 

OK. Rozumiem, że wtedy już można zająć się modyfikacją mapy silnika...? Co z błędem generowanym przez lambdę (wszak nie będzie kata)?

 

zaloz wydech, pompe ( :mrgreen: ) i zmapuj to nie bedzie bledu lambdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W takim razie co radzisz? chętnie pozbędę się katalizatora (strumienica, tak?), ale żeby od razu zmieniać turbinę...

 

strumienica jak przesiadasz sie na golfa :razz: :mrgreen:

 

kup dedykowany, albo dorob dowpipe (z szerokim kolnierzem) i centerpipe do back boxa i bedzie git

 

OK. Rozumiem, że wtedy już można zająć się modyfikacją mapy silnika...? Co z błędem generowanym przez lambdę (wszak nie będzie kata)?

 

Wtedy ,TRZEBA zająć się mapami, żeby dostosować parametry pracy sterownika do modyfikacji, lub innych zalożeń związanych z modyfikacją. Sondą się nie przejmuj.

Na seryjnym turbo możesz liczyć na dół, ale góra, nie zmieni się znacznie. Start max 1,2,3,4,... nie wielka różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze mozesz "wybic katalizatorek"... Ale zeby silnik nie spłonął przy tych docelowych 260 konikach niezbedna jest zmiana pompy paliwa...

A orientuje sie ktos ile mocy mozna wyciagnac (bezpiecznie) na seryjnych korbach i tlokach w WRX 2,5? oczywiscie po zmianie turbiny, wtryskow, pompy, wydechu, itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze mozesz "wybic katalizatorek"... Ale zeby silnik nie spłonął przy tych docelowych 260 konikach niezbedna jest zmiana pompy paliwa...

A orientuje sie ktos ile mocy mozna wyciagnac (bezpiecznie) na seryjnych korbach i tlokach w WRX 2,5? oczywiscie po zmianie turbiny, wtryskow, pompy, wydechu, itp...

 

Tyle ile wytrzyma skrzynia biegów, pow. 300KM, ale niutków to max ze 400.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tyle ile wytrzyma skrzynia biegów, pow. 300KM, ale niutków to max ze 400.

Ja mam akurat automata, wiec o skrzynie specjalnie sie nie martwie, tylko zastanawiam sie ile wytrzymaja tloki, korby czy blok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe kto zna prawidłową odp , na razie ani zimno , ani ciepło:) apropos silnika EJ25 WRX, Forester :) tłoki , korbowody ...

 

miałem parę razy okazję przyjrzeć się remapom made in us w wrx i STi 3/4 z nich wymagałyby dosyć gruntownych zmian, tak jakby osoba je pisząca nie za bardzo rozumiała co robi raczej CTRL C i V , warte swojej ceny i tego co oczekuje user

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe kto zna prawidłową odp , na razie ani zimno , ani ciepło:) apropos silnika EJ25 WRX, Forester :) tłoki , korbowody ...

 

prawidlowa odpowiedz na co ?

 

miałem parę razy okazję przyjrzeć się remapom made in us w wrx i STi 3/4 z nich wymagałyby dosyć gruntownych zmian, tak jakby osoba je pisząca nie za bardzo rozumiała co robi raczej CTRL C i V , warte swojej ceny i tego co oczekuje user

 

PKocial, nie tylko w us tak robia. Widzialem sporo takich zrobionych w naszym kraju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widziałeś samchody ? czy od strony map, zestrojenia, parametrów? ciekaw jestem twoich doświadczeń

 

pytanie poczatkowe kiedy popłyną mi tłoki w wrx Ej25 ,

czemu mają popłynąc nie trzeba pompy paliwa zakładać,lecz sprawdzić silnik przed remapem od strony szczelności,przedmuchów,osprzętu,parametrów i wybrać mapera, który stroił sporo takich silnik i jeźdzą bezawaryjnie np 100 000 km...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widziałeś samchody ? czy od strony map, zestrojenia, parametrów? ciekaw jestem twoich doświadczeń

 

jezdzilem tymi autami, od strony map nie wiele jestem w stanie powiedziec bo moja wiedza jest niewatpliwie mniejsza od Twojej czy innych maperow, to co mi sie rzucilo w oczy to ze zmiany obejmuja najczesciej tylko boost oraz paliwo, czesto tez sa wylaczone boost cuty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy w jakim stanie gładzie i tłoki i od osprzętu , a stać je na dużo:) w porównaniu serii

 

Czy na tyle je stać, co wcześniejsze 2,5?, np forester 05, a forester 06?

 

Adam.

mapy zciągnięte z internetu to najczęściej radosna twórczość różnych forumowiczów.

Jedyne dobre z netu, są te oryginalne. Mam sporą kolekcję.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli silnik sprawny i dobry osprzęt i warunki pracy 360 KM i 480- 500Nm wytrzymują

 

oj tak radosna twórczość , faKT że mają wyższy boost i jadą lepiej niż seria nie świadczy że to bezpieczny remap z dobrymi osiągami, moim zdaniem warty swojej ceny 100USD :)

pzdr

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...