Jump to content

Branie oleju


Guest HERMAN

Recommended Posts

Apal, jaka róznica w zużyciu między tymi dwoma? Kiedyś zrobiłem dokładnie identyczną zmianę w zupełnie innym samochodzie i był zaskakujący efekt.

 

Że tak powiem, zasadnicza :idea: Jak przejadę 1000km, to powiem dokładnie.

Link to post
Share on other sites
Apal, jaka róznica w zużyciu między tymi dwoma? Kiedyś zrobiłem dokładnie identyczną zmianę w zupełnie innym samochodzie i był zaskakujący efekt.

 

to ja dodam swoie 3 grosze

 

jak kupilem swojego GTeka to zalalem go Castrolem TWS 10 W 60. Auto bralo srednio jakies 250 ml na 1000 KM.Mowie srednio bo byla jazda wolna , bardzo szybka.Po wymianie na Motula 300V 15W50 zuzycia praktycznie nie bylo ( moze jedna 250 ml dolewka miedzy wymianami ) bez wzgledu na sposob jazdy.

Link to post
Share on other sites

jak kupilem swojego GTeka to zalalem go Castrolem TWS 10 W 60. Auto bralo srednio jakies 250 ml na 1000 KM.Mowie srednio bo byla jazda wolna , bardzo szybka.Po wymianie na Motula 300V 15W50 zuzycia praktycznie nie bylo ( moze jedna 250 ml dolewka miedzy wymianami ) bez wzgledu na sposob jazdy.

 

I choćby dlatego cieszę się, że należę do klubu olejowego frajera i leję Motul.

Link to post
Share on other sites

Chwilka, bo się pogubiłem... Czyli niby M1 5W50 ma lepsze właściwości myjące, niż M z serii 300V :?: Jeżeli tak, to w czym niby Motul jest lepszy? Bo według Xbike na pewno nie jest trwalszy...

 

Według instrukcji 1l na 1000 km jest ok i to jest ostateczna wersja 8)

 

To z moim autem jest coś chyba nie tak... Przebieg ponad 90 tysięcy kilometrów, olej 300V 5W40 i nie ubywa nic. NIC! Od wymiany przejechane już ponad 7 tysięcy kilometrów i jak było na bagnecie widać poziom na kropce "max", tak to samo widać dzisiaj. Zastanawiam się na zalaniem Liqui Moly 5W40 abo M1 5W50 przy następnej wymianie. Czy może lepiej zostać przy 300V :?:

Link to post
Share on other sites
Producent zaleca 5 W 30. 0 W 30 spełnia te warunki .

 

Sorki wielkie, coś mi się pomieszało, faktycznie 5W30, masz rację, ale niedługo podjadę do Ciebie na zmianę na Motula i wezmę też na dolewkę

Link to post
Share on other sites
niedługo podjadę do Ciebie na zmianę na Motula i wezmę też na dolewkę

Zapraszam , albo moze dojezdzij do jakiegos przegladu....zrobi sie cieplej i wtedy zmienimy

AK

ps.to chyba u Ciebie nowy soft byl wgrywany....albo sie mylę :roll:

Link to post
Share on other sites

Ktoś mi może wytłumaczyć jak mogło zniknąć 3litry oleju na 4tys.km w STI 07 z przebiegiem 8tys.km , :shock: :?:

ps.samochód nie był upalany ,te 4tys były zrobione głownie w trasie ,olej Motul 300V

Link to post
Share on other sites
Ktoś mi może wytłumaczyć jak mogło zniknąć 3litry oleju na 4tys.km w STI 07 z przebiegiem 8tys.km ,

ps.samochód nie był upalany ,te 4tys były zrobione głownie w trasie ,olej Motul 300V

 

Najczęsciej winny jest tłok pęknięty między pierścieniami.

Link to post
Share on other sites
Ktoś mi może wytłumaczyć jak mogło zniknąć 3litry oleju na 4tys.km w STI 07 z przebiegiem 8tys.km ,

ps.samochód nie był upalany ,te 4tys były zrobione głownie w trasie ,olej Motul 300V

 

Najczęsciej winny jest tłok pęknięty między pierścieniami.

 

ale to chyba by kopcil :?:

 

nie wiem co wy z tym ubywaniem oleju - u mnie jedyny ubytek, ktory byl to w nowym motorze rozszczelniony gwint od chlodnicy oleju - podkapywalo sobie - zabezpieczone i brak zuzycia

 

w poprzenim motorze 240 kkm od wymiany do wymiany (co 7,5-8 kkm) zero ubytkow

 

ale ja nie przekraczam 100 kmh :mrgreen:

Link to post
Share on other sites
ale to chyba by kopcil

 

Nie koniecznie.

 

probuje to sobie wyobrazic - dziura w tloku i olej przedostaje sie do komory spalania - to temperatura spalania by musiala byc na prawde duza zeby nie kopcil, a nie byloby tak, ze na nizszych obrotach i przy mniejszej temperaturze w komorze spalania wtedy by kopcil :?:

Kuba spotkales sie z takim urzadzeniem, ktore mierzy spalanie na poszczegolnych garnkach :?: bo kiedys u znajomego mechanika, u ktorego rzedowki serwisowalem spotkalem sie z czyms takim ze powiedzial ze na jednym garnku spalanie jest gorsze i potem wyszlo ze bylo mikropekniecie uszczelki pod glowica i "woda" podkapywala do komory spalania i to urzadzenie to wykazalo - nie bylo normalnych objawow przy wydmuchanej uszczelce, czyli cisnienia w ukl chlod itp

Link to post
Share on other sites
probuje to sobie wyobrazic - dziura w tloku i olej przedostaje sie do komory spalania - to temperatura spalania by musiala byc na prawde duza zeby nie kopcil, a nie byloby tak, ze na nizszych obrotach i przy mniejszej temperaturze w komorze spalania wtedy by kopcil

 

W 2.5T pęka tłok między pierścieniami, nie ma jako takiej dziury, tylko półka utrzymująca pierścienie jest pęnięta, zwykle kawąłek siedzi na swoim miejscu i czasem jets tak zę kilkaset km jets OK a kilkaset żre olej litrami.

 

 

Kuba spotkales sie z takim urzadzeniem, ktore mierzy spalanie na poszczegolnych garnkach bo kiedys u znajomego mechanika, u ktorego rzedowki serwisowalem spotkalem sie z czyms takim ze powiedzial ze na jednym garnku spalanie jest gorsze i potem wyszlo ze bylo mikropekniecie uszczelki pod glowica i "woda" podkapywala do komory spalania i to urzadzenie to wykazalo - nie bylo normalnych objawow przy wydmuchanej uszczelce, czyli cisnienia w ukl chlod itp

 

 

W nowszych Subarakach umie to powiedzieć SSM.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...