Skocz do zawartości

Zuzycie oleju i dolewka - WRX 2005


radnor

Rekomendowane odpowiedzi

radnor napisał/a:

Dla pewnosci zajrzalem do mojej i jak nic stoi - wymiana co 10k mil badz 12 miesiecy.

tak jest rowniez u mnie w ksiazce serwisowej.. ale w instrukcji juz jest 9k mil/12 miesiecy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z forum wiem, że 0W30 jest "niezalecanym" i nielubianym olejem - ale przy mojej raczej emeryckiej jeździe :razz: i wymianach oleju co ~7,5 kkm, po jednorazowym zalaniu raczej tragedii nie będzie.

 

:arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=756670#756670

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

b]Andremil[/b]

Daj mi znać jak zacznie się coś dziać u Ciebie na tym oleju 5W-30, bo ja też robiłem tydzień temu przegląd u Kocara i też mi wlali ten sam olej, a wcześniej miałem 10W-40 i kompletnie zadnych wycieków z silnika , poza tym może raz dolałem z 0,3 na 15 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry zwyczaj to zmiana oleju co sezon - wtedy można dobrać parametry zimowe i letnie. Oczywiście to dla tych, którzy robią mniej niż 15 000 rocznie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtas,

 

Andremil, ma zalany 0W-30 a nie 5W-30.

 

To chyba jeszcze gorzej...

 

A to cytat z wklejonego wyżej przeze mnie wątku:

 

chwilke na skanie widac jedynie, że nie jest zalecane stosowanie oleju 5W30 przy silniku z turbo i dłuższej jeżdzie... dlaczego? ano dlatego, że oznaczenie 30 mówi o niskiej lepkości na gorąco... a wiadomo, że dłuższa jazda powoduje nagrzewanie sie silnika a jak ten ma turbo to nawet dość znaczne bo olej odbiera temperaturę także z turbiny...

skan mówi też o nie stosowaniu oleju o niższych parametrach jakościowych i lepkościowych niz zalecane... oznaczenie 0W nie oznacza niższego parametru niż 10W a jedynie niższą lepkość w niskiej temperaturze czyli wyższą wytrzymałość na robienie się masła z oleju a to oznacza wyższe parametry lepkościowe... z kolei oznaczenie 40 mówi o gorszych parametrach lepkościowych na gorąco niż 50 a to z kolei o gorszych niż 60.

Tak sie składa, że olej 0W60 jest poprostu znacznie bardziej zaawansowany technologicznie niż 20W40 ( o ile ktokolwiek taki robi). 0W60 mówi, że olej wraz ze zmianą temperatury w szerokim zakresie. Olej klasy ‘10W’ jest dobry do –30°C, ‘5W’ do -35°C, a ‘0W’ do -40° C (za stroną shell http://www.shell.com/home...faqs_2106.html)

jeśli olej ma być dobry przy -40C z całą pewnością będzie dobry i przy -10C . O wytrzymałosci oleju na wysokie temperatury mówi drugi człon oznaczenia lepkości (po W) Tu im wyższe oznaczenie tym wyższą temperaturę może mieć olej nadal nie tracąc swojej lepkości. Tak więc jeśli kogoś stać na lanie do silnika oleju 0W60 to napewno nie zrobi tym krzywdy swojemu silnikowi. Bo taki olej daje radę i przy i -40*C (nie bedzie to jeszcze masło) i przy +40*C i ostrym upalaniu nie zamieni sie "w wodę"...

Oznaczenie na flaszkach z olejem są dość przystępnie opisane np tutaj: http://bi.gazeta.pl/im/7/6044/m6044747.jpg

Oprócz oznaczeńlepkości jest też i klasa jakości... czyli toco na flaszce widać po symbolu API.

Zgodnie z klasyfikacją API, oleje silnikowe dzielą się na oznaczone symbolem S (przeznaczone do silników benzynowych) oraz oznaczone symbolem C (do stosowania w silnikach wysokoprężnych). Klasę jakości określają kolejne litery alfabetu, pisane po symbolu S lub C. Grupa olejów do silników

z zapłonem iskrowym obejmuje oznakowania SA, SB, SC, SD, SE, SF, SG, SH, SI, SJ, SL i SM.

Do silników z zapłonem samoczynnym stosowane są oleje oznaczone symbolami CA, CB, CC, CD, CE

i CF, CF-4, CG-4, CH-4, CI-4 oraz CJ-4. Im dalsza litera alfabetu w drugim członie oznaczenia, tym wyższa jest jakość oleju. (za http://www.otopr.pl/pr/ta...,art,4196.html)

o tym co to oznacza dla silnika mówili juz dawno temu Kurek z Kamińskim w "SONDZIE" http://www.youtube.com/re...je&search_type=

mimo, że program powstał za czasów gdy Selektol Super Plus był nowością to zasady są niezmienne...

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj mi znać jak zacznie się coś dziać u Ciebie na tym oleju 5W-30, bo ja też robiłem tydzień temu przegląd u Kocara i też mi wlali ten sam olej, a wcześniej miałem 10W-40 i kompletnie zadnych wycieków z silnika , poza tym może raz dolałem z 0,3 na 15 tys.
:shock: :shock: Oni tak specjalnie? bo nie kumam

 

do auta użytkowanego na półsyntetyku (i jak widać bez wypijania i wycieku oleju) wlewać teraz taki mocno czyszczący olej żeby zaczęło płynąć zewsząd? ODRADZAM WSZYSTKIM ten olej!

no czyba że macie kasę na zbyciu na wymiane uszcz..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...