Jump to content

Nowy wita i odrazu pyta :)


Xavier

Recommended Posts

Posted

Witam wszystkich userów Subaru.

Aktualnie jeżdżę Honda Accord 2.0 i być może w bardzo niedługiej przyszłości zamienię wysoko kręcące się samochody na samochody, które robią psst, psst :)

Mam pytanie

Czy Impreza GT w rocznikach przed face liftingiem występowała tylko w jednej wersji silnikowej/mocy??

Chodzi mi konkretnie o rocznik 95 kupiony w Polsce, czy były jakieś wzmocnione wersje?

 

Zarazem mam drugie pytanie czy wartko kupić Impreze GT z 95 roku o przebiegu 280 tyś km, od nowości ma ją jeden właściciel, kupiona w salonie w Polsce, cały czas serwisowana w A.S.O. nigdy nie uderzona, i traktowana spokojnie.

Posted
Zarazem mam drugie pytanie czy wartko kupić Impreze GT z 95 roku o przebiegu 280 tyś km, od nowości ma ją jeden właściciel, kupiona w salonie w Polsce, cały czas serwisowana w A.S.O. nigdy nie uderzona, i traktowana spokojnie.

:/ ja bym powiedział, że nie. niedługo pewnie trzeba będzie zrobić silnik, turbo itp. itd.

lepiej GL z '97 :P

 

p.s. witam na forum.

Posted

Czy Impreza GT w rocznikach przed face liftingiem występowała tylko w jednej wersji silnikowej/mocy??

Chodzi mi konkretnie o rocznik 95 kupiony w Polsce, czy były jakieś wzmocnione wersje?

 

Zarazem mam drugie pytanie czy wartko kupić Impreze GT z 95 roku o przebiegu 280 tyś km, od nowości ma ją jeden właściciel, kupiona w salonie w Polsce, cały czas serwisowana w A.S.O. nigdy nie uderzona, i traktowana spokojnie.

Jezeli byla kupiona w 95 roku, to nawet jezeli istnieli wtedy sprzedawcy subaru w polsce to, nie byla ona serwisowana w Aso z tego prostego powodu ze SIP istnieje od 99(:?:) roku. Przed 99 roku to byly prywatne importy, zazwyczaj rozbijakow z kraju zegarkow, czekolady i dobrych scyzorykow. A 280 tys... to niestety stan przedzawalowy, czyli gotuj sie na generalny remont. Wersji o podniesionej mocy generalnie nie bylo. Chyba ze STi albo jakies 22b, ale to wszystko wystepowalo tylko z kierownica po prawej stronie. Temat kupna GT pojawia sie co jakis czas na tym forum i konkluzja jest zazwyczaj jedna: ten kto oszczedza, placi najwiecej. Sensownie jest kupowac te samochody majac okolo 60 tys. w kieszeni. Jak cos pomylilem to niech mnie ktos poprawi.

Posted

ja wiem jedno, u nas uczciwość to w 9 przypadkach na 10 fikcja, szczegulnie w przypadku kupowania samochodu. Poszukaj za granicą, lub BARDZO dokładnie sprawdż samochód, nie żałuj na mechanika, przeglad, elektryka etc. Ja kupowałem moje auto 4 godziny. Ciagłe sprawdzanie.

A przebieg to jest kwestia tego jak zopstał "nakulany" czy do kościoła i z powrotem z przerwa na siku co 2 kilomerty (miałem przez 2 tygodnie samochód z przebiegiem 130tys km i jadł oleju 2 l na sto kilomentrów -nie polonez :) ) czy na trasach. Ja w zeszłym roku zrobiłem różnymi autami w sumie ponad 100tys km. To ile mam mieć przebiegu auto po 10 latach. Widziałm samochody z przebiegiem ponad 300tys km w lepszej kondycji ( czytaj w calkiem dobrej) niż np. ten wyżej ze 129tys. km. Wszystko jest kwestią ceny i stanu technicznego. Ale i tak polecam rozejrzeć sie za granica, ze wzgledu nie tylko na cene zaklupu ale przede wszystkim na stan auta. Tam nie naprawia sie takich dzwonów jak u nas. Dobra stop., bo mogę tak długo.

Powodzenia w szukaniu !

Posted

To może dodam, że jest to samochód prezesa mojej firmy (kupowany na firmę) zawsze jeździ nim prezes, nie rozmawiałem z nim o tym samochodzie osobiście, ale o innych pracowników wiem, że od nowości nim jeździ zawsze go serwisował w A.S.O. Jeździ min raczej spokojnie.

Do tej pory nie zmienił samochodu gdyż nie podobają mu się nowsze modele :)

Wdziałem ten samochód, wygląda jak nowy mimo swojego przebiegu (większość zrobiona na trasie)

 

P.s. Moja Honda (jestem drugim właścicielem) też była kupiona w Polsce w salonie chodź nie było jeszcze w tedy oficjalnie Hondy Polska (kupowany przez Polmozbyt) to jest od początku w Polsce i nie jest to prywatny import.

Posted

lepiej GL z '97 :P

Nie zrozum nie źle, ale jak bym miał kupić Subaru bez Turbo to wole silniki Hondy :) Jednak Honda z 2.0 więcej wyciąga mocy, mój Accord stary, mimo że ma tylko 2.0 i 135KM ma do 100km/h 9 sek.

Posted
Racja ja tez bym wolał Accorda niz GL :twisted:

 

No chyba, że spadnie śnieg, jest ślisko, a do cywilizacji daleko :)

Posted

W latach wczesnych 90 tych ,mozna było kupić auto na zasadzie;prywatnego importu przez różne mnijesze lub większe spółki.

Nie było delerów ,pewnie nikt też nie sprawdzał autoryzacji serwisów.

Ja tak w 1991 roku kupiłem Hondę CRX akurat w Rzeszowie bo tam był jedyny punkt sprzedaży!

Posted
Racja ja tez bym wolał Accorda niz GL :twisted:

 

No chyba, że spadnie śnieg, jest ślisko, a do cywilizacji daleko :)

 

NIby tak ale jak często to się zdarza :)

Posted
W latach wczesnych 90 tych ,mozna było kupić auto na zasadzie;prywatnego importu przez różne mnijesze lub większe spółki.

Nie było delerów ,pewnie nikt też nie sprawdzał autoryzacji serwisów.

Ja tak w 1991 roku kupiłem Hondę CRX akurat w Rzeszowie bo tam był jedyny punkt sprzedaży!

 

Mój Accord był kupiony akurat w Płocku jak, i akurat z tego miasta pochodzi parę Hondek kupowanych w Polsce. Mam w książce gwarancyjnej wbite przeglądy z Polmozbytu i one były podstawą do honorowania gwarancji. Możliwe, że podobnie było z tym Subaru, tego nie wiem na pewno. Przy najbliższej okazji tego się dowiem :)

 

p.s. Jeżeli ktoś z szanownych serów Subaru nie miał okazji przejechać się Honda z silnikiem DOHC VTEC to proponuje to zrobić może nie ma takich przyspieszeń jak turbo, ale za to jak ten silnik się kręci w okolicach 8500 to jest sam miód, gdy praktycznie w każdym samochodzie już ż dawno musisz zmienić bieg na wyższy a w VTEC-u dopiero zaczyna się prawdziwa zabawa :)

 

 

Pozdrawiam wszystkich maniaków moytoryzacji

Posted

Na początku lat 90 w w-wie na Smolnej był salon subaru. Prowadziła go firma, która potem bodajże zbankrutowała - miała status importera. Zapewne było za wcześnie na te samochody.... Jednak już wtedy autoryzację (jakąś tam) miał serwis Kopra na Robotniczej i na pewno autoryzację niemiecką miał Nivette w Radości. Więc to całkiem możliwe, że ów właściciel "stołował" się w autoryzowanych warsztatach.

Posted

p.s. Jeżeli ktoś z szanownych serów Subaru nie miał okazji przejechać się Honda z silnikiem DOHC VTEC to proponuje to zrobić może nie ma takich przyspieszeń jak turbo, ale za to jak ten silnik się kręci w okolicach 8500 to jest sam miód, gdy praktycznie w każdym samochodzie już ż dawno musisz zmienić bieg na wyższy a w VTEC-u dopiero zaczyna się prawdziwa zabawa :)

 

Zapewne podobna jak w Saabie 9-3 albo 9-5 z odpowiednio mocnym silnikiem. Niemniej trochę deszczu, śliski asfalt i start jest delikatnie mówiąc do bani, przód jedzie gdzie chce, jak w każdej przednionapędówce. Oczywiście jak uda się zapiąć już drugi albo trzeci bieg, wtedy autko pomyka zdrowo, ale i tak w bardziej sliskich zakrętach będzie je wynosić na zewnątrz. Napęd 4x4 zawsze będzie lepszy w takich sytuacjach :) Oczywiście napęd na przednią ośkę też m zalety :) auto jest lżejsze, wadą jest bezsensownośc użycia silników mocniejszych niż 250-260KM.

Posted

Zapewne podobna jak w Saabie 9-3 albo 9-5 z odpowiednio mocnym silnikiem. Niemniej trochę deszczu, śliski asfalt i start jest delikatnie mówiąc do bani, przód jedzie gdzie chce, jak w każdej przednionapędówce.

 

No nie do konca. Powozilem Accorda Type-R i dzieki fabrycznej przedniej szperze autkiem dosc dobrze ruszalo sie rowniez na mokrym. Duzo gorzej sprawa wyglada w wezmy to przykladowo Alfie 147/156 GTA, gdzie mamy ciezki, mocny motor i brak szpery...

Posted

lepiej GL z '97 :P

Nie zrozum nie źle, ale jak bym miał kupić Subaru bez Turbo to wole silniki Hondy :) Jednak Honda z 2.0 więcej wyciąga mocy, mój Accord stary, mimo że ma tylko 2.0 i 135KM ma do 100km/h 9 sek.

 

GL ma 116KM i przyspieszenie 9,7 do 100. O właściwościach trakcyjnych nie wspomnę bo nie ma co pisać trzeba się przejechać. :lol: Aflinta ma rację, mocne ośki na śliskim wyjeżdzaja przodem (nie mówie o Super1600, albo innych podchodzących pod A-grupę).

Miłego poszukiwania samochodu :D

Posted

GL ma 116KM i przyspieszenie 9,7 do 100. O właściwościach trakcyjnych nie wspomnę bo nie ma co pisać trzeba się przejechać. :lol: Aflinta ma rację, mocne ośki na śliskim wyjeżdzaja przodem (nie mówie o Super1600, albo innych podchodzących pod A-grupę).

Miłego poszukiwania samochodu :D

 

Zgadzam się, że 4x4 jest lepsze i dlatego chce teraz mieć, Subaru ale tylko i wyłącznie turbo :)

 

A jak już porównujemy osiągi mój Accord ma 9 sek. do 100 :)

 

P.s. dowiedziałem się od kolegi, który dłużej pracuje w firmie, że kiedyś ta Impreza jeździła na przeglądy za zachodnią granice :)

Posted
Zgadzam się, że 4x4 jest lepsze i dlatego chce teraz mieć, Subaru ale tylko i wyłącznie turbo :)

 

http://www.thirtythree.org/legacygt/

 

Legacy GT Turbo 99 (kierownica po "właściwej" stronie)

 

Pozdrawiam,

Jako

 

Sorry, ale nie rozumiem Twojego linka, dyskusja jest na temat Imprezy GT i tylko ten samochód mnie interesuje :)

Posted
Zgadzam się, że 4x4 jest lepsze i dlatego chce teraz mieć, Subaru ale tylko i wyłącznie turbo :)

 

http://www.thirtythree.org/legacygt/

 

Legacy GT Turbo 99 (kierownica po "właściwej" stronie)

 

Pozdrawiam,

Jako

 

Sorry, ale nie rozumiem Twojego linka, dyskusja jest na temat Imprezy GT i tylko ten samochód mnie interesuje :)

 

Przepraszam, nie doczytałem.

Zasugerowałem się rozmiarami Hondy, które są bardziej zbliżone do Legacy.

 

Pozdrawiam,

Jako

  • 1 month later...
Posted

Witam, odgrzewam mój stary temat, mam zrobione fotki tej Subaryny, która mnie interesuje i wiem, że ma kute tłoki (są, na 100% lecz ta informacje uzyskałem z drugiej ręki) czy Subaru instalowało taki kit za dopłatą w 95 roku?

adu.sized.jpg

adv.sized.jpg

adw.sized.jpg

Posted
Witam, odgrzewam mój stary temat, mam zrobione fotki tej Subaryny, która mnie interesuje i wiem, że ma kute tłoki (są, na 100% lecz ta informacje uzyskałem z drugiej ręki) czy Subaru instalowało taki kit za dopłatą w 95 roku?

 

 

Nie w europejskiej wersji.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...