badmofu Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 Cześć, Przede wszystkim pozdrawiam wszystkich forumowiczów i fanów marki na "S" Od dłuższego czasu interesuję się Foresterem i naczytałem oraz naoglądałem się tyle dobrego, że niezaprzeczalnie będą to moje kolejne 4 kółka. Cały czas byłem nastawiony na model 2005-2006 2.5XT MT z przebiegiem oscylującym w granicach 50k. Kilka dni temu postanowiłem zamienić marzenia i myśli w czyny zatem zabrałem się za poszukiwania wyśnionego leśnika na popularnych serwisach motoryzacyjnych. Jednak z tego co widzę nie ma Forestera o specyfikacji, której szukam w cenie <60K PLN (ostatecznie szukałem też 2.0XT). Wszystkie oferty to grubo ponad 70K i to często z większym przebiegiem. Albo w moim zasięgu cenowym ale z przebiegiem ~150K. Czy faktycznie mając około 60K PLN nie mam co liczyć na model przytoczony w poprzednim akapicie? Pomimo ogromnej sympatii i słabości do parametrów technicznych XT zajrzałem na wolnossące odpowiedniki mojego celu (tylko na 2.5). Z tego co widzę to są w opcjach: 2500cm3 / 175KM 2500cm3 / 170KM 2500cm3 / 158KM I teraz pytanie - jakich osiągów mogę spodziewać się w takich konfiguracjach? Dałem sobie sporo czasu na przeszukania wszelakich stron (łącznie z forum) w celu znalezienia osiągów ale znalazłem tylko wartości dla silników XT a dla wolnossących tylko przy pojemności 2000cm3. Z góry wielkie dzięki wszystkim odpowiadającym Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hogi Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 Lepszy starszy 2.0 turbo niż młodszy 2.5 wolnossący. Więcej frajdy. :cool: Link to comment Share on other sites More sharing options...
anakinsky Posted January 29, 2009 Share Posted January 29, 2009 Zgadzam się z Hogim - jeździłem oboma. badmofu, przy takich założeniach Cały czas byłem nastawiony na model 2005-2006 2.5XT MT z przebiegiem oscylującym w granicach 50k. szukam w cenie <60K PLN rzeczywiście może być Ci trudno znaleźć egzemplarz XT, więc albo więcej kasy musisz na to przeznaczyć, albo zmienić założenia: może starszy rocznik...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
badmofu Posted January 29, 2009 Author Share Posted January 29, 2009 Zgadzam się z Hogim - jeździłem oboma. O, super Czy możesz powiedzieć na ile odczuwalnie wolniejsza była wersja 2.5 N/A? Czy są w ogóle gdzieś dane na temat przyśpieszenia 0-100km/h takich modeli? Z tego co widziałem 2.5XT w MT to około 6.0s. Czy przy 2.5 N/A mogę liczyć na czas poniżej 10s? ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
anakinsky Posted January 29, 2009 Share Posted January 29, 2009 badmofu, nie sugeruj sie "papierowymi" sekundami, turbo to turbo - zwłaszcza trasie różnica w wyprzedzaniu jest po prostu bardzo odczuwalna. Nie, żebym mile nie wspominał mojego poprzedniego forka 2.0 N/A - kubuś pozdrowienia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tasior_Miedziak Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 Jednak z tego co widzę nie ma Forestera o specyfikacji, której szukam w cenie <60K PLN (ostatecznie szukałem też 2.0XT). Wszystkie oferty to grubo ponad 70K i to często z większym przebiegiem. Albo w moim zasięgu cenowym ale z przebiegiem ~150K. Czy faktycznie mając około 60K PLN nie mam co liczyć na model przytoczony w poprzednim akapicie? Widze, ze starasz sie kupic dokladnie to samo co ja pare miesiecy temu. Da sie kupic 2.5XT MY05 w cenie 60k PLN tylko bedziesz musial dlugo szukac. Dokladnie w takiej cenie forowicz qndzia kupil pare miesiecy temu 2.5XT. Sprowadzony z CH, polski wlasciciel. W dobrym stanie, z rozasadnym przebiegiem. Oczywiscie bez skory, szyberdachu oraz navi. Ja kupilem MY06 z najbogatszym wyposazeniem. Sporo drozej ale i tak duzo taniej niz w PL. Kupilem w DE. W Polsce pojazdy z przebiegiem rozsadnym kosztowaly chore pieniadze. Za zachodnia granica, ceny byly normalniejsze. Dobry broker bierze za sprowadzenie 10 k PLN (z WSZYSTKIMI oplatami, przywieziony na lawecie). Tani brokerzy biara o kilka tysiecy PLN mniej, ale sami wsiadaja za kolko i przyjezdzaja samochodem z zagranicy zazwyczaj dajac mu ostro w palnik po drodze. Niestety. Ja wybralem opcje pierwsza. Mozesz tez sprowadzic sam, zalatwiajac wszelkie formalnosci i papierologie w Polsce, ale to jest metoda dla ludzi, ktorzy sa w stanie ogarnac wszystkie sprawy z przepisami celnymi, akcyzami, VAT-em, itd. itp. Zabiera to tez cenny czas i nerwy. Jedno jest pewne. Jezeli chcesz kupic 2.5XT MT za rozsadne pieniadze, w dobrym stanie i z malym przebiegiem to przygotuj sie na miesiace INTENSYWNYCH poszukiwan. W moim przypadku trwalo to cztery miesiace. No i wczesniej czy pozniej dojdziesz do wniosku, ze w Polsce to bardzo trudno taki samochod kupic. Jezeli moge Ci cos doradzic, bo BARDZO to ulatwia poszukiwania: 1. Kup miernik grubosci lakieru na Allegro. Ceny od kilkudziesieciu PLN do kilkuset. Uwierz mi, nie pozalujesz. 2. Kup kabelek OBD2-USB na Allegro. Cena ok. 25 PLN 3. Sciagnij dowolny darmowy program do logowania parametrow ECU (np. http://romraider.com) 4. Pobierz liste czynnosci do sprawdzenia z adresu http://www.wojdas.24x7.pl/download/ogledziny.pdf (zapamietaj bo autor zabrania kopiowania ;-) ) Jak jedziesz ogladac jakis juz upatrzony samochod to przez telefon mowisz wczesniej, ze przyjedziesz z miernikeim grubosci lakieru. W 90% wypadkow to wystarczy zeby wlasciciel zaczal spiewac jak z nut gdzie bylo malowane. Na miejscu sprawdzasz najpierw grubosc lakieru, potem z laptopem podpinasz sie do komputera za pomoca kabelka OBD2-USB. Mozesz tam sprawdzic BARDZO wiele, miedzy innymi czy turbina dobrze pracuje, czy komputer nie zglasza jakichs kodow bledu (bo nie zawsze zapala sie CE). A to juz jest bardzo duzo. Z lista z punktu czwartego sprawdzasz to co sam potrafisz. Nawet laik jest w stanie duzo sprawdzic. Dopiero wtedy samochod nadaje sie do sprawdzenia w ASO. Tam Ci ocenia zawieszenie, powiedza wiecej o silniku, itd. Mnie takie postepowanie pozwolilo zaoszczedzic bardzo duzo czasu i pewnie nerwow tez. Poza tym, jak znalazlem to i owo, negocjacje cenowe wygladaly juz inaczej. Utargowalem 1000 Euro oraz dostalem nowiutkie sprzeglo. Takze warto podejsc do tematu powaznie. Zycze powodzenia w poszukiwaniach :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sabor Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 Tasior, wezmę Cię kiedyś na zakup samochodu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
badmofu Posted January 31, 2009 Author Share Posted January 31, 2009 Hej, Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Postanowiłem odczekać i trochę więcej poszukać. Może jednak w końcu nabędę forka z silnikiem XT Swoją drogą - Tasior_Midziak: czy masz namiary na sprawdzonych brokerów? Jeszcze raz wielkie dzięki! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tasior_Miedziak Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 badmofu, PW :arrow: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now