Jump to content

Dyskryminacja Subarek i Miśków?


Qba25
 Share

Recommended Posts

Natknąłem się koledzy na taką wzmiankę w internecie:

http://www.rajdy.hoga.pl/rajdy_full.asp ... 1&id=11419 :evil:

Tak się zastanawiam, skąd się GKSS tak szybko dowiedział(a), że kupiłem drugą subarynkę do upalania? :mrgreen:

A tak serio, czy to nie jest wprowadzanie na siłę podziału na "równych i równiejszych"?. Przecież nie zawsze czteronapędówki mają przewagę "z definicji", więc dlaczego takie działania? I to jeszcze tak późno podane do wiadomości?

W sumie dobrze, że w garażu ciągle stoi (a w zasadzie w częściach leży :mrgreen: ) FWD.

Co Wy o tym sadzicie (zwłaszcza ci "jeżdżący")?

 

PS. Jeśli już była taka informacja, proszę Moderatora o usunięcie postu. Choć pewnie bym zauważył... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Przeciez na probach pachlkowych male autka lepiej sobie radza, czterolapy nadrabiaja na prostych. KJS to przeciez pachłokolandia.....

W tym roku zostal zatwierdzony beznadziejny moim zdaniem regulamin. Najpierw czegos zabraniaja, a potem laskawie znowu pozwola, zeby w oczach ludzi byc "kochanymi"....

 

Wychodzi na to, ze amator moze swoje subaru badz mitsubishi trzymac wylacznie w garazu....

 

Konrados, wszystkie regulaminy sie zmienily....

Bez klatki juz nie ma czego szukac w tym sporcie...

Link to comment
Share on other sites

Dużo zawodników narzeka, że często wygrywa samochód, a nie kierowca mając na myśli Subaru i Evo. Słyszałem też nie raz, że tak mocne auta nie zostawiają suchej nitki na autach z innych klas, a tym samym generalka to podwórko dla mocnych aut AWD. Z drugiej strony przecież po to są klasy, żeby się w nich ścigać, a jak są dobrzy kierowcy to często zbliżają sie do aut AWD w generalce. Więc z jednej strony niweluje się tę przewagę Subaru i Evo nad resztą stawki, a z drugiej zabiera się tym ludziom satysfakcję z pełnej wygranej -> generalka + klasa. Sam nie wiem, po której stanąć stronie. Patrząc na budżet potrzebny do zakupu takiego auta to chyba jednak zmiany poszły w dobrą stronę.

Link to comment
Share on other sites

Problem mnie osobiscie nie dotyczy, ale ktos, kto sie tym zajmuje powinien lepiej podzielic samochody na klasy i przydzielic im index (mnoznik x 0.xxx).

Cos takiego istnieje np w SCCA i dzieki temu kazdy (prawie) ma szanse na wygranie generalki, niezleznie czy jezdzi autem 50KM czy tez 400KM.

Link to comment
Share on other sites

Problem mnie osobiscie nie dotyczy, ale ktos, kto sie tym zajmuje powinien lepiej podzielic samochody na klasy i przydzielic im index (mnoznik x 0.xxx).

Cos takiego istnieje np w SCCA i dzieki temu kazdy (prawie) ma szanse na wygranie generalki, niezleznie czy jezdzi autem 50KM czy tez 400KM.

 

 

I ciekawe jakbyś odróżnił 218-konnego, seryjnego GTka od 350-konnego podłubańca :mrgreen: .

Link to comment
Share on other sites

Problem mnie osobiscie nie dotyczy, ale ktos, kto sie tym zajmuje powinien lepiej podzielic samochody na klasy i przydzielic im index (mnoznik x 0.xxx).

Cos takiego istnieje np w SCCA i dzieki temu kazdy (prawie) ma szanse na wygranie generalki, niezleznie czy jezdzi autem 50KM czy tez 400KM.

W założeniu jest to bardzo fajne rozwiązanie ale problem jest taki jak pisze owoc666. Musielibyśmy wrzucać na hamownię każde auto, które zamierza wystartować w niedzielnej pojeżdżawce.

Link to comment
Share on other sites

I ciekawe jakbyś odróżnił 218-konnego, seryjnego GTka od 350-konnego podłubańca

Akurat w tym przypadku jest to bardzo proste, ale jezeli sa takie watpliwosci, to istnieje system protestow, ktory chroni obydwie strony i stosowany jest glownie w przypadku czolowki klasyfikacji.

Link to comment
Share on other sites

Akurat w tym przypadku jest to bardzo proste, ale jezeli sa takie watpliwosci, to istnieje system protestow, ktory chroni obydwie strony i stosowany jest glownie w przypadku czolowki klasyfikacji.

 

 

Wg mnie nie, bo jak udowodnisz dokładność pomiaru?

 

Sam nie raz pisałeś, ża hamownia służy tylko do pomiaru mocy przed i po modyfikacjach.

Link to comment
Share on other sites

moim zdaniem bardzo poroniony pomysł. Po to są klasy żeby sie w nich ścigac z podobnymi autami i tam udowadniać co kto umie :evil: . Co komu przeszkadza AWD :shock: ? Zreszta posiadanie imprezy czy evo nie jest jednoznaczne z wyjeciem kjsu. Specyfika tych zawodów daje porównywalne szanse wszystkim

 

Pomijam fakt ze regulamin został ogłoszony tuz przed sezonem, a z tego co wiem niektórzy kupili właśnie mocne awd zeby powalczyc o generalkę w PAPIKu

Link to comment
Share on other sites

Akurat w tym przypadku jest to bardzo proste, ale jezeli sa takie watpliwosci, to istnieje system protestow, ktory chroni obydwie strony i stosowany jest glownie w przypadku czolowki klasyfikacji.

Kuba, właśnie na stronie jednego z Automobilklubow czytałem regulaminy i kwestie wnoszenia protestów: najpierw zakładasz kaucję, które jest zwrotna jednynie w przypadku uznania zasadności protestu. Mam nadzieję, że się mylę...

Link to comment
Share on other sites

hmm nawet na wrc PS2 jako rookie nie ma dostępu do 4x4....

założenie KJS jest takie że ma być przedszkolem rajdów i moim zdaniem słusznie nie klasyfikuje się 4x4.

w K5 można pojechać nawet nowym Focusem RS i masz 300 KM na osi :wink:

W PPZM od dawna 4x4 były tylko w klasie gość.

Link to comment
Share on other sites

zaproponuj rozwiązanie

 

Akurat też jestem zdania, że pomysł jest słaby. Jeśli chodzi o rozwiązania, to nie rozumiem dlaczego nie może być klasy AWD ale takiej, która jest klasyfikowana i gdzie można wygrać puchar prezesa. Inaczej jest to ściganie dla ścigania. Dla mnie, jako dla nowicjusza, może będzie OK ale dla innych to już nie wiem.

 

Trzeba pamiętać o kilku sprawach. Po pierwsze trwa na dobre wyścig zbrojeń. Pojawiają się coraz lepsze i coraz bardziej przerobione samochody. Czy te CC, które jeżdżą w KJS są fabryczne? W niektórych to tylko buda została z CC. :wink: Wiele osób zainwestowało spore pieniądze w fury, żeby mieć coraz lepsze wyniki. A teraz nagle część z tych osób się de facto wyklucza z rywalizacji. Pomijam już fakt, że taka decyzja zapada tuż przed rozpoczęciem sezonu. Wielu z nas (sam mam Justy) zostanie na lodzie. IMHO należałoby taką decyzję wprowadzić chociażby z roczną karencją.

 

Poza tym wrzuca się mnie do klasy z Sti. I to rozumiem jest równość.

 

Moim zdaniem wylano dziecko z kąpielą. Rozumiem, że jest konieczność wyrównywania sił. Ale naprawdę nie w taki sposób.

 

Sytuacja jest taka, że naprawdę nie wiem gdzie mam teraz jeździć Justy. W sumie to WRC się sypie więc może tam mnie wezmą. :cool:

Link to comment
Share on other sites

zaproponuj rozwiązanie

....

 

Rozwiązanie jest proste!

Gęste pachołki na asfalcie bez długich prostych, będzie i bezpiecznie i równe szanse.

 

Jak by Chojny na Plejadach III nie potrącił słupka to byłby w generalce na 3 miejscu Sejem ! Więc oską się da. Jednak tendencja jest taka że KJS-y są szybkie bo wszystkim się pochołkolandia znudziła, a wiadomo że gdzie turbina się rozkręci tam i na cztery łapy da się konkretnie po napędzać, oską skicha się, a nie da rady.

 

Ten regulamin jednoznaczni pokazuje jaki napęd jest najlepszy. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

 

Czy te CC, które jeżdżą w KJS są fabryczne? W niektórych to tylko buda została z CC. :wink: Wiele osób zainwestowało spore pieniądze w fury, żeby mieć coraz lepsze wyniki.

 

no właśnie. w tym sezonie planuję startować CC, prawie serią. już z góry wiem, że nie mam szans. pomijam fakt zmian klas ( 1000-1400ccm3 ). 99% cc i sc mają min. 1.2 z punto ok 100 km + często turbo + masa ok 660 kg i wszystko jasne. kupa kasy władowana w pudło :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...