maniujr 48 Posted April 11, 2009 Share Posted April 11, 2009 Basic ma ograniczona regulacje z autopsji: obniżyłem auto prawie na max na Basic'u i było bardzo twardo, podniesienie o 1cm spowodowało, że jest lepiej. Wcześniej miałem serię + sprężyny TEIN, więc do twardości powinienem być przyzwyczajony, ale na max skręconym Basic'u jest bardzo twardo - podnosząc go troszeczkę, amor lepiej dobija i jest fajnie, więc można powiedzieć, że regulacja twardości też jest :wink: Biorąc pod uwagę, że kupiłem w starym kursie nówkę za 2,5k jestem megazadowolony generalnie różnica w porównaniu do serii jest gigantyczna, auto nie buja, a przy nastawie negatów -1 z tyłu, fajnie zamiata Link to post Share on other sites
Jacool 3 Posted April 24, 2009 Share Posted April 24, 2009 Moze ktos sie orientuje jak cenowo wyglada porównanie Tein SSM vs. Bilstein PSS9 :?: W zasadzie jestem juz umowiony na TSSM ale chcialbym potwierdzic slusznosc tej decyzji. Probowalem Teina i jest OK i mialem okazje jechac na PSS9 i bardziej mi lezy chyba zestaw nr.2 ale z tego co sie wstepnie orientowalem to jest spora cenowa dysproporcja na jego niekorzysc. Na stronie Zerkopolu ceny oscyluja w okolicach 2k EUR, macie jakies inne zrodla :?: Link to post Share on other sites
Przemeq 72 Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 jak cenowo wyglada porównanie Tein SSM vs. Bilstein PSS9 Jakieś 30% różnicy. Zależy, jak kupisz, ale pi-razy-drzwi tyle. Na stronie (...) ceny oscyluja w okolicach 2k EUR, macie jakies inne zrodla :?: I tak trzeba liczyć. Przypominam też o koszcie montażu . Link to post Share on other sites
Grzesiek_67 22 Posted April 28, 2009 Share Posted April 28, 2009 Przypominam też o koszcie montażu To oczywiście zależy "gdzie". Tam gdzie ja montowałem jest marginalny i pomijalny Pozdrawiam Gwido Link to post Share on other sites
Jacool 3 Posted April 28, 2009 Share Posted April 28, 2009 Przypominam też o koszcie montażu . tak z ciekawsci, jaki to rzad wielkosci :?: Link to post Share on other sites
Przemeq 72 Posted April 29, 2009 Share Posted April 29, 2009 tak z ciekawsci, jaki to rzad wielkosci :?: Tam gdzie ja montowałem jest marginalny i pomijalny I jak ja mam teraz odpowiedzieć - czego nie napiszę, to się okaże, że znów mnie oskubali, jak kawiora Link to post Share on other sites
lukciosti 40 Posted May 8, 2009 Share Posted May 8, 2009 Kupiłem 18 chciałbym torchę auto obniżyć i myślałem że będzie to bardzo proste: klucz do zawieszenia i jedziemy w dół ile chcemy. Ale teraz mam trochę wątpliwości. Gdzie mam mierzyć czy równo to zrobiłem, na gwincie? Czy na przód i tył ma być tak samo ustawiony? (teraz dopiero zobaczyłem że tyłne nadkole jest niżej niż przednie) Jak macie u siebie to wszystko ustawione? Link to post Share on other sites
TomS 0 Posted May 8, 2009 Share Posted May 8, 2009 Seryjnie przód jest wyżej niż tył o 20 mm (wysokość mierzona od rantu błotnika do środka piasty: przód- 386 mm, tył- 366 mm) Dokładne info pod tym adresem: http://www.extreme-machines.nl/download ... gnment.pdf Wydaje mi się że obniżając auta należy zachować tą różnicę... Dla ciekawości sprawdzę dzisiaj u siebie (też Tein SS) Pozdr. Link to post Share on other sites
lukciosti 40 Posted May 8, 2009 Share Posted May 8, 2009 Zauważyłem też, że jakbym chciał auto posadzić na glebe maksymalnie to mogę mieć problem z tylnym kołem. Zdaję mi się, że przy nowych felgach 18/8 ET45, koło nie wejdzie w nadkole. Trzeba kupić śruby i zmienić kąty? Link to post Share on other sites
Kruk 24 Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Trzeba kupić śruby i zmienić kąty? Tak, ale wydaje mi się że 8x18 ET45 powinny wejść bez problemów do STI New Age. Sam się zastanawiam jakie mi najszersze felgi i przy jakim ET wejdą w nadkola przy feldze 18 i TeinSS - może ktoś wie? Na stronach z US widziałem masę zdjęć gdzie ludzie powkładali do STI New Age felgi np. 9x18 ET35, a nawet 10x18 ale to już bzdura, ale 8x18 i ET35 to niemal standard a nie widać żeby mieli przerabiane nadkola :roll: Link to post Share on other sites
lukciosti 40 Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Kruk, dzięki że odpisałeś bo już myślałem że nowy wątek założę... Zrobię próbę bez kupowania śrub i zobaczymy czy wejdą. A co z tym zachowaniem różnicy wysokości przodu i tyłu przy obniżaniu zawiasu? Link to post Share on other sites
Kruk 24 Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 A co z tym zachowaniem różnicy wysokości przodu i tyłu przy obniżaniu zawiasu? moim zdaniem to już zależy od indywidualnych preferencji kierowcy. Link to post Share on other sites
lukciosti 40 Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Ja na razie jeszcze nie mam żadnych preferencji więc zostaje metoda prób i błędów. Link to post Share on other sites
maniujr 48 Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 i myślałem że będzie to bardzo proste: klucz do zawieszenia i jedziemy w dół ile chcemy z tego co wiem, każda zmiana wysokości, powinna skutkować sprawdzeniem i korektą zbieżności... Link to post Share on other sites
Kruk 24 Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Ja na razie jeszcze nie mam żadnych preferencji więc zostaje metoda prób i błędów. Metoda prób i błędów to najlepsza i chyba jedyna metoda optymalnego ustawienia auta do własnych potrzeb :wink: Link to post Share on other sites
lukciosti 40 Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 z tego co wiem, każda zmiana wysokości, powinna skutkować sprawdzeniem i korektą zbieżności... Wiem wiem, po tych moich ustawianiach jadę na pełną geometrię. Metoda prób i błędów to najlepsza i chyba jedyna metoda optymalnego ustawienia auta do własnych potrzeb Boję się tylko że sobie trochę obniżę auto, zrobię geometrię i już tak będę jeździł do zimy. Tyle będzie z moich prób Link to post Share on other sites
Racer 0 Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Trzeba kupić śruby i zmienić kąty? Tak, ale wydaje mi się że 8x18 ET45 powinny wejść bez problemów do STI New Age. Sam się zastanawiam jakie mi najszersze felgi i przy jakim ET wejdą w nadkola przy feldze 18 i TeinSS - może ktoś wie? Na stronach z US widziałem masę zdjęć gdzie ludzie powkładali do STI New Age felgi np. 9x18 ET35, a nawet 10x18 ale to już bzdura, ale 8x18 i ET35 to niemal standard a nie widać żeby mieli przerabiane nadkola :roll: U mnie w WRX na Tein SS na max polozonym gwincie mam załozone 8/18 et 45 i to jest raczej max co mozna wlozyc do tego auta Link to post Share on other sites
Jacool 3 Posted May 13, 2009 Share Posted May 13, 2009 ja jutro bede podnosil auto bo na seryjnym setupie mozna urwac zderzak. BTW ktos pisal ze na Teinie STi jest bardzo twardy. Duzo jak dotad nie jezdzilem ale wlozylem do seryjnego STi grubsze staby i TSSM i na 12 ustawieniu jest chyba bardziej miekko niz na serii :shock: nie chce zakladac odrebnego watku wiec zapytam tu, czy ktos w Polsce robi corner weighting i czy warto tak ustawic zawias :?: Link to post Share on other sites
Kruk 24 Posted May 13, 2009 Share Posted May 13, 2009 TSSM i na 12 ustawieniu jest chyba bardziej miekko niz na serii :shock: Też tak słyszałem, a na 16 już jeździłeś? Link to post Share on other sites
Jacool 3 Posted May 14, 2009 Share Posted May 14, 2009 TSSM i na 12 ustawieniu jest chyba bardziej miekko niz na serii :shock: Też tak słyszałem, a na 16 już jeździłeś? dzisiaj sprobowalem przod/tyl: 1/7 - no faktycznie twardawo oraz 8/8 - zblizamy sie chyba do optymalnego ustawienia. na 16 nie jezdzilem jeszcze, jutro ustawie na probe Link to post Share on other sites
Przemeq 72 Posted May 15, 2009 Share Posted May 15, 2009 BTW ktos pisal ze na Teinie STi jest bardzo twardy. Duzo jak dotad nie jezdzilem ale wlozylem do seryjnego STi grubsze staby i TSSM i na 12 ustawieniu jest chyba bardziej miekko niz na serii To mogłem być ja . Nie wiem, jak Ci skręcili ten zawias, ja wiem, że u mnie na 16 jest DUŻO twardziej, niż na serii ze sprężynami prodrive... :roll: Przy ustawieniu niższych wartości i próbie hamowania na tralkach przed światłami na skrzyżowaniu, wóz odrywa się od ziemi i zaczyna frunąć . Link to post Share on other sites
beben 1043 Posted May 15, 2009 Share Posted May 15, 2009 U mnie na poziomie 15 jest super komfortowo (jak na Sti oczywiście) bez problemu daje sie tym jeździć na codzień, nie sprawia żadnych nie miłych niespodzianek na tralkach pralkach itp. Na poziomie 1 jest bardzo twardo i jak dla mnie to nadaje sie tylko na równy tor. Przemeq może u ciebie przyczyną takeij nerwowości jest za duża gleba? Marcin mówił, że lekko podniósł auto w porównaniu do pierwszych ustawień bo źle sie jeździło. U mnie jest tak: Link to post Share on other sites
Przemeq 72 Posted May 15, 2009 Share Posted May 15, 2009 takeij nerwowości jest za duża gleba? Co raz bardziej na to wygląda - dowodem niech będzie to, że wcześniej praktycznie nie przycierałem chlapaczami o progi zwalniające, czy u siebie na parkingu wielopoziomowym (jest b. stromy zakręt w jednym miejscu), a teraz niezależnie od tego, jak wolno i umiejętnie bym jechał, przycieram zawsze. Chociaż mi w ogóle nie przeszkadza taka gleba i raczej zmieniał tego nie będę 8). Link to post Share on other sites
lukciosti 40 Posted May 15, 2009 Share Posted May 15, 2009 Ja dziś posadziłem trochę auto i tylna pona jest prawie na równo z nadkolem a z przodu brakuje ok. 1cm. Twardość w połowie,ale wydaje mi się miękki. Muszę zobaczyć jak będzie na 1. Za to auto wygląda kozacko! Link to post Share on other sites
Jacool 3 Posted May 15, 2009 Share Posted May 15, 2009 zawias zakladalem i ustawialem sam i ustawilem wyzej niz w defaulcie bo jakos nie lubie "gleby" w STi poza tym czesto jezdze drogami gruntowymi i mialem dosyc permanentnego przycierania zderzakiem. wysokosc podobna do auta bebna faktem jest ze nie mialem okazji jeszcze dobrze zaprzyjaznic sie z tym zawieszeniem zeby miec lepsze porownanie bo mam jeszcze roztrzepana geometrie po wymianie (mam nadzieje ze w przyszlym tyg. Sylwek cos na poradzi - slyszalem dobre opinie) ale nie wykluczone ze moze byc twardawo bo o ile d..a nie protestuje to pojawiaja sie pierwsze swierszcze a aucie Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now