Bo_Lo Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 (edytowane) Nie wiem czy dobrze kombinuje -skoro czujnik pod altkiem działa tylko zerojedynkowo,to wkręcę tam czujnik od dodatkowego wskaźnik ciśnienia depo.Wtedy jak do wyjścia sygnalowego podlacze przewód od ori zegarów to powinna ta kontrolka normalnie działać jak na seryjnym czujniku?Pytanie czy nie zakloci sygnału do dodatkowego Zepp Edytowane 12 Stycznia 2015 przez Bo_Lo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 Pytanie takie techniczne - czy gwintów stożkowych faktycznie się nie uszczelnia? Mówię oczywiście o 1/8NPT. teoria mówi, że nie ma potrzeby, natomiast ja zawsze owijałem warstwą(lub dwoma) teflonu. zdarzało się też skręcać na klej połączenie gwintu M6 z czujnikiem 1/8NPT i też działało... ja bym owinął teflonem, nie zaszkodzi a może pomoże. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 Nie wiem czy dobrze kombinuje -skoro czujnik pod altkiem działa tylko zerojedynkowo,to wkręcę tam czujnik od dodatkowego wskaźnik ciśnienia depo.Wtedy jak do wyjścia sygnalowego podlacze przewód od ori zegarów to powinna ta kontrolka normalnie działać jak na seryjnym czujniku?Pytanie czy nie zakloci sygnału do dodatkowego Zepp Nie będzie działać bo jeśli ori czujnik jest 0-1 to jest to tzw "przełącznik ciśnieniowy" a ten depo to jest zapewne tzw "czujnik ciśnienia". Przełącznik po przekroczeniu pewnego ciśnienia "zwiera" lub "rozwiera" ze sobą podłączone kabelki lub do masy. Czujnik ciśnienia wysyła sygnał (jaki to zależy od czujnika), który jest przetwarzany na wartość ciśnienia. Jak masz przełącznik to zobaczysz kiedy dany punkt ciśnienia (może być stały albo regulowany) został przekroczony. jak masz czujnik to zobaczysz wartość ciśnienia w całym zakresie zazwyczaj. Kup trójnik i podłącz oba czujniki w to samo miejsce i już. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 Pytanie takie techniczne - czy gwintów stożkowych faktycznie się nie uszczelnia? Mówię oczywiście o 1/8NPT. dla własnego spokoju uzywam tasmy teflonowej... Nie wiem czy dobrze kombinuje -skoro czujnik pod altkiem działa tylko zerojedynkowo,to wkręcę tam czujnik od dodatkowego wskaźnik ciśnienia depo.Wtedy jak do wyjścia sygnalowego podlacze przewód od ori zegarów to powinna ta kontrolka normalnie działać jak na seryjnym czujniku?Pytanie czy nie zakloci sygnału do dodatkowego Zepp nie... nie bedzie działać czujnik z dodatkowych zegarów jest w srodku bardziej skomplikowany i wychodza od niego 2-3 kable. seryjny czujnik ma tylko zapalać lampke na desce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 Ok,dzieki.trójnik nie bardzo bo mało tam miejsca pod altkiem,poza tym udalo mi się zdobyć redukcję na otwór w bloku pod przepustnicą.Mam tylko nadzieje że zaślepka nie będzie stawiała zbytnio oporu;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 na bloku masz 2 miejsca, w które możesz wkrecic cisnienie, drugie jest na końcu wału przy 3 cylindrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 Ok, dzięki panowie. Właśnie o to mi chodziło czy zakładać odrobinę teflonu czy nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayu Opublikowano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 Tak sobie dziś jechałem w trasie i człowiek ma wtedy czas na rozmyślanie o różnych rzeczach. Patrząc na zestaw wskaźników w jaki wyposażony jest OBK SBD ewidentnie brakuje podstawowego wskazania jakim jest temperatura oleju. Wiadomo, że jest to auto którego nie katuję ale warto wiedzieć jaką olej ma temperaturę... Zastanawiam się jak rozwiązać tą kwestię - dodatkowy wskaźnik (zamontowany w ASO oczywiście bo auto na gwarancji) czy jednak jakiś ELM + apka na androida? Jakieś pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 tylko i wyłącznie dodatkowy wskaźnik, może być nawet autogauge(jeśli z najwyższej i najdroższej serii) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 podstawowego wskazania jakim jest temperatura oleju za podstawowy w Subaru wziąłbym ciśnienie oleju (po ciśnieniu poznasz temperature, po temperaturze nie poznasz ciśnienia). 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 podstawowego wskazania jakim jest temperatura oleju za podstawowy w Subaru wziąłbym ciśnienie oleju (po ciśnieniu poznasz temperature, po temperaturze nie poznasz ciśnienia). Dokładnie tak. Plus doładowanie w wersjach turbo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 podstawowego wskazania jakim jest temperatura oleju za podstawowy w Subaru wziąłbym ciśnienie oleju (po ciśnieniu poznasz temperature, po temperaturze nie poznasz ciśnienia). Dokładnie tak. Plus doładowanie w wersjach turbo. I EGT w wersjach bardzo turbo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdogwwl Opublikowano 24 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2015 Ja zadam może takie pytanie. Mam zamontowany EGT Stri przy Turbo. Problem jest taki, że nie pokazuje mi on żadnej temperatury. Auto jest docierane cały czas i po 30kilometrach jak wskazówka stała przy 200stopniach tak stoi? Osoby, które mi to montowały zapewniały mnie, że pod zapalniczką wszystko działało i wskazywało temperaturę. Jakby było coś nie tak to by zegar mrygał pokazując mi odłączenie termopary. Jeśli coś jest nie tak gdzie szukać przyczyny? Procedura testująca zegarka działa i możliwość ustawienia warninga. Czy coś może być źle podłączone? Czy mam padniętą termoparę od nowości? Proszę o podpowiedź. Może być PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 24 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2015 Ja od kilku dni mam założony czujnik egt przez Carfita. Na 4 cylindrze zaraz przy głowicy. Temperatura po odpaleniu to około 400-500 a przy 120 na 6 biegu ledwo dochodzi do 800 st C. Wg mnie 200 to mało. U mnie temperatura bardzo mocno się zmienia w zależności od obciążenia. Nigdy nie stoi dłużej przy jednej wartości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 24 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2015 Nie ma takiej opcji żeby było 200*C,nawet na wolnych obrotach jest więcej. Coś jest walnięte,uszkodzenia termopary są częste. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdogwwl Opublikowano 24 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2015 Czyli od nowości może być walnięta termopara? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 24 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2015 Czyli od nowości może być walnięta termopara? Może.Można też ją uszkodzić przy montażu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdogwwl Opublikowano 24 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2015 (edytowane) Aha. Super. Może uda mi się to zareklamować. Zamówię druga i zobaczymy. Na co uważać przy montażu? Jak ja sprawdzić? Bo jak ja odłącze to zegar miga. Edytowane 24 Marca 2015 przez blackdogwwl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 24 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2015 A może termopara jest zbyt płytko zamontowana i stąd przekłamania? Sonda powinna sięgać mniej,więcej do środka przekroju układu wydechowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdogwwl Opublikowano 25 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 Musze to dziś zobaczyć :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hrumque Opublikowano 25 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 Musze to dziś zobaczyć :-) Termopara - to źródło termoelektryczne. Daje napięcie w jakiśtam sposób zależne od temperatury. Pamiętaj - że termopara NIE MIERZY TEMPERATURY wprost końcówki (w wydechu) - tylko w pewnym sensie "różnicę temperatur" - między "gorącą końcówką" w wydechu a drugim końcem, tym zapinanym do "czarnego pudełka" mierzącego sygnał z tej termopary. Więc jak oba końce są w tej samej temperaturze (np całość leży na biurku) to nie daje żadnego napięcia. Dlatego termopary stosuje się głównie do pomiarów wyższych temperatur, gdzie to czy w otoczeniu jest +5 czy +30 nie ma wielkiego znaczenia i wpływu do pomiaru np. +700'C Jak się nie mylę (!) to typ termopary to będzie tam "typu K" - charakterystyka tego jest znana. Jakby była innego typu (np J) to tylko byłoby inne nachylenie (napięcie), ale zasada działania jest ta sama. Podłącz samą termoparę do mutlimetru. Na dzień dobry - test omomierzem - powinna zachowywać się jak zwarcie, prawie 0 ohm. Jeśli nie - uszkodzona, złamany gdzieś drut... Potem pomiar napięcia - im cieplej w wydechu tym napięcie powinno rosnąć - patrz na wykres powyżej. Już przy 100'C powinno się dać zarejestrować jakieś 5mV (0.005 V) napięcia. Dlatego odpowiedni zakres i pewny kontakt końcówek jest wymagany - bo to bardzo małe napięcia (przynajmniej przy tak niskich temperaturach). To że wskaźnik ma skalę od 200'C to tylko jego wykonanie, realnie pomiar temperatury z termopary = pomiar (malutkiego) napięcia. Jeśli wskaźnik ci nie "zgłasza błędu braku termopary" - to może jest po prostu zwarte jego wejście - nie ma szans by rozpoznał to, bo zimna termopara to też po prostu zwarcie... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdogwwl Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 Dzisiaj będę badał drugi wskaźnik. Jeśli będzie to samo. Trzeba szukać przyczyny w podłączeniu... No zegar podmieniony na inny i termopara. Jest to samo bez zmian. Wskazówka stoi:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 A próbowałeś podgrzewać czujnik jakimś palnikiem? Temperatura stoi cały czas na 200 nawet jak silnik wyłączony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdogwwl Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 A próbowałeś podgrzewać czujnik jakimś palnikiem? Temperatura stoi cały czas na 200 nawet jak silnik wyłączony? Tak dokładnie. Nie zapalniczką sprawdzałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 To może coś źle podłączasz Jaki to dokładnie czujnik i zegar? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się