Michael Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 No właśnie, jak w temacie. Czy używanie heel & toe w normalnym, codziennym ruchu powoduje dodatkowe obciążenie jakichś elementów? Mnie tak na logikę podpowiada, że odciąża skrzynię przy hamowania biegami, ale jednocześnie obciąża sprzęgło. Dobrze kombinuję czy nie bardzo? I czy można używać tej techniki na co dzień czy raczej jest zbyt hardcorowa dla samochodu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 jednocześnie obciąża sprzęgło :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michael Opublikowano 22 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 Chodzi mi o to, że podczas wysprzęglenia daję gaz, w związku z czym podczas redukcji, sprzęgło przenosi większy moment (do jakiego chyba nie jest przyzwyczajone). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 Odpowiednio zrobione H&T oszczędza sprzęgło, bo (sprzęgło) nie musi wyrównywać obrotów skrzyni do silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michael Opublikowano 22 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 No tak. Brzmi logicznie. Czyli w praktyce jedyny negatywny efekt to nieco wyższe zużycie paliwa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 Michael, jak to umiesz perfekcyjnie to w zasadzie neima negatywnych efektów, jak nie umeisz perfekcyjnie to możesz niszczyć sprzęgło i napędy ogólnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michael Opublikowano 22 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 Generalnie umiem, już w miarę przyzwoicie. Jeszcze kilka dni regularnego korzystania z tego w ruchu miejskim i na drogowe warunki powinno być dobrze. Czyli z tego co mówicie wynika, że tak naprawdę warto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 Tak się właśnie zastanawiam - że co jest gorsze? Źle wykonane H&T z "przebiciem" gazu, czy takie, gdzie się "nie dobije" odpowiedniej ilości obrotów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michael Opublikowano 22 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 Dla stabilności jazdy raczej to drugie, dla sprzęgła? hmmm... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 Dla stabilności jazdy raczej to drugie, dla sprzęgła? hmmm... Rozsądnie brzmi, że niedobicie lepsze - bo po prostu jest mniej obrotów do wyrównania, więc i tak "trochę" oszczędzasz sprzęgło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKKI Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 H&T w mieście :shock: Nieźle Michael , ale zupełnie bez sensu... ...rozumiem, jak pałujesz, schodzisz z max. obrotów... chyba, że właśnie tak jeździsz po mieście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michael Opublikowano 23 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 chyba, że właśnie tak jeździsz po mieście nie pytaj, nie pytaj... Trzeba się gdzieś nauczyć, żeby potem na torze nie zrobić :shock: jak przyjdzie do użycia H&T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Ja np. jeżdże zupełnie bez sensu bo sobie nie wyobrażam redukcji bez heel&toe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKKI Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Spoko, wiem, że niektórzy tak lubią... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 nie wyobrażam redukcji bez heel&toe. ja sobie wyobrazam, normalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Bez H&T to mam wrażenie, że sprzęgło schodzi w oczach . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michael Opublikowano 23 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Bez H&T to mam wrażenie, że sprzęgło schodzi w oczach . Przyznaj się, ze wyrywasz laski "na kierowcę rajdowego", a nie jakieś głupoty o sprzęgle... :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Dla nie to sie stao nienaturalne to szarpnięcie, albo powolne puszczanie sprzęgła, nawet zauwazyłem że w Sprinterze redukuje z miedzygazem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Przyznaj się, ze wyrywasz laski "na kierowcę rajdowego", a nie jakieś głupoty o sprzęgle... :cool: Moje auto jest średnio lans-bauns... ... niestety . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Pozycz od matki ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antolll Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 To i ja sie włącze (jak napisze jakąś straszną głupote, to prosze nie wysmiewac tylko poprawic ). Jak dohamowuje (w miescie), przed zakrętami, to staram sie robic cos a'la heel&toe, ale z racji że lubie miec blisko kierownice to niewygodnie mi sie wykrzywia prawą noge, wiec najpierw hamuje, a potem równoczesnie sprzegło, redukcja i gaz (żeby dociągnąć do obrotów jakie bede miał po redukcji, zazwyczaj trafiam). Czy poza tym że musze odpowiednio wczesniej zacząc hamowanie jest w tym coś złego? A może macie sposób na heel&toe bez łamania biodra? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Pozycz od matki ;P Z różowymi świnkami? Wyglądałbym dość jednoznacznie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michael Opublikowano 23 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 , ale z racji że lubie miec blisko kierownice to niewygodnie mi sie wykrzywia prawą noge,: Znaczy jeździsz "na wiewiórkę"? Jak dla mnie trochę bez sensu cała ta operacja. Tak trzeba siedzieć, żeby można swobodnie operować zarówno rękami jak i nogami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antolll Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 , ale z racji że lubie miec blisko kierownice to niewygodnie mi sie wykrzywia prawą noge,: Znaczy jeździsz "na wiewiórkę"? Jak dla mnie trochę bez sensu cała ta operacja. Tak trzeba siedzieć, żeby można swobodnie operować zarówno rękami jak i nogami. No tak, ale mam (jak moj tata, wiec troche mam wytłumaczenie) długie nogi (proporcjonalnie do reszty), i albo mam nogi zgięte do kąta prostego albo proste ręce, i jak już sobie znajde wygodną pozycje - jakiś taki złoty środek - to nie mam tyle miejsca żeby zrobic wygodnie heel&toe. Chyba że ten crx ma pedały jakos dziwnie :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Chyba że ten crx ma pedały jakos dziwnie :roll: No niestety nie wszystkie auta mają pedały odpowiednio ustawione (vide moje Clio). Moje auto jest średnio lans-bauns... Białe kozaczki są ? No - to nie narzekaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się