Skocz do zawartości

Dodatkowe wskaźniki


Harvester

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy dobrze kombinuje -skoro czujnik pod altkiem działa tylko zerojedynkowo,to wkręcę tam czujnik od dodatkowego wskaźnik ciśnienia depo.Wtedy jak do wyjścia sygnalowego podlacze przewód od ori zegarów to powinna ta kontrolka normalnie działać jak na seryjnym czujniku?Pytanie czy nie zakloci sygnału do dodatkowego Zepp

Edytowane przez Bo_Lo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie takie techniczne - czy gwintów stożkowych faktycznie się nie uszczelnia? Mówię oczywiście o 1/8NPT.

teoria mówi, że nie ma potrzeby, natomiast ja zawsze owijałem warstwą(lub dwoma) teflonu. zdarzało się też skręcać na klej połączenie gwintu M6 z czujnikiem 1/8NPT i też działało... ja bym owinął teflonem, nie zaszkodzi a może pomoże.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze kombinuje -skoro czujnik pod altkiem działa tylko zerojedynkowo,to wkręcę tam czujnik od dodatkowego wskaźnik ciśnienia depo.Wtedy jak do wyjścia sygnalowego podlacze przewód od ori zegarów to powinna ta kontrolka normalnie działać jak na seryjnym czujniku?Pytanie czy nie zakloci sygnału do dodatkowego Zepp

 

Nie będzie działać bo jeśli ori czujnik jest 0-1  to jest to tzw "przełącznik ciśnieniowy" a ten depo to jest zapewne tzw "czujnik ciśnienia". Przełącznik po przekroczeniu pewnego ciśnienia "zwiera" lub "rozwiera" ze sobą podłączone kabelki lub do masy. Czujnik ciśnienia wysyła sygnał (jaki to zależy od czujnika), który jest przetwarzany na wartość ciśnienia. 

Jak masz przełącznik to zobaczysz kiedy dany punkt ciśnienia (może być stały albo regulowany) został przekroczony.

jak masz czujnik to zobaczysz wartość ciśnienia w całym zakresie zazwyczaj.

 

Kup trójnik i podłącz oba czujniki w to samo miejsce i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie takie techniczne - czy gwintów stożkowych faktycznie się nie uszczelnia? Mówię oczywiście o 1/8NPT.

dla własnego spokoju uzywam tasmy teflonowej... 

Nie wiem czy dobrze kombinuje -skoro czujnik pod altkiem działa tylko zerojedynkowo,to wkręcę tam czujnik od dodatkowego wskaźnik ciśnienia depo.Wtedy jak do wyjścia sygnalowego podlacze przewód od ori zegarów to powinna ta kontrolka normalnie działać jak na seryjnym czujniku?Pytanie czy nie zakloci sygnału do dodatkowego Zepp

nie... nie bedzie działać czujnik z dodatkowych zegarów jest w srodku bardziej skomplikowany i wychodza od niego 2-3 kable. seryjny czujnik ma tylko zapalać lampke na desce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok,dzieki.trójnik nie bardzo bo mało tam miejsca pod altkiem,poza tym udalo mi się zdobyć redukcję na otwór w bloku pod przepustnicą.Mam tylko nadzieje że zaślepka nie będzie stawiała zbytnio oporu;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie dziś jechałem w trasie i człowiek ma wtedy czas na rozmyślanie o różnych rzeczach. Patrząc na zestaw wskaźników w jaki wyposażony jest OBK SBD ewidentnie brakuje podstawowego wskazania jakim jest temperatura oleju. Wiadomo, że jest to auto którego nie katuję ale warto wiedzieć jaką olej ma temperaturę... Zastanawiam się jak rozwiązać tą kwestię - dodatkowy wskaźnik (zamontowany w ASO oczywiście bo auto na gwarancji) czy jednak jakiś ELM + apka na androida?

Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

podstawowego wskazania jakim jest temperatura oleju

za podstawowy w Subaru wziąłbym ciśnienie oleju (po ciśnieniu poznasz temperature, po temperaturze nie poznasz ciśnienia).

 

Dokładnie tak.

Plus doładowanie w wersjach turbo. 

 

I EGT w wersjach bardzo turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja zadam może takie pytanie. Mam zamontowany EGT Stri przy Turbo. Problem jest taki, że nie pokazuje mi on żadnej temperatury. Auto jest docierane cały czas i po 30kilometrach jak wskazówka stała przy 200stopniach tak stoi? Osoby, które mi to montowały zapewniały mnie, że pod zapalniczką wszystko działało i wskazywało temperaturę. Jakby było coś nie tak to by zegar mrygał pokazując mi odłączenie termopary. Jeśli coś jest nie tak gdzie szukać przyczyny? Procedura testująca zegarka działa i możliwość ustawienia warninga. Czy coś może być źle podłączone? Czy mam padniętą termoparę od nowości?

Proszę o podpowiedź. Może być PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od kilku dni mam założony czujnik egt przez Carfita. Na 4 cylindrze zaraz przy głowicy. Temperatura po odpaleniu to około 400-500 a przy 120 na 6 biegu ledwo dochodzi do 800 st C. 

 

Wg mnie 200 to mało. 

 

U mnie temperatura bardzo mocno się zmienia w zależności od obciążenia. Nigdy nie stoi dłużej przy jednej wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze to dziś zobaczyć :-)

Termopara - to źródło termoelektryczne. Daje napięcie w jakiśtam sposób zależne od temperatury. 

Pamiętaj - że termopara NIE MIERZY TEMPERATURY wprost końcówki (w wydechu) - tylko w pewnym sensie "różnicę temperatur" - między "gorącą końcówką" w wydechu a drugim końcem, tym zapinanym do "czarnego pudełka" mierzącego sygnał z tej termopary. Więc jak oba końce są w tej samej temperaturze (np całość leży na biurku) to nie daje żadnego napięcia. 

Dlatego termopary stosuje się głównie do pomiarów wyższych temperatur, gdzie to czy w otoczeniu jest +5 czy +30 nie ma wielkiego znaczenia i wpływu do pomiaru np. +700'C 

 

Jak się nie mylę (!) to typ termopary to będzie tam "typu K" - charakterystyka tego jest znana. Jakby była innego typu (np J) to tylko byłoby inne nachylenie (napięcie), ale zasada działania jest ta sama.

5032Fig05.gif

Podłącz samą termoparę do mutlimetru.

Na dzień dobry - test omomierzem - powinna zachowywać się jak zwarcie, prawie 0 ohm. Jeśli nie - uszkodzona, złamany gdzieś drut...

Potem pomiar napięcia - im cieplej w wydechu tym napięcie powinno rosnąć - patrz na wykres powyżej. Już przy 100'C powinno się dać zarejestrować jakieś 5mV (0.005 V) napięcia. Dlatego odpowiedni zakres i pewny kontakt końcówek jest wymagany - bo to bardzo małe napięcia (przynajmniej przy tak niskich temperaturach). 

 

To że wskaźnik ma skalę od 200'C to tylko jego wykonanie, realnie pomiar temperatury z termopary = pomiar (malutkiego) napięcia. Jeśli wskaźnik ci nie "zgłasza błędu braku termopary" - to może jest po prostu zwarte jego wejście - nie ma szans by rozpoznał to, bo zimna termopara to też po prostu zwarcie... 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...