Jump to content
Harvester

Dodatkowe wskaźniki

Recommended Posts

Po temp oleju wiadomo kiedy można bezpiecznie dać w palnik. A czy po temp oleju i ciśnieniu oleju będzie wiadomo, że już czas na przerwę czy tę informację daje dopiero temp spalin (EGT)?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Po temp oleju wiadomo kiedy można bezpiecznie dać w palnik. A czy po temp oleju i ciśnieniu oleju będzie wiadomo, że już czas na przerwę czy tę informację daje dopiero temp spalin (EGT)?
Bedzie wiadomo, zbyt wysoka temp oraz zbyt niskie cisnienie oleju pogarsza ochrone silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Ptasi0r napisał:

Bedzie wiadomo, zbyt wysoka temp oraz zbyt niskie cisnienie oleju pogarsza ochrone silnika.

 Dzięki za info.

A jaki powinien być w takim razie zakres tych parametrów dla WRX 2.0, jak będzie się wahać temp i ciśnienie przy normalnej jeździe po autostradzie (140 km/h oczywiści) w trasie a np przy pełnym ogniu przez 30 min na torze?

Share this post


Link to post
Share on other sites
 Dzięki za info.
A jaki powinien być w takim razie zakres tych parametrów dla WRX 2.0, jak będzie się wahać temp i ciśnienie przy normalnej jeździe po autostradzie (140 km/h oczywiści) w trasie a np przy pełnym ogniu przez 30 min na torze?
To zalezy od wielu czynnikow ale w seryjnym aucie przy 140km/h jazdy po autostradzie spodziewalbym sie ze olej bedzie mial ok. 100 stopni C. Co do toru, to 30min ciaglego ognia zagotuje silnik;) Jesli natomiast pytasz jakich wartosci nie przekraczac, to zakladajac ze masz dobrej klasy olej to do 120 stopni C nic mu nie bedzie. W kwesti cisnienia, na wolnych obrotach nie powinno spadac ponizej 0.8Bar

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 21.05.2019 o 20:11, Ptasi0r napisał:

To zalezy od wielu czynnikow ale w seryjnym aucie przy 140km/h jazdy po autostradzie spodziewalbym sie ze olej bedzie mial ok. 100 stopni C. Co do toru, to 30min ciaglego ognia zagotuje silnik;) Jesli natomiast pytasz jakich wartosci nie przekraczac, to zakladajac ze masz dobrej klasy olej to do 120 stopni C nic mu nie bedzie. W kwesti cisnienia, na wolnych obrotach nie powinno spadac ponizej 0.8Bar

Dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeczytałem kilkanaście stron tematu ale info nie znalazłem.
WP_20190805_20_26_28_Pro.thumb.jpg.be3cc801938a45c78bf7f83743fd483d.jpg

EJ20 SOHC, w miejscu oryginalnego czujnika oleju wkręciłem czujnik do zegara (chyba najbardziej prawidłowe wskazania będą). Czy w tym miejscu co zaznaczyłem mogę wkręcić oryginalny czujnik do lampki alladyna? Redukcje już kupiłem/zamówiłem, wykręciłem tą zaślepke wygląda normalnie jak kanał olejowy. 
 

Edited by PanKu1995

Share this post


Link to post
Share on other sites

dziękuję za masę odpowiedzi. Tak jest to kanał olejowy, wkręciłem tam czujnik temperatury, poprzez specjalny adapter m18x1.5- 1/8npt

żeby czujnik się zmieścił w łapie alternatora wyfrezowałem miejsce na niego, i w bloku jest pod łapą, jeden wolny gwint to tez wywierciłem dziurę żeby stabilnie alternator się trzymał, na koniec całość wypiaskowałem, i wygląda jak fabryka ;)

WP_20190809_16_19_37_Pro.jpg

WP_20190809_16_19_29_Pro.jpg

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, jakie temperatury na czujniku oleju w podstawie filtra notujecie? Wcześniej miałem 90stopni w czujniku montowanym jak u kolegu powyzej, teraz 98-99 - czujnik w podstawie filtra.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

W mieście latem podobnie 98-99. Na ekspresówce jazda przepisowo ok.112-117. Jak trochę szybciej,  to ok. 120st.C. Zależy od temperatury na zewnątrz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, furiousmajkel napisał:

Panowie, jakie temperatury na czujniku oleju w podstawie filtra notujecie? Wcześniej miałem 90stopni w czujniku montowanym jak u kolegu powyzej, teraz 98-99 - czujnik w podstawie filtra.

 

Pozdrawiam

 

Tak naprawdę wszystko zależy od warunków pogodowych. Podczas normalnej jazdy wskazówka stoi na 92/95, miejscami jak używam sprężarki w 100% 102/105. Wczoraj przykładowo w 32 stopniach jak już rozgrzałem olej do 115 tak już do końca jazdy utrzymywał się w tej temperaturze 110 nie niżej - nie mógł się wychłodzić, podczas gdy w np. 20 i podobnym stylu jazdy powrót na 95 był kwestią kilku minut. 

 

Nie wertowałem jeszcze tematu jednak spytam- gdzie najprościej zamontować wskaźnik temperatury wody? Nie ukrywam ale nie uśmiecha mi się rozcinać nowych węży do chłodnicy... 

Pomysł z "zanużeniem" go w zbiorniczku to raczej słaby pomysł, mam racje? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, furiousmajkel napisał:

Panowie, jakie temperatury na czujniku oleju w podstawie filtra notujecie? Wcześniej miałem 90stopni w czujniku montowanym jak u kolegu powyzej, teraz 98-99 - czujnik w podstawie filtra.

 

Pozdrawiam

Czujnik w p[odstawce to złe miejsce , ja mam czujnik w głowicy i przy normalnej jeździe temperatura jest  87-90 . niezależnie od temperatury zewnętrznej

W korkach podnosi się o kilka stopni do 95/98 , na torze w gorący dzień po 10 km jest ponad 110 , max jaki zanotowałem to 115 na Kielcach po 10 km ogniem przy temperaturze zewnętrznej 32 stopnie .

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, kowal napisał:

Czujnik w p[odstawce to złe miejsce , ja mam czujnik w głowicy i przy normalnej jeździe temperatura jest  87-90 . niezależnie od temperatury zewnętrznej

W korkach podnosi się o kilka stopni do 95/98 , na torze w gorący dzień po 10 km jest ponad 110 , max jaki zanotowałem to 115 na Kielcach po 10 km ogniem przy temperaturze zewnętrznej 32 stopnie .

 

Czemu mowisz ze to zle miejsce?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomiar w tym miejscu obarczony dużym błędem , nagrzewa się od kolektora i pędu powietrza wentylatorów  .
Mądre głowy za forum polecają te miejsca na montaż czujników
image.png.b6b47812b5ed5f1d8a50f5629ed84b76.pngblok i głowica

image.thumb.png.c0dd58d2ae36deba2b7fccc1895bc412.png

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sporo jeżdżę, z różnym tempem, stąd zamiar zamontowania wskaźnika temp. Oleju (może i ciśnienia, choć nie wiem, rady?). Mowa o Legasiu N/A. Może i troszkę nadgorliwie, ale uważam że te informacje mi nie zaszkodza :)

Pierwsze mody w autku, więc i wiedza żadna. Jak skomplikowana/kosztowna operacja to jest? Przejrzałem kilka ostatnich stron, ale oczami amatora widziałem chińskie znaczki :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podstawka pod filtr 70zł, wskaźnik AG VDO 78zł, przewód puszczasz najwygodniej pod nadkolem lewym ściągając plastikowy błotniki, wpinasz zasilanie w zapalniczke/radio i śmiga. Jedyne co tutaj może wydawać się trudne to lutowanie- musisz sobie kupić kilka metrów przewodów i zrobić odpowiednio długie. Robota na godzinę 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

PS. szybkie pytanie

pamięta ktoś średnice górnego węża chłodnicy w GC i GD? chodzi mi o Fi wewnątrz. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, Danko napisał:

Sporo jeżdżę, z różnym tempem, stąd zamiar zamontowania wskaźnika temp. Oleju (może i ciśnienia, choć nie wiem, rady?). Mowa o Legasiu N/A. Może i troszkę nadgorliwie, ale uważam że te informacje mi nie zaszkodza :)

Pierwsze mody w autku, więc i wiedza żadna. Jak skomplikowana/kosztowna operacja to jest? Przejrzałem kilka ostatnich stron, ale oczami amatora widziałem chińskie znaczki :p

Ja jakiś czas temu kupiłem elektroniczny fake-Greddy pokazujący ciśnienie oleju i poziom ładowani.

W komplecie był czujnik-grucha, taki wielki paskudny, jak z Poloneza. Do tego dokupiłem oryginalną przejściówkę do obsadzenie tego w bloku.

Wstawiłem to w miejsce nr 2 za zdjęcia:

W dniu 20.08.2019 o 13:28, kowal napisał:

image.png.b6b47812b5ed5f1d8a50f5629ed84b76.png

Z tym było najwięcej gimnastyki, bo pod przepustnicą jest mało miejsca. Musiałem zrobić sobie specjalny klucz - wygiętą 18-stkę żeby móc to dociągnąć. Ale wycieków nie ma.

Porównując wskazania zegara z informacjami dot. wartości ciśnień w różnych warunkach widzę, że pokazuje całkiem celnie. Na zimno trzyma dość wysokie ciśnienie, w miarę rozgrzewania spada. Czytałem opinie, że ten punkt, który wybrałem to najdalsze miejsce od pompy oleju i najszybciej będzie tam widać drastyczne spadki.

Połączenie elektryczne zegara to stosunkowo prosta sprawa. Ja użyłem rozgałęźnika do TurboTimera, ale można nawet wciąć się krokodylkami w instalację przy stacyjce, albo ISO radia. Większość zegarów potrzebuje +12 constant, +12 ACC, masę i ew. sygnał podświetlenia (światła mijania), więc 3-4 kabelki. No i podwójny przewód sygnałowy do czujnika to przewleczenia przez gumowe przelotki w ścianie grodziowej.

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

przyznam sie, ze pierwszy raz widz etakie rozwiazanie

 

 

dual.jpg

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, eddie_gt4 napisał:

przyznam sie, ze pierwszy raz widz etakie rozwiazanie

 

 

dual.jpg

Nie moglbym sie skoncentrowac jakby taka żaba sie ma mnie patrzyła cały czas :lol:

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, dirkdiggler napisał:

Nie moglbym sie skoncentrowac jakby taka żaba sie ma mnie patrzyła cały czas :lol:

 

no przeciez chyba o to i chodzi, aby non-stop zerkac na info z dodatkowych zegarow ;):mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra opcja dla kogoś kto nie był w stanie rozstać się z zegarkiem :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...