Jump to content

Tein SuperStreet i wysokość auta


Recommended Posts

Basic ma ograniczona regulacje
z autopsji: obniżyłem auto prawie na max na Basic'u i było bardzo twardo, podniesienie o 1cm spowodowało, że jest lepiej. Wcześniej miałem serię + sprężyny TEIN, więc do twardości powinienem być przyzwyczajony, ale na max skręconym Basic'u jest bardzo twardo - podnosząc go troszeczkę, amor lepiej dobija i jest fajnie, więc można powiedzieć, że regulacja twardości też jest :wink: Biorąc pod uwagę, że kupiłem w starym kursie nówkę za 2,5k jestem megazadowolony :mrgreen: generalnie różnica w porównaniu do serii jest gigantyczna, auto nie buja, a przy nastawie negatów -1 z tyłu, fajnie zamiata :twisted:
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Odpowiem po doświadczeniach z moim Tein SS w Foresterze:   1/ tak 2/ nie, jest bardziej twarde, ale samochód ma świetną trakcję w zakrętach 3/ przeglądy - okresowo, jak każde zawieszenie: czy ciek

Qóba, sprężyny mam ustawione prawie na max. wysokości, czyli teoretycznie można auto jeszcze dużo w dół opuścić, ale to co mam, czyli ok. 2,5 cm poniżej serii dla mnie jest optymalnie, żeby nie szurać

Moze ktos sie orientuje jak cenowo wyglada porównanie Tein SSM vs. Bilstein PSS9 :?:

W zasadzie jestem juz umowiony na TSSM ale chcialbym potwierdzic slusznosc tej decyzji. Probowalem Teina i jest OK i mialem okazje jechac na PSS9 i bardziej mi lezy chyba zestaw nr.2 ale z tego co sie wstepnie orientowalem to jest spora cenowa dysproporcja na jego niekorzysc.

Na stronie Zerkopolu ceny oscyluja w okolicach 2k EUR, macie jakies inne zrodla :?:

Link to post
Share on other sites
jak cenowo wyglada porównanie Tein SSM vs. Bilstein PSS9

 

Jakieś 30% różnicy. Zależy, jak kupisz, ale pi-razy-drzwi tyle.

 

Na stronie (...) ceny oscyluja w okolicach 2k EUR, macie jakies inne zrodla :?:

 

I tak trzeba liczyć.

 

Przypominam też o koszcie montażu :idea:.

Link to post
Share on other sites

tak z ciekawsci, jaki to rzad wielkosci :?:

 

Tam gdzie ja montowałem jest marginalny i pomijalny :mrgreen:

 

I jak ja mam teraz odpowiedzieć - czego nie napiszę, to się okaże, że znów mnie oskubali, jak kawiora :mrgreen:

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Kupiłem 18 chciałbym torchę auto obniżyć i myślałem że będzie to bardzo proste: klucz do zawieszenia i jedziemy w dół ile chcemy. Ale teraz mam trochę wątpliwości.

Gdzie mam mierzyć czy równo to zrobiłem, na gwincie?

Czy na przód i tył ma być tak samo ustawiony? (teraz dopiero zobaczyłem że tyłne nadkole jest niżej niż przednie)

Jak macie u siebie to wszystko ustawione?

Link to post
Share on other sites

Seryjnie przód jest wyżej niż tył o 20 mm (wysokość mierzona od rantu błotnika do środka piasty: przód- 386 mm, tył- 366 mm)

Dokładne info pod tym adresem: http://www.extreme-machines.nl/download ... gnment.pdf

Wydaje mi się że obniżając auta należy zachować tą różnicę...

Dla ciekawości sprawdzę dzisiaj u siebie (też Tein SS)

 

Pozdr.

Link to post
Share on other sites

Zauważyłem też, że jakbym chciał auto posadzić na glebe maksymalnie to mogę mieć problem z tylnym kołem. Zdaję mi się, że przy nowych felgach 18/8 ET45, koło nie wejdzie w nadkole. Trzeba kupić śruby i zmienić kąty?

Link to post
Share on other sites
Trzeba kupić śruby i zmienić kąty?
Tak, ale wydaje mi się że 8x18 ET45 powinny wejść bez problemów do STI New Age. Sam się zastanawiam jakie mi najszersze felgi i przy jakim ET wejdą w nadkola przy feldze 18 i TeinSS - może ktoś wie? Na stronach z US widziałem masę zdjęć gdzie ludzie powkładali do STI New Age felgi np. 9x18 ET35, a nawet 10x18 ale to już bzdura, ale 8x18 i ET35 to niemal standard a nie widać żeby mieli przerabiane nadkola :roll:
Link to post
Share on other sites

Kruk, dzięki że odpisałeś bo już myślałem że nowy wątek założę...

Zrobię próbę bez kupowania śrub i zobaczymy czy wejdą.

A co z tym zachowaniem różnicy wysokości przodu i tyłu przy obniżaniu zawiasu?

Link to post
Share on other sites
A co z tym zachowaniem różnicy wysokości przodu i tyłu przy obniżaniu zawiasu?
moim zdaniem to już zależy od indywidualnych preferencji kierowcy.
Link to post
Share on other sites
i myślałem że będzie to bardzo proste: klucz do zawieszenia i jedziemy w dół ile chcemy
z tego co wiem, każda zmiana wysokości, powinna skutkować sprawdzeniem i korektą zbieżności...
Link to post
Share on other sites
Ja na razie jeszcze nie mam żadnych preferencji więc zostaje metoda prób i błędów.
Metoda prób i błędów to najlepsza i chyba jedyna metoda optymalnego ustawienia auta do własnych potrzeb :wink:
Link to post
Share on other sites
z tego co wiem, każda zmiana wysokości, powinna skutkować sprawdzeniem i korektą zbieżności...

Wiem wiem, po tych moich ustawianiach jadę na pełną geometrię.

Metoda prób i błędów to najlepsza i chyba jedyna metoda optymalnego ustawienia auta do własnych potrzeb

Boję się tylko że sobie trochę obniżę auto, zrobię geometrię i już tak będę jeździł do zimy. Tyle będzie z moich prób :)

Link to post
Share on other sites
Trzeba kupić śruby i zmienić kąty?
Tak, ale wydaje mi się że 8x18 ET45 powinny wejść bez problemów do STI New Age. Sam się zastanawiam jakie mi najszersze felgi i przy jakim ET wejdą w nadkola przy feldze 18 i TeinSS - może ktoś wie? Na stronach z US widziałem masę zdjęć gdzie ludzie powkładali do STI New Age felgi np. 9x18 ET35, a nawet 10x18 ale to już bzdura, ale 8x18 i ET35 to niemal standard a nie widać żeby mieli przerabiane nadkola :roll:

 

 

U mnie w WRX na Tein SS na max polozonym gwincie mam załozone 8/18 et 45 i to jest raczej max co mozna wlozyc do tego auta

Link to post
Share on other sites

ja jutro bede podnosil auto bo na seryjnym setupie mozna urwac zderzak.

BTW ktos pisal ze na Teinie STi jest bardzo twardy. Duzo jak dotad nie jezdzilem ale wlozylem do seryjnego STi grubsze staby i TSSM i na 12 ustawieniu jest chyba bardziej miekko niz na serii :shock:

 

nie chce zakladac odrebnego watku wiec zapytam tu, czy ktos w Polsce robi corner weighting i czy warto tak ustawic zawias :?:

Link to post
Share on other sites
TSSM i na 12 ustawieniu jest chyba bardziej miekko niz na serii :shock:
Też tak słyszałem, a na 16 już jeździłeś?
Link to post
Share on other sites
TSSM i na 12 ustawieniu jest chyba bardziej miekko niz na serii :shock:
Też tak słyszałem, a na 16 już jeździłeś?

 

dzisiaj sprobowalem przod/tyl: 1/7 - no faktycznie twardawo

oraz 8/8 - zblizamy sie chyba do optymalnego ustawienia.

 

na 16 nie jezdzilem jeszcze, jutro ustawie na probe

Link to post
Share on other sites
BTW ktos pisal ze na Teinie STi jest bardzo twardy. Duzo jak dotad nie jezdzilem ale wlozylem do seryjnego STi grubsze staby i TSSM i na 12 ustawieniu jest chyba bardziej miekko niz na serii

 

To mogłem być ja :). Nie wiem, jak Ci skręcili ten zawias, ja wiem, że u mnie na 16 jest DUŻO twardziej, niż na serii ze sprężynami prodrive... :roll:

 

Przy ustawieniu niższych wartości i próbie hamowania na tralkach przed światłami na skrzyżowaniu, wóz odrywa się od ziemi i zaczyna frunąć :twisted:.

Link to post
Share on other sites

U mnie na poziomie 15 jest super komfortowo (jak na Sti oczywiście) bez problemu daje sie tym jeździć na codzień, nie sprawia żadnych nie miłych niespodzianek na tralkach pralkach itp. Na poziomie 1 jest bardzo twardo i jak dla mnie to nadaje sie tylko na równy tor.

 

Przemeq może u ciebie przyczyną takeij nerwowości jest za duża gleba? Marcin mówił, że lekko podniósł auto w porównaniu do pierwszych ustawień bo źle sie jeździło. U mnie jest tak:

 

img0091clq.jpg

img0090m.jpg

Link to post
Share on other sites
takeij nerwowości jest za duża gleba?

 

Co raz bardziej na to wygląda - dowodem niech będzie to, że wcześniej praktycznie nie przycierałem chlapaczami o progi zwalniające, czy u siebie na parkingu wielopoziomowym (jest b. stromy zakręt w jednym miejscu), a teraz niezależnie od tego, jak wolno i umiejętnie bym jechał, przycieram zawsze.

 

Chociaż mi w ogóle nie przeszkadza taka gleba i raczej zmieniał tego nie będę 8).

Link to post
Share on other sites

Ja dziś posadziłem trochę auto i tylna pona jest prawie na równo z nadkolem a z przodu brakuje ok. 1cm. Twardość w połowie,ale wydaje mi się miękki. Muszę zobaczyć jak będzie na 1.

Za to auto wygląda kozacko!

Link to post
Share on other sites

zawias zakladalem i ustawialem sam i ustawilem wyzej niz w defaulcie bo jakos nie lubie "gleby" w STi poza tym czesto jezdze drogami gruntowymi i mialem dosyc permanentnego przycierania zderzakiem.

wysokosc podobna do auta bebna

faktem jest ze nie mialem okazji jeszcze dobrze zaprzyjaznic sie z tym zawieszeniem zeby miec lepsze porownanie bo mam jeszcze roztrzepana geometrie po wymianie (mam nadzieje ze w przyszlym tyg. Sylwek cos na poradzi - slyszalem dobre opinie) ale nie wykluczone ze moze byc twardawo bo o ile d..a nie protestuje to pojawiaja sie pierwsze swierszcze a aucie :twisted:

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...