AdaSch Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Część, co może być pryczyną, ze tył forestera jest krzywy. różnica poziomów pomiędzy lewym a prawym tyłem to około 1-2 cm zawiecha 100% sprawdzona, tylne amortyzatory wymienione na nówki subaru (samostabilizujące), auto nie miało nigdy wypadku. przód jest minimalnie pochylony ale to chyba konsekwencja przechyłu tyłu. co jeszcze może być nie tak? sprężyny? auto ma 3,5 roku prawdopodobnie konsekwencją przechyłu jest notoryczne ściąganie na prawo ale mogą być winne opony czy ktoś może pomóc? czy są jakieś nominalne wartości wysokości? jakie one są? gdze się je mierzy? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Albo sprezyny, albo amortyzatory sa padniete. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 27 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 własnie porobiłem badania pomiar od ziemi poprzez środek koła do blachy nadkola prawa strona przed i po jeździe ma wysokoć około 73,5mm a lewa przed jazdą 73,7 a po jeździe około 74,8 nawet 75 po ostym bujaniu prawy amortyzator już był wymieniany i pozostał ten sam problem. Wszysko wskazuje, ze problem jest z lewym amorkiem no chyba, że jak się poskacze tyłem forka to ma on rosnąć do góry. z drugiej strony prawy przód opada o około 5mm więc chyba faktycznie to lewy tylni amorek. Niesety nie wiem jak powinno być, mają rosnąc do góry czy tylko się utwardzać cy jesze coś innego? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 maja rosnac ale tylko do pewnej dlugosci i ja utrzymywac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 28 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 a możesz zrobić pomiar wysokości abyśmy mogli porównać? ja mierzę do zagiętej blaszki (nie liczę plastikowego nadkola) pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danieldd48 Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 a możesz zrobić pomiar wysokości abyśmy mogli porównać? Sam też się dołączę bo mam podobny problem. Pomiar będzie nieadekwatny, bo mam niższe opony, ale różnica w wysokościach tak. Ja to zwalam na butlę umieszczoną po tej samej stronie co kierowca, więc obciążenie na lewą stronę permanentnie większe. Ale... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 Danieldd48, a te nizsze opony nie masz zrekompensowane przez wieksza srednice kola? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danieldd48 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 Olleo, :???: tyle to ja się znam jeszcze, mam 195/65/15. Po prawej stronie mam przód i tył 72 cm, a po lewej 70 - to po postoju. (tak z dokładnością do cm) Potem sprawdzę po przejażdżce. Nic mi nie ściąga ani nie tnie opon, ale trochę jednak widać od tyłu przechylenie. [ Dodano: Czw Sty 29, 2009 10:29 am ] prawa strona przed i po jeździe ma wysokoć około 73,5mm a prawa przed ... Znaczy się masz wyżej prawą czy tę drugą prawą stronę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 Danieldd48, ja wymienialem u siebie amory (wszystkie 4) i sytuacja sie poprawila znacznie, ale wciaz nie jest idealnie. Przypuszczam, ze po wymianie sprezyn by bylo lepiej, ale z tego, co czytam na tym forum od 3 lat, to niestety nie na dlugo. Wydaje sie, ze problem rozwiazuje dopiero wymiana sprezyn na dorabiane oraz amorow tylnych na KYB. Wiecej w watku: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... ight=zadek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 29 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 lewą mam wyżej. Jeżdze z miarką i lewa na parkingu 75 cm prawa niecałe 74. Strasznie to czuć na leżących policjantach. Lewy jest strasznie sztywny a prawy nie i auto nie przejeżda płynnie. Chciałbym mieć 2 takie sztywne, fajnie się jeździ i lepiej czuje auto. Ale patrząc na zdjęcia Olleo to i mnie tył jest znacznie wyżej. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danieldd48 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 Olleo, dzięki, muszę przysiąść na tym wątku. Jak kupowałem Forka, to sprawdzałem zawieszenie i amorki miały po 68-70 %, wiec prawie nówki. Jak zapakowałem przyczepkę z węglem - 350 kg, z tym, że wiekszość na przodzie przyczepki była, bo miałem do pokonania ośnieżoną stromiznę, to prawie niezauważalnie się obniżył i podczas jazdy też nie czułem, co by przód był wyżej. Nie wiem czy to samopoziomy są, czy nie, muszę więcej poczytać jak to sprawdzić. Skoro to sprężyny i po 800 zł, to ja już tego przechyłu nie widzę PZDR [ Dodano: Czw Sty 29, 2009 11:06 am ] Strasznie to czuć na leżących policjantach nie zwracałem na to uwagi, ale gdyby było zauważalne to bym zauważył - to takie moje skrzywienie :shock: sprawdzę to też No i to chyba nie jest najbezpieczniejsze, bo różnie w różne zakręty się wchodzi, przy hamowaniu na nierównej nawierzchni też przecież. :???: [ Dodano: Czw Sty 29, 2009 11:09 am ] Chciałbym mieć 2 takie sztywne, fajnie się jeździ i lepiej czuje Nooo na dwa sztywne to nie jeździłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Jakby któremu sie dalej wydawało że ma dobre amorki to ja przypominam że mam na zbyciu oryginalne spręzynki, chodzone pare miesiecy, zapakowane i czekaja na szczesliwego nabywce AdaSch, wymień lewy amor i bedzie ok :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Machoń Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Witam, a myślałem ze tylko ja mam jakieś zwidy. Pisałem juz tez do kogoś apropo różnicy w poziomie tyłu auta. Auto nowe odebrałem rok temu z salonu i po pewnym czasie zauwazyłem ze patrząc z tylu na auto , lekko opada na lewą stronę. Myślałem, ze moze wina terenu i takie tam... ale jednak nie dało mi to spokoju, sprawdzałem w garazu, parę razy latałem z metrem budząć zaciekawienie domowników i zawsze ok 1-2 cm było mniej po lewej stronie... obojętne czy po jeździe czy przed czy auto stało czy zaraz po jeździe... Bagażnik pusty, auto nowe.... nic nie ściąga, wszystko gra... z przodu nawet tego nie widać... nie wiem co jest grane .... olałem to i juz.... Pewnie tak ma być.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 11 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 amor wymieniony i wszystko wskazuje, że jest ok. Ale jeszcze trochę pojeźdze i dam znać czy naprwno. [ Dodano: Sro Lut 11, 2009 11:19 pm ] Witam, a myślałem ze tylko ja mam jakieś zwidy. Pisałem juz tez do kogoś apropo różnicy w poziomie tyłu auta. Auto nowe odebrałem rok temu z salonu i po pewnym czasie zauwazyłem ze patrząc z tylu na auto , lekko opada na lewą stronę. Myślałem, ze moze wina terenu i takie tam... ale jednak nie dało mi to spokoju, sprawdzałem w garazu, parę razy latałem z metrem budząć zaciekawienie domowników i zawsze ok 1-2 cm było mniej po lewej stronie... obojętne czy po jeździe czy przed czy auto stało czy zaraz po jeździe... Bagażnik pusty, auto nowe.... nic nie ściąga, wszystko gra... z przodu nawet tego nie widać... nie wiem co jest grane .... olałem to i juz.... Pewnie tak ma być.... z tego co poczytałem na forum już kilka osób miało taką awarę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Machoń, :arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... e33375fb10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 własnie porobiłem badania pomiar od ziemi poprzez środek koła do blachy nadkola prawa strona przed i po jeździe ma wysokoć około 73,5mm a prawa przed jazdą 73,7 a po jeździe około 74,8 nawet 75 po ostym bujaniu prawy amortyzator już był wymieniany i pozostał ten sam problem. Wszysko wskazuje, ze problem jest z lewym amorkiem no chyba, że jak się poskacze tyłem forka to ma on rosnąć do góry. z drugiej strony prawy przód opada o około 5mm więc chyba faktycznie to lewy tylni amorek. Niesety nie wiem jak powinno być, mają rosnąc do góry czy tylko się utwardzać cy jesze coś innego? Wydaje mi się że pomiary karoserii lepiej by było zrobić na laserowym stanowisku pomiarowym, takie mierzenie karoserii od ,,ziemii" i robienie halo z jednego, dwóch czy nawet pięciu milimetrów różnicy jest moim zdaniem drobną przesadą. Na pewno podłoże, od którego mierzyłeś, nie jest równe co do mikrona, bo nie ma takich w przyrodzie...Do tego amory wymienia się parami, tak samo jak sprężyny. Robisz problem z kilku milimetrów, i jak Ci to tak rzeczywiście przeszkadza, wymień na nowe wszystkie amory, sprężyny, wahacze itd. Zakładam, że tak jak pisałeś, auto jest bezwypadkowe, nikt nie przywalił nim w zimie w krawężnik, nikt nie wpadł do dużej dziury itd, i wiesz to na pewno, bo tylko Ty nim jeździsz. Pozdrawiam, e Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 12 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 a przeczytałeś całość? odnoszę wrażenie, że nie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Przeczytałem, uważnie, ale swoją drogą stawianie wielu diagnoz na odległość jest chyba troche bez sensu, myślę, że żaden z Forumowiczów nie ma zdolności wróżki... :smile: dobry mechanik czy diagnosta na pewno lepiej i szybciej zdiagnozuje usterke czy powód zapadania się jednej strony. Pozdrawiam :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 14 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 totalny lol. nie oczekuję naprawy telepatycznej tylko potwierdzenia, że inni userzy mają tyłek prosto lub ew. mieli takie dolegliwości. Okazuje się, że nie jestem pierwszy a aso po raz kolejny wymieniło amorki i chyba jest już dobrze. Przejechałem całą polskę i na oko wydaje się być ok i mam nadzieję, że tak zostanie pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 emotorsport, myslałem ze znasz sie co nieco na subaru, ale zmieniłem zdanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 Co prawda mam starszego Forka - ale przerabialem podobny temat. Wymienilem amorki na nowe, a po jakims czasie wymienilem wszystkie 4 sprezyny. Auto stoi prosto. Teraz czeka na TEIN-a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się