Yoshii Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 witam. Pytanie dotyczy czujnika temp. spalin. Jakie wartości powinien pokazywać w pełni sprawny czujnik, po podlączeniu auta do "stacji diagnostycznej". W moim WRX MY2002 temp. spalin? wskazywala ok 356°C. Czy to poprawny wynik ? pzdr B. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coolph0ne Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 z tego co zauwazylem to u mnie po niormlanej jezdzie wlasnie w takich granicach sie utzrymuje wiec raczej dziala prawidlowo. pozdrawiam, adam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 witam.Pytanie dotyczy czujnika temp. spalin. Jakie wartości powinien pokazywać w pełni sprawny czujnik, po podlączeniu auta do "stacji diagnostycznej". W moim WRX MY2002 temp. spalin? wskazywala ok 356°C. Czy to poprawny wynik ? Te fabryczne czujniki mają tendencję do psucia się i zaniżania wskazań. Tak było, a nawet jest u mnie. Podczas strojenia autka pokazywał ok - EGT na pełnym bucie w granicach 815 stopni. Później jak jeszcze po miesiącu były wprowadzane jeszcze drobne korekty to już się zesrał i było max 600 stopni, a dodatkowe zegary pokazywały w okolicach 830 stopni. Swoją drogą to jak Jako pokazał mi jaka jest "mapa" pracy tego czujnika to mogłoby go nie być wogule. W całym zakresie pracy jest wartość 1049 stopni i po przekroczeniu tej wartości wyrzuca checka. Z tymże jak faktycznie osiągniesz taką temperaturę spalin, to zanim zdąży się zapalić check to tłoki dawno popłyna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoshii Opublikowano 25 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 wszystko ładnie pieknie,dzieki za rozjasnienie,ale.. u mnie zapalił sie check, silnik chodzi tak jak chodził,błąd został skasowany....i teraz pytanie..czy czujnik jest dobry?musiały być jakieś powody, dla których wyskoczył check(wskazało czujnik)?......bo , jeżdże 3 tydzien ze skasowanym i nic sie nie dzieje pzdr B. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 wszystko ładnie pieknie,dzieki za rozjasnienie,ale..u mnie zapalił sie check, silnik chodzi tak jak chodził,błąd został skasowany....i teraz pytanie..czy czujnik jest dobry?musiały być jakieś powody, dla których wyskoczył check(wskazało czujnik)?......bo , jeżdże 3 tydzien ze skasowanym i nic sie nie dzieje Pytanie jaki błąd wyskoczył? Nie wiem jak w Subaru ale w innych autach jest do danego czujnika/elementu przypisanych klika błędów np. przerwa w obwodzie, brak sygnału, nieprawidłowa wartość (powyżej lub poniżej dopuszczalnych) itp. Może u Ciebie czujnik jest na tyle padnięty że czasami fiksuje i pokazuje bezpodstawnie wartości powyżej tych 1049 stopni, albo coś nie kontaktuje.... :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoshii Opublikowano 25 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 thx za info, niestety mam wrażenie ,że pewien zacny serwis chce mnie naciągnąć..."oferując" przy tym rozebranie polowy silnika ,aby dostac się do niego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Racer Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 thx za info,niestety mam wrażenie ,że pewien zacny serwis chce mnie naciągnąć..."oferując" przy tym rozebranie polowy silnika ,aby dostac się do niego... Pyatnie troszke pod ten temat: gdzie jest umiejscowione seryjny czujnik EGT i ewentualnie gdzie sie z nim wpiac, bo zamierzam kupic i zamontowac:D [ Dodano: Nie Sty 25, 2009 1:26 pm ] thx za info,niestety mam wrażenie ,że pewien zacny serwis chce mnie naciągnąć..."oferując" przy tym rozebranie polowy silnika ,aby dostac się do niego... Pyatnie troszke pod ten temat: gdzie jest umiejscowione seryjny czujnik EGT i ewentualnie gdzie sie z nim wpiac, bo zamierzam kupic i zamontowac:D [ Dodano: Nie Sty 25, 2009 1:26 pm ] thx za info,niestety mam wrażenie ,że pewien zacny serwis chce mnie naciągnąć..."oferując" przy tym rozebranie polowy silnika ,aby dostac się do niego... Pyatnie troszke pod ten temat: gdzie jest umiejscowione seryjny czujnik EGT i ewentualnie gdzie sie z nim wpiac, bo zamierzam kupic i zamontowac:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 gdzie jest umiejscowione seryjny czujnik EGT i ewentualnie gdzie sie z nim wpiac, bo zamierzam kupic i zamontowac:D seryjnie czujnik jest w uppipe i tam dobrze go zamontować jeśli nie masz lub masz inaczej. Można również w kolektorze wydechowym najlepiej na wyjściu z 4 cylindra bo panuje tam najwyższa temperatura spalania. Ja mam zamontowaną termoparę w uppipe i spełnia swoją rolę prawidłowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się