karo Posted February 8, 2005 Posted February 8, 2005 Mam problem, skacze mi temperatura silnika i wygląda to dość dziwnie bo potrafi podskoczyć prawie do maximum po czym za chwilę opaść z powrotem do normalnego poziomu. Płyny wszystkie są, chłodnicę niedawno wymieniłam. Pojechałam do warsztatu i wtedy trzymał temperaturę jak należy także nic nie mogli stwierdzić a trzymali go u siebie dwa dni. Uszczelka pod głowicą sprawdzona i nic na nią nie wskazuje. Czy ktoś miał taki problem a może macie jakieś pomysły co to za chochlik siedzi w moim silniku?
IWAN Posted February 8, 2005 Posted February 8, 2005 Termostat, który zaczyna czasami opuszczać Ciebie.
karo Posted February 8, 2005 Author Posted February 8, 2005 Twierdzą że termostat też sprawdzali ale czy to się da? Chociaż ja też o tym myślałam bo i temperatura w samochodzie fiksuje - raz zimno, raz gorąco
Aries Posted February 8, 2005 Posted February 8, 2005 Twierdzą że termostat też sprawdzali ale czy to się da? Chociaż ja też o tym myślałam bo i temperatura w samochodzie fiksuje - raz zimno, raz gorąco Da sie. Ja mialem podobny przypadek (nie w Subaru). Wymienilem termostat, ale okazalo sie, ze to czujnik temperatury.
Intakwrx Posted February 8, 2005 Posted February 8, 2005 Twierdzą że termostat też sprawdzali ale czy to się da? Chociaż ja też o tym myślałam bo i temperatura w samochodzie fiksuje - raz zimno, raz gorąco Przełącznik termiczny pierwszego lub drugiego obiegu, czyli termostat ci nawala skoro masz taki objaw. Ja naprawiałem w Roverze podobny objaw prze rok Okazała się pompa cieczy chłodzącej. Wszyscy mechanicy mówili, że to na pewno nie to i ze to kosztuje kosmos. Okazało się że to ta pompa był zużyta i najtańsza ze wszystkiego ! Moja rada, jedz do fachowców bo domowymi metodami zapłacisz 4 razy więcej !
karo Posted February 8, 2005 Author Posted February 8, 2005 Panowie, ja bardzo proszę, termostat do wymiany?
Niuniek Posted February 8, 2005 Posted February 8, 2005 Najprościej, poprostu pożyczyć od kogoś kto ma dobry na parę godzin i się samemu przekonać. Jak będzie to, to wymienić jak nie to szukać dalej.
JurekM Posted February 8, 2005 Posted February 8, 2005 Możesz sprawdzić wąż odprowadzający z chłodnicy w chwili gdy wskażnik temperatury wskazuje max. Jeśli termostat byłby zablokowany to wąż nie powinien być bardzo gorący lub wręcz zimny.Włączają się wentylatory?? Jeśli czujnik jest w chłodnicy to byłaby to jakaś wskazówka.
pumex1 Posted February 8, 2005 Posted February 8, 2005 Hmmm...w sumie takie objawy mialem w 2 Legacach przy padnietej uszczelce pod glowica. Zwlaszcza po jezdzie z wieksza predkoscia. Warsztat nie sprawdzi Ci tego "na oko" - bez zdjemowania glowic. Czesto wydmuchana uszczelka to minimalne odkszalcenie, ktore wystarczy zeby temperatura szalala. Sprawdz czy nie masz babelkow powietrza w zbiorniczku wyrownawczym.. jesli tak... to wskazuje to wlasnie na uszczelke (i). Ale zacznij od termostatu i sprawdzenia wentylatorow. Pozdrawiam Szymon vel pumex
karo Posted February 8, 2005 Author Posted February 8, 2005 Hmmm...w sumie takie objawy mialem w 2 Legacach przy padnietej uszczelce pod glowica. Zwlaszcza po jezdzie z wieksza predkoscia. Warsztat nie sprawdzi Ci tego "na oko" - bez zdjemowania glowic. Czesto wydmuchana uszczelka to minimalne odkszalcenie, ktore wystarczy zeby temperatura szalala. Sprawdz czy nie masz babelkow powietrza w zbiorniczku wyrownawczym.. jesli tak... to wskazuje to wlasnie na uszczelke (i).Ale zacznij od termostatu i sprawdzenia wentylatorow. Pozdrawiam Szymon vel pumex Wentylatory sprawdziLam - działają, bąbelki sprawdziłam już wcześniej - brak, czyli może jednak to termostat
Intakwrx Posted February 8, 2005 Posted February 8, 2005 Wentylatory sprawdziLam - działają, bąbelki sprawdziłam już wcześniej - brak, czyli może jednak to termostat Do fachowca z taką usterką ! Bo będziesz się bujać z 4 miesiące, a kasy pójdzie 4 razy więcej niż na dobrego mechanika !
Kulik Posted February 10, 2005 Posted February 10, 2005 Ja miałem to samo. Raz OK, a raz do dupy....Okazało się, że termostat raz się otwierała raz nie. Wymieniłem i jak ręką odjął. To nie jest wielka kasa
ALEX Posted February 10, 2005 Posted February 10, 2005 Ja miałem identyczne objawy w Outback'u. Serwis twierdził,że to termostat. Wymiana i dalej nic. I zajechałem do serwisu Hondy w Wieliczce, przeczyścili chłodnicę (auto miało tylko 2 lata i nie jeżdziłem po bezdrożach) i problem zniknął!!!
blackdogwwl Posted March 10, 2012 Posted March 10, 2012 Ja teraz w swojej Imprezie też mam jakiś problem z temperaturą cieczy chłodzącej. Jak cisnę trochę autem jest ok z temperaturą. Gdy jadę już tak koło60-85km/h to temperatura dochodzi do 3 kreski lub delikatnie ponad nią... i jak dam mocno w pedał od 2 biegu tak do 120km/h to temperatura w oczach leci w dół do 2 kreski. Termostat był wymieniony i jest to samo. Wiatraki chodzą. Przy 3 kresce jak wyłączę silnik i przekręcę żeby sprawdzić temperaturę to już jest normalna tak między 2 a 3 kreską. Co do bombli.. Brak. No i mam silnik 2.5, który strasznie mi się podoba Bo ten dół jest bajeczny I też już nie wiem gdzie pojechać żeby sprawdzić co z nią jest nie tak
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.