mstar Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 Zacząłem poprawianie swojej imprezy (2.5i MY 08 US - lanos wolnyssak). Na razie dodałem stabilizację i rozpórkę między kielichami z przodu. Ostatnio wyciąłęm też przedostatni tłumik, zmieniając jednocześnie końcową puszkę na mniejszą i poszerzając rurę (ciekawe, od połowy samochodu były 2 cale, podczas kiedy od kolektora wydechowego przez katalizatory szły 2,5). Teraz cała jest 2,5 i auto troche lepiej idzie i przyjemniej pracuje. To zmniejszenie średnicy (tylko okolice pierwszeg tłumika) jak sądze wiązało się z tym, że auto pochodzi z Kaliforni, a tam ponoć większość aut ma mniejsze moce ze wzglądu na normy emisji spalin i inne.... Czy mam rację? Na ile zmiana kół - mam 16 cali - poprawi prowadzenie auta? Myślę o 18 calach, przy czym mam wątpliwości. Naczytałem się na forum, że ten i owy zmienilinp w GT z 15 na 17 i stała się tragedia. Auto zaczęło chodzić na boki i dziwnie się prowadzić. Może ktoś ma w tym względzie doświadzczenie.... I ostatnia wątpliwość. W znajomej firmie z Piaseczna proponują mi wymianę hamulców na 8 tłoczkowe. Operacja ta wydaje się jednak potwornie droga - około 5k. Czy warto, można, trzeba (niepotrzebne skreślić) zrobić to mnejszym sumptem, np kupując używane (np dopiero co wyjęte z nowego STI lub WRX)? Czy pasują i jaki przyniosa skutek? Moje rzeczywiście mogłyby byc lepsze... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinKu Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 Dorzucę moje 3 gr odnośnie hamulców - myślę, że w moim WRXie były takie same w Twoim aucie. Zmieniłem na zestaw D2 (8tł., 330 mm) i jest o wiele, wiele lepiej. Trzeba tylko pamiętać, że oryginalne klocki w tym zestawie nadają się tylko do wyrzucenia. Obecnie mam Ferrodo Performance i jest super. Zanim to zrobiłem pytałem kilku osób o radę i właściwie wnioski mam dwa: - kupno zacisków/tarczy z WRXa EU - jest bez sensu - zbyt mała poprawa - kupno zacisków BREMBO z STI ma sens techniczy i kosztowy jak znajdziesz używane w dobrej cenie (tzn w cenie zestawu D2/Ksport), ale taki zestaw nie wchodzi na ori felgę 17 cali od WRXa. Ponieważ używam tego zestawu felg w zimę, wybrałem D2. Ty jak kupujesz nowe felgi możesz spróbować z BREMBO - np kupując OZ Ultraleggera Pozdrawiam marcin PS. nie wiem czy felga 18 cali to dobry pomysł :?: - zastanów się nad 17 i dobrymi oponami Link to comment Share on other sites More sharing options...
ogs Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 mstar, zapomnij o 18 cali - fajnie wygląda, ale trakcja lepsza tylko na dobrej nawierzchni - 17 jest ok, gumy wystarczy na dziury, a nie będzie taka szeroka i strat nie będzie tyle Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzywaczewski Posted February 15, 2009 Share Posted February 15, 2009 Ja mam dwa komplety oryginalnych 16". Troche sobie plulem w brode, ze na lato nie kupilem siedemnastek, ale jak tydzien temu przejechalem przez Wloclawek to zmienilem zdanie. Mysle ze na 18" bys utknal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HERMAN Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 ja jeżdżę na 245/45/18 i jest super, prowadzenie rewelka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now