Jump to content

PROBLEM Z CIŚNIENIEM ŁADOWANIA TURBO


darek1223
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich chętnych do pomocy :)

Sprawa jest prosta po dzisiejszym pomiarze okazało się że moje GT MY00 ma stałe i max ciśnienie doładowania dokładnie 0,7 bara. Samochód jest seryjny ma nie zmienione nic w silniku wydech też seria. Dotychczas wydawalo mi się że chodzi całkiem przyzwoicie tzn porównywalnie z autami kolegów którzy mają coś tam pozmieniane wydechy remap jakieś 238KM. Tzn porównywalnie o tyle o ile. Odchodził mnie kolega ale to nie była żadna przepaść dawałem sobie rady dośc dobrze. On ma ładowanie na poziomie 1.1 bo był na hamowni i wyszło wszystko. Ja dzisiaj doznałem szoku widząc na wskażniku wartość 0.7 to by oznaczało że moje auto moze teraz dysponować mocą dużo poniżej 200KM pewno koło 170 tak mi się wydaje. Jeśli ktoś się może wypowiedzeć na ten temat to w czy m moze być problem. Dodam ze nie leje się olej z turbo nie ubywa oleju zrobiłem 5 tyś km od wymiany i ubyło może 2mm ze wskaźnika. W czym moze być problem

Link to comment
Share on other sites

wskaźnik mam dobry bo od kolegi któremu ładuje wszytko dobrze byłem na komputerze i jak jechaliśmy wyskoczył błąd sondy lambda który usunęliśmy i później było już ok, powiedzieli mi że to moze być zapchany katalizator albo turbo do wymiany. Tylko że autko nie bierze oleju i nie kopci nie szarpie nie cuduje przyspiesza wg moich odczuć dobrze ale powinno lepiej skoro ładuje teraz 0,7 .

Link to comment
Share on other sites

raczej ta GT nie ma żadnego remapu bo moce po remapie to około 255-265KM i 350Nm w zależności od stanu , moc 230 -235 KM to wychodzi na samym dobrym wydechu, a ciś. doładowania może spokojnie pikować do 1,1 bara właśnie na samym zamontowanym przelotowym wydechu.

 

Ciś. doładowania to tylko jeden parametr nie opiera się na nim wniosków o poziomie mocy!!!!!

przy 1,0 barze możesz mieć tyle samo mocy co przy 0,7 bara zależnie od zapłonu ,składu mieszanki....

 

zapraszam na diagnozę do Poznania jak przejazdem :) tak najszybciej coś stwierdzić

 

pzdr

Link to comment
Share on other sites

wiesz co tamto gt ma własnie 238KM i 350Nm i na pewno by remap. ale mniejsza o to. Nie wiem jednak co dalej z moim GT. Jeśli moc nie zależy od doładowania to od czego w końcu zależy.Seryjne doładowanie słyszałem to 0.9

Link to comment
Share on other sites

Jeśli moc nie zależy od doładowania to od czego w końcu zależy

 

tu otrzymałeś już odpowiedz :

 

zależnie od zapłonu ,składu mieszanki....

 

Zależności może być znacznie więcej - choćby stary i zasyfiony układ doładowania. U mnie po zmianie IC i wszystkich rureczek na SAMCO ciśnienie doładowania wzrosło z 0.97 br na 1,2 br (peak), zaś sama turbina wkręca się elegancko i szybko oraz stabilnie trzyma 1,1 br.

Zrób, jak radzi PKocial - podjedż do kumatych ludzi na diagnozę.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

auto było w 4T wydusiło 174 KM przy 0,7 bara. Łukasz z hamowni powiedział żeby wymienic wydech na dobry bo może byc zapchany katalizator i to się podobno często zdaża. Auto było podpiete pod kompa w czasie pomiaru i wywalało błąd sondy lambda ale później check enine gasnął sam. Skasował mi wszystkie błędy był jeszcze od przepywki ale ona jest już nowa.

Powiedzcie co sądzicie odiagnozie. łukasz sprawdzał tą malutka zwężke która jest w jednym przewodzie podciśnieniowym i wykluczył awarię z tej strony. Powiedział że moze już Turbo padać ale wtedy chyba by bral większe ilości oleju i by kopcił gdyby TURBO sie kończyło. Ja teraz stawiam na wydech ktoś mozę podpowieziec co jeszcze może nie domagać oprócz tego co napisane??

Link to comment
Share on other sites

auto było w 4T wydusiło 174 KM przy 0,7 bara. Łukasz z hamowni powiedział żeby wymienic wydech na dobry bo może byc zapchany katalizator i to się podobno często zdaża. Auto było podpiete pod kompa w czasie pomiaru i wywalało błąd sondy lambda ale później check enine gasnął sam. Skasował mi wszystkie błędy był jeszcze od przepywki ale ona jest już nowa.

Powiedzcie co sądzicie odiagnozie. łukasz sprawdzał tą malutka zwężke która jest w jednym przewodzie podciśnieniowym i wykluczył awarię z tej strony. Powiedział że moze już Turbo padać ale wtedy chyba by bral większe ilości oleju i by kopcił gdyby TURBO sie kończyło. Ja teraz stawiam na wydech ktoś mozę podpowieziec co jeszcze może nie domagać oprócz tego co napisane??

Tak jak napisał Ci Pkocial jedź do kogoś kumatego na porządną diagnozę bo przez internet nikt Ci auta nie sprawdzi ani tym bardziej nie naprawi.
Link to comment
Share on other sites

auto było w 4T wydusiło 174 KM przy 0,7 bara. Łukasz z hamowni powiedział żeby wymienic wydech na dobry bo może byc zapchany katalizator i to się podobno często zdaża. Auto było podpiete pod kompa w czasie pomiaru i wywalało błąd sondy lambda ale później check enine gasnął sam. Skasował mi wszystkie błędy był jeszcze od przepywki ale ona jest już nowa.

Powiedzcie co sądzicie odiagnozie. łukasz sprawdzał tą malutka zwężke która jest w jednym przewodzie podciśnieniowym i wykluczył awarię z tej strony. Powiedział że moze już Turbo padać ale wtedy chyba by bral większe ilości oleju i by kopcił gdyby TURBO sie kończyło. Ja teraz stawiam na wydech ktoś mozę podpowieziec co jeszcze może nie domagać oprócz tego co napisane??

 

umow sie z Lukaszem i zostaw auto na jeden dzien, sprawdzi wszystko i poda Ci przyczyne

Link to comment
Share on other sites

Jeśli moc nie zależy od doładowania to od czego w końcu zależy

 

od wielu wielu parametrów i metod pomiaru

 

nie jest to miejsce aby tłumaczyć wymądrzać się zapraszam do podstaw silnikoznastwa, mechaniki płynów, termodynamki , maszyn przepłwywowych...

 

sprawny GT po wydechu ,remapie to poziom 255-265KM

 

zapraszam na diagnozę , wtedy chętnie rozjaśnię parę szczegółów

 

pzdr

Link to comment
Share on other sites

darek1223,

Kiedyś w na stronie jednej z firm zajmujących się remapem (z okolic poznania) były czynione próby na różnych komputerach. I okazało się że komp z zieloną naklejką czyli AE802 osiągał na tym samym pojeździe 202 KM :!: a nie jak jego wczejsi koledzy 218 KM. Zobacz co masz u siebie i tyrknij do tej firmy może otrzymasz jakieś sensowne wyjaśnienia... :???:

Link to comment
Share on other sites

mazuras, to nie kwestia naklejek na kompie, to auto nie działa jak powinno do końca i tyle. Trzeba zdiagnozować usterkę.

 

zgadza się ale piję do tego że jak darek1223 ma ten właśnie komp to niekoniecznie musi szukać 220 KM... Poza tym gość w poznaniu ogarnia temat i może coś podpowie.

Link to comment
Share on other sites

a np da sie przełożyć ECU z GT po remapie zaadoptowac mu wydech przelot i zobaczyc jak autko będzie jeździło czy jestto nie wykonalne i nie polecacie takiego rozwiązania?? rocznik ewentualnego dawcy ECU to 2000 lub 99. Wykonalne?? I czy trzeba obowiązkowo zmenic wydech czy można spróbowac bez zamiany wydechu tylko zamienic sam ECU

Link to comment
Share on other sites

Łukasz podpinał go pod kompa i on mi polecił żebym załozył inny wydech to nie jest moje "widzimisie" Dlatego zrobię to co mi powiedział bo słyszałem że zna się na rzeczy a Ty co na to powiedz.Podczas próby mił podłączonego kompa i sczytywał wszytko co mógł.

Link to comment
Share on other sites

ROZUMIEM JUZ O CO CHODZI...

 

[ Dodano: Pon Lut 02, 2009 9:09 am ]

to mogę zamienić ten ECU od kolegi izobaczyć jak moja będzie na nim chodził czy nie mogę bo grozi to nie wiem np wybuchem silnika ??

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...