marek75 Opublikowano 18 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2009 Jak Kiedys pisalem mialem taki sam problem na poczatku lutego.Po wizycie w serwisie i podlaczeniu do komputera pokazalo ze jest brak polaczenia imobizajlera z komputerem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Studnia Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 Witam, u mnie ostatnio to samo się pojawiło w Forku, raptem na drodze zapaliła się choinka (kontrola trakcji, cruise, check engine), w serwisie wykasowali błędy i zaproponowali przeprogramowanie softu. Stwierdzili, że to był błąd katalizatora i prawdopodobnie winą było złe paliwo, które rzeczywiście zatankowałem kilka kilometrów wcześniej, przed zapaleniem się kontrolek. Tankowałem na stacji w Lesznie pod Wawą... Nikogo nie złapałem za rękę i albo Forek tak się przyzwyczaił do Orlenu i BP, gdzie najczęściej tankuję, albo w Lesznie sprzedają chrzczone paliwo, więc nie będę więcej ryzykować z tankowaniem w tym miejscu. Znajomy po wizycie na przypadkowej stacji musiał wymienić katalizator..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 Studnia - pewnie pomogłeś uosiowi. Czekał na odpowiedź zaledwie rok i cztery miesiące . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Studnia Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 nie planowałem pomagać, bo na daty również patrzę, ale podzieliłem się swoim doświadczeniem i wnioskami serwisu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomy Opublikowano 25 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 U mnie Check Engine + cruise + brak kontroli trakcji oznaczał w tym przypadku wymianę sonda lambda. Zamierzam pojawić się w niedługim czasie w ASo aby potwierdzic diagnozę. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mietek006 Opublikowano 2 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 HMmm z tym komunikatem to jest ogólnie 7 światów U mnie w serwisie powiedzieli że tankuje złe paliwo, że zajechałem przez to katalizator i tak dalej i tym podobnie :) Jak wymienili katalizator (na gwarancji), przez pewien czas miałem spokój, ale znowu sie pojawił ten komunikat!!! I znowu gadka serwisu że złe paliwo itp itd (czyli klasyczne odczep się panie). Wymiana akumulatora i po problemie....od ok. 10 miesięcy spokój :) (przynajmniej mam nowy katalizator :) pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 HMmm z tym komunikatem to jest ogólnie 7 światów U mnie w serwisie powiedzieli że tankuje złe paliwo, że zajechałem przez to katalizator i tak dalej i tym podobnie :) Jak wymienili katalizator (na gwarancji), przez pewien czas miałem spokój, ale znowu sie pojawił ten komunikat!!! I znowu gadka serwisu że złe paliwo itp itd (czyli klasyczne odczep się panie). Wymiana akumulatora i po problemie....od ok. 10 miesięcy spokój :) (przynajmniej mam nowy katalizator :) pozdro to tylko pogratulować.. napisz innym gdzie tak od ręki katy wymieniają.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mietek006 Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 Od ręki !! Musiałem 2 miesiące czekać !!!! W subaru Poland na wszystko trzeba czekać bo to elitarna firma !! :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 Od ręki !! Musiałem 2 miesiące czekać !!!! W subaru Poland na wszystko trzeba czekać bo to elitarna firma !! :) 2 m-ce na nowego kata gratis można poczekać dobrze, że usterka w tym czasie nie zniknęła bo byłoby ogólne zdziwienie.. BTW: ile lat miał aku i czy były jakieś inne objawy jego padu :?: Jakiego dokładnie auta to dotyczy :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mietek006 Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 Akumulator był dobry ale elektryk stwierdził że tribeca potrzebuje SUPER mocnego akumulatora...i się nie mylił !! Ten akumulator w innym aucie pojezdzi jeszcze z pare ładnych lat, ogólnie miał 3 lata. Ważne że błąd już się nie wyświetla bo było to bardzo irytujące ! Teoretycznie niczym to nie groziło ale trochę głupio w nowym aucie żeby pół tablicy się świeciło :) Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 elektryk stwierdził że tribeca potrzebuje SUPER mocnego akumulatora powiedział dlaczego bo OEM to 75D23L (12V-52AH) - pewnie Panasonic, żaden "potwór" a alternator daje 130A przy 12V a Tobie co założył dokładnie i z jakiej firmy bo też się nad zmianą aku zastanawiam od pewnego czasu.. :?: Dobrałeś dokładny zamiennik wymiarowy czy jakieś przeróbki montażowe były konieczne :?: -- 3 wrz 2010, o 13:19 -- np. Bosch rekomenduje do Tribeki aku S4 (S40 24) 60Ah i 540A L- http://www.akumulatorybosch.pl/akumulatory_s4.asp z Bannera jest Starting Bull 560 68 (D23L) 60Ah ale rozruch 450A... tu ciekawy raporcik znalazłem: http://www.tab-polska.pl/tab/15.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mietek006 Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 Sorry może się trochę źle wyraziłem. Super mocny chodziło o nowy który ma pełną moc, tz. nie jest zużyty Elektryk powiedział że minimalnie zużyty akumulator który w innym aucie chodził by jeszcze z parę lat w tribece może powodować błędy komputera co objawiało się tymi świecącymi ikonami. W szczegóły nie wchodziłem ponieważ sami w 100% nie wiedzieli co się działo ! Teraz mam jakąś niebieską Varte...Daje radę. Żadnych przeróbek nie robiłem, rozmiarowo są chyba nawet podobne.... pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 to pewnie to: VARTA BLUE dynamic 60Ah/540A L- zbyt wielkiego wyboru aku to nie ma do naszych aut.. cenowo też podobnie (w Wa-wie znalazłem Boscha za 312zł a Vartę za 310zł, za Bannera chcą 350zł..) Dzięki za info - pewnie się zdecyduję przed zimą.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uosiu Opublikowano 4 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 Swoja droga, czy mi sie zdaje, czy ostatnimi czasy producenci aut montuja coraz mniejsze aku? Moja teoria jest taka, ze mniejszy aku mozna szybciej doladowac (co ma znaczenie w miescie) chroniac w ten sposob urzadzenie przed przyspieszonym zuzyciem... W Tribece dalej mam OEMowy aku, ktory raz musialem prostownikiem potraktowac 2 lata temu (jak sie bawilismy audio na wylaczonym silniku ) W Passacie mam Centre Future (wapniowa) 74Ah/720A :arrow: tego ustrojstwa nie da sie rozladowac :shock: Dodam, ze pracuje z silnikiem benzynowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 6 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2010 Swoja droga, czy mi sie zdaje, czy ostatnimi czasy producenci aut montuja coraz mniejsze aku? tez mi się tak wydaje mimo że pakują coraz więcej urzadzeń pożerających prąd a w korkach / idle niestety aku oddaje.. Moja teoria jest taka, ze mniejszy aku mozna szybciej doladowac (co ma znaczenie w miescie) chroniac w ten sposob urzadzenie przed przyspieszonym zuzyciem... pewnie tak bo min 50% powinien być ciągle naładowany aby nie padł ale jeśli jest niewielki to może się szybko skatować po mieście i na krótkich odcinkach a naładować się nie ma kiedy... :?: Duży pociągnie dłużej i pewnie rzadziej będzie doładowanie ręczne a jak się trasa trafi to wcale... W Passacie mam Centre Future (wapniowa) 74Ah/720A tego ustrojstwa nie da sie rozladowac Dodam, ze pracuje z silnikiem benzynowym kobyła... a na Tribekę dali 52Ah i pewnie z 300A max.. a auta nieporównywalne po względem obciążeń/wymagań elektrycznych -- 6 wrz 2010, o 10:35 -- Znalazłem Boscha od dystrybutora (prod. 2010.03) i z gwarancją za 280zł w Wa-wie więc się pewnie zdecyduję bo dodatkowo mam plan zutylizowania OEMa jako UPS do kotła c.o. :wink: bo ostatniej zimy jak śnieg zasypał i zerwał kable to 2 dni prądu i ogrzewania nie miałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uosiu Opublikowano 7 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2010 wiem, ze ten moj aku z passata jako UPS to chyba wszystko ogarnie 12h gralo radio na 75% mocy (4x27RMS) a po tym auto odpalilo na dotyk, chociaz radio juz sie wylaczylo, co zazwyczaj sie nie zdarza (gra w czasie krecenia) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 Pomierzyłem dziś mój aku i trzyma 12,82V i nie był ładowany "manualnie" od dawna. Sprawdziłem aku w służbowozie (roczny Auris) i ten ma 12,5V - z tego wynikałoby, że ładowanie w Tribece jest solidne - nawet przy max godzinnej 2x dziennie jeździe i to po mieście więc często w korkach i na niskich rpm. Zastanawia mnie jednak 490A OEMowego aku (dopatrzyłem się - jest parametr podany na aku choć w Internecie nie znalazłem) to chyba sporo jak na Pb nawet z AT Z tego jednak wynika, że ww. Banner średnio się nadaje i pozostają Varta i Bosch (oba 60Ah i 540A). No i powstaje pytanie czy mój pewnie 3 letni aku OEM nadal potrafi wydać te 490A :?: czy już sporo mniej i rzeczywiście nowy z 540A byłby miłą odmianą a nie tylko kosmetycznym i zbędnym wydatkiem :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uosiu Opublikowano 12 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 a pomierz napiecie jakie daje w czasie rozruchu. Dowiesz sie, na ile trzyma parametry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 Po samym przekręceniu kluczyka juz tylko 12,5V więc chyba jednak wymiana... :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uosiu Opublikowano 12 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 W czasie rozruchu ponad 10V ma trzymac, w pelni naladowany to 12.6V. Aha, akumulator na idle tez sie laduje. W koncu alternator to nie pradnica, on prad robi zawsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 Chyba jednak nie jest tak źle.. podczas pierwszego rozruchu było 10-11V ale kiedy był już cieplejszy silnik to nie spadało poniżej 11V (tyle co na cyfrowym mierniku można odczytać :| ). Ładowanie na idle ok 14.1-14.2V a bez obciążenia teraz ma 12.5V (po ładowaniu przez kilka godzin wczoraj) - wczesniej miał 12,8V więc ładowanie prostownikiem jemu szkodzi najwyraźniej Poczekam jednak na mrozy - niech go sprawdzą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uosiu Opublikowano 13 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 no to wlyszkow, w tym watku sa pomuki? Dokladniej aku pod obciazeniem na 10.8V trzymac, ponizej jest stan glebokiego rozladowania. Nie wiem jak Twoj miernik, ale moj multimetr za 30pln w pozycji mierzenia <20VDC mierzy napiecie w formacie XX.YY, wiec do 1/100V mierzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 no to wlyszkow, w tym watku sa pomuki? Dokladniej aku pod obciazeniem na 10.8V trzymac, ponizej jest stan glebokiego rozladowania. Nie wiem jak Twoj miernik, ale moj multimetr za 30pln w pozycji mierzenia <20VDC mierzy napiecie w formacie XX.YY, wiec do 1/100V mierzy pomuk bardzo chętnie dla Ciebie... :wink: (choć właściwie to jedziemy OT.. ) mój też tak mierzy tyle, że podczas rozruchu się to zmienia dośc dynamicznie... Szkoda tylko, że to warunki właściwie laboratoryjne - odpalenie w garage przy +20C auta które stygło może 3-4h... zobaczymy jak zimą będzie. Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Clio Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Pomocy, mi tez wyskoczył błąd check engine+cruise+brak kontroli trakcji i pan w serwisie uprzejmie poinformował mnie że koszt naprawy/wymiany katalizatora to 15-18.000... czy ktoś też dostał takie info? to obłed jakis będę wdięczna na jakiekolwiej info i jak macie jakichś magików poza ASO to też chętnie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emdzejj Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 koszt naprawy/wymiany katalizatora to 15-18.000... :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się