Jump to content

Nowa Turbinka


Gienyy
 Share

Recommended Posts

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Napisz coś więcej o sepcyfikacji, bo "Zakuty" to mocno nieprecyzyjne, oraz do czego ma służyć auto.

 

 

fakt faktem a wiec Skrzynia wkład RA co do silnika to korby tłoki itp Kute .

 

do czego ma słuzyc ? jak narazie do jazdy powiedzmy codziennej ale powoli chce zbudowac cos fajnego

 

[ Dodano: Sob Sty 24, 2009 4:01 pm ]

Plauje zrobic cos w okolicach 300 ps .Teraz Autko ma w okolicy 260 (to sie okaze wkrudce po hamowni ) chce zmienic Turbo , IC i dalsze mody potrzebne do ogarniecia

Link to comment
Share on other sites

plany planami jak pojedzie Autko do Mapteka tam wszystko będzie jasne . jak powiedza ze moze miec bez problemow 350 ps to tyle będzie :) mysle ze wlasnie blizej tej liczby sie zakreci .. i tak dumam :)

 

bo wiem ze Ic musi byc wiekszy ( Impreza 04 STI (STI8 TMIC)?) ale czy do tego konieczny jest natrysk i chlodnica oleju ? tz moze nie konieczny ale powiedzmy ze będzie bardziej wydajnie i przede wszystkim bezpiecznie

Link to comment
Share on other sites

chyba mylisz kolejność.. najpierw trzeba wiedzieć co się chceuzyskac, potem zakupić graty, potem stroić

 

Teoretycznie tak a praktycznie wszystko mozna robic z wyczuciem ..jak wspomnialem nie naciskam na konkretne osiagi ..Ile wyjdzie tyle będzie . Tak ze najpierw poszerzam wiedze potem Kupuje graty Nastepnie stroje ; d Dzieki za Pomoc :)

 

[ Dodano: Nie Sty 25, 2009 8:40 am ]

na 300KM - nawet nieco wiecej - to ci i vf23 lub vf28 wystarczy.

Moze odrobinke rzadziej spotykane w sprzedazy niz vf35, ale za to raczej tanie dosc...

 

Reszte w sumie Azrael napisal :)

 

 

Z tego co kojarze to Vf 23 montowane jest w Wrx Sti 95 ?

 

Jaką mają wydajnosc ? ciekaw jestem czy roznica jest na plus dla fv 34 czy generalnie tak jak mowicie bazowac fv 23

 

 

Pytanko co do Ic to moze byc Impreza 04 STI czy lepiej juz cos konkretniejszego ?

Link to comment
Share on other sites

Podejrzewam, ze chodzi o to, iz TMIC z new age STI wystarczy spokojnie do mocy, przy ktorych skrzynia w GT dawno polegnie :)

 

[ Dodano: Nie Sty 25, 2009 9:10 am ]

Z tego co kojarze to Vf 23 montowane jest w Wrx Sti 95 ?

 

Jaką mają wydajnosc ? ciekaw jestem czy roznica jest na plus dla fv 34 czy generalnie tak jak mowicie bazowac fv 23

 

Strzelam, ze na vf34 zrobisz ze 20KM wiecej niz na vf23 - ale tu duzo zalezy pewnie od paliwa, dobrego remapu, modyfikacji "towarzyszacych" itp.

EDIT: podobno niektorzy kreca na vf34 pod 370KM - ale to juz raczej ekstrema - turbo jest raczej oceniane na okolice 350KM, ale bywa, ze i niektorzy tylko 330KM na nim robia - ale tu patrz wyzej - modyfikacje, paliwo itp.

 

Tak naprawde to tez nie rozumiem Twojego podejscia - tak jak Azrael napisal - powinienes wiedziec na co masz gotowy silnik i przeniesienie napedu przynajmiej - a potem zastanawiac sie jakie turbo... A nie ile wyjdzie, to wyjdzie... bo sie skonczy na tym, ze najpredzej to Ci wyjdzie jakas czesc z silnika albo skrzyni biegow.

 

Nie ma zreszta chyba pojecia "najlepsze turbo" - zalezy do czego i co chcesz osiagnac...

Link to comment
Share on other sites

"Tak naprawde to tez nie rozumiem Twojego podejscia - tak jak Azrael napisal - powinienes wiedziec na co masz gotowy silnik i przeniesienie napedu przynajmiej - a potem zastanawiac sie jakie turbo... A nie ile wyjdzie, to wyjdzie... bo sie skonczy na tym, ze najpredzej to Ci wyjdzie jakas czesc z silnika albo skrzyni biegow."

 

Skrzynia Ra wiec da rade spokojnie do 350 ps , silnik generalnie powinien sie nie zmeczyc specjalnie poniewaz korby tłoki itd zakute ..korbowod tylko seria .

 

wiec planuje zmienic turbine i jechac na mape .

 

dlatego wrzucilem ten watek zeby poczytac mądrych rzeczy;d i skonkretyzowac moje plany :) tak ze panowie nie czepiajcie sie zbytnio ;)

 

[ Dodano: Nie Sty 25, 2009 12:20 pm ]

Kolega ma wkład RA, więc na seryjnym IC z GT pewnie go nie połamie, chociaż tacy którym sie udało też są.

 

i wporzadku narazie Ic zostaje seria :) skoro wydoli to nie ma sensu zmieniac

 

[ Dodano: Nie Sty 25, 2009 12:21 pm ]

Adam., neico szybciej będzie mu się rozkręcac i o wiele tańsze ;)

 

jak dla mnie Brzmi naprawde przekonująco ; d

Link to comment
Share on other sites

Trochę z tymi turbinami jest zamieszanie.Inne cześci często jak są konstrukcyjnie przeliczone to ewentualnie wkurza masa.

 

Turbina jak jest zbyt duża to choć ma potencjał w KM to wzrasta jej bezwładność i zaczyna dmuchać od wyzszych obrotów co spowiększa turbodziurę i jest mało przyjemne na niskich obrotach.

Tuning turbiny to proste podniesienie ciśnienia jej doładowania.Dmucha od tych samych obrotów,bezwładność ma tę samą ale nabija większe wartości ciśnienia.

 

Tak to rozumiem. Od razu zaznaczam,że znam to angielskie porownie turbin jesli chodzi o montaz i podstawowe parametry.A mógłby ktoś tak praktycznie napisac o najbardziej typowych turbinach w subaru ??? Co np. warto włożyc do GT po zakuciu aby silnik był mocny a jednocześnie nie wysilnony tak aby drastycznie odbiło się na to jagie przebiegu. Z mocnym dołem,środkiem.

Mnie tyle zostało głowie, a nie wiem o której turbince marzyć:

TD04- ori GT jakoś chyba mało popularna,mało się o niej pisze

TD05 - ma zwolenników,uzywana w stage2 ? , zwłaszcza hybrydowa, jej zaletą jest wytrzymałość

vf34- popularna w 2,0 ma mocny doł

vf35-bardzo podobna do vf34,szybciej się wkręca

vf36- tzw.twinscrooll i tu dzięki kolegom wiem,ze chodzi o dwa dolotowe kanały.Jak powyżej,jeszcze szybciej się wkeca.Spec C.Kłopotliwy montaż;inny kolektor,inna miska olejowa

vf43- stosowana w 2,5L - w gt do duzych mocy ale da tragiczny doł

 

vf39 ?

 

Co więc w warto włozyc do ulicznego GT ?

Link to comment
Share on other sites

silnik generalnie powinien sie nie zmeczyc specjalnie poniewaz korby tłoki itd zakute ..korbowod tylko seria .

 

W jednym zdaniu piszesz że kute i że nie kute, to jakie masz te korby?

 

 

Silnik to nie klocki lego, maja znaczenie zastosowane pasowania, jak są porobione głowice, jaką maja wysokośc i masa innych rzeczy... inhy silnik sie robi na 300KM inny na 400KM, mimo że graty w zasadzie mogą być te same.

Link to comment
Share on other sites

silnik generalnie powinien sie nie zmeczyc specjalnie poniewaz korby tłoki itd zakute ..korbowod tylko seria .

 

W jednym zdaniu piszesz że kute i że nie kute, to jakie masz te korby?

 

 

Silnik to nie klocki lego, maja znaczenie zastosowane pasowania, jak są porobione głowice, jaką maja wysokośc i masa innych rzeczy... inhy silnik sie robi na 300KM inny na 400KM, mimo że graty w zasadzie mogą być te same.

 

Napisalem korby tłoki itp zakute natomiast korbowod nie jest zakuty tylko seria .

Link to comment
Share on other sites

no to jak wiesz, ile wytrzymaja Twoje graty, to szukaj turbo w takich granicach :)

 

vf35 polecone przez Azraela wydaje sie dobra opcja, bo dosc niedroga a dajaca realne szanse na 330-340KM

 

jak chcesz osiagnac w granicach tych 350KM - to ja bym jednak GTkowy intercooler wymienil na STI...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...