Jump to content

Pytania "techniczne" o WRX.


EvilD

Recommended Posts

Posted

Mam 3 pytania dotyczace WRX'a:

 

- Turbo pewnie wlacza sie przy konkretnej ilosci obr/min silnika. Czy jadac dlugo ponizej tej wartosci, np: na trasie nie robie krzywdy turbinie?

 

- Co ile w SI, o ile w ogole, przewidziana jest wymiana turbiny wg. instrukcji?

 

- Czy biegi w WRX sa dobrane tak, ze przy sprawnej ich zmianie jestem w stanie utrzymac w miare rowne doladowanie czy moze przy wrzucaniu ktoregos obroty silnika spadaja na tyle ze wpadam w turbodziure? Zakladam, ze podczas zmiany biegu nie pomagam sobie gazem zeby utrzymac obroty.

 

MM

Posted

turbo pracuje czały czas (kręci się) natomiast żywotność turbiny zależy w 90% od użytkownika (studzenie itp...)

pozdrawiam

Posted

ad1. Turbine "czuć" w plecach od ok. 2700-2800obr

 

ad3. Biegi sa tak zestopniowane, że przy "sprawnej" zmianie możesz zapomnieć o turbodziurze

Posted

Turbo sie nie "wlacza" przy jakichs tam obrotach, turbo pracuje czaly czas. Tutaj chodzi tylko od jakich obrotow daje jakies odczowalne cisnienie doladowania. Tak jak kolega napisal wczesniej, na pierwszym i drugim biegu przyspieszenie czuc od okolo 2800 obr. Z kolei na piatym biegu, jak wcisne gaz do podlogi, to mam juz przy 2000obr jeden bar doladowania.

Turbo przy odpowiednim uzytkowaniu auta (regolarne zmiany oleju, rozgrzanie silnika przed ostra jazda itp) powinno wytrzymac tyle samo co sam silnik. Gdyby jednak turbo zmarlo wczesniej, to juz za 200$ mozesz kupic uzywane z bardzo malym przebiegiem.

Seryjne turbo w WRX jest na tyle male ze nie ma w nim odczowalnej "turbo dziury". Jedynie co to mozesz zejsc w zakres obrotow silnika, gdzie nie ma tyle momentu obrotowego co bys sobie zyczyl. Biegi w WRX nie sa zestopniowane najlepiej ale nie ma tez duzej tragedii.

Posted

Ty Kuba chyba miałeś zakładać SMT albo coś podobnego - mógłbyś zdać jakąś relacje z tego wydażenia, osiągi i takie tam czy wogóle warto...

pozdrawiam

Posted
Turbo sie nie "wlacza" przy jakichs tam obrotach, turbo pracuje czaly czas. Tutaj chodzi tylko od jakich obrotow daje jakies odczowalne cisnienie doladowania. Tak jak kolega napisal wczesniej, na pierwszym i drugim biegu przyspieszenie czuc od okolo 2800 obr. Z kolei na piatym biegu, jak wcisne gaz do podlogi, to mam juz przy 2000obr jeden bar doladowania.

Turbo przy odpowiednim uzytkowaniu auta (regolarne zmiany oleju, rozgrzanie silnika przed ostra jazda itp) powinno wytrzymac tyle samo co sam silnik. Gdyby jednak turbo zmarlo wczesniej, to juz za 200$ mozesz kupic uzywane z bardzo malym przebiegiem.

Seryjne turbo w WRX jest na tyle male ze nie ma w nim odczowalnej "turbo dziury". Jedynie co to mozesz zejsc w zakres obrotow silnika, gdzie nie ma tyle momentu obrotowego co bys sobie zyczyl. Biegi w WRX nie sa zestopniowane najlepiej ale nie ma tez duzej tragedii.

No a jaka jest ,żywotność tego silnika??

Posted

No a jaka jest ,żywotność tego silnika??

 

to zależy w dużej mierze od prawej nogi :wink: :lol:

Posted
Ty Kuba chyba miałeś zakładać SMT albo coś podobnego - mógłbyś zdać jakąś relacje z tego wydażenia, osiągi i takie tam czy wogóle warto...

To co mam zalozone u siebie to jest AccessPort i dziala bardziej na zasadzie reflashu niz pigiback (SMT). Jezdze z tym juz od ponad dwuch miesiecy i wrazenie jak do tej pory bardzo pozytywne. Z zecenzja wstrzymam sie do momentu jak bede mial wykres z hamowni. Przypominam ze to urzadzenie obsluguje w tym momencie tylko amerykanskie wersje ECU.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...