ogs Posted February 13, 2005 Posted February 13, 2005 Witam:) Macie jakies szczegoly techniczne nt. doładowania w wuerixie i w estiaju? WRX 225 KM, STI 265 KM... silniki te same, turbiny chyba tez takie same - wiec doladowanie pewne inne, ewentualnie inne ustawienia komputera... Czy WRX jest seryjnie zalany? Jezeli tak to czypo zwiekszeniu cisnienia i zmianie map mozna zostac na takim samym poziomie spalania? Pozdr, Bartosz
Scooby Posted February 13, 2005 Posted February 13, 2005 silniki te same, turbiny chyba teztakie same - wiec doladowanie pewne inne, Zanim sie odezwa spece od STi to ja tylko powiem, ze ani silnik ani turbo z WRXa to nie to co w STi. Dodatkowo nawet jesli zwiekszysz moc w WRX do tych 265 koni z STi, to i tak bedzie mu jeszcze duuuzo brakowalo zeby jezdzil tak jak STi.
Kuba Posted February 13, 2005 Posted February 13, 2005 Cisnienie doladowania jest odrobine wieksze. Pozatym blok silnika jest (chyba?) inny, zmienne fazy rozrzadu, wtryski, intercooler i pare innych spraw. Turbo tez jest inne. Po wymianie wydechu i reflashu w WRX, spalanie powinno lekko spasc lub pozostac na tym samym poziomie pod warunkiem ze twoj styl jazdy nie ulegnie zmianie. Najwieksza przewaga STI nad WRX jest 6 biegowa skrzynia biegow z DCCD, ktora jest bardzo drogim elementem (ponad $8k). Jesli chcesz modyfikowac WRX to chyba lepiej kupic uzywany egzemplaz, bedzie taniej i nie ma problemu z gwarancja :wink: . Za ekstra 5 tysiecy $ mozez zrobic z niego szybsze auto niz STI. http://www.rallyperformance.com/STIhunter.shtml
ogs Posted February 13, 2005 Author Posted February 13, 2005 Zanim sie odezwa spece od STi to ja tylko powiem, ze ani silnik ani turbo z WRXa to nie to co w STi. Dodatkowo nawet jesli zwiekszysz moc w WRX do tych 265 koni z STi, to i tak bedzie mu jeszcze duuuzo brakowalo zeby jezdzil tak jak STi. Nikt nie mowil, ze chce robic STI z WRXa - chodzi mi o sam "fabryczny" sposob na zwiekszenie z 225 do 265 koni... ciekawe jeszcze jak jest w P.S. Edition...
ogs Posted February 13, 2005 Author Posted February 13, 2005 Cisnienie doladowania jest odrobine wieksze.Pozatym blok silnika jest (chyba?) inny, zmienne fazy rozrzadu, wtryski, intercooler i pare innych spraw. Turbo tez jest inne. Dzieki za fachowa odpowiedz - bede analizowal temat... Jak ma sie do tego P.S. Edition? B,
Scooby Posted February 13, 2005 Posted February 13, 2005 Jak ma sie do tego P.S. Edition? Mi sie wydaje, ze w SE jest po prostu PPP. Czyli program, pompa, przelotowy katalizator i tlumik.
marcinJ Posted February 13, 2005 Posted February 13, 2005 Dodatkowo nawet jesli zwiekszysz moc w WRX do tych 265 koni z STi, to i tak bedzie mu jeszcze duuuzo brakowalo zeby jezdzil tak jak STi. Rozumiem, ze chodzi Ci o jezdzenie w zakretach, bo na prostej to 265 konny WRX bedzie szybszy.
JurekM Posted February 13, 2005 Posted February 13, 2005 Ale jak już dyrekcja pisała w WRX nie można nic montować bez utraty gwarancji.NIe są przewidziane w Polsce !
Loucyphre Posted February 13, 2005 Posted February 13, 2005 Ciśnienie ładowania: seria WRX 0,96 bara seria STi 1,1 bara
Scooby Posted February 13, 2005 Posted February 13, 2005 Rozumiem, ze chodzi Ci o jezdzenie w zakretach, bo na prostej to 265 konny WRX bedzie szybszy. Zgadza sie. Chodzilo mi o zawieszenie i przeniesienie napedu.
michal Posted February 13, 2005 Posted February 13, 2005 Cisnienie doladowania jest odrobine wieksze.Pozatym blok silnika jest (chyba?) inny, zmienne fazy rozrzadu, wtryski, intercooler i pare innych spraw. Turbo tez jest inne. Jeszcze tloki, korby i pare innych dupereli. S.E. to STi PPP, czyli jak juz padlo wyzej to STi z wydajniejsza pompa paliwowa, innym kompem i zmienionym wydechem. W PPP turbina laduje 1.2.
shodan Posted February 14, 2005 Posted February 14, 2005 Ciśnienie ładowania:seria WRX 0,96 bara seria STi 1,1 bara Lucy, ale przy jakich warunkach? Mogę się założyć, że jak w WRX-ie wciśniesz gaz na 5-ce, przy 3 tyś obrotów, to załaduje ci 1,4 lub nawet 1,5. Dodaj do tego 0,1 na klimatyzację :wink: To samo w STi. pozdr!
ogs Posted February 14, 2005 Author Posted February 14, 2005 Dodaj do tego 0,1 na klimatyzację :wink: apropo! jak to jest? - nie da sie jej wylaczyc? co sie z nia dzieje w zimie? teraz mam pelny automat i moge wlaczyc lub wylaczyc klimatyzacje niezaleznie od nawiewow i reszty - wiec w zimie wlaczam tylko jak mi zaparuja szyby albo zrobi mi sie duszno z nieznanych mi powodow w zimie 90% czasu jezdze bez klimatyzacji - mniejsze spalanie, wieksza moc... B.
Loucyphre Posted February 14, 2005 Posted February 14, 2005 Ciśnienie ładowania:seria WRX 0,96 bara seria STi 1,1 bara Lucy, ale przy jakich warunkach? Mogę się założyć, że jak w WRX-ie wciśniesz gaz na 5-ce, przy 3 tyś obrotów, to załaduje ci 1,4 lub nawet 1,5. Dodaj do tego 0,1 na klimatyzację :wink: To samo w STi. pozdr! Co do STi to taki pewny nie jestem, ale moj WRX ładuje w takich warunkach max 0,96 bara i w serwisie mówili, że to jest norma. Powyżej tych wartości pow. jest upuszczane. Podejrzewam, że gdyby ładował 1,4 bara to już dawno by wybuchł :wink: Pozdrawiam
Scooby Posted February 14, 2005 Posted February 14, 2005 apropo! jak to jest? - nie da sie jej wylaczyc?co sie z nia dzieje w zimie? teraz mam pelny automat i moge wlaczyc lub wylaczyc klimatyzacje niezaleznie od nawiewow i reszty Kompresor klimy napedzany jest paskiem wieloklinowym, a wiec zawsze niezaleznie od tego czy uzywasz klimy czy nie, bedzie stawial jakis tam opor zabierajac jakis tam maly ulamek mocy.
wrx33 Posted February 14, 2005 Posted February 14, 2005 apropo! jak to jest? - nie da sie jej wylaczyc?co sie z nia dzieje w zimie? teraz mam pelny automat i moge wlaczyc lub wylaczyc klimatyzacje niezaleznie od nawiewow i reszty Kompresor klimy napedzany jest paskiem wieloklinowym, a wiec zawsze niezaleznie od tego czy uzywasz klimy czy nie, bedzie stawial jakis tam opor zabierajac jakis tam maly ulamek mocy. Hmmmm, z tego co przeczytałem w instrukcji, klima jest automatycznieodłanczana, przy potrzebie maksymalnej mocy, czyli w chwili wciśnięcia „gazu do dechy"
Scooby Posted February 14, 2005 Posted February 14, 2005 Hmmmm, z tego co przeczytałem w instrukcji, klima jest automatycznieodłanczana, przy potrzebie maksymalnej mocy, czyli w chwili wciśnięcia „gazu do dechy" Moze chodzi o to, ze przy WOT, niezaleznie od ustawien w kabinie, kompresor schodzi do takich warunkow pracy jak przy wylaczonym chlodzeniu wnetrza zmniejszajac tym samym troche pobor mocy. Ale wtedy robilo by sie cieplej w kabinie :wink: . Co nie zmienia faktu, ze caly czas te straty sa i tak minimalne.
wrx33 Posted February 14, 2005 Posted February 14, 2005 Może, nie pamiętam. Instrukcję czytałem ponad rok temu
luki Posted February 14, 2005 Posted February 14, 2005 Kompresor klimy napedzany jest paskiem wieloklinowym, a wiec zawsze niezaleznie od tego czy uzywasz klimy czy nie, bedzie stawial jakis tam opor zabierajac jakis tam maly ulamek mocy. nie masz racji - bo chociaż koło pasowe sprężarki kręci się cały czas to nie zawsze zasprzęglona jest sprężarka. jest tam takie sprzęgiełko blaszkowe załączane magnetycznie - w momencie załączania klimy się zasprzęgla(później zresztą też nie pracuje cały czas tylko okresowo) pozdrawiam
Scooby Posted February 14, 2005 Posted February 14, 2005 nie masz racji - bo chociaż koło pasowe sprężarki kręci się cały czas to nie zawsze zasprzęglona jest sprężarka. jest tam takie sprzęgiełko blaszkowe załączane magnetycznie - w momencie załączania klimy się zasprzęgla(później zresztą też nie pracuje cały czas tylko okresowo)pozdrawiam Wlasnie wrocilem na forum zeby po przemysleniu tematu naprawic swoj blad i dopisac to co napisales . Moze niezupelnie tak dokladnie jak Ty ale do podobnych wnioskow doszedlem. Pozdrawiam.
shodan Posted February 14, 2005 Posted February 14, 2005 Co do STi to taki pewny nie jestem, ale moj WRX ładuje w takich warunkach max 0,96 bara i w serwisie mówili, że to jest norma. Powyżej tych wartości pow. jest upuszczane. Podejrzewam, że gdyby ładował 1,4 bara to już dawno by wybuchł :wink: Pozdrawiam Wydaje mi się, że nie masz zainstalowanego wskaźnika ciśnienia doładowania :roll: I jestem pewien, że twój samochód z seryjną turbiną również jest w stanie osiągnąć boost peak 1,4 przy dużym obciążeniu silnika, skoro tak samo zachowują się inne egzemplarze Ale w sumie co za różnica... Masz rację, że nominalne doładowanie to 0,9. Aha, w STi też jest 0,9 a nie 1,1. Co ci jeszcze w serwisie opowiadali? Podziel się z kolegami 8) pozdr!
marcinJ Posted February 14, 2005 Posted February 14, 2005 Co do STi to taki pewny nie jestem, ale moj WRX ładuje w takich warunkach max 0,96 bara i w serwisie mówili, że to jest norma. Powyżej tych wartości pow. jest upuszczane. Podejrzewam, że gdyby ładował 1,4 bara to już dawno by wybuchł :wink: Pozdrawiam Wydaje mi się, że nie masz zainstalowanego wskaźnika ciśnienia doładowania :roll: I jestem pewien, że twój samochód z seryjną turbiną również jest w stanie osiągnąć boost peak 1,4 przy dużym obciążeniu silnika, skoro tak samo zachowują się inne egzemplarze Mi przed modyfikacjami ładował max 0,95 i nigdy więcej, po modyfikacjach ładuje 1,2 - 1,25(nota bene moje wspaniałe defi pokazują 1,25-1,3 co raczej nie jest prawdą) i nigdy na żadnym biegu nie przekracza tych wartości.
shodan Posted February 14, 2005 Posted February 14, 2005 Mi przed modyfikacjami ładował max 0,95 i nigdy więcej, po modyfikacjach ładuje 1,2 - 1,25(nota bene moje wspaniałe defi pokazują 1,25-1,3 co raczej nie jest prawdą) i nigdy na żadnym biegu nie przekracza tych wartości. Marcin, pewnie dlatego, że jesteś świadomym użytkownikiem i wiesz jak się obchodzić z tym samochodem. Ale nie mów nigdy... no chyba, że jeździsz poniżej 3000rpm na każdym biegu (tak jak moja żona ) - ale o to cię raczej nie podejrzewam. Przy najbliższej okazji - jadąc na niskich obrotach wysokiego biegu (np. ok. 3000 na 5-ce) wciśnij gaz do podłogi. Literalnie do deski. I powiedz mi potem ile ci załadowała turbina 8) Oczywiście tak nie należy jeździć na codzień, nie polecam pozdr!
marcinJ Posted February 14, 2005 Posted February 14, 2005 Łukasz, sprawdze ale razcej bedzie tak jak mówie, ponieważ defi ma automatyczne zapisywanie najwyższych wartości, tak więc po wciśnięciu guzika wiem jakie one były (max pokazało 1,32) a zdarzyło mi się jechać z gazem w podłodze od 3krpm na 5tym biegu(no chyba że podświadomie odpuszczam lekko gaz). W każdym razie sprawdze :wink:
Loucyphre Posted February 14, 2005 Posted February 14, 2005 Wskaźnika ładowania istotnie nie posiadam, ale odczyty takich wartości znam komputera serwisowego, który trzymałem na kolanach podczas testów i nigdy :!: nie załadowało więcej niż 0,96 nawet na 5-tym biegu od 2500 - 4500 rpm , mierzone na autostradzie. Przejazdy były dwa, raz ja prowadziłem raz prowadził Mr Baniowski, odczyty jak wyżej Pozdrawiam
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.