TomekEl Posted February 9, 2005 Posted February 9, 2005 Na marke opon juz sie zdecydowalem ale pozostaje wybor modelu. http://www.tyre-pictures.com/Falken/ZE512.jpg http://www.tyre-pictures.com/Falken/FK_451.jpg Niestety test tych opon nie dziala wiec chetnie dowiem sie czegos wiecej. Moze poza Kuba, ktos uzytkowal te opony?
Bart Posted February 10, 2005 Posted February 10, 2005 Ja bym wybrał FK 451 ale jeśli miałbym kupować dla siebie to tylko Dunlop SP Sport 9000 albo Max
TomekEl Posted February 10, 2005 Author Posted February 10, 2005 Ja bym wybrał FK 451 ale jeśli miałbym kupować dla siebie to tylko Dunlop SP Sport 9000 albo Max Dlaczego 451?
TomekEl Posted February 10, 2005 Author Posted February 10, 2005 451 przypominaja goodyeary eagle f1 Tak ale wielokrotnie na forum padaly opinie ze F1 sa dobre ale nie do subaru
Kuba Posted February 10, 2005 Posted February 10, 2005 TomekEl, ja nie uzywalem jeszcze zadnej z tych opon. Wlasnie niedawno kupilem felgi 17" i na 99% kupie do nich FK 451. O tym wyborze zadecydowala przedewszystkim cena, duzy wybor rozmiarow, dobre recenzje w prasie, dobre opinie wsrod uzytkownikow Subaru (NASIOC.com) oraz to ze wiele osob uzywa ich do sportu (autox). Zakladam ze to co napisales w poprzednim temacie jest nadal aktualne - opony tylko na lato, rozmiar 205/50/16. Przyjrzyjmy sie tym oponom dokladniej: ZE-512 ZIEX: Treadwear (scieralnosc) - 360 Traction (przyczepnosc) - A Speed Rating (predkosc max) - V (240km/h) M+S - opona wielosezonowa FK-451: Treadwear (scieralnosc) - 280 Traction (przyczepnosc) - AA Speed Rating (predkosc max) - Y (300km/h) opona letnia 512 bedzie sie wolniej zuzywala (bieznik powinien wystarczyc na 50 tys km prze standardowym uzywaniu), jest opona wielosezonowa wiec powinna robic wszystko dobrze (ale nie bardzo dobrze), ma gorszy wskaznik przyczepnosci, ma mniejszy wskaznik predkosci max. 451 szybciej sie zuzyje, prawdopodobnie bedzie glosniejsza, ma lepszy wskaznik przyczepnosci, jest opona typowo letnia (super na asfalt ale o sniegu zapomnij), ma wyzszy wskaznik predkosci. Wbrew pozorom wskaznik predkosci duzo nam mowi na temat opony. Opona nadajaca sie do jazdy z predkoscia 300km/h bedzie o wiele lepiej skonstrulowana i zbudowana od opony nadajacej sie do jazdy z predkoscia 240km/h. Nawet jesli nigdy nie bedziesz jechal tak szybko, to zawsze lepiej wybrac opone o wyzszym wskazniku predkosci max.
Niuniek Posted February 10, 2005 Posted February 10, 2005 512 bedzie sie wolniej zuzywala (bieznik powinien wystarczyc na 50 tys km prze standardowym uzywaniu), jest opona wielosezonowa wiec powinna robic wszystko dobrze (ale nie bardzo dobrze), ma gorszy wskaznik przyczepnosci, ma mniejszy wskaznik predkosci max. 451 szybciej sie zuzyje, prawdopodobnie bedzie glosniejsza, ma lepszy wskaznik przyczepnosci, jest opona typowo letnia (super na asfalt ale o sniegu zapomnij), ma wyzszy wskaznik predkosci. Dziękuje za pomoc Właśnie o to mi chodziło
Kuba Posted February 10, 2005 Posted February 10, 2005 Dziękuje za pomoc Właśnie o to mi chodziło :shock: Ale ja to pisalem do Tomka :wink:
Niuniek Posted February 10, 2005 Posted February 10, 2005 No właśnie też podobnie ale nie aż tak konkretnie chciałem napisac :wink:
TomekEl Posted February 11, 2005 Author Posted February 11, 2005 Dziękuje za pomoc Właśnie o to mi chodziło :shock: Ale ja to pisalem do Tomka :wink: Dzieki wielkie , co do uzywania na sniegu to mam zimowki . Fabrycznie mam opony 205/50/16 ale chce zalozyc 205/55/16. Jest okolo centymetr wyzsza wiec napewno zyskam na komforcie. Niestety prawdopodobnie strace na wygladzie bo w tylnych blotnikach jest niewiele miejsca na opone i przy wyzszym profilu chowa sie ona w nadkolu . Nie wyglada to najlepiej i nie wiem czy nie bedzie cos ocierac. Wiem ze w WRX sa fabrycznie opony o profilu 55 ale ja mam GT.
Scooby Posted February 11, 2005 Posted February 11, 2005 chce zalozyc 205/55/16. Jest okolo centymetr wyzsza wiec napewno zyskam na komforcie. Niestety prawdopodobnie strace na wygladzie bo w tylnych blotnikach jest niewiele miejsca na opone i przy wyzszym profilu chowa sie ona w nadkolu . Nie wyglada to najlepiej i nie wiem czy nie bedzie cos ocierac.Wiem ze w WRX sa fabrycznie opony o profilu 55 ale ja mam GT. Ja mam w GT zimowe 205/55R16 i nic nie obciera. Poprawa komfortu rzeczywiscie jest zauwazalna w porownaniu do profilu 50 ale ja tam wole ten nizszy - lepiej mi sie jezdzi. No i rzeczywiscie wygladem tez sie roznia - zdecydowanie lepiej jest na 50, bo na 55 zaczynaja wygladac troche balonowato :wink: .
aflinta Posted February 11, 2005 Posted February 11, 2005 No i rzeczywiscie wygladem tez sie roznia - zdecydowanie lepiej jest na 50, bo na 55 zaczynaja wygladac troche balonowato :wink: . Dla jednych wada dla innych zaleta Zimowe 195/65/15 nadają Legacy charakter pożeracza śniegu
Kulik Posted February 11, 2005 Posted February 11, 2005 A ja muszę się pochwalić, że moja lepsza połowa właśnie podpisuje umowę w Michelin Polska Spółka Akcyjna i w związku z tym ma prawo raz do roku wziąć za darmo komplecik opon
QK Posted February 12, 2005 Posted February 12, 2005 Wiem ze w WRX sa fabrycznie opony o profilu 55 ale ja mam GT. ....nie żebym się czepiał........ :wink:
shodan Posted February 12, 2005 Posted February 12, 2005 Ja bym wybrał FK 451 ale jeśli miałbym kupować dla siebie to tylko Dunlop SP Sport 9000 albo Max Eee Dunlop? Ja jestem fanem Bridgestone'ów Potenza S-02/S-03 PP. Jeździłem szybko na różnych oponach (w tym Dunlop 9000) i żadna nie trzyma tak w zakręcie jak Potenza. Tylko z komfortem podróżowania jest trochę gorzej - zależy na czym ci najbardziej zależy (ale mi się dziwnie napisało ). pozdr!
TomekEl Posted February 12, 2005 Author Posted February 12, 2005 Wiem ze w WRX sa fabrycznie opony o profilu 55 ale ja mam GT. ....nie żebym się czepiał........ :wink: Masz racje, chodzilo mi o rynek amerykanski;-)
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.