pitgol Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Tak się składa, że jak po przejażdżce WRXem poczułem, że mój forester to straszna kobyła i w ogole nie jeździ . Czas więc nadszedł na przesiadkę do WRXa. Poruszam się w budżecie około 35kPLN na sam zakup. W tym budzecie pojawia sie kilka ciekawych samochodow (chocby kolegi vfts'a). Przebiegi są różne od okolic 140 do ponad 200kkm. Stąd proste pytanie do użytkowników WRXów z poczatka producji - czy jest sens się bawić w zakup WRXa z przebiegiem przekraczającym 200kkm. Albo inaczej :wink: - czego można się spodziewać (do zrobienia) w samochodzie z takim przebiegiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hiszpan25 Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Obawiam sie że nie ma na to pytanie jednoznacznej odpowiedzi... wszystko zależy od tego kto i jak traktował auto. jesli było w rękach hobbysty pasjonata to może się okazać , że po 200.000km wszystko jest w stanie nawet ciut lepszym niż wyszło z fabryki bo ma mody a wszystko co było do zrobienia wymiany to zostało juz zrobione. jak jeżdził kat to nawet i po 20.000km moze się okazac że z auta zostały zwłoki. 20.000km zrobione w stylu OSów bez dotykania czegokolwiek jak sądzę może zabić wszystko z T54 na czela PZDR! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pitgol Posted January 26, 2009 Author Share Posted January 26, 2009 Obawiam sie że nie ma na to pytanie jednoznacznej odpowiedzi... wszystko zależy od tego kto i jak traktował auto. Nie no - to jasne. Tak samo jak w przypadku każdego innego auta - wszystko zalezy od eksploatacji. Zakładając, że samochód był jeżdzony z głową, nieupalany, czy przebieg rzędu 200kkm powinien odstraszać, zakładając perspektywę 2-3 letniego (czyli kolejnych 50-70kkm) użytkowania? Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Nie ma panaceum, jak słusznie zauważył Hiszpan, każdy przypadek jest inny, oprócz upalania wchodzą w grę jeszcze takie faktory jak: jak długo auto jest w PL, kto przy nim dłubał, było cos wymieniane z grubszych gratów czy nie, jeżeli tak to na co? nówka czy używka, jakie oleje były uzywane i czy były wymieniane i co ile km? Czy konkretny egzemplarz jest znany na Forum, czy jest z Marsa... :smile: ameryka, europa czy szwajcaria... pytań jest dużo, i można chyba na nie odpowiedzieć dopiero analizując konkretny egzemplarz. No i wszystko jest kwestią ceny....jak jest tanio, to masz z czego ewentualnie naprawić :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xbike Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 200k w WRX to jest duzo i nie wiem nad czym sie tu rozwodzic. Jezeli silnik nie był "robiony" to IMO nawet przy rozsadnym traktowaniu czas na niego już nadszedł albo nadejdzie bardzo szybko. Oczywiście silnik ma to do siebie, ze mozna go bezproblemowo "odświeżyć" /6-12k PLN/, więc jezeli cena jest atrakcyjna to....czemu nie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pitgol Posted January 26, 2009 Author Share Posted January 26, 2009 A jak wg Waszej wiedzy wyglada sensowna cena za WRXa EU Spec'a z rocznika 2001 - 2002? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacky X Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 200k w WRX to jest duzo i nie wiem nad czym sie tu rozwodzic. Jezeli silnik nie był "robiony" to IMO nawet przy rozsadnym traktowaniu czas na niego już nadszedł albo nadejdzie bardzo szybko. Oczywiście silnik ma to do siebie, ze mozna go bezproblemowo "odświeżyć" /6-12k PLN/, więc jezeli cena jest atrakcyjna to....czemu nie. 1) Kiedy szukałem GT-ka rozmawiałem z handlarzami aczkolwiek niespecjalizującymi się w subaru.Rozmowa była taka ,ze szukam auta 99-00 i nie przeszkadza mi padnięty silnik. Mówili,że rzadko zdarza im się widzieć subaraki z padniętymi silnikami i że mechanicznie sa żywotne.Na myśli mieli raczej te starsze egzemplarze co stoja na placach.Zapewne modowane,wysilone egzemplarze,wiadomo duzych przebiegów nie ma się co spodziewać. 2)Tanie odświerzenie silnika z dużym przebiegiem ??? znaczy ,że co ? - wygwizdana turbina ? - wał do regeneracji ? - tuleje z progami ? -ew.szlif,tłoki,pierścienie nadwymiar/- lub wstawiane tuleje(raczej drogie) -planowanie głowicy,gniazda zawodrowe,nowe zawory i pewnie jakieś tam uszczelniacze i drobiazgi jednokrotnego użytku Są koledzy co mają tki kłopot i odwieczne pytanie remontowac czy wstawiać używkę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xbike Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 naprawiac poprzez wymiane na nowe Link to comment Share on other sites More sharing options...
adaś Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 1) Kiedy szukałem GT-ka rozmawiałem z handlarzami aczkolwiek niespecjalizującymi się w subaru.Rozmowa była taka ,ze szukam auta 99-00 i nie przeszkadza mi padnięty silnik. a Ty przypadkiem nie szukałeś igły w każdym calu? :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 a Ty przypadkiem nie szukałeś igły w każdym calu?:wink: Co innego szukać, a co innego znaleźć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hogi Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 A jak wg Waszej wiedzy wyglada sensowna cena za WRXa EU Spec'a z rocznika 2001 - 2002? 30-35 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Za 37k (+/-) mam ewentualnie do sprzedania WRXa z 2001 ze Szwajcarii, ok.roku w PL, z fuuu - dwumiesięcznym gazem sekwencyjnym, ma ok 127tkm, i całkiem przyzwoicie jeździ. I pali ok.14-17L tego substytutu benzyny jak chcesz :arrow: PW P.S. sedan, niebieski metalik, złote 17", naleśnior i soczewy. pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niedźwiedź Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Heller też coś przebąkiwał o ewentualnej sprzedaży swojego w podobnej kasie. Przebieg coś koło 120k. Stan idealny. Auto forumowe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pitgol Posted January 27, 2009 Author Share Posted January 27, 2009 Za 37k (+/-) mam ewentualnie do sprzedania WRXa z 2001 ze Szwajcarii, ok.roku w PL, z fuuu - dwumiesięcznym gazem sekwencyjnym, ma ok 127tkm, i całkiem przyzwoicie jeździ. I pali ok.14-17L tego substytutu benzyny jak chcesz :arrow: PW P.S. sedan, niebieski metalik, złote 17", naleśnior i soczewy. pozdrawiam Dzieki za oferte. W rachube wchodzi tylko kombi... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dominikd Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 -> PW Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 No to masz łatwiej, bo kombiaki są raczej tańsze od sedanów i na ogół mniej upalane jako dupowozy Link to comment Share on other sites More sharing options...
pitgol Posted January 27, 2009 Author Share Posted January 27, 2009 łatwiej jak łatwiej -> zasadnicza większość ofert to jednak sedany. a że jeszcze marzy mi się inny kolor niż niebieski, to już pozostaje bardzo mały wybór :/. No ale nikt nie mówił, że ma być łatwo ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierak Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 Ja kupiłem WRX'a kombi z 2003 roku z przebiegiem 190tys z pewnego źródła że tak powiem Auto było serwisowane do końca przez ASO więc wszystkie naprawy miałem wbite i wiedziałem co było robione. Przed samym zakupem przeszło dość dokładny przegląd a po zakupie zrobiłem rozrząd i poza moimi "schizami" co do panewek, o których pisałem gdzieś na forum to nic się na szczęście nie dzieje złego na razie. Z drugiej strony to jak dużo jeździsz to może warto rozejrzeć się za mniejszym przebiegiem. Ja poruszam się tylko po mieście tym autem więc nie przewidywałem podwojenia jego przebiegu w krótkim czasie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now