Gienyy Opublikowano 25 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 - to sie posmialem Generalnie na wyspach turbo z serii TD05 sa raczej popularne, takze jako baza do hybryd. I pewnie sa w to w sumie dobre turbo dosc - ale chyba kazda z nich, nie jestem pewien moze jedynie td05-16, bedzie miala raczej slabszy spool-up niz vf. Chociaz na td05-18/20 zdecydowanie latwiej osiagnac moce pod 380-400KM - ale to tylko tak z obserwacji wnosze, bo doswiadczen praktycznych z turbo procz wlasnego nie mam zadnych. Dopiero bede nabywal, ale idac w nieco innym kierunku. Poza tym wydaje mi sie, ze kryterium ceny nadal warto pozostawic, bo po co walczyc za gruba kase, gdy mozna zrobic szybkie auto na ulice na vf35, ktora mozna naprawde niedrogo wyrwac od "modyfikatorow"? Ktorych ;d PW :arrow: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 TD05 - ma zwolenników,uzywana w stage2 co to znaczy? Zdaje sią nie-ASO stosuje tą sprężarkę z powodzeniem. Zestaw 2 (13 500 netto) 290-310KM, 360-375 Nm Chyba Carfit wypowiedał się dobrze o TD05 hybrydowej,że ma potencjał i że jest żywotna - rozumiem,żywotna w porównaniu do vf. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 silnik generalnie powinien sie nie zmeczyc specjalnie poniewaz korby tłoki itd zakute ..korbowod tylko seria . W jednym zdaniu piszesz że kute i że nie kute, to jakie masz te korby? Silnik to nie klocki lego, maja znaczenie zastosowane pasowania, jak są porobione głowice, jaką maja wysokośc i masa innych rzeczy... inhy silnik sie robi na 300KM inny na 400KM, mimo że graty w zasadzie mogą być te same. Napisalem korby tłoki itp zakute natomiast korbowod nie jest zakuty tylko seria . :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 1)Co to jest wartość PSI przy , której turbo osiaga jakiś tam parametr ? 2)Co to jest parametr P 11- P25 Exhaust np. P18 dla turbo ??? ----------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2)Strzelam,że P to jest parametr cześci zimnej,tak jak średnica/ podobne-przepływ/ gazów po czesci zimnej, ale pewnie się mylę. 1)Strzelam,że PSI to wartość ciśnienia części ciepłej kiedy daje taki to a taki przepływ powietrza do silnika cfm. Ważndy stosunek PSI/P . Namieszałem ??? Pewnie zgadując to mam duże szanse. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Jacky X, PSI to jest jednostka miary ciśnienia (pound per square inch) 1 psi = 0.068 bar. P18 itp to wielkość exhaust housing, czyli częsci wydechowej turbosprężarki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 @ Dzięki Mati No może wiedzy nie miałem książkowej ale coś tam kumałem że dzwonią tylko ... 1)Czy można wnioskować,że im mniejsza wartoś P to sprężarka łatwiej wkręca się na obroty.Tłumaczę sobie to tak,ze jeśli w części zimnej przepływ gazów jest mniejszy ,a wirniki trzeba rozbujać to mniejsza ilość gazów potrafi to zrobić.Ale konsekwencja tego jest mniejszy układ i mniejsze doładowanie na wysokich obrotach. 2)Tak na szybko przeczytałem to porównanie turbin ale na dobrą sprawę porównane są tak niewieloma parametrami,że trudno mieć przejrzystą sytuację między nimi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 silnik generalnie powinien sie nie zmeczyc specjalnie poniewaz korby tłoki itd zakute ..korbowod tylko seria . W jednym zdaniu piszesz że kute i że nie kute, to jakie masz te korby? Silnik to nie klocki lego, maja znaczenie zastosowane pasowania, jak są porobione głowice, jaką maja wysokośc i masa innych rzeczy... inhy silnik sie robi na 300KM inny na 400KM, mimo że graty w zasadzie mogą być te same. Napisalem korby tłoki itp zakute natomiast korbowod nie jest zakuty tylko seria . :roll: Kolega jeszcze nie ogarnął podstawowych terminów z tematu budowy silnika :razz: Korba i korbowód to bedzie Panie to samo :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Korbowód jest jednoznaczny, korba zaś była w starym żuku,tarpanie i warszawie i słuzyła do rozruchu silnika. PS. Raczej była gięta ale mogła być i kuta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 nie jestem pewien moze jedynie td05-16, bedzie miala raczej slabszy spool-up niz vf. TD05 big 16g ma zdecydowanie lepszy spool up od VF34... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gienyy Opublikowano 27 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 silnik generalnie powinien sie nie zmeczyc specjalnie poniewaz korby tłoki itd zakute ..korbowod tylko seria . W jednym zdaniu piszesz że kute i że nie kute, to jakie masz te korby? Silnik to nie klocki lego, maja znaczenie zastosowane pasowania, jak są porobione głowice, jaką maja wysokośc i masa innych rzeczy... inhy silnik sie robi na 300KM inny na 400KM, mimo że graty w zasadzie mogą być te same. Napisalem korby tłoki itp zakute natomiast korbowod nie jest zakuty tylko seria . :roll: Kolega jeszcze nie ogarnął podstawowych terminów z tematu budowy silnika :razz: Korba i korbowód to bedzie Panie to samo :!: hehe jak zwal tak zwal mysle ze osoba z dobrym iq nie ma problemu z rozkminieniem takich terminow i nie ma sensu czepiac sie tego tupu rzeczy . Chcesz sie kolego przyczepic na pokaz to zmien wontek mysle ze nie ma sensu wiecej wracac do tego tematu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 nie jestem pewien moze jedynie td05-16, bedzie miala raczej slabszy spool-up niz vf. TD05 big 16g ma zdecydowanie lepszy spool up od VF34... Hmm, az "zdecydowanie" powiadasz... Moglbys cos wiecej, prosze? EDIT: moze dla jasnosci - spodziewalem sie raczej podobnego spool-upu, glownie ze wzgledu na roznice w lozyskowaniu na korzysc vf34 zdaje sie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 nie jestem pewien moze jedynie td05-16, bedzie miala raczej slabszy spool-up niz vf. TD05 big 16g ma zdecydowanie lepszy spool up od VF34... Hmm, az "zdecydowanie" powiadasz... Moglbys cos wiecej, prosze? EDIT: moze dla jasnosci - spodziewalem sie raczej podobnego spool-upu, glownie ze wzgledu na roznice w lozyskowaniu na korzysc vf34 zdaje sie... nie mam tabelki porównujace m.in spool up tych i innych turbin, mialem to gdzies jak szukalem turbiny do swojej babci i stanelo na td05big16 i bylem bardzo zadowolony, ze zwykla td05 16 nie ma nawet co porownywac. Wirnik czesci zimnej jest sporo wiekszy (dokladnie taki jak w Evo III) obudowa jest obrabiana wewnetrznie zeby to wszystko ze soba zagralo. Z tym ze ta turbina do zmiennych faz w STI juz nie bardzo sie nadaje, ale GT/WRX bdb upgrade Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 nie mam tabelki porównujace m.in spool up tych i innych turbin, mialem to gdzies jak szukalem turbiny do swojej babci i stanelo na td05big16 i bylem bardzo zadowolony, ze zwykla td05 16 nie ma nawet co porownywac. Wirnik czesci zimnej jest sporo wiekszy (dokladnie taki jak w Evo III) obudowa jest obrabiana wewnetrznie zeby to wszystko ze soba zagralo. Z tym ze ta turbina do zmiennych faz w STI juz nie bardzo sie nadaje, ale GT/WRX bdb upgrade 1)Czy spool up - to jest opóżnienie na reakcję gazu ? 2)szukałem info o td05,bo raz była nazwana historia a innym razem dobrze pamiętam była chwalona tak za sprawność jak też żywotność 3)mógłbyś rozwinąć myśl zmienne fazy a różnice vf34 a td05hybryda ? Jak mają turbiny wpływac na avcs lub odwrotnie.Jakie moga byc następstwa zastosowania ? [ Dodano: Sro Sty 28, 2009 7:24 pm ] Por vf 34/35 34/35 obódowa turbiny P18/P15 łozyskowanie ł.kulkowe/ł.ślizgowe 1bar)3000-3100/2900obr/min Niewielkie różnice.Otrzymywane moce te same.Czy z różnic P wynika,że vf35 szybciej osiaga 1bar ??? Czy łożyskowanie na ł.kulowych daje vf34 większą żywotność ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się