Jump to content

Auto motor i sport - STi vs Evo X


siekla
 Share

Recommended Posts

Widze ze to juz prawie jak tradycja - zatem i ja zachecam do lektury wydania lutowego Auto Motor i sport gdzie w szranki do testu porownawczego staneli "odwieczni rywale" - Subaru Impreza WRX Sti `08 i Mitsubushi Lancer Evolution X.

 

Autorzy testowali auta na torze rallycrosowym w czeskiej Sosnovej i na normalnych trasach.

 

Przytocze kilka zdan z tekstu:

"Impreza STI: smakuje inaczej niż Evo i wymaga innego stylu jazdy"

"Lancer EVO: na torze jest łatwy jak gra komputerowa"

 

Sam autor Roman Popkiewicz stwierdza, iż odnosi wrażenie że poprzednicy byli szybsi.

 

Co ciekawe w internetowej ankiecie przeprowadzonej przez redakcje na pytanie co bys wybrał Mitsubishi Lancera Evolution X czy Imprezę Sti ? az 78 % wybrało by Evo, tylko 19 % Sti a 3% nie miało zdania.

 

Generalnie Impreza pokonala Evo o 2 pkt 357 do 355. Zainteresowanych zachecam do lektury. Dla porownania tutaj można zobaczyć poprzednie testy obydwu rywali - niestety obecny nie jest dostepny elektronicznie

Link to comment
Share on other sites

Stig okrazenie wykrecil szybciej STI-ajem :cool:

Nie przypominam sobie, że w Top Gear STI pokonało kiedyś Evo :roll: Niech znawcy programu poszperają trochę w pamięci i powiedzą jak było bo pewny nie jestem :wink:

Nie przypominam też sobie, żeby Jezza zmieszał z błotem STI - owszem mówił, że Evo jest szybsze (kręci lepsze czasy na torze, z kolei było zdaje się gorsze na tej krętej drodze gdzie testowali) natomiast "wracając ze zdjęć zawsze siadał do STI sam nie wiedząc dlaczego" (text w tym stylu rzucił przy porównaniu Evo VIII do STI, odcinek 02x06 - w tym odcinku STI miało czas 1:30,1 a Evo 1:28,9).

Link to comment
Share on other sites

To jak w testach Top Gear, subiektywnie Clarkson zmieszal STI z blotem. Stig okrazenie wykrecil szybciej STI-ajem :cool:

 

ciekawe po ilu kółkach silnik STI by sie przegrzał :mrgreen: i byłoby po zabawie :twisted:

 

Sezon 11 odcinek 2 porownanie evo x i sti.

czas chyba z tego odcinka

Subaru WRX Sti 1.28.2

Mitsubishi Evo X 1.28.22

Link to comment
Share on other sites

dla mnie to tylko następny subiektywny test ... zero konkretów, jest ok nie chodzi że narzekam

niejednokrotnie mierzyłem evo 10 i sti 08 strikte serie Racelogicemi czasy ciut inne wychodzą

sti szybsze od evo10

jeźdząc nie zauważyłem aby było trzeba rzucać jakoś mocno samochodem

zapraszam do oglądania linku wpływ ustawienia na zachowanie samochodu , którego już umieszczałem

ciekawy link dużo pokazane niestety po japanese , miłego oglądania

 

http://pl.youtube.com/watch?v=tRrejHG4gl0

 

 

jakoś mi się nic nie przegrzewało na torze Poznań :)oprócz hamulców

 

pzdr

Link to comment
Share on other sites

Ta, te porównania to se można w buty wsadzić... Żeby one były dla nas cokolwiek warte, musielibyśmy być profesjonalnymi kierowcami, wykręcającymi regularnie podobne czasy okrążeń i na dokładkę być na tyle zaawansowani, by być w stanie stwierdzić, jakie mamy preferencje dot. jazdy - czy wolimy zachowania evo, czy STI.

 

Dopóki te samochody będą wykręcały czasy bardzo zbliżone, dopóty o ich porównaniu będą decydowały inne aspekty, głównie subiektywne.

 

Tak, jak wybrało 78% internautów. Jestem przekonany, że większość z nich kierowała się wyglądem, oraz tym, że moda na subaru minęła - kiedyś mówił się wyłącznie o subaru, evo istniało tylko w świadomości fanów rajdów i garstki innych osób. Dowód: podjeżdżamy w 2006 roku na stację benzynową na zachodzie Polski, wracając z Ringu. Podjeżdżają dwa evo - zero wrażenia, nikt nie zrobi nawet kroku w stronę tych wozów. Podjeżdża Michał K. swoim S.E., zaraz zbiega się grupka gapiów i wszyscy cmokają, oglądają, komentują itp.

Link to comment
Share on other sites

evo - zero wrażenia, nikt nie zrobi nawet kroku w stronę tych wozów

 

A widzisz jak się boją. Bo ugryzie, pożre, zgwałci.

Zeszmaci i odjedzie.

:twisted:

Podjeżdża Michał K. swoim S.E., zaraz zbiega się grupka gapiów i wszyscy cmokają, oglądają, komentują itp.

 

Bo Ona taka miła i śliczna. I da się dotknąć.

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Stig okrazenie wykrecil szybciej STI-ajem :cool:

Nie przypominam sobie, że w Top Gear STI pokonało kiedyś Evo :roll: Niech znawcy programu poszperają trochę w pamięci i powiedzą jak było bo pewny nie jestem :wink:

Nie przypominam też sobie, żeby Jezza zmieszał z błotem STI - owszem mówił, że Evo jest szybsze (kręci lepsze czasy na torze, z kolei było zdaje się gorsze na tej krętej drodze gdzie testowali) natomiast "wracając ze zdjęć zawsze siadał do STI sam nie wiedząc dlaczego" (text w tym stylu rzucił przy porównaniu Evo VIII do STI, odcinek 02x06 - w tym odcinku STI miało czas 1:30,1 a Evo 1:28,9).

 

sadzac po porownaniu najnowszych modeli chyba nieco zmienil zdanie

Link to comment
Share on other sites

http://www.autoklub.pl/23149,news.html

 

Obiektywne porównaie.Nesser al-Attiyah

EVO- lepsze nadwozie,sztywniejsze

STI-lepszy silnik,mocniejszy

 

Cyt:"Jestem pod wrażeniem nadwozia Mitsubishi i tego, w jaki sposób mogę szybko jeździć po tych odcinkach - powiedział Nasser al-Attiyah. - Samochód nie jest tak mocny jak Subaru, ale od początku czułem się w nim pewnie".

Link to comment
Share on other sites

zapraszam do oglądania linku wpływ ustawienia na zachowanie samochodu , którego już umieszczałem

ciekawy link dużo pokazane niestety po japanese , miłego oglądania

 

Ale co tu jest takiego super?

 

 

Najpierw jest wybitnie nadsterowne, po zmianie ustawień na początku nadsterowne, a potem ryje przodem jak podkuta świnia na terakocie.

Link to comment
Share on other sites

co ma być super ?to nie pokaz umiejętności drivera, to nie super film Kena Blocka tylko japońska produkcja i tylko po japońsku o tym jak obiektywnie pokazać działanie systemów DCCD ... w przypadku przejazdu po określonej śliskiej partii.

 

W sumie po co w subaru dccd , the evo ma tak skomplikowany tylni dyfer i rózne ustawienia,przecież i tak ryją jak szybciej wjedziesz ...

 

ale po co to wszystko montują ? żeby dostosować ustawienia do warunków jazdy, stylu jazdy , umiejętności tym więcej możliwości tym lepiej moim zdaniem

 

spiętym mocno środkowym dyferencjałem na śliskim i szerokim szybkim jeździ się super, ale wjeżdzając w ciasniejsze partie, aby lepiej skręcać zdejmujesz ciut środka itd itd

 

przecież to zrozumiałe w sumie i każdy tego świadom fajnie być świadom możliwości tego co się ma :smile:

 

pzdr

Link to comment
Share on other sites

ten wątek powinien mieć tytuł "o wyższości świąt Wielkiej Nocy nad świętami Bożego Narodzenia"

mowisz i masz

 

Dzięki :cool:

dla mnie samochody dzialą się na dwa rodzaje - dobre i złe. Oba z tego wątka są dobre, są bardzo dobre, ba - są spełnieniem marzeń. O co więc kruszyć kopie? O kolor lakieru? brzmienie silnika? alu felgi? setną sekundy? przecież to bzdury. Jak się komuś evo nie podoba to niech sobie kupi hjundaja albo fjata - po takiej kuracji evo spodoba się od razu :)

Link to comment
Share on other sites

Hogi, 2.12....to może lepiej do łóżka... :grin: nie, żeby jakaś propozycja, rada.... karczochrulez - popieram, po co ta wojna o detale, jeden woli córkę inny teściową, a ocena auta jest taka subiektywna sprawą, i te testy z różnicami 0,00000001s są tak obiektywne.....zawsze mnie śmieszyły. Tak Evo jak i STi są perfekcyjne w prowadzeniu, jak ktoś ma inne zdanie niech pojeździ ekstremalnie Audi S2 z torsenem, to zobaczy co to jest ciężka praca fizyczna... :lol:Ja tam wole STi...... :grin: bo nie mam Evo... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Czasem też jest to kwestia obiektywna jak np. cena. Za mojego STI ze wszystkimi opcjami zapłaciłem mniej, niż za gołe, podstawowe EVO X bym musiał wywalić. I jeszcze dla osłody pożyczkę na 0% na 63 miesiące (której nawet nie planowałem brać ale jak mi dają pieniądze za darmo....). Czyli auto z MSRP ponad $40k mogłem kupić za około $32k i płacić za nie przez ponad 5 lat.

Jakbym mógł kupić MR za podobne pieniądze to wybór byłby prosty w drugą stronę.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...