Yoshii Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 witam. Pytanie dotyczy czujnika temp. spalin. Jakie wartości powinien pokazywać w pełni sprawny czujnik, po podlączeniu auta do "stacji diagnostycznej". W moim WRX MY2002 temp. spalin? wskazywala ok 356°C. Czy to poprawny wynik ? pzdr B. Link to comment Share on other sites More sharing options...
coolph0ne Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 z tego co zauwazylem to u mnie po niormlanej jezdzie wlasnie w takich granicach sie utzrymuje wiec raczej dziala prawidlowo. pozdrawiam, adam Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 witam.Pytanie dotyczy czujnika temp. spalin. Jakie wartości powinien pokazywać w pełni sprawny czujnik, po podlączeniu auta do "stacji diagnostycznej". W moim WRX MY2002 temp. spalin? wskazywala ok 356°C. Czy to poprawny wynik ? Te fabryczne czujniki mają tendencję do psucia się i zaniżania wskazań. Tak było, a nawet jest u mnie. Podczas strojenia autka pokazywał ok - EGT na pełnym bucie w granicach 815 stopni. Później jak jeszcze po miesiącu były wprowadzane jeszcze drobne korekty to już się zesrał i było max 600 stopni, a dodatkowe zegary pokazywały w okolicach 830 stopni. Swoją drogą to jak Jako pokazał mi jaka jest "mapa" pracy tego czujnika to mogłoby go nie być wogule. W całym zakresie pracy jest wartość 1049 stopni i po przekroczeniu tej wartości wyrzuca checka. Z tymże jak faktycznie osiągniesz taką temperaturę spalin, to zanim zdąży się zapalić check to tłoki dawno popłyna Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yoshii Posted January 25, 2009 Author Share Posted January 25, 2009 wszystko ładnie pieknie,dzieki za rozjasnienie,ale.. u mnie zapalił sie check, silnik chodzi tak jak chodził,błąd został skasowany....i teraz pytanie..czy czujnik jest dobry?musiały być jakieś powody, dla których wyskoczył check(wskazało czujnik)?......bo , jeżdże 3 tydzien ze skasowanym i nic sie nie dzieje pzdr B. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 wszystko ładnie pieknie,dzieki za rozjasnienie,ale..u mnie zapalił sie check, silnik chodzi tak jak chodził,błąd został skasowany....i teraz pytanie..czy czujnik jest dobry?musiały być jakieś powody, dla których wyskoczył check(wskazało czujnik)?......bo , jeżdże 3 tydzien ze skasowanym i nic sie nie dzieje Pytanie jaki błąd wyskoczył? Nie wiem jak w Subaru ale w innych autach jest do danego czujnika/elementu przypisanych klika błędów np. przerwa w obwodzie, brak sygnału, nieprawidłowa wartość (powyżej lub poniżej dopuszczalnych) itp. Może u Ciebie czujnik jest na tyle padnięty że czasami fiksuje i pokazuje bezpodstawnie wartości powyżej tych 1049 stopni, albo coś nie kontaktuje.... :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yoshii Posted January 25, 2009 Author Share Posted January 25, 2009 thx za info, niestety mam wrażenie ,że pewien zacny serwis chce mnie naciągnąć..."oferując" przy tym rozebranie polowy silnika ,aby dostac się do niego... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Racer Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 thx za info,niestety mam wrażenie ,że pewien zacny serwis chce mnie naciągnąć..."oferując" przy tym rozebranie polowy silnika ,aby dostac się do niego... Pyatnie troszke pod ten temat: gdzie jest umiejscowione seryjny czujnik EGT i ewentualnie gdzie sie z nim wpiac, bo zamierzam kupic i zamontowac:D [ Dodano: Nie Sty 25, 2009 1:26 pm ] thx za info,niestety mam wrażenie ,że pewien zacny serwis chce mnie naciągnąć..."oferując" przy tym rozebranie polowy silnika ,aby dostac się do niego... Pyatnie troszke pod ten temat: gdzie jest umiejscowione seryjny czujnik EGT i ewentualnie gdzie sie z nim wpiac, bo zamierzam kupic i zamontowac:D [ Dodano: Nie Sty 25, 2009 1:26 pm ] thx za info,niestety mam wrażenie ,że pewien zacny serwis chce mnie naciągnąć..."oferując" przy tym rozebranie polowy silnika ,aby dostac się do niego... Pyatnie troszke pod ten temat: gdzie jest umiejscowione seryjny czujnik EGT i ewentualnie gdzie sie z nim wpiac, bo zamierzam kupic i zamontowac:D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 gdzie jest umiejscowione seryjny czujnik EGT i ewentualnie gdzie sie z nim wpiac, bo zamierzam kupic i zamontowac:D seryjnie czujnik jest w uppipe i tam dobrze go zamontować jeśli nie masz lub masz inaczej. Można również w kolektorze wydechowym najlepiej na wyjściu z 4 cylindra bo panuje tam najwyższa temperatura spalania. Ja mam zamontowaną termoparę w uppipe i spełnia swoją rolę prawidłowo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now