kogii Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 radnor napisał/a:Dla pewnosci zajrzalem do mojej i jak nic stoi - wymiana co 10k mil badz 12 miesiecy. tak jest rowniez u mnie w ksiazce serwisowej.. ale w instrukcji juz jest 9k mil/12 miesiecy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Z forum wiem, że 0W30 jest "niezalecanym" i nielubianym olejem - ale przy mojej raczej emeryckiej jeździe :razz: i wymianach oleju co ~7,5 kkm, po jednorazowym zalaniu raczej tragedii nie będzie. :arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=756670#756670 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtas Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 b]Andremil[/b] Daj mi znać jak zacznie się coś dziać u Ciebie na tym oleju 5W-30, bo ja też robiłem tydzień temu przegląd u Kocara i też mi wlali ten sam olej, a wcześniej miałem 10W-40 i kompletnie zadnych wycieków z silnika , poza tym może raz dolałem z 0,3 na 15 tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Dobry zwyczaj to zmiana oleju co sezon - wtedy można dobrać parametry zimowe i letnie. Oczywiście to dla tych, którzy robią mniej niż 15 000 rocznie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Wojtas, Andremil, ma zalany 0W-30 a nie 5W-30. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Wojtas, Andremil, ma zalany 0W-30 a nie 5W-30. To chyba jeszcze gorzej... A to cytat z wklejonego wyżej przeze mnie wątku: chwilke na skanie widac jedynie, że nie jest zalecane stosowanie oleju 5W30 przy silniku z turbo i dłuższej jeżdzie... dlaczego? ano dlatego, że oznaczenie 30 mówi o niskiej lepkości na gorąco... a wiadomo, że dłuższa jazda powoduje nagrzewanie sie silnika a jak ten ma turbo to nawet dość znaczne bo olej odbiera temperaturę także z turbiny...skan mówi też o nie stosowaniu oleju o niższych parametrach jakościowych i lepkościowych niz zalecane... oznaczenie 0W nie oznacza niższego parametru niż 10W a jedynie niższą lepkość w niskiej temperaturze czyli wyższą wytrzymałość na robienie się masła z oleju a to oznacza wyższe parametry lepkościowe... z kolei oznaczenie 40 mówi o gorszych parametrach lepkościowych na gorąco niż 50 a to z kolei o gorszych niż 60. Tak sie składa, że olej 0W60 jest poprostu znacznie bardziej zaawansowany technologicznie niż 20W40 ( o ile ktokolwiek taki robi). 0W60 mówi, że olej wraz ze zmianą temperatury w szerokim zakresie. Olej klasy ‘10W’ jest dobry do –30°C, ‘5W’ do -35°C, a ‘0W’ do -40° C (za stroną shell http://www.shell.com/home...faqs_2106.html) jeśli olej ma być dobry przy -40C z całą pewnością będzie dobry i przy -10C . O wytrzymałosci oleju na wysokie temperatury mówi drugi człon oznaczenia lepkości (po W) Tu im wyższe oznaczenie tym wyższą temperaturę może mieć olej nadal nie tracąc swojej lepkości. Tak więc jeśli kogoś stać na lanie do silnika oleju 0W60 to napewno nie zrobi tym krzywdy swojemu silnikowi. Bo taki olej daje radę i przy i -40*C (nie bedzie to jeszcze masło) i przy +40*C i ostrym upalaniu nie zamieni sie "w wodę"... Oznaczenie na flaszkach z olejem są dość przystępnie opisane np tutaj: http://bi.gazeta.pl/im/7/6044/m6044747.jpg Oprócz oznaczeńlepkości jest też i klasa jakości... czyli toco na flaszce widać po symbolu API. Zgodnie z klasyfikacją API, oleje silnikowe dzielą się na oznaczone symbolem S (przeznaczone do silników benzynowych) oraz oznaczone symbolem C (do stosowania w silnikach wysokoprężnych). Klasę jakości określają kolejne litery alfabetu, pisane po symbolu S lub C. Grupa olejów do silników z zapłonem iskrowym obejmuje oznakowania SA, SB, SC, SD, SE, SF, SG, SH, SI, SJ, SL i SM. Do silników z zapłonem samoczynnym stosowane są oleje oznaczone symbolami CA, CB, CC, CD, CE i CF, CF-4, CG-4, CH-4, CI-4 oraz CJ-4. Im dalsza litera alfabetu w drugim członie oznaczenia, tym wyższa jest jakość oleju. (za http://www.otopr.pl/pr/ta...,art,4196.html) o tym co to oznacza dla silnika mówili juz dawno temu Kurek z Kamińskim w "SONDZIE" http://www.youtube.com/re...je&search_type= mimo, że program powstał za czasów gdy Selektol Super Plus był nowością to zasady są niezmienne... PZDR! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 To chyba jeszcze gorzej... Tak ale to już zostało kilkukrotnie napisane wyżej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Wojtas, Andremil, ma zalany 0W-30 a nie 5W-30. Teraz mam 5w30 Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Andremil, bier 15W50 i upalaj co sił Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 16 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 Teraz mam 5w30 To zdjęcie instrukcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 16 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 Daj mi znać jak zacznie się coś dziać u Ciebie na tym oleju 5W-30, bo ja też robiłem tydzień temu przegląd u Kocara i też mi wlali ten sam olej, a wcześniej miałem 10W-40 i kompletnie zadnych wycieków z silnika , poza tym może raz dolałem z 0,3 na 15 tys. :shock: :shock: Oni tak specjalnie? bo nie kumam do auta użytkowanego na półsyntetyku (i jak widać bez wypijania i wycieku oleju) wlewać teraz taki mocno czyszczący olej żeby zaczęło płynąć zewsząd? ODRADZAM WSZYSTKIM ten olej! no czyba że macie kasę na zbyciu na wymiane uszcz.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się