Jump to content

Leagacy Diesel Kombi MR 08 ściąga na prawo


Guest waber
 Share

Recommended Posts

Auto nowe, z salonu - od ok. 2000 km sciąga na prawą stronę (wczesniej nie zauwazyłem, bo docierałem). Serwis czterokrotnie sprawdzał zbieżność, wykluczono uszkodzenia zawieszenia, przekładałem opony, kontrolowałem ciśnienie - i nic. Przy spokojnej jeździe problem niemal niezauważalny. Powyżej 100 km/h i przy przyspieszaniu ściaga na prawo. Problem o tyle niesympatyczne, ze często jezdze zachodnimi autostradami i jazda 160 km/h to meczarnia - ciagle kontrowanie, nie można na chwile puścić kierownicy. Serwis mowi, że jest bezradny, proponują wymianę samochodu - twierdząc jednoczesnie, że niektóre Subaru tak mają (?!). Przejrzałem wszystkie posty techniczne i nic nie znalazłem - reszta Subaru chyba jeździ prosto. Nie usmiecha mi sie procedura wymiany samochodu, bo auto z leasingu, nie mam na to specjalnie czasu, poza tym jestem z niego zadowolony. Jeśli ktos coś wie - proszę o pomoc, jakąkolwiek informację. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Czekałem aż ktoś otworzy taki wątek.

Na początku eksploatacji miałem takie samo wrażenie.(Legacy Kombi 2.0D 2008r.)

Jednak dokładnie badając sprawę zauważyłem że samochód generalnie nie chce jeździć stabilnie na wprost.

Najczęściej objawia się to ściąganiem na prawo (pewnie ma to związek z pochyleniem drogi), ale czasami potrafi też ściągać w drugą stronę.

Po przesiadce na koła zimowe nie ma różnicy.

Geometrii nie sprawdzałem (jeszcze)

Myślę że Ten Typ Tak Ma i niewiele w serwisie zdziałają

Generalnie układ kierowniczy jest czuły i precyzyjny co dobrze się sprawdza w zakrętach i szybkich manewrach ale jazda na wprost wymaga ciągłych korekt kierownicą.

Ciekawe czy ma to jakiś związek z modernizacją układu kierowniczego (wprowadzenie elektrycznego wspomagania) ?

Link to comment
Share on other sites

U mnie na początku żeby jechać prosto musiałem mieć lekko kierownicę skręconą w lewo, ale samochód jechał stabilnie. Po ustawieniu geometrii wygląda na to, że wszystko jest ok (przejechałem ok. 3500km po poprawkach).

Link to comment
Share on other sites

Na przeglądzie po 15000 poproszę o sprawdzenie geometrii.

Napiszę wtedy czy moje przypuszczenia bardzo się mijają z prawdą (mam nadzieję że tak :smile: ).

Z doświadczenia wiem że formułka TTTM jest dość często używana w przypadku mało ewidentnych usterek.

Z innej beczki: ciekawe czy tylne opony nie będą ząbkować. Na razie nie zauważyłem, ale chyba przy stałym 4x4 nie powinno być dużego problemu?

Link to comment
Share on other sites

Ja "skrzywioną" kierownicę miałem od nowości, więc umówiłem się praktycznie od razu, nie czekając na przegląd. W czasie eksploatacji przez 15000km może trafić się jakaś dziura w jezdni i wtedy problem z geometrią będzie miał inną przyczynę niż złe fabryczne ustawienia.

Link to comment
Share on other sites

czy za sprawdzenie geometrii w fabrycznie nowym aucie trzeba płacić? trochę to by było bez sensu, że kupujemy auto dosyć drogie, każdy ma wrażenie, że ściąga w prawo (mi też się tak wydawało), geometrii nie ma przecież w ramach przeglądu 15k, a trochę ona zajmuje mechanikom.

Link to comment
Share on other sites

Mój forek ściągał bardzo wyraźnie w prawo od nowości (11km)

w zasadzie nie mogłem ani na chwile puścić kierownicy.

po przejechaniu 200km jakby się poprawiło ale dalej delikatnie ściąga.

poza tym jest jeszcze jedna rzecz.

Wyczuwalny luz i jakby uczucie szarpnięcia silnika wspomagania wyczuwalne na kierownicy... nie zależy od prędkości.

jest to bardzo irytujące.

geometrii jeszcze nie robiłem, poczekam z tym do wymiany oleju po dotarciu...

Link to comment
Share on other sites

:-)

Ja myslalem ze to dlatego ze jezdzilem na 18". Sprawdzilem geometrie - nic. Balans...nic. Zaczelem zmieniac kola przod/tyl/prawa/lewa i jakos tak w koncu dobrakem ze jest jako tako ale nie jest perfekt.

Na oryginalnych 17" ma teraz zimowki i tez sciaga tyle ze faktycznie mniej niz na OZ 18". Trzeba jezdzic i cieszyc sie ze nie sciaga na lewo.

Link to comment
Share on other sites

ja myślałem, że to "myszkowanie" przy wyższej prędkości to domena stałego napędu AWD. :)

zauważyłem, że trzeba szczególnie pilnować ciśnienia w oponach, bo drobne różnice potrafiły wpływać na to "ściąganie".

Inna sprawa, że trudno znaleźć prostą, równą drogę... :)

Link to comment
Share on other sites

Legacy MY07 14100 - nie ściągał na letnich, nie ściaga na zimowych. Kierownica prosto. Konieczność trzymania kierownicy lekko skręconej aby jechać prosto to straszna męczarnia. W drugim aucie tak mam, i bywało że w poprzednich też. Zwykle geometria pomagała.

 

Sebastian

Link to comment
Share on other sites

czy może mieć to związek z nowym elektrycznym wspomaganiem?

z tego co widzę problem dotyczy chyba tylko samochodów z silnikiem diesla a w nich zamontowany jest nowy system wspomagania..

(nie wiem jak w Legacy ale Forester D napewno)

 

nie wydaje mi się również żeby była to sprawa geometrii.

Opony też odpadają bo wymieniałem...

Link to comment
Share on other sites

Opisywana przypadłość to "stara" sprawa. Sam przerabiałem ten temat zaraz po odbiorze OBK w 2006. Proponuję kontakt z ASO A.K. Jeden z Panów mechaników skutecznie 'odczarował' notorycznie ściągającego w prawo OBK.

 

 

pzdr.

Link to comment
Share on other sites

Dzis odebrałem samochód okazało się że zbiezność się rozjechała z przodu i dlatego ściągał - nie wynikałem czy to wina producenta czy się rozlegulował na naszych drogach. Dzis wieczorem sprawdze czy jest ok (w korku trudno to zrobić). Dodatkowy pozytyw to wymiana gum stabilizatorow z przodu (zaczeły trzeszczeć - myślalem ze to z powodu wilgoci ale Panowie wymienili na gwarancji :))

Link to comment
Share on other sites

Mi legac zaczął ściągać wtedy, gdy półośka się zepsuła (temu misiu) i miał napęd 3x4 :mrgreen:. Przy każdym ostrzejszym starcie ciągnął na lewo (lewe tylne koło się nie napędzało) i się zastanawiałem, co za cholera. Humor mi się tylko poprawiał na lewych nawrotach - wychodziły tak ciasno, jak Makinenowi na Karowej :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...