Skocz do zawartości

Tein SuperStreet i wysokość auta


wodnik

Rekomendowane odpowiedzi

Basic ma ograniczona regulacje
z autopsji: obniżyłem auto prawie na max na Basic'u i było bardzo twardo, podniesienie o 1cm spowodowało, że jest lepiej. Wcześniej miałem serię + sprężyny TEIN, więc do twardości powinienem być przyzwyczajony, ale na max skręconym Basic'u jest bardzo twardo - podnosząc go troszeczkę, amor lepiej dobija i jest fajnie, więc można powiedzieć, że regulacja twardości też jest :wink: Biorąc pod uwagę, że kupiłem w starym kursie nówkę za 2,5k jestem megazadowolony :mrgreen: generalnie różnica w porównaniu do serii jest gigantyczna, auto nie buja, a przy nastawie negatów -1 z tyłu, fajnie zamiata :twisted:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Moze ktos sie orientuje jak cenowo wyglada porównanie Tein SSM vs. Bilstein PSS9 :?:

W zasadzie jestem juz umowiony na TSSM ale chcialbym potwierdzic slusznosc tej decyzji. Probowalem Teina i jest OK i mialem okazje jechac na PSS9 i bardziej mi lezy chyba zestaw nr.2 ale z tego co sie wstepnie orientowalem to jest spora cenowa dysproporcja na jego niekorzysc.

Na stronie Zerkopolu ceny oscyluja w okolicach 2k EUR, macie jakies inne zrodla :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak cenowo wyglada porównanie Tein SSM vs. Bilstein PSS9

 

Jakieś 30% różnicy. Zależy, jak kupisz, ale pi-razy-drzwi tyle.

 

Na stronie (...) ceny oscyluja w okolicach 2k EUR, macie jakies inne zrodla :?:

 

I tak trzeba liczyć.

 

Przypominam też o koszcie montażu :idea:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kupiłem 18 chciałbym torchę auto obniżyć i myślałem że będzie to bardzo proste: klucz do zawieszenia i jedziemy w dół ile chcemy. Ale teraz mam trochę wątpliwości.

Gdzie mam mierzyć czy równo to zrobiłem, na gwincie?

Czy na przód i tył ma być tak samo ustawiony? (teraz dopiero zobaczyłem że tyłne nadkole jest niżej niż przednie)

Jak macie u siebie to wszystko ustawione?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seryjnie przód jest wyżej niż tył o 20 mm (wysokość mierzona od rantu błotnika do środka piasty: przód- 386 mm, tył- 366 mm)

Dokładne info pod tym adresem: http://www.extreme-machines.nl/download ... gnment.pdf

Wydaje mi się że obniżając auta należy zachować tą różnicę...

Dla ciekawości sprawdzę dzisiaj u siebie (też Tein SS)

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba kupić śruby i zmienić kąty?
Tak, ale wydaje mi się że 8x18 ET45 powinny wejść bez problemów do STI New Age. Sam się zastanawiam jakie mi najszersze felgi i przy jakim ET wejdą w nadkola przy feldze 18 i TeinSS - może ktoś wie? Na stronach z US widziałem masę zdjęć gdzie ludzie powkładali do STI New Age felgi np. 9x18 ET35, a nawet 10x18 ale to już bzdura, ale 8x18 i ET35 to niemal standard a nie widać żeby mieli przerabiane nadkola :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z tym zachowaniem różnicy wysokości przodu i tyłu przy obniżaniu zawiasu?
moim zdaniem to już zależy od indywidualnych preferencji kierowcy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i myślałem że będzie to bardzo proste: klucz do zawieszenia i jedziemy w dół ile chcemy
z tego co wiem, każda zmiana wysokości, powinna skutkować sprawdzeniem i korektą zbieżności...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na razie jeszcze nie mam żadnych preferencji więc zostaje metoda prób i błędów.
Metoda prób i błędów to najlepsza i chyba jedyna metoda optymalnego ustawienia auta do własnych potrzeb :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem, każda zmiana wysokości, powinna skutkować sprawdzeniem i korektą zbieżności...

Wiem wiem, po tych moich ustawianiach jadę na pełną geometrię.

Metoda prób i błędów to najlepsza i chyba jedyna metoda optymalnego ustawienia auta do własnych potrzeb

Boję się tylko że sobie trochę obniżę auto, zrobię geometrię i już tak będę jeździł do zimy. Tyle będzie z moich prób :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba kupić śruby i zmienić kąty?
Tak, ale wydaje mi się że 8x18 ET45 powinny wejść bez problemów do STI New Age. Sam się zastanawiam jakie mi najszersze felgi i przy jakim ET wejdą w nadkola przy feldze 18 i TeinSS - może ktoś wie? Na stronach z US widziałem masę zdjęć gdzie ludzie powkładali do STI New Age felgi np. 9x18 ET35, a nawet 10x18 ale to już bzdura, ale 8x18 i ET35 to niemal standard a nie widać żeby mieli przerabiane nadkola :roll:

 

 

U mnie w WRX na Tein SS na max polozonym gwincie mam załozone 8/18 et 45 i to jest raczej max co mozna wlozyc do tego auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jutro bede podnosil auto bo na seryjnym setupie mozna urwac zderzak.

BTW ktos pisal ze na Teinie STi jest bardzo twardy. Duzo jak dotad nie jezdzilem ale wlozylem do seryjnego STi grubsze staby i TSSM i na 12 ustawieniu jest chyba bardziej miekko niz na serii :shock:

 

nie chce zakladac odrebnego watku wiec zapytam tu, czy ktos w Polsce robi corner weighting i czy warto tak ustawic zawias :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TSSM i na 12 ustawieniu jest chyba bardziej miekko niz na serii :shock:
Też tak słyszałem, a na 16 już jeździłeś?

 

dzisiaj sprobowalem przod/tyl: 1/7 - no faktycznie twardawo

oraz 8/8 - zblizamy sie chyba do optymalnego ustawienia.

 

na 16 nie jezdzilem jeszcze, jutro ustawie na probe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW ktos pisal ze na Teinie STi jest bardzo twardy. Duzo jak dotad nie jezdzilem ale wlozylem do seryjnego STi grubsze staby i TSSM i na 12 ustawieniu jest chyba bardziej miekko niz na serii

 

To mogłem być ja :). Nie wiem, jak Ci skręcili ten zawias, ja wiem, że u mnie na 16 jest DUŻO twardziej, niż na serii ze sprężynami prodrive... :roll:

 

Przy ustawieniu niższych wartości i próbie hamowania na tralkach przed światłami na skrzyżowaniu, wóz odrywa się od ziemi i zaczyna frunąć :twisted:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na poziomie 15 jest super komfortowo (jak na Sti oczywiście) bez problemu daje sie tym jeździć na codzień, nie sprawia żadnych nie miłych niespodzianek na tralkach pralkach itp. Na poziomie 1 jest bardzo twardo i jak dla mnie to nadaje sie tylko na równy tor.

 

Przemeq może u ciebie przyczyną takeij nerwowości jest za duża gleba? Marcin mówił, że lekko podniósł auto w porównaniu do pierwszych ustawień bo źle sie jeździło. U mnie jest tak:

 

img0091clq.jpg

img0090m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takeij nerwowości jest za duża gleba?

 

Co raz bardziej na to wygląda - dowodem niech będzie to, że wcześniej praktycznie nie przycierałem chlapaczami o progi zwalniające, czy u siebie na parkingu wielopoziomowym (jest b. stromy zakręt w jednym miejscu), a teraz niezależnie od tego, jak wolno i umiejętnie bym jechał, przycieram zawsze.

 

Chociaż mi w ogóle nie przeszkadza taka gleba i raczej zmieniał tego nie będę 8).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawias zakladalem i ustawialem sam i ustawilem wyzej niz w defaulcie bo jakos nie lubie "gleby" w STi poza tym czesto jezdze drogami gruntowymi i mialem dosyc permanentnego przycierania zderzakiem.

wysokosc podobna do auta bebna

faktem jest ze nie mialem okazji jeszcze dobrze zaprzyjaznic sie z tym zawieszeniem zeby miec lepsze porownanie bo mam jeszcze roztrzepana geometrie po wymianie (mam nadzieje ze w przyszlym tyg. Sylwek cos na poradzi - slyszalem dobre opinie) ale nie wykluczone ze moze byc twardawo bo o ile d..a nie protestuje to pojawiaja sie pierwsze swierszcze a aucie :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...