Jump to content

Doładowanie w WRX, a doładowanie w STI


ogs

Recommended Posts

Posted

Witam:)

 

Macie jakies szczegoly techniczne nt. doładowania w wuerixie

i w estiaju?

 

WRX 225 KM, STI 265 KM... silniki te same, turbiny chyba tez

takie same - wiec doladowanie pewne inne, ewentualnie

inne ustawienia komputera...

 

Czy WRX jest seryjnie zalany? Jezeli tak to czypo zwiekszeniu cisnienia

i zmianie map mozna zostac na takim samym poziomie spalania?

 

Pozdr, Bartosz

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply
Posted
silniki te same, turbiny chyba tez

takie same - wiec doladowanie pewne inne,

Zanim sie odezwa spece od STi to ja tylko powiem, ze ani silnik ani turbo z WRXa to nie to co w STi.

 

Dodatkowo nawet jesli zwiekszysz moc w WRX do tych 265 koni z STi, to i tak bedzie mu jeszcze duuuzo brakowalo zeby jezdzil tak jak STi.

Posted

Cisnienie doladowania jest odrobine wieksze.

Pozatym blok silnika jest (chyba?) inny, zmienne fazy rozrzadu, wtryski, intercooler i pare innych spraw. Turbo tez jest inne.

Po wymianie wydechu i reflashu w WRX, spalanie powinno lekko spasc lub pozostac na tym samym poziomie pod warunkiem ze twoj styl jazdy nie ulegnie zmianie.

Najwieksza przewaga STI nad WRX jest 6 biegowa skrzynia biegow z DCCD, ktora jest bardzo drogim elementem (ponad $8k).

Jesli chcesz modyfikowac WRX to chyba lepiej kupic uzywany egzemplaz, bedzie taniej i nie ma problemu z gwarancja :wink: .

Za ekstra 5 tysiecy $ mozez zrobic z niego szybsze auto niz STI.

http://www.rallyperformance.com/STIhunter.shtml

Posted

Zanim sie odezwa spece od STi to ja tylko powiem, ze ani silnik ani turbo z WRXa to nie to co w STi.

 

Dodatkowo nawet jesli zwiekszysz moc w WRX do tych 265 koni z STi, to i tak bedzie mu jeszcze duuuzo brakowalo zeby jezdzil tak jak STi.

 

Nikt nie mowil, ze chce robic STI z WRXa :) - chodzi mi o sam "fabryczny" sposob na zwiekszenie z 225 do 265 koni... ciekawe jeszcze jak jest w P.S. Edition...

Posted
Cisnienie doladowania jest odrobine wieksze.

Pozatym blok silnika jest (chyba?) inny, zmienne fazy rozrzadu, wtryski, intercooler i pare innych spraw. Turbo tez jest inne.

 

Dzieki za fachowa odpowiedz - bede analizowal temat...

 

Jak ma sie do tego P.S. Edition?

 

B,

Posted
Jak ma sie do tego P.S. Edition?

Mi sie wydaje, ze w SE jest po prostu PPP.

Czyli program, pompa, przelotowy katalizator i tlumik.

Posted
Dodatkowo nawet jesli zwiekszysz moc w WRX do tych 265 koni z STi, to i tak bedzie mu jeszcze duuuzo brakowalo zeby jezdzil tak jak STi.

 

Rozumiem, ze chodzi Ci o jezdzenie w zakretach, bo na prostej to 265 konny WRX bedzie szybszy.

Posted
Rozumiem, ze chodzi Ci o jezdzenie w zakretach, bo na prostej to 265 konny WRX bedzie szybszy.

Zgadza sie.

Chodzilo mi o zawieszenie i przeniesienie napedu.

Posted
Cisnienie doladowania jest odrobine wieksze.

Pozatym blok silnika jest (chyba?) inny, zmienne fazy rozrzadu, wtryski, intercooler i pare innych spraw. Turbo tez jest inne.

 

Jeszcze tloki, korby i pare innych dupereli.

 

S.E. to STi PPP, czyli jak juz padlo wyzej to STi z wydajniejsza pompa paliwowa, innym kompem i zmienionym wydechem. W PPP turbina laduje 1.2.

Posted
Ciśnienie ładowania:

seria WRX 0,96 bara

seria STi 1,1 bara

 

Lucy, ale przy jakich warunkach?

Mogę się założyć, że jak w WRX-ie wciśniesz gaz na 5-ce, przy 3 tyś obrotów, to załaduje ci 1,4 lub nawet 1,5.

Dodaj do tego 0,1 na klimatyzację :wink:

To samo w STi.

 

pozdr!

Posted
Dodaj do tego 0,1 na klimatyzację :wink:

 

apropo! jak to jest? - nie da sie jej wylaczyc?

co sie z nia dzieje w zimie? teraz mam pelny automat

i moge wlaczyc lub wylaczyc klimatyzacje niezaleznie

od nawiewow i reszty - wiec w zimie wlaczam tylko

jak mi zaparuja szyby albo zrobi mi sie duszno

z nieznanych mi powodow :D

 

w zimie 90% czasu jezdze bez klimatyzacji - mniejsze spalanie,

wieksza moc...

 

B.

Posted
Ciśnienie ładowania:

seria WRX 0,96 bara

seria STi 1,1 bara

 

Lucy, ale przy jakich warunkach?

Mogę się założyć, że jak w WRX-ie wciśniesz gaz na 5-ce, przy 3 tyś obrotów, to załaduje ci 1,4 lub nawet 1,5.

Dodaj do tego 0,1 na klimatyzację :wink:

To samo w STi.

 

pozdr!

 

Co do STi to taki pewny nie jestem, ale moj WRX ładuje w takich warunkach max 0,96 bara i w serwisie mówili, że to jest norma. Powyżej tych wartości pow. jest upuszczane. Podejrzewam, że gdyby ładował 1,4 bara to już dawno by wybuchł :wink:

 

Pozdrawiam

Posted
apropo! jak to jest? - nie da sie jej wylaczyc?

co sie z nia dzieje w zimie? teraz mam pelny automat

i moge wlaczyc lub wylaczyc klimatyzacje niezaleznie

od nawiewow i reszty

Kompresor klimy napedzany jest paskiem wieloklinowym, a wiec zawsze niezaleznie od tego czy uzywasz klimy czy nie, bedzie stawial jakis tam opor zabierajac jakis tam maly ulamek mocy.

Posted
apropo! jak to jest? - nie da sie jej wylaczyc?

co sie z nia dzieje w zimie? teraz mam pelny automat

i moge wlaczyc lub wylaczyc klimatyzacje niezaleznie

od nawiewow i reszty

Kompresor klimy napedzany jest paskiem wieloklinowym, a wiec zawsze niezaleznie od tego czy uzywasz klimy czy nie, bedzie stawial jakis tam opor zabierajac jakis tam maly ulamek mocy.

 

Hmmmm, z tego co przeczytałem w instrukcji, klima jest automatycznieodłanczana, przy potrzebie maksymalnej mocy, czyli w chwili wciśnięcia „gazu do dechy"

Posted
Hmmmm, z tego co przeczytałem w instrukcji, klima jest automatycznieodłanczana, przy potrzebie maksymalnej mocy, czyli w chwili wciśnięcia „gazu do dechy"

Moze chodzi o to, ze przy WOT, niezaleznie od ustawien w kabinie, kompresor schodzi do takich warunkow pracy jak przy wylaczonym chlodzeniu wnetrza zmniejszajac tym samym troche pobor mocy.

Ale wtedy robilo by sie cieplej w kabinie :wink: .

 

Co nie zmienia faktu, ze caly czas te straty sa i tak minimalne.

Posted
Kompresor klimy napedzany jest paskiem wieloklinowym, a wiec zawsze niezaleznie od tego czy uzywasz klimy czy nie, bedzie stawial jakis tam opor zabierajac jakis tam maly ulamek mocy.

 

nie masz racji - bo chociaż koło pasowe sprężarki kręci się cały czas to nie zawsze zasprzęglona jest sprężarka. jest tam takie sprzęgiełko blaszkowe załączane magnetycznie - w momencie załączania klimy się zasprzęgla(później zresztą też nie pracuje cały czas tylko okresowo)

pozdrawiam

Posted
nie masz racji - bo chociaż koło pasowe sprężarki kręci się cały czas to nie zawsze zasprzęglona jest sprężarka. jest tam takie sprzęgiełko blaszkowe załączane magnetycznie - w momencie załączania klimy się zasprzęgla(później zresztą też nie pracuje cały czas tylko okresowo)

pozdrawiam

Wlasnie wrocilem na forum zeby po przemysleniu tematu naprawic swoj blad i dopisac to co napisales :) . Moze niezupelnie tak dokladnie jak Ty ale do podobnych wnioskow doszedlem.

 

Pozdrawiam.

Posted

Co do STi to taki pewny nie jestem, ale moj WRX ładuje w takich warunkach max 0,96 bara i w serwisie mówili, że to jest norma. Powyżej tych wartości pow. jest upuszczane. Podejrzewam, że gdyby ładował 1,4 bara to już dawno by wybuchł :wink:

Pozdrawiam

 

Wydaje mi się, że nie masz zainstalowanego wskaźnika ciśnienia doładowania :roll:

I jestem pewien, że twój samochód z seryjną turbiną również jest w stanie osiągnąć boost peak 1,4 przy dużym obciążeniu silnika, skoro tak samo zachowują się inne egzemplarze :twisted:

Ale w sumie co za różnica... Masz rację, że nominalne doładowanie to 0,9.

Aha, w STi też jest 0,9 a nie 1,1. Co ci jeszcze w serwisie opowiadali?

Podziel się z kolegami 8)

 

pozdr!

Posted

Co do STi to taki pewny nie jestem, ale moj WRX ładuje w takich warunkach max 0,96 bara i w serwisie mówili, że to jest norma. Powyżej tych wartości pow. jest upuszczane. Podejrzewam, że gdyby ładował 1,4 bara to już dawno by wybuchł :wink:

Pozdrawiam

 

Wydaje mi się, że nie masz zainstalowanego wskaźnika ciśnienia doładowania :roll:

I jestem pewien, że twój samochód z seryjną turbiną również jest w stanie osiągnąć boost peak 1,4 przy dużym obciążeniu silnika, skoro tak samo zachowują się inne egzemplarze :twisted:

 

Mi przed modyfikacjami ładował max 0,95 i nigdy więcej, po modyfikacjach ładuje 1,2 - 1,25(nota bene moje wspaniałe defi pokazują 1,25-1,3 co raczej nie jest prawdą) i nigdy na żadnym biegu nie przekracza tych wartości.

Posted

Mi przed modyfikacjami ładował max 0,95 i nigdy więcej, po modyfikacjach ładuje 1,2 - 1,25(nota bene moje wspaniałe defi pokazują 1,25-1,3 co raczej nie jest prawdą) i nigdy na żadnym biegu nie przekracza tych wartości.

 

Marcin, pewnie dlatego, że jesteś świadomym użytkownikiem i wiesz jak się obchodzić z tym samochodem. Ale nie mów nigdy... no chyba, że jeździsz poniżej 3000rpm na każdym biegu (tak jak moja żona :twisted: ) - ale o to cię raczej nie podejrzewam.

Przy najbliższej okazji - jadąc na niskich obrotach wysokiego biegu (np. ok. 3000 na 5-ce) wciśnij gaz do podłogi. Literalnie do deski. I powiedz mi potem ile ci załadowała turbina 8)

Oczywiście tak nie należy jeździć na codzień, nie polecam :mrgreen:

 

pozdr!

Posted

Łukasz, sprawdze ale razcej bedzie tak jak mówie, ponieważ defi ma automatyczne zapisywanie najwyższych wartości, tak więc po wciśnięciu guzika wiem jakie one były (max pokazało 1,32) a zdarzyło mi się jechać z gazem w podłodze od 3krpm na 5tym biegu(no chyba że podświadomie odpuszczam lekko gaz).

W każdym razie sprawdze :wink:

Posted

Wskaźnika ładowania istotnie nie posiadam, ale odczyty takich wartości znam komputera serwisowego, który trzymałem na kolanach podczas testów i nigdy :!: nie załadowało więcej niż 0,96 nawet na 5-tym biegu od 2500 - 4500 rpm , mierzone na autostradzie. Przejazdy były dwa, raz ja prowadziłem raz prowadził Mr Baniowski, odczyty jak wyżej

 

Pozdrawiam

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...