Jump to content

Opony bieżnikowane ???


lyssy23
 Share

Recommended Posts

Co myślicie o używaniu opon bieżnikowanych w subaru (zaturbionej imprezie)? Chodzi mi o zimówki.

W ośce z powodzeniem używam, zarówno zimówek, jak i letnich, no ale ta ośka to baaardzo wolna jest przy imprezie.

Oczywiście wiem że nowe to nowe, no ale cena ...

Link to comment
Share on other sites

A jaki rozmiar potrzebujesz ? Ceny nowych opon nie są takie duże a komfort jest dużo lepszy. Po drugie tania bieżnikowana opona przy ponad 200KM może nie wytrzymać.

Link to comment
Share on other sites

Do GTka na codzień nalewek bym nie założył... czasami zdarza się jednak rozpędzić autko do sporych prędkości i czułbym mocny dyskomfort na takich oponach.

 

Z drugiej strony IMO lepsza nalewka i świadomość jej posiadania na aucie, niż używana 5 letnia zimówka która nie wiadomo ile w życiu przeszła, której ufamy i która rozpada się w najmniej oczekiwanym momencie.

 

Z trzeciej strony można kupić bardzo przyzwoite opony z niższej półki które będą niewiele droższe od nalewek, a będą pełnowartościową oponą (ot choćby polecana przez carifita Sava Eskimo S3 która jest genialna a kosztowała coś ok 200 pln/sztuka)

 

Powiem tak. Zjeździłem w życiu cztery komplety nalewek w KJSach i byłem z nich zadowolony. Było to jakieś 7 - 8 lat temu. Niedawno kupiłem auto w którym są założone prawie nowe nalewki w rozmiarze 205/55R16 z indeksem prędkości - uwaga - H :!:

Nie wiem czy odważyłbym się pojechać na takiej oponie z takimi prędkościami ale powiem szczerze, że jakościowo ta opona wygląda naprawdę nieźle. Nie ma porównania do nalewek sprzed 8 lat. Szczerze mówiąc mam zamiar przetestować te opony na jakiejś pojeżdżawce :twisted: Ta nalewka ma taki bieżnik

 

uniroyal_RainSport2_d.jpg

 

Podsumowując - na co dzień wolę oponę tradycyjną. Do szaleństw wybiorę nową nalewkę zamiast używanej starej gumy w tej samej cenie :idea:

Link to comment
Share on other sites

Myślałem o takich

http://www.moto.allegro.pl/item53576735 ... ucent.html

lub

http://www.moto.allegro.pl/item53181662 ... zedaz.html

mimo iż indeks prędkości do 210 km/h nie zamierzałbym się zbliżać do niej na tych oponach.

W tej cenie nie ma szans znaleźć przyzwoitych używek (przynajmniej w mojej okolicy)

Sava Eskimo w interesującym mnie rozmiarze na alledrogo.pl ok 300 zł/szt :sad:

Link to comment
Share on other sites

Dobra nowa nalewka (nie ta Hogiego... :lol: ) dobrego producenta nie jest zła, a na zimę jest na ogół bardziej miękka i super trzyma na lodzie i śniegu. Nie nadaje się na asfalty i większe (powyżej 160kmh) szybkości, ale do upalania po lotnisku czy lesie zimą jest super. Podzielam zdanie pablonasa, wolę nową nalewkę ze świeżymi lamelkami za stówę za sztukę, niż jakieś zleżałe, drewniane, 10 letnie firmowe gumy po 90pln, nawet z pełnym bieżnikiem :lol: Oczywiście firmowa nówka jest dużo lepsza, ale ,,trochę" droższa... :grin:

Link to comment
Share on other sites

Podzielam zdanie pablonasa, wolę nową nalewkę ze świeżymi lamelkami za stówę za sztukę, niż jakieś zleżałe, drewniane, 10 letnie firmowe gumy po 90pln, nawet z pełnym bieżnikiem :lol:

 

A co jest bazą w produkcji takich nalewek? :roll:. Bo z tego co się orientuję to opony używane, a w oponie oprócz samego bieżnika i lamelek, to właśnie konstrukcja wewnętrzna i jej zużycie ma znaczenie.

Link to comment
Share on other sites

Podzielam zdanie pablonasa, wolę nową nalewkę ze świeżymi lamelkami za stówę za sztukę, niż jakieś zleżałe, drewniane, 10 letnie firmowe gumy po 90pln, nawet z pełnym bieżnikiem :lol:

 

A co jest bazą w produkcji takich nalewek? :roll:. Bo z tego co się orientuję to opony używane, a w oponie oprócz samego bieżnika i lamelek, to właśnie konstrukcja wewnętrzna i jej zużycie ma znaczenie.

Słuszna uwaga. Zawsze mi zdawało że nalewki mają bardzo miękkie ścianki boczne - generalnie od 10 lat nawet nie spojrzałem na nalewki więc nie wiem może są dużo lepsze niż te które pamiętam :roll:
Link to comment
Share on other sites

Kruku, zmieniło sie diametralnie, w tych czasach, gdzie nie prosisz o opony, bo sa ich miliony do kupienia, i w końcu jesteś Panem Który Płaci... a nie żebrakiem w kolejce, bo rzucą opony....jak kiedyś :grin: jest walka o klienta, a to rodzi jakąś rywalizację w jakości i gwarancjach...nalewki są robione na świeżych karkasach, czyli łysielcach i rzadko zdarzaja się problemy z oponami, bo były robione na jakimś próchniaku... :lol: bieżniki aktualnych opon w połączeniu z miękka mieszanką dają naprawdę fajne ogumienie na lód i śnieg :lol:

Link to comment
Share on other sites

jakościowo ta opona wygląda naprawdę nieźle.
chciałeś chyba powiedzieć, że wzrokowo a nie jakościowo. O jakości przekonasz się jak przeżyjesz czego oczywiście wszystkim kierownikom z takimi "oponami" życzę. Życzeniami swymi obejmuję pasażerów tych samochodów jak również niewinnych osób postronnych które miały nieszczęście znaleźć się w pobliżu takiego "kierownika" . Więcej nie będę pisał bo pewnie jakiś czujny mod mnie przypaskuje a nosić pasek za post w takim temacie to nie byłby powód do dumy. :mrgreen:
Link to comment
Share on other sites

sławek1350, masz może jakieś złe doświadczenia z takimi oponami? Najlepiej doświadczenia z czasów po zmianie ustroju w naszym kraju.

Jeśli masz to się podziel. Pomożesz nam wrócić na dobrą drogę i przy okazji oszczędzisz kilka "żyć" ludzkich i będziesz bohaterem.

A może produkujesz takie opony i wiesz co za szit ludziom wciskasz? To też byłaby dla potencjalnych kupujących cenna informacja.

 

Jeśli jednak taką oponę widziałeś tylko na zdjęciu w internecie albo "masz kolegę, którego to siostry wujek miał koleżankę i jej szwagier miał wypadek na nalewce" to faktycznie może więcej nie pisz. Przypomnę, że za off top w technicznym przysługuje pasek, a Twój poprzedni post to off top w czystej postaci.

Link to comment
Share on other sites

nalewki są robione na świeżych karkasach

 

co to znaczy, że są robione na świeżych karkasach :?:

no bo chyba nie to, że są to karkasy nowe :roll: , a jeśli nie nowe to jak poznać, że są mało używane :?:

Link to comment
Share on other sites

..co sądzicie o czymś takim na upalanie letnie:

http://www.opony-sportowe...?d=produkt&id=9

Na tych oponach jeździ sporo chłopaków w PPZM. Myślę że wystarczająca rekomendacja?

co to znaczy, że są robione na świeżych karkasach :?:

no bo chyba nie to, że są to karkasy nowe :roll: , a jeśli nie nowe to jak poznać, że są mało używane :?:

Myślę, że Elkowi chodziło o fakt, że firmy regenerujące nie robią dziś opon z każdego karkasu jaki wpada w ich ręce. Jest duży odsiew opon które się do bieżnikowania nie nadają ze względu na duże zużycie czy uszkodzenia mechaniczne.

Weźmy pod uwagę, że producenci dają teraz 12 miesięcy gwarancji na takie opony. Moim zdaniem o czymś to świadczy.

Link to comment
Share on other sites

Jest duży odsiew opon które się do bieżnikowania nie nadają ze względu na duże zużycie czy uszkodzenia mechaniczne.

Weźmy pod uwagę, że producenci dają teraz 12 miesięcy gwarancji na takie opony. Moim zdaniem o czymś to świadczy.

 

Ja jestem autentycznie ciekawy jak oni te karkasy sprawdzają, jak oceniają ich zużycie :?:

Czy bieżnikowanie polega na nałożeniu tylko nowego bieżnika czy nakłada się również nowe opasania :?:

Link to comment
Share on other sites

Bartekfi, przejedź się do chłopaków do Myk i ich popytaj :wink: Ja się nie znam na regenerowaniu opon.

 

Co nieco o procesie regeneracji dowiemy się z tego programu :arrow:

http://pl.youtube.com/watch?v=a7laZVnlLvc

 

ale na ile ten proces jest podobny do regeneracji opon do aut osobowych - nie wiem :(

Link to comment
Share on other sites

w takim razie musze sie Wam przyznać z ukrycia że mam 2 komplety zimówek jedne GISLAVED NORD FROST 3 super miekka oponka zimowa na kopny śnig i lód oraz na osobnych felgach mam zalożone NOWE Nalewki firmy PROFIL z N. Sącza Model to Alpiner rozmiar 185/65/15. Wygląda tak :http://www.moto.allegro.pl/item538248862_185_65r15_zimowe_profil_alpiner_wielka_wyprz.html

Chciałem sobie je wypróbowac jak się zachowuje na nich SI GT . Ogolnie są to oponki do jazdy po śniegu na nawierzchni asfaltowej są przeraźliwie głośne strasznie szumią mi to jakoś bardzo nie przeszkadzało bo kupiłem je żeby wypróbowac na śniegu i lodzie jak mówił emotorsport. Powiem tylko tyle że byłem zachwycony jak one wgryzają się w śnieg po prostu rewelacja trzymanie boczne idealne bo oopna pracuje cały czas. Wracając do jazdy po asfalcie to każdorazowe mocniejsze skręcenie kierownicą np przy pr 50 km/h było wyraźnie odczuwalne i objawialo się lekką nadsterownością. Ale wynikałao ona jednak z tego iż oponka jest nowa ma bardzo miekki bierznik i miekkie boki. Na GISLAVED tego uczucia i fizycznego wystąpienia nie odnotowalem. Widaomo im większa prędkość tym efekt nadsterowności większy aż do utraty przyczepności kól tylnych. POLECAM nalewki na śnieg ale u nas tego śniegu jest teraz jak na lekarstwo i pozostaje jazda po asfalcie. Wybór należy do Ciebie. Ja myśle że jakościowo oponki są bez zarzutu. Posiadają gwarancję i to o czymś świadczy

 

[ Dodano: Pon Sty 26, 2009 11:39 pm ]

http://www.moto.allegro.pl/item53824886 ... wyprz.html

Link to comment
Share on other sites

Co nieco o procesie regeneracji dowiemy się z tego programu

http://pl.youtube.com/watch?v=a7laZVnlLvc

 

ale na ile ten proces jest podobny do regeneracji opon do aut osobowych - nie wiem

 

widziałem ten odcinek.

 

Sęk właśnie w tym, że pokazuje on opony ciężarowe, które są przystosowane przez producenta do bieżnikowania.

Karkas opony ciężarowej jest inny niż osobowej, a i wymagania dotyczące chociażby bicia promieniowego różnią się znacznie :wink:

Link to comment
Share on other sites

w takim razie musze sie Wam przyznać z ukrycia że mam 2 komplety zimówek jedne GISLAVED NORD FROST 3 super miekka oponka zimowa na kopny śnig i lód oraz na osobnych felgach mam zalożone NOWE Nalewki firmy PROFIL z N. Sącza Model to Alpiner rozmiar 185/65/15. Wygląda tak :http://www.moto.allegro.pl/item538248862_185_65r15_zimowe_profil_alpiner_wielka_wyprz.html

Chciałem sobie je wypróbowac jak się zachowuje na nich SI GT . Ogolnie są to oponki do jazdy po śniegu na nawierzchni asfaltowej są przeraźliwie głośne strasznie szumią mi to jakoś bardzo nie przeszkadzało bo kupiłem je żeby wypróbowac na śniegu i lodzie jak mówił emotorsport. Powiem tylko tyle że byłem zachwycony jak one wgryzają się w śnieg po prostu rewelacja trzymanie boczne idealne bo oopna pracuje cały czas. Wracając do jazdy po asfalcie to każdorazowe mocniejsze skręcenie kierownicą np przy pr 50 km/h było wyraźnie odczuwalne i objawialo się lekką nadsterownością. Ale wynikałao ona jednak z tego iż oponka jest nowa ma bardzo miekki bierznik i miekkie boki. Na GISLAVED tego uczucia i fizycznego wystąpienia nie odnotowalem. Widaomo im większa prędkość tym efekt nadsterowności większy aż do utraty przyczepności kól tylnych. POLECAM nalewki na śnieg ale u nas tego śniegu jest teraz jak na lekarstwo i pozostaje jazda po asfalcie. Wybór należy do Ciebie. Ja myśle że jakościowo oponki są bez zarzutu. Posiadają gwarancję i to o czymś świadczy

 

[ Dodano: Pon Sty 26, 2009 11:39 pm ]

http://www.moto.allegro.pl/item53824886 ... wyprz.html

 

Dodaj jeszcze ceny Gislavedów i tych nalewek... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Raz w życiu miałem takie opony ... przez 70 km i nigdy więcej, bardzo odradzam i jak juz napisano lepiej zdrowe używki kupić... :wink:

 

Co to znaczy zdrowa uzywka? Czy 5 latnie zimowka z 7 mm do zdrowa uzywka? A moze roczana 6 mm? Tylko nigdy nie wiesz kto jak na niej jezdzil po jakich dziurach itp, a wystarczy jeden ostry start by przypalic zimowke tak ze pedzie plastikowa.

 

Wiadomo ze nie zalozyl bym nalewek do STi i nie gonil po autostradzie 220 km/h. Ale jak ktos potrzebuje taniej opony to turlania sie po miescie to jest to ciekawa alternatywa (jesli akceptuje halas + czasem trudnosci z wywazeniem i fakt ze nie ma to indeksu predkosci b. wysokiego).

Sam mialem okazje jezdzic kiedys w rajdowce na wspomnianych wczensiej slikach Markgumach dawaly rade i nie dzialy sie z nimi cuda mimo ostrego traktowania, wiadomo do slika Michelina nie mialo to podejscia ale jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma. :wink:

Jezdzilem tez na marketowej zimowce nalewce (nazwy nie pamietam jakis Matriks czy cos :mrgreen: ) okolcowanej i bylo super, choc wymagalo zachodu zeby dobrze ja wywazyc.

Link to comment
Share on other sites

Posiadają gwarancję i to o czymś świadczy
Jestem pewien (aczkolwiek chciałbym się mylić), że gwarancja jest tylko na oponę a nie na samochód i na kierownika+osoby postronne. W USA były problemy z oponami (dobra marka) i firma zwracała koszty wypadków (naprawa samochodu+NW). Chyba dotyczyło to Fordów Explorerów.
Ale jak ktos potrzebuje taniej opony to turlania sie po miescie to jest to ciekawa alternatywa (jesli akceptuje halas + czasem trudnosci z wywazeniem i fakt ze nie ma to indeksu predkosci b. wysokiego).

Dotąd nie widziałem subarowców "turlaczy po mieście" No ale widzieć wszystkiego nie mogłem. :mrgreen: jeszcze zbyt krótko żyję.

Gdzieś czytałem, że odważniki można zakładać do 50 g/koło no ale jak ktoś chce to można założyć i 1 kg na koło. :mrgreen: Co kto lubi.

Daaawno daaawno temu używałem opon bieżnikowanych ale była to Skoda z vmax 120/h i to tylko dlatego, że w handlu nic nowego nie mogłem dostać (były takie czasy). Powiem krótko była tragedia - oczywiście to były inne technologie i materiały. No ale osobiście nie znam nikogo (na szczęście) kto miał wypadek na takich "gumach" bo nie można powiedzieć oponach więc się więcej nie wypowiadam i życzę baaaaaardzo szeroookiej drogi wręcz lotniskowego pasa startowego bez zakrętów i bez innych pojazdów. Życzenia są naprawdę szczere.

Link to comment
Share on other sites

Oj turlacze, turlacze. Raz piszecie o rajdówkach, raz o upalaniach ja bym radził zajrzeć do dzisiejszej oferty sprzedaży bo jest tam coś takiego:

Do sprzedania dwa kpl opon o wymiarach 185/70/14 . Zimowe Falkeny kupione pod koniec listopada , przebieg ok 1200 km ... nowki. Cena 80 pln za szt.

Na tym to się można chyba dobrze turlać i to po śniegu i to za małą kasę. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...