Jump to content

Forester - prośba o pomoc


badmofu
 Share

Recommended Posts

Cześć,

 

Przede wszystkim pozdrawiam wszystkich forumowiczów i fanów marki na "S" :)

 

Od dłuższego czasu interesuję się Foresterem i naczytałem oraz naoglądałem się tyle dobrego, że niezaprzeczalnie będą to moje kolejne 4 kółka. Cały czas byłem nastawiony na model 2005-2006 2.5XT MT z przebiegiem oscylującym w granicach 50k.

 

Kilka dni temu postanowiłem zamienić marzenia i myśli w czyny zatem zabrałem się za poszukiwania wyśnionego leśnika na popularnych serwisach motoryzacyjnych. Jednak z tego co widzę nie ma Forestera o specyfikacji, której szukam w cenie <60K PLN (ostatecznie szukałem też 2.0XT). Wszystkie oferty to grubo ponad 70K i to często z większym przebiegiem. Albo w moim zasięgu cenowym ale z przebiegiem ~150K. Czy faktycznie mając około 60K PLN nie mam co liczyć na model przytoczony w poprzednim akapicie?

 

Pomimo ogromnej sympatii i słabości do parametrów technicznych XT zajrzałem na wolnossące odpowiedniki mojego celu (tylko na 2.5). Z tego co widzę to są w opcjach:

 

2500cm3 / 175KM

2500cm3 / 170KM

2500cm3 / 158KM

 

I teraz pytanie - jakich osiągów mogę spodziewać się w takich konfiguracjach? Dałem sobie sporo czasu na przeszukania wszelakich stron (łącznie z forum) w celu znalezienia osiągów ale znalazłem tylko wartości dla silników XT a dla wolnossących tylko przy pojemności 2000cm3.

 

Z góry wielkie dzięki wszystkim odpowiadającym :)

Link to comment
Share on other sites

Zgadzam się z Hogim - jeździłem oboma.

 

badmofu, przy takich założeniach

Cały czas byłem nastawiony na model 2005-2006 2.5XT MT z przebiegiem oscylującym w granicach 50k.
szukam w cenie <60K PLN

rzeczywiście może być Ci trudno znaleźć egzemplarz XT, więc albo więcej kasy musisz na to przeznaczyć, albo zmienić założenia: może starszy rocznik...?

Link to comment
Share on other sites

Zgadzam się z Hogim - jeździłem oboma.

 

O, super :) Czy możesz powiedzieć na ile odczuwalnie wolniejsza była wersja 2.5 N/A? Czy są w ogóle gdzieś dane na temat przyśpieszenia 0-100km/h takich modeli? Z tego co widziałem 2.5XT w MT to około 6.0s. Czy przy 2.5 N/A mogę liczyć na czas poniżej 10s? ;-)

Link to comment
Share on other sites

badmofu, nie sugeruj sie "papierowymi" sekundami, turbo to turbo - zwłaszcza trasie różnica w wyprzedzaniu jest po prostu bardzo odczuwalna. Nie, żebym mile nie wspominał mojego poprzedniego forka 2.0 N/A - kubuś pozdrowienia :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jednak z tego co widzę nie ma Forestera o specyfikacji, której szukam w cenie <60K PLN (ostatecznie szukałem też 2.0XT). Wszystkie oferty to grubo ponad 70K i to często z większym przebiegiem. Albo w moim zasięgu cenowym ale z przebiegiem ~150K. Czy faktycznie mając około 60K PLN nie mam co liczyć na model przytoczony w poprzednim akapicie?

 

 

Widze, ze starasz sie kupic dokladnie to samo co ja pare miesiecy temu. Da sie kupic 2.5XT MY05 w cenie 60k PLN tylko bedziesz musial dlugo szukac. Dokladnie w takiej cenie forowicz qndzia kupil pare miesiecy temu 2.5XT. Sprowadzony z CH, polski wlasciciel. W dobrym stanie, z rozasadnym przebiegiem. Oczywiscie bez skory, szyberdachu oraz navi.

 

Ja kupilem MY06 z najbogatszym wyposazeniem. Sporo drozej ale i tak duzo taniej niz w PL. Kupilem w DE. W Polsce pojazdy z przebiegiem rozsadnym kosztowaly chore pieniadze. Za zachodnia granica, ceny byly normalniejsze. Dobry broker bierze za sprowadzenie 10 k PLN (z WSZYSTKIMI oplatami, przywieziony na lawecie). Tani brokerzy biara o kilka tysiecy PLN mniej, ale sami wsiadaja za kolko i przyjezdzaja samochodem z zagranicy zazwyczaj dajac mu ostro w palnik po drodze. Niestety. Ja wybralem opcje pierwsza. Mozesz tez sprowadzic sam, zalatwiajac wszelkie formalnosci i papierologie w Polsce, ale to jest metoda dla ludzi, ktorzy sa w stanie ogarnac wszystkie sprawy z przepisami celnymi, akcyzami, VAT-em, itd. itp. Zabiera to tez cenny czas i nerwy.

 

Jedno jest pewne. Jezeli chcesz kupic 2.5XT MT za rozsadne pieniadze, w dobrym stanie i z malym przebiegiem to przygotuj sie na miesiace INTENSYWNYCH poszukiwan. W moim przypadku trwalo to cztery miesiace. No i wczesniej czy pozniej dojdziesz do wniosku, ze w Polsce to bardzo trudno taki samochod kupic.

 

Jezeli moge Ci cos doradzic, bo BARDZO to ulatwia poszukiwania:

 

1. Kup miernik grubosci lakieru na Allegro. Ceny od kilkudziesieciu PLN do kilkuset. Uwierz mi, nie pozalujesz.

2. Kup kabelek OBD2-USB na Allegro. Cena ok. 25 PLN

3. Sciagnij dowolny darmowy program do logowania parametrow ECU (np. http://romraider.com)

4. Pobierz liste czynnosci do sprawdzenia z adresu http://www.wojdas.24x7.pl/download/ogledziny.pdf (zapamietaj bo autor zabrania kopiowania ;-) )

 

Jak jedziesz ogladac jakis juz upatrzony samochod to przez telefon mowisz wczesniej, ze przyjedziesz z miernikeim grubosci lakieru. W 90% wypadkow to wystarczy zeby wlasciciel zaczal spiewac jak z nut gdzie bylo malowane. Na miejscu sprawdzasz najpierw grubosc lakieru, potem z laptopem podpinasz sie do komputera za pomoca kabelka OBD2-USB. Mozesz tam sprawdzic BARDZO wiele, miedzy innymi czy turbina dobrze pracuje, czy komputer nie zglasza jakichs kodow bledu (bo nie zawsze zapala sie CE). A to juz jest bardzo duzo. Z lista z punktu czwartego sprawdzasz to co sam potrafisz. Nawet laik jest w stanie duzo sprawdzic.

 

Dopiero wtedy samochod nadaje sie do sprawdzenia w ASO. Tam Ci ocenia zawieszenie, powiedza wiecej o silniku, itd.

 

Mnie takie postepowanie pozwolilo zaoszczedzic bardzo duzo czasu i pewnie nerwow tez. Poza tym, jak znalazlem to i owo, negocjacje cenowe wygladaly juz inaczej. Utargowalem 1000 Euro oraz dostalem nowiutkie sprzeglo. Takze warto podejsc do tematu powaznie.

 

Zycze powodzenia w poszukiwaniach :-)

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Postanowiłem odczekać i trochę więcej poszukać. Może jednak w końcu nabędę forka z silnikiem XT :) Swoją drogą - Tasior_Midziak: czy masz namiary na sprawdzonych brokerów?

 

Jeszcze raz wielkie dzięki!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...