wrotek Posted January 30, 2005 Posted January 30, 2005 witam, mam subaru legacy (1991) 1.8 GL i czasami zapala sie u mnie napis na tablicy 'check engine' za co jest on odpowiedzialny. Mam ten samochód od niedawna i nie mam pojęcia o co chodzi :? proszę o pomoc.
Piotr Posted January 30, 2005 Posted January 30, 2005 Jedź do elektryka samochodowego i niech ci ściągnie błędy, jakie wyświetla komputer. 'check engine'=sprawdz silnik , ale nie musi to byc nic poważnego. Sprawdzić radzę.
wrotek Posted January 30, 2005 Author Posted January 30, 2005 no właśnie dosłowne przetłumaczenie tago napisu troszke mnie wystraszyło. Tylko gdzie ja takiego elektryka znajdę domyślam sie że nie zrobią mi tego w pierwszym lepszym warsztacie.
pumex1 Posted January 30, 2005 Posted January 30, 2005 a masz instalacje gazowa? Jesli tak - to sprawdz czy kontrolka gasnie po przelaczeniu na benzyne. W takim przypadku regulacja instalacji LPG i powinno juz byc OK. Pozdr. Szymon vel Pumex
Kuba Posted January 30, 2005 Posted January 30, 2005 Nie bardzo wiem jak sie sprawdza kody w OBD1, ale w OBD2 trwa to ze 3 minuty. Podlacza sie czytnik do gniazda diagnostycznego i odczytuje kod, sam mam w domu takie urzadzenie. Taki czytnik powinien byc na wyposarzeniu kazdego dobrego warsztatu, nie musi nawet zajmowac sie Subaru. Jesli twoj samochod dziala w miare poprawnie, to przyczyna zapalania sie CEL najprawdopodobniej bedzie uszkodzenie katalizatora lub jakiegos czujnika odpowiedzialnego za kontrole emisji spalin.
Piotr Posted January 30, 2005 Posted January 30, 2005 zrobią, do tego jest potrzebny próbnik i kody błedów-czyli co znaczy jak mignie 2 razy, a co jak 22. U mnie zciagniecie bledów jeszcze przed zakupem auta zajeło 10 minut. Pamietam, ze bład 24 to probłemy z obrotami silnika na biegu jałowym-w przypadku legacy turbo
Xavier Posted January 30, 2005 Posted January 30, 2005 Jestem nowy, nie znam się na Subaru, ale np. w każdej Hondzie żeby odczytać błędy kompa wystarczy zmostkować złącze i komp. sam wyświetla błędy po przez mruganie kontrolką "check engine" i tak się zczytuje błędy. Na allegro są niby specjalne urządzenia do czytywania błędów w Hondzie a tak naprawdę w nich znajduję się drut, który mostkuje złącze. Może Subaru tez tak ma, w końcu to też Japoniec
Piotr Posted January 30, 2005 Posted January 30, 2005 Może Subaru tez tak ma, w końcu to też Japoniec tak ma przynajmniej moje
shodan Posted January 31, 2005 Posted January 31, 2005 Check Engine- to ewidentnie czyjes niedopatrzenie... Mialo byc Change Engine
wrotek Posted January 31, 2005 Author Posted January 31, 2005 Mam instalacje LPG,ale dziś cały dzień jeździłem na benzynie i problem jakby zniknął zobaczymy co bedzie dalej. mechanika napewno odwiedze..
mifalek Posted January 31, 2005 Posted January 31, 2005 Wrotek, moim zdaniem powód jest ten, który podał Pumex Ja również mam LPG w moim Legasie i w sytuacji, gdy zapali się kontrolka Check Engine (przy jeździe na gazie :wink:), wystarczy na chwilę przełączyś się na benzynę, kontrolka gaśnie, później można z powrotem wrócić na zasilanie LPG - kontrolka już więcej się nie włącza./Pozdrawiam P.S. To mój pierwszy post, choć śledzę to forum już ho,ho... albo i dłużej. Ale nie można być przecież obojętnym na problemy innych posiadaczy tej jedynej, słusznej marki
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.