Skocz do zawartości

Forester - prośba o pomoc


badmofu

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Przede wszystkim pozdrawiam wszystkich forumowiczów i fanów marki na "S" :)

 

Od dłuższego czasu interesuję się Foresterem i naczytałem oraz naoglądałem się tyle dobrego, że niezaprzeczalnie będą to moje kolejne 4 kółka. Cały czas byłem nastawiony na model 2005-2006 2.5XT MT z przebiegiem oscylującym w granicach 50k.

 

Kilka dni temu postanowiłem zamienić marzenia i myśli w czyny zatem zabrałem się za poszukiwania wyśnionego leśnika na popularnych serwisach motoryzacyjnych. Jednak z tego co widzę nie ma Forestera o specyfikacji, której szukam w cenie <60K PLN (ostatecznie szukałem też 2.0XT). Wszystkie oferty to grubo ponad 70K i to często z większym przebiegiem. Albo w moim zasięgu cenowym ale z przebiegiem ~150K. Czy faktycznie mając około 60K PLN nie mam co liczyć na model przytoczony w poprzednim akapicie?

 

Pomimo ogromnej sympatii i słabości do parametrów technicznych XT zajrzałem na wolnossące odpowiedniki mojego celu (tylko na 2.5). Z tego co widzę to są w opcjach:

 

2500cm3 / 175KM

2500cm3 / 170KM

2500cm3 / 158KM

 

I teraz pytanie - jakich osiągów mogę spodziewać się w takich konfiguracjach? Dałem sobie sporo czasu na przeszukania wszelakich stron (łącznie z forum) w celu znalezienia osiągów ale znalazłem tylko wartości dla silników XT a dla wolnossących tylko przy pojemności 2000cm3.

 

Z góry wielkie dzięki wszystkim odpowiadającym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Hogim - jeździłem oboma.

 

badmofu, przy takich założeniach

Cały czas byłem nastawiony na model 2005-2006 2.5XT MT z przebiegiem oscylującym w granicach 50k.
szukam w cenie <60K PLN

rzeczywiście może być Ci trudno znaleźć egzemplarz XT, więc albo więcej kasy musisz na to przeznaczyć, albo zmienić założenia: może starszy rocznik...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Hogim - jeździłem oboma.

 

O, super :) Czy możesz powiedzieć na ile odczuwalnie wolniejsza była wersja 2.5 N/A? Czy są w ogóle gdzieś dane na temat przyśpieszenia 0-100km/h takich modeli? Z tego co widziałem 2.5XT w MT to około 6.0s. Czy przy 2.5 N/A mogę liczyć na czas poniżej 10s? ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak z tego co widzę nie ma Forestera o specyfikacji, której szukam w cenie <60K PLN (ostatecznie szukałem też 2.0XT). Wszystkie oferty to grubo ponad 70K i to często z większym przebiegiem. Albo w moim zasięgu cenowym ale z przebiegiem ~150K. Czy faktycznie mając około 60K PLN nie mam co liczyć na model przytoczony w poprzednim akapicie?

 

 

Widze, ze starasz sie kupic dokladnie to samo co ja pare miesiecy temu. Da sie kupic 2.5XT MY05 w cenie 60k PLN tylko bedziesz musial dlugo szukac. Dokladnie w takiej cenie forowicz qndzia kupil pare miesiecy temu 2.5XT. Sprowadzony z CH, polski wlasciciel. W dobrym stanie, z rozasadnym przebiegiem. Oczywiscie bez skory, szyberdachu oraz navi.

 

Ja kupilem MY06 z najbogatszym wyposazeniem. Sporo drozej ale i tak duzo taniej niz w PL. Kupilem w DE. W Polsce pojazdy z przebiegiem rozsadnym kosztowaly chore pieniadze. Za zachodnia granica, ceny byly normalniejsze. Dobry broker bierze za sprowadzenie 10 k PLN (z WSZYSTKIMI oplatami, przywieziony na lawecie). Tani brokerzy biara o kilka tysiecy PLN mniej, ale sami wsiadaja za kolko i przyjezdzaja samochodem z zagranicy zazwyczaj dajac mu ostro w palnik po drodze. Niestety. Ja wybralem opcje pierwsza. Mozesz tez sprowadzic sam, zalatwiajac wszelkie formalnosci i papierologie w Polsce, ale to jest metoda dla ludzi, ktorzy sa w stanie ogarnac wszystkie sprawy z przepisami celnymi, akcyzami, VAT-em, itd. itp. Zabiera to tez cenny czas i nerwy.

 

Jedno jest pewne. Jezeli chcesz kupic 2.5XT MT za rozsadne pieniadze, w dobrym stanie i z malym przebiegiem to przygotuj sie na miesiace INTENSYWNYCH poszukiwan. W moim przypadku trwalo to cztery miesiace. No i wczesniej czy pozniej dojdziesz do wniosku, ze w Polsce to bardzo trudno taki samochod kupic.

 

Jezeli moge Ci cos doradzic, bo BARDZO to ulatwia poszukiwania:

 

1. Kup miernik grubosci lakieru na Allegro. Ceny od kilkudziesieciu PLN do kilkuset. Uwierz mi, nie pozalujesz.

2. Kup kabelek OBD2-USB na Allegro. Cena ok. 25 PLN

3. Sciagnij dowolny darmowy program do logowania parametrow ECU (np. http://romraider.com)

4. Pobierz liste czynnosci do sprawdzenia z adresu http://www.wojdas.24x7.pl/download/ogledziny.pdf (zapamietaj bo autor zabrania kopiowania ;-) )

 

Jak jedziesz ogladac jakis juz upatrzony samochod to przez telefon mowisz wczesniej, ze przyjedziesz z miernikeim grubosci lakieru. W 90% wypadkow to wystarczy zeby wlasciciel zaczal spiewac jak z nut gdzie bylo malowane. Na miejscu sprawdzasz najpierw grubosc lakieru, potem z laptopem podpinasz sie do komputera za pomoca kabelka OBD2-USB. Mozesz tam sprawdzic BARDZO wiele, miedzy innymi czy turbina dobrze pracuje, czy komputer nie zglasza jakichs kodow bledu (bo nie zawsze zapala sie CE). A to juz jest bardzo duzo. Z lista z punktu czwartego sprawdzasz to co sam potrafisz. Nawet laik jest w stanie duzo sprawdzic.

 

Dopiero wtedy samochod nadaje sie do sprawdzenia w ASO. Tam Ci ocenia zawieszenie, powiedza wiecej o silniku, itd.

 

Mnie takie postepowanie pozwolilo zaoszczedzic bardzo duzo czasu i pewnie nerwow tez. Poza tym, jak znalazlem to i owo, negocjacje cenowe wygladaly juz inaczej. Utargowalem 1000 Euro oraz dostalem nowiutkie sprzeglo. Takze warto podejsc do tematu powaznie.

 

Zycze powodzenia w poszukiwaniach :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...