AdaSch Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 Cześć, Mam mały problem z odczytem poziomu oleju w moim forku (2,5t) na załączonych zdjęciach jest poziom po przejechaniu 4kkm od przeglądu i wymiany oleju mam tak od zawsze i od zawsze nie wiem ile go naprawde jest. Strona bagnetu z opisem (wydaje się jakby coś ten olej zlizywało z bagnetu przy wyciąganiu) strona bagnetu bez opisu sam juz nie wiem czy dolać czy nie dolać. jedna strona tak druga siak stan jest podobny na ciepłym i na zimnym (po nocce w garage). pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 Weź ładnie wytrzyj ten bagnet i dopiero włóż aby sprawdzić poziom :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 21 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 tak właśnie robię i zawsze są znaczne różnice po obu tronach. Na jakiś rysunkach widziałem, że ten bagnet wchodzi prawie poziomo w silnik więc nie wiem jak to możliwe, że on cokolwiek pokazuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 tak właśnie robię i zawsze są znaczne różnice po obu tronach. Na jakiś rysunkach widziałem, że ten bagnet wchodzi prawie poziomo w silnik więc nie wiem jak to możliwe, że on cokolwiek pokazuje. z tym mierzeniem poziomu oleju silnikowego w Subaru to troche taki cyrk na drocie trzeba troche wprawy... a co meritum sprawy: patrzymy na strone z opisem :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 AdaSch, też tak mam. Rób jak Ci radzi eddie_gt4, :arrow: czytaj na stronie opisanej. To co widzisz na krawędziach bagnetu tej opisanej strony, to resztki, które bagnet "zebrał" podczas wsuwania/wysuwania przez rurkę - nic Ci tam oleju "nie zlizuje" :wink: No i lepiej jest sprawdzać olej częściej niż co 4t.km. Ja wykorzystje do tego ten licznik chwilowego przebiegu "B". Tzn. gdy sprawdzam poziom oleju, zeruję go i wiem ile kilometrów przejechałem od ostatniej kontroli. Staram się nie przekraczać 1000km bez kontroli. Po jakimś małym upalanku, jeździe z duzymi prędkościami, przydałoby sie to robić jeszcze trochę częściej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 22 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 ok, dzięki za info, Co do sprawdzania oleju, sprawdzam, zawsze po tankowaniu na drui dzień- poprzenidio miałem nissana i który palił 0,5l na 1000 lub więcej jak go kręciłem mocno na czerwone i tu się dobrze wyszkoliłem. Olej sprawdzam bardzo regularnie i dlatego, stwierdzam, że tekie zużycie jakie mam to chyba żadne zużycie :wink: ile jest oleju pomiędzy min a max? w nissanie było 0,7 litra pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mervin Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 tak właśnie robię i zawsze są znaczne różnice po obu tronach. Na jakiś rysunkach widziałem, że ten bagnet wchodzi prawie poziomo w silnik więc nie wiem jak to możliwe, że on cokolwiek pokazuje. z tym mierzeniem poziomu oleju silnikowego w Subaru to troche taki cyrk na drocie trzeba troche wprawy... a co meritum sprawy: patrzymy na strone z opisem :!: Oj tam od razu cyrk i wprawa, polecam technike, wieczorem po zaparkowaniu auta w garazu wyciagasz bagnet, wycierasz do sucha i odkladasz, rano zanim wsiadzesz do auta robisz pomiar i nic Ci sie nie rozmazuje. Widac idealnie. A co do w/w rozmazywania sie to prawde pokazuje zawsze ta strona na ktorej jest mniej oleju (czyli ta "nierozmazana" Miedzy granicami jest chyba 0,5. Oleum polecam sprawdzac co 2 tankowanie, lub czesciej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 23 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 dolałem około 400-500 lm ij jest git Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 tak właśnie robię i zawsze są znaczne różnice po obu tronach. Na jakiś rysunkach widziałem, że ten bagnet wchodzi prawie poziomo w silnik więc nie wiem jak to możliwe, że on cokolwiek pokazuje. z tym mierzeniem poziomu oleju silnikowego w Subaru to troche taki cyrk na drocie trzeba troche wprawy... a co meritum sprawy: patrzymy na strone z opisem :!: Oj tam od razu cyrk i wprawa, polecam technike, wieczorem po zaparkowaniu auta w garazu wyciagasz bagnet, wycierasz do sucha i odkladasz, rano zanim wsiadzesz do auta robisz pomiar i nic Ci sie nie rozmazuje (...) Mervin, niby wszystko ok, tyle ze o ile sie nie myle, to producent w instrukcji nakazuje sprawdzanie oleju kila minut po zgaszeniu silnika :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Mervin, niby wszystko ok, tyle ze o ile sie nie myle, to producent w instrukcji nakazuje sprawdzanie oleju kila minut po zgaszeniu silnika Mozna tak i tak tyle ze w tym wypadku co piszesz w subaru poziom oleju bedzie duzo wyzej niz max ( przy zalozeniu ze jest max ) dlatego na bagnecie masz taki zabek , takie wyciecie polokragle nad znakiem max -widac na zdjeciu. Wiec jesli olej na cieplo siega tego nzaku znaczy ze jes max. Na zimno powinien byc miedzy tymi dwoma otworami .Jeden do mi. a ten wyzej do max. Na zimno nie powinno byc wyzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Mervin, niby wszystko ok, tyle ze o ile sie nie myle, to producent w instrukcji nakazuje sprawdzanie oleju kila minut po zgaszeniu silnika Mozna tak i tak tyle ze w tym wypadku co piszesz w subaru poziom oleju bedzie duzo wyzej niz max ( przy zalozeniu ze jest max ) dlatego na bagnecie masz taki zabek , takie wyciecie polokragle nad znakiem max -widac na zdjeciu. Wiec jesli olej na cieplo siega tego nzaku znaczy ze jes max. Na zimno powinien byc miedzy tymi dwoma otworami .Jeden do mi. a ten wyzej do max. Na zimno nie powinno byc wyzej. Turdzi, i znowu nie do konca... poczytaj uwaznie np. instrukcje do GT'eka - podejrzewam ze w 2.5XT jest tak samo :smile: gorny "zabek" (wyciecie) sluzy do odczytywania poziomu oleju bezposrednio po jezdzie, tj. w BARDZO goracym silniku (chyba tak stoi w instrukcji, nie pamietam dokladnie ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 23 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Mervin, niby wszystko ok, tyle ze o ile sie nie myle, to producent w instrukcji nakazuje sprawdzanie oleju kila minut po zgaszeniu silnika niby nie ,ale po każdym tankowaniu :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 Też mnie to wkurza,że zamiast jednego poziomu oleju sa na skali jakieś mazaje,zwłaszcza jak się nie odczyta poziomu za pierwszym razem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 odczytuje sie na opisanej stronie, bagnet ma byc tak wlozony ze patrzyc z przodu auta rysunek karnisterka jest poprawdy (dno w kierunku chlodnicy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Oj tam - da się odczytać. Stroną z opisami. Trzeba też pamiętać, by wkładając bagnet z powrotem nie wsadzić go konewką w złą stronę (właściwa strona: zawleczka do palca - bliżej nas, konewka nie do góry nogami ). A, jeszcze jedno: pamiętajmy, że bagnet nie odczytuje oleju od stanu minimum, do maksimum - on tylko mówi o stanie minimum/maksimum PONAD minimalny wymagalny poziom. Ubytek na bagnecie od "max" do "min" to z tego, co wiem, jakieś pół litra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Ubytek na bagnecie od "max" do "min" to z tego, co wiem, jakieś pół litra. W moim OBKu dwa razy tyle :wink: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 w GT też 1 litr, tak mi się wydaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Jeden litr mieści się w moim "jakieś pół litra" - zawsze zaczynam od połówki, a kończy się co najmniej na jednym litrze . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Jeden litr mieści się w moim "jakieś pół litra" - zawsze zaczynam od połówki, a kończy się co najmniej na jednym litrze . To chyba nie ten wątek . Ja mam z kolei odwrotnie :wink: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arekm Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 Trzeba też pamiętać, by wkładając bagnet z powrotem nie wsadzić go konewką w złą stronę (właściwa strona: zawleczka do palca - bliżej nas, konewka nie do góry nogami ). Czyli jak? Załóżmy ze stoje dokladnie 'naprzeciw' bagnetu z przodu auta. Jak patrze na konewkę to ma to wyglądac tak, jakby sobie prawidłowo 'stała'? Czyli zawleczka po lewej, wylew konewki po prawej (jak na obrazku niżej - zdjęcie jest robione z ukosa, ale konewka 'stoi' jak opisałem) Czy moze jednak opis 'zawleczka od palca blizej nas' oznacza ze zawleczka jest na dole w wylew konewki u góry? Kurde ... sprawdzanie poziomu oleju we wszystkich autach jakie miałem to byl banal - a przy subaraku trzeba sie doktoryzowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 5 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 w foresterze na pewno między min a max jest 1 litr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 ...Kurde ... sprawdzanie poziomu oleju we wszystkich autach jakie miałem to byl banal - a przy subaraku trzeba sie doktoryzowac Może dlatego, że to bokser... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnoldpe Opublikowano 22 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2017 Nie jest lekko rzeczywiście w Foresterach 02-08 XT pomiędzy min-max jest aż 1 litr ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 22 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2017 4 minuty temu, arnoldpe napisał: Nie jest lekko rzeczywiście w Foresterach 02-08 XT pomiędzy min-max jest aż 1 litr ? Na podstawie moich obserwacji nie, albo przynajmniej moje auto jakoś inaczej pokazuje poziom. Przykład - sprawdzam w trasie poziom oleju i jest w okolicach min, dolewam 250ml i po chwili (5 min), jak spłynie to, co wlałem, na bagnecie jest 2/3 stanu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnoldpe Opublikowano 22 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2017 4 minuty temu, Yanas napisał: Na podstawie moich obserwacji nie, albo przynajmniej moje auto jakoś inaczej pokazuje poziom. Przykład - sprawdzam w trasie poziom oleju i jest w okolicach min, dolewam 250ml i po chwili (5 min), jak spłynie to, co wlałem, na bagnecie jest 2/3 stanu. Właśnie też mam inne wrażenie :-\ jak dla mnie to będzie max 0.5l ale czekam na jakiś konkret Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się