Jump to content

Może Wy wiecie o co chodzi ( wysoka temperatura silnika )


karo

Recommended Posts

Posted

Mam problem, skacze mi temperatura silnika i wygląda to dość dziwnie bo potrafi podskoczyć prawie do maximum po czym za chwilę opaść z powrotem do normalnego poziomu. Płyny wszystkie są, chłodnicę niedawno wymieniłam. Pojechałam do warsztatu i wtedy trzymał temperaturę jak należy także nic nie mogli stwierdzić a trzymali go u siebie dwa dni. Uszczelka pod głowicą sprawdzona i nic na nią nie wskazuje. Czy ktoś miał taki problem a może macie jakieś pomysły co to za chochlik siedzi w moim silniku?

Posted

Twierdzą że termostat też sprawdzali ale czy to się da? Chociaż ja też o tym myślałam bo i temperatura w samochodzie fiksuje - raz zimno, raz gorąco

Posted
Twierdzą że termostat też sprawdzali ale czy to się da? Chociaż ja też o tym myślałam bo i temperatura w samochodzie fiksuje - raz zimno, raz gorąco

Da sie.

Ja mialem podobny przypadek (nie w Subaru). Wymienilem termostat, ale okazalo sie, ze to czujnik temperatury.

Posted
Twierdzą że termostat też sprawdzali ale czy to się da? Chociaż ja też o tym myślałam bo i temperatura w samochodzie fiksuje - raz zimno, raz gorąco

 

Przełącznik termiczny pierwszego lub drugiego obiegu, czyli termostat ci nawala skoro masz taki objaw.

Ja naprawiałem w Roverze podobny objaw prze rok :(

Okazała się pompa cieczy chłodzącej. Wszyscy mechanicy mówili, że to na pewno nie to i ze to kosztuje kosmos.

Okazało się że to ta pompa był zużyta i najtańsza ze wszystkiego !

 

Moja rada, jedz do fachowców bo domowymi metodami zapłacisz 4 razy więcej !

Posted

Najprościej, poprostu pożyczyć od kogoś kto ma dobry na parę godzin i się samemu przekonać. Jak będzie to, to wymienić jak nie to szukać dalej.

Posted

Możesz sprawdzić wąż odprowadzający z chłodnicy w chwili gdy wskażnik temperatury wskazuje max. Jeśli termostat byłby zablokowany to wąż nie powinien być bardzo gorący lub wręcz zimny.Włączają się wentylatory??

Jeśli czujnik jest w chłodnicy to byłaby to jakaś wskazówka.

Posted

Hmmm...w sumie takie objawy mialem w 2 Legacach przy padnietej uszczelce pod glowica. Zwlaszcza po jezdzie z wieksza predkoscia. Warsztat nie sprawdzi Ci tego "na oko" - bez zdjemowania glowic. Czesto wydmuchana uszczelka to minimalne odkszalcenie, ktore wystarczy zeby temperatura szalala. Sprawdz czy nie masz babelkow powietrza w zbiorniczku wyrownawczym.. jesli tak... to wskazuje to wlasnie na uszczelke (i).

Ale zacznij od termostatu i sprawdzenia wentylatorow.

Pozdrawiam

Szymon vel pumex

Posted
Hmmm...w sumie takie objawy mialem w 2 Legacach przy padnietej uszczelce pod glowica. Zwlaszcza po jezdzie z wieksza predkoscia. Warsztat nie sprawdzi Ci tego "na oko" - bez zdjemowania glowic. Czesto wydmuchana uszczelka to minimalne odkszalcenie, ktore wystarczy zeby temperatura szalala. Sprawdz czy nie masz babelkow powietrza w zbiorniczku wyrownawczym.. jesli tak... to wskazuje to wlasnie na uszczelke (i).

Ale zacznij od termostatu i sprawdzenia wentylatorow.

Pozdrawiam

Szymon vel pumex

 

Wentylatory sprawdziLam - działają, bąbelki sprawdziłam już wcześniej :(- brak, czyli może jednak to termostat :(

Posted

Wentylatory sprawdziLam - działają, bąbelki sprawdziłam już wcześniej :(- brak, czyli może jednak to termostat :(

 

Do fachowca z taką usterką ! Bo będziesz się bujać z 4 miesiące, a kasy pójdzie 4 razy więcej niż na dobrego mechanika !

Posted

Ja miałem to samo. Raz OK, a raz do dupy....Okazało się, że termostat raz się otwierała raz nie. Wymieniłem i jak ręką odjął. To nie jest wielka kasa :)

Posted

Ja miałem identyczne objawy w Outback'u. Serwis twierdził,że to termostat. Wymiana i dalej nic. I zajechałem do serwisu Hondy w Wieliczce, przeczyścili chłodnicę (auto miało tylko 2 lata i nie jeżdziłem po bezdrożach) i problem zniknął!!!

  • 7 years later...
Posted

Ja teraz w swojej Imprezie też mam jakiś problem z temperaturą cieczy chłodzącej. Jak cisnę trochę autem jest ok z temperaturą. Gdy jadę już tak koło60-85km/h to temperatura dochodzi do 3 kreski lub delikatnie ponad nią... i jak dam mocno w pedał od 2 biegu tak do 120km/h to temperatura w oczach leci w dół do 2 kreski. Termostat był wymieniony i jest to samo. Wiatraki chodzą. Przy 3 kresce jak wyłączę silnik i przekręcę żeby sprawdzić temperaturę to już jest normalna tak między 2 a 3 kreską. Co do bombli.. Brak. No i mam silnik 2.5, który strasznie mi się podoba :) Bo ten dół jest bajeczny :D I też już nie wiem gdzie pojechać żeby sprawdzić co z nią jest nie tak :(

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...