Jump to content

Zegary Stewart - czy darady je rozkrecic?


Recommended Posts

witam

Jeden jakos przestal mi reagować i chcialem go rozkrecić i sprawdzić czy coś sie stalo w srodku....

Czy ktos z Was to już robil bo w sumie nie wiem czy się da a nie chciałbym go zniszczyć bo nie ma nigdzie śrubek tylko pokrywka z szkiełkiem się obraca i nie wiem czy trzeba ja sila ściągnąć???

Link to post
Share on other sites

jak kiedys pisalem staralem sie znalesc czujnik tak aby pasował do wejscia w bloku. Gdy w koncu udalo sie to zrobic okazalo sie ze cos jest nie tak zegar pokazywal za duze warstosci zaraz po uruchomieniu auta na wskazniku byla temp 130C :evil:

Osoba ktora wykonywala mi czujnik doszla do wniosku ze trzeba dolozyc jeszcze opornik przed podlaczeniem sygnalu. Gdy w koncu podlaczylem zegar z tym oponikiem przez 5 minut wskazania byly dobre a pozniej nagle wskazowka opadla do min i juz sie nie rusza. Aby sprawdzic czy to nie wina tego opornika podlaczylem zegar bez niego ale tez juz nie zareagowal a wczesniej dzialal (choc pokazywal zawyzone wartosci). Z tego wniosek ze cos musialo sie chyba stac w zegarze i chialem go rozkrecic i sprawdzic

Link to post
Share on other sites

a moze rzezbiarz uszkodzil czujnik

 

kurcze eden wszyscy podlaczyli te zegary bez problemu - tylko Ty trafiles na jakiegos goscia, ktory sam sobie tworzy problemy

 

ja mam podlaczony czujnik w broku magistrali olejowej z przodu bloku i nie musialem zadnych redukcji robic ani nic - brok zostal wykrecony, przewiercony i nagwintowany - potem czujnik wkrecony i juz - wszystko dziala - temperatury pokazuje dobre

 

a z tego co sie orientuje jako pierwszy mialem zamontowane te zegary i dzialaja u mnie najdluzej - nic sie z nimi nie dzieje

 

a czujnik temperatury wlasnie dziala na zasadzie opornosci i jak Wielki Elektronik podlaczyl do niego opornik to zmienil wskazania zupelnie - dlatego wskazywal "0"

 

a przy kombinacjach dostosowywania czujnika do bloku nie zdziwie sie jak po prostu ten czujnik zostal uszkodzony mechanicznie

 

a od poczatku pisalem - brok przewiercic i nagwintowac gwintownikiem pasujacym do czujnika i mialbys swiety spokoj

 

na serio nie dziwie sie ze subarowcy z WRO jezdza do KTW lub Dzierzoniowa serwiswac auta :roll:

Link to post
Share on other sites

eden,

dokładnie, jak piszę Adaś, montaż identyczny czyli bezproblemowy.

 

Wracając do Twojego pytania - niestety, nie mam fioletowego pojęcie. Nie było potrzeby rozkręcania budzików.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to post
Share on other sites

Ja się przymierzam powoli do montażu tych zegarów ale widze, że nie będzie łatwo. Myślałem, że jest jakieś wolne gniazdo na czujnik temp oleju a tu się okazuje, że

brok przewiercic i nagwintowac gwintownikiem pasujacym do czujnika i mialbys swiety spokoj

:cry:

 

A którędy puściliście przewody ze słupka/deski rozdzielczej do komory silnika?

Link to post
Share on other sites

wykrecenie broku z przodu bloku trwa 5 minut potem nagwintowanie znowu 5 minut i wkrecenie kolejne 5 minut - bylem przy montazu moich i nie jest to zaden problem

 

przewody sa puszczone tak jak przechodzi wiazka przez przednia grodz

Link to post
Share on other sites
Od mojego slupka puscilem kable w otworze instalacyjnym nad pedalami - a raczej chlopaki z nie-ASO mi tak poprowadzili.

 

dokladnie - tam jest miejsce na przejscie przewodow i tamtedy sa puszczone

 

mnie zastanawia co Ci mechanicy robia, ze takie problemy sobie tworza

 

u mnie montaz 4 zegarow trwal moze 1,5 godziny razem z podlaczeniem EGT :roll:

Link to post
Share on other sites

Co to za zegary? Ma ktoś foto? Ile kosztuje i gdzie można kupić? (Na PW może być :mrgreen: )

Link to post
Share on other sites
a moze rzezbiarz uszkodzil czujnik

 

kurcze eden wszyscy podlaczyli te zegary bez problemu - tylko Ty trafiles na jakiegos goscia, ktory sam sobie tworzy problemy

 

ja mam podlaczony czujnik w broku magistrali olejowej z przodu bloku i nie musialem zadnych redukcji robic ani nic - brok zostal wykrecony, przewiercony i nagwintowany - potem czujnik wkrecony i juz - wszystko dziala - temperatury pokazuje dobre

 

a z tego co sie orientuje jako pierwszy mialem zamontowane te zegary i dzialaja u mnie najdluzej - nic sie z nimi nie dzieje

 

a czujnik temperatury wlasnie dziala na zasadzie opornosci i jak Wielki Elektronik podlaczyl do niego opornik to zmienil wskazania zupelnie - dlatego wskazywal "0"

 

a przy kombinacjach dostosowywania czujnika do bloku nie zdziwie sie jak po prostu ten czujnik zostal uszkodzony mechanicznie

 

a od poczatku pisalem - brok przewiercic i nagwintowac gwintownikiem pasujacym do czujnika i mialbys swiety spokoj

 

na serio nie dziwie sie ze subarowcy z WRO jezdza do KTW lub Dzierzoniowa serwiswac auta :roll:

 

Moze mam takiego pecha nie wiem :evil:

Bylem w 4T i oni tez doradzali mi montaz tego w bloku nawet dostarczyli mi gwint pod jaki powinnien byc wykonany czujnik.

Co do elektronika to naprawde jest to bardzo kompetenta osoba i zajmuje sie wykonywaniem zegarow i czujnikow.

Maly oponik zostal podlaczony do kabla z sygnalem od czujnika i nie chce sie wierzyc zeby przez to zepsul sie zegar :evil:

Link to post
Share on other sites

eden juz widzialem paru kompetentnych elektronikow

 

czujnik dziala na zasadzie bimetalu czyli zmienia swoja opornosc pod wplywem temperatury - jezeli zmienisz mu opornosc oporniczkiem to bedzie glupoty pokazywal

Link to post
Share on other sites
...u mnie montaz 4 zegarow trwal moze 1,5 godziny razem z podlaczeniem EGT :roll:

 

No chyba trochę przesadziłeś... :shock: chyba że termoparę od EGT wrzucili Ci do tylnego tłumika luzem :wink:

Ale może to ja jestem zbyt wolny... :sad:

 

Co do montażu czujnika ciśnienia to ja wykożystałem brok z tyłu silnika, ten przedni przydał się do wkręcenia czujnika temperatury. Ale potencjał ten silnik ma- kilka wolnych broków jeszcze zostało.

Link to post
Share on other sites
...u mnie montaz 4 zegarow trwal moze 1,5 godziny razem z podlaczeniem EGT :roll:

No chyba trochę przesadziłeś... :shock: chyba że termoparę od EGT wrzucili Ci do tylnego tłumika luzem :wink:

Ale może to ja jestem zbyt wolny... :sad:

 

Hmm, no wiesz przy okazji pewnie pogadali wiec roboty to na pol godziny bylo :mrgreen:

Link to post
Share on other sites
...u mnie montaz 4 zegarow trwal moze 1,5 godziny razem z podlaczeniem EGT :roll:

 

No chyba trochę przesadziłeś... :shock: chyba że termoparę od EGT wrzucili Ci do tylnego tłumika luzem :wink:

Ale może to ja jestem zbyt wolny... :sad:

 

Co do montażu czujnika ciśnienia to ja wykożystałem brok z tyłu silnika, ten przedni przydał się do wkręcenia czujnika temperatury. Ale potencjał ten silnik ma- kilka wolnych broków jeszcze zostało.

 

Tomek wolny jestes........jak sanki w maju :mrgreen:

Link to post
Share on other sites
czujnik dziala na zasadzie bimetalu

To nie jest na zasadzie bimetalu.

Jezeli ktoś lub coś zegar złożyło to można go rozebrać.

Czasami tylko jeden raz.

eden, a do tych zegarów jest centralka ?

Link to post
Share on other sites

eden, wlasnie jestem na etapie montowania zegarow i ich podlaczania.

w przypadku tmp oleju jak nie byl podlaczony kabel do S zegara, tmp szla na maksa. W momencie jak podlaczylem kabel pod S, to wskazowka siedzi na min. Czujnika jeszcze do kabla nie podlaczylem.

 

masę masz dobrą?

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...