Skocz do zawartości

Szum, wycie przeniesienia napędu w SI GT -uszkodzona wiskoza


amateus

Rekomendowane odpowiedzi

Na początku zaznacze, iz pol dnia wałkowalem forum i nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie :mrgreen:

do rzeczy:

otoż zauważylem jakos niedawno w moim GT 99', a w zasadzie uslyszalem dziwne szumy tudziez wycie dobiegajace z przodu pojazdu podczas jazdy... narasta wraz z predkością, ale jest niezalezne od obrotów silnika oraz jego obciążenia. zalezy od tego czy samochod sie porusza czy stoi (jak stoi to wszstko jest ok :lol: )

co to moze być? mam kilka swoich typów ale nie chcialbym nic sugerowac, bede wdzieczny za pomoc.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłeś opony na zimówki?
:mrgreen:

hmm, tak, ale w listopadzie, a "szum" jest od niedawna.

rozumiem, nie znamy sie wiec takie pytanie musialo sie pojawic :grin:

i ofkors to nie jest szum opon zimowych, on jest zupelnie inny, badziej metaliczny, mniej gwizdzacy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogłem się oprzeć pokusie.

patrzac na niektore tematy na forum, nie dziwie sie :wink:

 

[ Dodano: Wto Sty 27, 2009 10:57 pm ]

Jakieś poluzowane plastiki? (pl. nadkole itd.)

napewno nie... narasta do pewnej predkosci a pozniej nie wazne czy 100kmh czy 160kmh jest mniej wiecej zblizony, ot taka zagadka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amateus, niniejszym rozumiem, że próbowałeś podczas jazdy lekko naciskać hamulec i słuchać zmian dźwięku itd?
nie do końca, rozpedzalem samochod o roznych predkosci i nasluchiwalem czy jak przyspieszam to dzwiek sie zmienia, co jest jak v=const, a co jak wytracam predkosc na luzie i na zapietym biegu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz duże ranty na tarzczach?

prawie nie odczuwalne pod palcem, tarcze maja niewiele kkm.

bardziej bym porownywal ten dzwiek do np. skrzyni ppg tylko duuuzo ciszej.

lożyska skrzyni wykluczam wstepnie, bo nie narasta dzwiek podczas zwiekszonego obciazenia..

jakos mam dziwne przeczucia :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walnales moze w kraweznik gdzies

no wlasnie nie

Piasta ? Lozysko

hmm, maybe

 

byla tez taka sytuacja, ze dalem sie koledze przejechac :evil: i jak sobie docisnal i zmienial z 3 na 4 to nie docisnal chyba sprzegla i zazgrzytalo i bieg nie wszedl, pozniej 4 nie chcial mu wejsc, ale jak sie zatrzymal i ja wsiadlem to wszystko bylo ok, normalnie.

biegi wchodza jak w subaru, nie wyskakują.

chyba ze to jakis walek w skrzyni.. :roll:

 

[ Dodano: Wto Sty 27, 2009 11:17 pm ]

zmiana obciążenia lewo/prawo coś zmienia

tego nie sprawdzalem dokladnie, ale zwroce uwage na to jutro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiskoza- może być uszkodza.To taki metaliczny,chroboczący dźwięk

 

Mie kiedyś ocierała wiskoza o cośtam.

Skończyło się na uszkodzonym czymśtam i wytartej obudowie wiskozy.

Dźwięk metaliczno-chroboczący, niejednolity taki.

Na wstecznym nie rzęziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

się zmienia w zalezności czy jedziesz szybko/wolno,na biegu/na luzie, na prostej,w zakręcie prawo,lewo

nie slychac prawie wogole do 10-20km/h, najlepeiej lychac powyzej 80km/h, slychac tez na zewnatrz - chyba bo dlugo nie wystawialem ucha za okno bo zimno.

slychac i na biegu i na luzie ale na luzie lepiej bo nie zaglusza tego wydech przelot :wink:

sytuacja w zakretach sie nie zmienia.

Wiskoza- może być uszkodza

w ktorym miejscu dokladnie jest wiskoza i tfu tfu z jakimi kosztami trzeba sie liczyc??

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy pasują do wiskozy jak ulał.Możesz zrobić próbę kręcenia kołami.A o tej próbie na tym specjalistycznym forum mało kto Ci dokładnie wytłumaczy o co chodzi.

 

Wiskoza(centralna) jest w skrzyni biegów.I ten odgłos własnie z tunelu można lokalizować ale jest trudno bo się roznosi.

 

Nówka-2000zł,używka 700zl.Miał ktoś na forum.

 

 

PS. Ale na teraz nie można wykluczyć,że to może być coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy pasują do wiskozy jak ulał.Możesz zrobić próbę kręcenia kołami

Zaciągnięty ręczny, skrzynia na luz, podnosi się jedno przednie koło i kręci. Powinien być wyczuwalny opór, w warsztacie powinni sprawdzić czy jest prawidłowy kluczem dynamometrycznym.

 

Podjedź najlepiej do jakiegoś warsztatu, niech spec posłucha i oceni - zawsze lepiej usłyszeć "na własne uszy" niż czytać słowną relację innej osoby ;)

 

Wiskoza(centralna) jest w skrzyni biegów.I ten odgłos własnie z tunelu można lokalizować ale jest trudno bo się roznosi.

 

Nówka-2000zł,używka 700zl.Miał ktoś na forum.

Być może Simon1 ma (i to sporo taniej), bo kupił ode mnie jakiś czas temu kompletną skrzynię, a wiskoza nie była mu chyba potrzebna. Tyle że to MY95 - tam jest zdaje się słabsza niż w 99.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bylem w pewnym warsztacie na pradzie dzis i niby juz wszystko wiadomo..

wiskoze szlag trafil, jest to wczesne stadium jej smierci, ale to kwestia tylko czasu.

mam teraz okolo 150000000 wyjsc z tej sytuacji:

1. Kupić nową w ASO, plus jakies wałki 2 tam trzeba wymienic = ok2500pln za czesci..

2. kupic używana sama wiskoze.. nie wiadomo czy i jak dlugo bedzie dzialac i czy walki nie poleca zaraz po niej.

3. kupic cala skrzynie i miec wszystko oporcz wisko w zapasie...

4. kupic wiskoze z obudowa i walkami od gt 95-98 i wtedy zabangla

 

 

Tyle że to MY95 - tam jest zdaje się słabsza niż w 99.

z tego co ja wiem to wlasnie odwrotnie, tzn sa takie same niby a roznia sie jednak i tez starszych gt wogole sie nie psuja a te z gt 99/00 lecą podobno non stop

czy macie jakies sugetie albo sulucje do podsuniecia?

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amateus, ktoś bez rozbierania skrzyni zawyrokował ze jakieś wałki są do wymiany????

 

 

I skoro jest padnięta wiskoza to po co chce ten ktoś wymieniać wałki?

 

z tego co ja wiem to wlasnie odwrotnie, tzn sa takie same niby a roznia sie jednak i tez starszych gt wogole sie nie psuja a te z gt 99/00 lecą podobno non stop

 

Widizałem tyle samo padniętych jednych i drugich i zdarzają się padnięte w 6MT i w Legacy i w innych... po prostu nie są wieczne a niektóe auta się robią pełnoletnie.

 

czy macie jakies sugetie albo sulucje do podsuniecia?

 

Rozebrać, naprawić, jeździć. Wziąc pod uwagę opcję zmiany na wisko 20kg za parę stówek wiecej niż seria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amateus, ktoś bez rozbierania skrzyni zawyrokował ze jakieś wałki są do wymiany????

 

 

I skoro jest padnięta wiskoza to po co chce ten ktoś wymieniać wałki?

bo rzekomo zazwyczaj jedno i drugie leci w niedlugim czasie, tak jak z wymiana paska rozrzadu, przyda sie wymienic jest rolki i napinacz bo nie wiadomo kiedy pozniej poleca..

ja sie absolutnie nie upieram przy tym rozwiazaniu, zeby bylo jasne :cool:

wisko 20kg za parę stówek

co to znaczy pare stowek? :)

czy jest to oem jakis czy "tunigowa" czesc bardziej?

dzwonilem do aso i sama wisko 2200pln....

powiem szczerze w ze dobie kryzysu to niebardzo mnie to satysfakcjonuje..

 

reasumujac: najlepiej wymienic na uzywke sama wisko?

podobno podchodza od wrx bez problemu a od 2005 byly "mocniejsze' czy to tylko skrzynie byly lepsze?

 

[ Dodano: Czw Sty 29, 2009 11:51 pm ]

aa i jeszcze jedno:

czy wisko sama w sobie od gt95 nie pasuje, ale jakby kupic ja z obudowa i walkami ( czyli koncowy element skrzyni) to juz podejdzie, tak? gtx, simon1 ma samo wisko czy z walkami i obudowa?

p.s. ma ktos rysunek przekorjowy lub techniczny tej skrzyni calej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...