Skocz do zawartości

Dodatkowe wskaźniki


Harvester

Rekomendowane odpowiedzi

Po temp oleju wiadomo kiedy można bezpiecznie dać w palnik. A czy po temp oleju i ciśnieniu oleju będzie wiadomo, że już czas na przerwę czy tę informację daje dopiero temp spalin (EGT)?
Bedzie wiadomo, zbyt wysoka temp oraz zbyt niskie cisnienie oleju pogarsza ochrone silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Ptasi0r napisał:

Bedzie wiadomo, zbyt wysoka temp oraz zbyt niskie cisnienie oleju pogarsza ochrone silnika.

 Dzięki za info.

A jaki powinien być w takim razie zakres tych parametrów dla WRX 2.0, jak będzie się wahać temp i ciśnienie przy normalnej jeździe po autostradzie (140 km/h oczywiści) w trasie a np przy pełnym ogniu przez 30 min na torze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Dzięki za info.
A jaki powinien być w takim razie zakres tych parametrów dla WRX 2.0, jak będzie się wahać temp i ciśnienie przy normalnej jeździe po autostradzie (140 km/h oczywiści) w trasie a np przy pełnym ogniu przez 30 min na torze?
To zalezy od wielu czynnikow ale w seryjnym aucie przy 140km/h jazdy po autostradzie spodziewalbym sie ze olej bedzie mial ok. 100 stopni C. Co do toru, to 30min ciaglego ognia zagotuje silnik;) Jesli natomiast pytasz jakich wartosci nie przekraczac, to zakladajac ze masz dobrej klasy olej to do 120 stopni C nic mu nie bedzie. W kwesti cisnienia, na wolnych obrotach nie powinno spadac ponizej 0.8Bar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.05.2019 o 20:11, Ptasi0r napisał:

To zalezy od wielu czynnikow ale w seryjnym aucie przy 140km/h jazdy po autostradzie spodziewalbym sie ze olej bedzie mial ok. 100 stopni C. Co do toru, to 30min ciaglego ognia zagotuje silnik;) Jesli natomiast pytasz jakich wartosci nie przekraczac, to zakladajac ze masz dobrej klasy olej to do 120 stopni C nic mu nie bedzie. W kwesti cisnienia, na wolnych obrotach nie powinno spadac ponizej 0.8Bar

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Przeczytałem kilkanaście stron tematu ale info nie znalazłem.
WP_20190805_20_26_28_Pro.thumb.jpg.be3cc801938a45c78bf7f83743fd483d.jpg

EJ20 SOHC, w miejscu oryginalnego czujnika oleju wkręciłem czujnik do zegara (chyba najbardziej prawidłowe wskazania będą). Czy w tym miejscu co zaznaczyłem mogę wkręcić oryginalny czujnik do lampki alladyna? Redukcje już kupiłem/zamówiłem, wykręciłem tą zaślepke wygląda normalnie jak kanał olejowy. 
 

Edytowane przez PanKu1995
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za masę odpowiedzi. Tak jest to kanał olejowy, wkręciłem tam czujnik temperatury, poprzez specjalny adapter m18x1.5- 1/8npt

żeby czujnik się zmieścił w łapie alternatora wyfrezowałem miejsce na niego, i w bloku jest pod łapą, jeden wolny gwint to tez wywierciłem dziurę żeby stabilnie alternator się trzymał, na koniec całość wypiaskowałem, i wygląda jak fabryka ;)

WP_20190809_16_19_37_Pro.jpg

WP_20190809_16_19_29_Pro.jpg

  • Super! 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
18 godzin temu, furiousmajkel napisał:

Panowie, jakie temperatury na czujniku oleju w podstawie filtra notujecie? Wcześniej miałem 90stopni w czujniku montowanym jak u kolegu powyzej, teraz 98-99 - czujnik w podstawie filtra.

 

Pozdrawiam

 

Tak naprawdę wszystko zależy od warunków pogodowych. Podczas normalnej jazdy wskazówka stoi na 92/95, miejscami jak używam sprężarki w 100% 102/105. Wczoraj przykładowo w 32 stopniach jak już rozgrzałem olej do 115 tak już do końca jazdy utrzymywał się w tej temperaturze 110 nie niżej - nie mógł się wychłodzić, podczas gdy w np. 20 i podobnym stylu jazdy powrót na 95 był kwestią kilku minut. 

 

Nie wertowałem jeszcze tematu jednak spytam- gdzie najprościej zamontować wskaźnik temperatury wody? Nie ukrywam ale nie uśmiecha mi się rozcinać nowych węży do chłodnicy... 

Pomysł z "zanużeniem" go w zbiorniczku to raczej słaby pomysł, mam racje? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, furiousmajkel napisał:

Panowie, jakie temperatury na czujniku oleju w podstawie filtra notujecie? Wcześniej miałem 90stopni w czujniku montowanym jak u kolegu powyzej, teraz 98-99 - czujnik w podstawie filtra.

 

Pozdrawiam

Czujnik w p[odstawce to złe miejsce , ja mam czujnik w głowicy i przy normalnej jeździe temperatura jest  87-90 . niezależnie od temperatury zewnętrznej

W korkach podnosi się o kilka stopni do 95/98 , na torze w gorący dzień po 10 km jest ponad 110 , max jaki zanotowałem to 115 na Kielcach po 10 km ogniem przy temperaturze zewnętrznej 32 stopnie .

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kowal napisał:

Czujnik w p[odstawce to złe miejsce , ja mam czujnik w głowicy i przy normalnej jeździe temperatura jest  87-90 . niezależnie od temperatury zewnętrznej

W korkach podnosi się o kilka stopni do 95/98 , na torze w gorący dzień po 10 km jest ponad 110 , max jaki zanotowałem to 115 na Kielcach po 10 km ogniem przy temperaturze zewnętrznej 32 stopnie .

 

Czemu mowisz ze to zle miejsce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo jeżdżę, z różnym tempem, stąd zamiar zamontowania wskaźnika temp. Oleju (może i ciśnienia, choć nie wiem, rady?). Mowa o Legasiu N/A. Może i troszkę nadgorliwie, ale uważam że te informacje mi nie zaszkodza :)

Pierwsze mody w autku, więc i wiedza żadna. Jak skomplikowana/kosztowna operacja to jest? Przejrzałem kilka ostatnich stron, ale oczami amatora widziałem chińskie znaczki :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawka pod filtr 70zł, wskaźnik AG VDO 78zł, przewód puszczasz najwygodniej pod nadkolem lewym ściągając plastikowy błotniki, wpinasz zasilanie w zapalniczke/radio i śmiga. Jedyne co tutaj może wydawać się trudne to lutowanie- musisz sobie kupić kilka metrów przewodów i zrobić odpowiednio długie. Robota na godzinę 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Danko napisał:

Sporo jeżdżę, z różnym tempem, stąd zamiar zamontowania wskaźnika temp. Oleju (może i ciśnienia, choć nie wiem, rady?). Mowa o Legasiu N/A. Może i troszkę nadgorliwie, ale uważam że te informacje mi nie zaszkodza :)

Pierwsze mody w autku, więc i wiedza żadna. Jak skomplikowana/kosztowna operacja to jest? Przejrzałem kilka ostatnich stron, ale oczami amatora widziałem chińskie znaczki :p

Ja jakiś czas temu kupiłem elektroniczny fake-Greddy pokazujący ciśnienie oleju i poziom ładowani.

W komplecie był czujnik-grucha, taki wielki paskudny, jak z Poloneza. Do tego dokupiłem oryginalną przejściówkę do obsadzenie tego w bloku.

Wstawiłem to w miejsce nr 2 za zdjęcia:

W dniu 20.08.2019 o 13:28, kowal napisał:

image.png.b6b47812b5ed5f1d8a50f5629ed84b76.png

Z tym było najwięcej gimnastyki, bo pod przepustnicą jest mało miejsca. Musiałem zrobić sobie specjalny klucz - wygiętą 18-stkę żeby móc to dociągnąć. Ale wycieków nie ma.

Porównując wskazania zegara z informacjami dot. wartości ciśnień w różnych warunkach widzę, że pokazuje całkiem celnie. Na zimno trzyma dość wysokie ciśnienie, w miarę rozgrzewania spada. Czytałem opinie, że ten punkt, który wybrałem to najdalsze miejsce od pompy oleju i najszybciej będzie tam widać drastyczne spadki.

Połączenie elektryczne zegara to stosunkowo prosta sprawa. Ja użyłem rozgałęźnika do TurboTimera, ale można nawet wciąć się krokodylkami w instalację przy stacyjce, albo ISO radia. Większość zegarów potrzebuje +12 constant, +12 ACC, masę i ew. sygnał podświetlenia (światła mijania), więc 3-4 kabelki. No i podwójny przewód sygnałowy do czujnika to przewleczenia przez gumowe przelotki w ścianie grodziowej.

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...
W dniu 15.02.2024 o 12:02, Janokit napisał(a):

Witam, czy jest jakiś otwor żeby bezinwazyjnie dostać się z przewodami na deskę rozdzielczĄ w celu montażu zegarów oraz skąd wziąć zasilanie zapalniczka/radio 

Pacjent. Wrx or us

W grodzi są z reguły otwory z gumowymi zaślepkami. Pytanie, które generacja auta. Prąd możesz "ukraść" ze skrzynki bezpieczników kupując za grosze adapter. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...