amateus Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Na początku zaznacze, iz pol dnia wałkowalem forum i nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie do rzeczy: otoż zauważylem jakos niedawno w moim GT 99', a w zasadzie uslyszalem dziwne szumy tudziez wycie dobiegajace z przodu pojazdu podczas jazdy... narasta wraz z predkością, ale jest niezalezne od obrotów silnika oraz jego obciążenia. zalezy od tego czy samochod sie porusza czy stoi (jak stoi to wszstko jest ok ) co to moze być? mam kilka swoich typów ale nie chcialbym nic sugerowac, bede wdzieczny za pomoc. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 otoż zauważylem jakos niedawno w moim GT 99', a w zasadzie uslyszalem dziwne szumy tudziez wycie dobiegajace z przodu pojazdu podczas jazdy. Zmieniłeś opony na zimówki? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amateus Opublikowano 27 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Zmieniłeś opony na zimówki? hmm, tak, ale w listopadzie, a "szum" jest od niedawna. rozumiem, nie znamy sie wiec takie pytanie musialo sie pojawic :grin: i ofkors to nie jest szum opon zimowych, on jest zupelnie inny, badziej metaliczny, mniej gwizdzacy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 rozumiem nie znamy sie wiec takie pytanie musialo sie pojawic :grin: Nie mogłem się oprzeć pokusie. :cool: Jakieś poluzowane plastiki? (pl. nadkole itd.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amateus Opublikowano 27 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Nie mogłem się oprzeć pokusie. patrzac na niektore tematy na forum, nie dziwie sie :wink: [ Dodano: Wto Sty 27, 2009 10:57 pm ] Jakieś poluzowane plastiki? (pl. nadkole itd.) napewno nie... narasta do pewnej predkosci a pozniej nie wazne czy 100kmh czy 160kmh jest mniej wiecej zblizony, ot taka zagadka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 amateus, niniejszym rozumiem, że próbowałeś podczas jazdy lekko naciskać hamulec i słuchać zmian dźwięku itd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amateus Opublikowano 27 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 amateus, niniejszym rozumiem, że próbowałeś podczas jazdy lekko naciskać hamulec i słuchać zmian dźwięku itd?nie do końca, rozpedzalem samochod o roznych predkosci i nasluchiwalem czy jak przyspieszam to dzwiek sie zmienia, co jest jak v=const, a co jak wytracam predkosc na luzie i na zapietym biegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 masz duże ranty na tarzczach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amateus Opublikowano 27 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 masz duże ranty na tarzczach? prawie nie odczuwalne pod palcem, tarcze maja niewiele kkm. bardziej bym porownywal ten dzwiek do np. skrzyni ppg tylko duuuzo ciszej. lożyska skrzyni wykluczam wstepnie, bo nie narasta dzwiek podczas zwiekszonego obciazenia.. jakos mam dziwne przeczucia :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rysio Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Piasta ? Lozysko ? Walnales moze w kraweznik gdzies ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 zmiana obciążenia lewo/prawo coś zmienia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amateus Opublikowano 27 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Walnales moze w kraweznik gdzies no wlasnie nie Piasta ? Lozysko hmm, maybe byla tez taka sytuacja, ze dalem sie koledze przejechac i jak sobie docisnal i zmienial z 3 na 4 to nie docisnal chyba sprzegla i zazgrzytalo i bieg nie wszedl, pozniej 4 nie chcial mu wejsc, ale jak sie zatrzymal i ja wsiadlem to wszystko bylo ok, normalnie. biegi wchodza jak w subaru, nie wyskakują. chyba ze to jakis walek w skrzyni.. :roll: [ Dodano: Wto Sty 27, 2009 11:17 pm ] zmiana obciążenia lewo/prawo coś zmienia tego nie sprawdzalem dokladnie, ale zwroce uwage na to jutro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Wiskoza- może być uszkodza.To taki metaliczny,chroboczący dźwięk Łozysko w kole wyje jak pralka. Opisz jak en dżwięk się zmienia w zalezności czy jedziesz szybko/wolno,na biegu/na luzie, na prostej,w zakręcie prawo,lewo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Wiskoza- może być uszkodza.To taki metaliczny,chroboczący dźwięk Mie kiedyś ocierała wiskoza o cośtam. Skończyło się na uszkodzonym czymśtam i wytartej obudowie wiskozy. Dźwięk metaliczno-chroboczący, niejednolity taki. Na wstecznym nie rzęziło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amateus Opublikowano 28 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 się zmienia w zalezności czy jedziesz szybko/wolno,na biegu/na luzie, na prostej,w zakręcie prawo,lewo nie slychac prawie wogole do 10-20km/h, najlepeiej lychac powyzej 80km/h, slychac tez na zewnatrz - chyba bo dlugo nie wystawialem ucha za okno bo zimno. slychac i na biegu i na luzie ale na luzie lepiej bo nie zaglusza tego wydech przelot :wink: sytuacja w zakretach sie nie zmienia. Wiskoza- może być uszkodza w ktorym miejscu dokladnie jest wiskoza i tfu tfu z jakimi kosztami trzeba sie liczyc?? pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Objawy pasują do wiskozy jak ulał.Możesz zrobić próbę kręcenia kołami.A o tej próbie na tym specjalistycznym forum mało kto Ci dokładnie wytłumaczy o co chodzi. Wiskoza(centralna) jest w skrzyni biegów.I ten odgłos własnie z tunelu można lokalizować ale jest trudno bo się roznosi. Nówka-2000zł,używka 700zl.Miał ktoś na forum. PS. Ale na teraz nie można wykluczyć,że to może być coś innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gtx Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 Objawy pasują do wiskozy jak ulał.Możesz zrobić próbę kręcenia kołami Zaciągnięty ręczny, skrzynia na luz, podnosi się jedno przednie koło i kręci. Powinien być wyczuwalny opór, w warsztacie powinni sprawdzić czy jest prawidłowy kluczem dynamometrycznym. Podjedź najlepiej do jakiegoś warsztatu, niech spec posłucha i oceni - zawsze lepiej usłyszeć "na własne uszy" niż czytać słowną relację innej osoby Wiskoza(centralna) jest w skrzyni biegów.I ten odgłos własnie z tunelu można lokalizować ale jest trudno bo się roznosi. Nówka-2000zł,używka 700zl.Miał ktoś na forum. Być może Simon1 ma (i to sporo taniej), bo kupił ode mnie jakiś czas temu kompletną skrzynię, a wiskoza nie była mu chyba potrzebna. Tyle że to MY95 - tam jest zdaje się słabsza niż w 99. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 Tyle że to MY95 - tam jest zdaje się słabsza niż w 99. Jest taka sama 4kg tylko nie pasuje. amateus, Nie da się zdiagnozować Twojego problemu internetowo, ja sądzę że to nic typowego, auto na podnosnik i stetoskop w rekę i się uda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amateus Opublikowano 29 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 bylem w pewnym warsztacie na pradzie dzis i niby juz wszystko wiadomo.. wiskoze szlag trafil, jest to wczesne stadium jej smierci, ale to kwestia tylko czasu. mam teraz okolo 150000000 wyjsc z tej sytuacji: 1. Kupić nową w ASO, plus jakies wałki 2 tam trzeba wymienic = ok2500pln za czesci.. 2. kupic używana sama wiskoze.. nie wiadomo czy i jak dlugo bedzie dzialac i czy walki nie poleca zaraz po niej. 3. kupic cala skrzynie i miec wszystko oporcz wisko w zapasie... 4. kupic wiskoze z obudowa i walkami od gt 95-98 i wtedy zabangla Tyle że to MY95 - tam jest zdaje się słabsza niż w 99. z tego co ja wiem to wlasnie odwrotnie, tzn sa takie same niby a roznia sie jednak i tez starszych gt wogole sie nie psuja a te z gt 99/00 lecą podobno non stop czy macie jakies sugetie albo sulucje do podsuniecia? pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 amateus, ktoś bez rozbierania skrzyni zawyrokował ze jakieś wałki są do wymiany???? I skoro jest padnięta wiskoza to po co chce ten ktoś wymieniać wałki? z tego co ja wiem to wlasnie odwrotnie, tzn sa takie same niby a roznia sie jednak i tez starszych gt wogole sie nie psuja a te z gt 99/00 lecą podobno non stop Widizałem tyle samo padniętych jednych i drugich i zdarzają się padnięte w 6MT i w Legacy i w innych... po prostu nie są wieczne a niektóe auta się robią pełnoletnie. czy macie jakies sugetie albo sulucje do podsuniecia? Rozebrać, naprawić, jeździć. Wziąc pod uwagę opcję zmiany na wisko 20kg za parę stówek wiecej niż seria. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 Wziąc pod uwagę opcję zmiany na wisko 20kg za parę stówek wiecej niż seria. Co nam to da? Znaczy czy jest sens wstawiać mocniejsze visco zostawiając przedni i tylny dyfer seryjny? Jak zmieni się zachowanie auta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 pablonas, auto sprawia wrażenie bardziej "czteronapędowego". Lepiej się prowadzi gazem. Ciężko to opisać ale zdecydowanie penwiej się jeździ szczególnie po sliskim. Ja bym na pewno do swojego GTka nie wsadził seryjnej jakbym mógł dołożyć troszkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 Zmniejsza się rycie przodem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 pablonas, na wyjściu na pewno. Na wejściu rycie przodem nie bierze się z napędu. Napęd głównie wpływa na to co się dzieje jak się już przyspiesza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amateus Opublikowano 29 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 amateus, ktoś bez rozbierania skrzyni zawyrokował ze jakieś wałki są do wymiany???? I skoro jest padnięta wiskoza to po co chce ten ktoś wymieniać wałki? bo rzekomo zazwyczaj jedno i drugie leci w niedlugim czasie, tak jak z wymiana paska rozrzadu, przyda sie wymienic jest rolki i napinacz bo nie wiadomo kiedy pozniej poleca.. ja sie absolutnie nie upieram przy tym rozwiazaniu, zeby bylo jasne :cool: wisko 20kg za parę stówek co to znaczy pare stowek? czy jest to oem jakis czy "tunigowa" czesc bardziej? dzwonilem do aso i sama wisko 2200pln.... powiem szczerze w ze dobie kryzysu to niebardzo mnie to satysfakcjonuje.. reasumujac: najlepiej wymienic na uzywke sama wisko? podobno podchodza od wrx bez problemu a od 2005 byly "mocniejsze' czy to tylko skrzynie byly lepsze? [ Dodano: Czw Sty 29, 2009 11:51 pm ] aa i jeszcze jedno: czy wisko sama w sobie od gt95 nie pasuje, ale jakby kupic ja z obudowa i walkami ( czyli koncowy element skrzyni) to juz podejdzie, tak? gtx, simon1 ma samo wisko czy z walkami i obudowa? p.s. ma ktos rysunek przekorjowy lub techniczny tej skrzyni calej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się