Bouler Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 Prosiłbym o informację dotyczącą ilości oleju potrzebnej przy jego wymianie w samochodach z silnikami Boxer Diesel. Jaka jest norma serwisowa i jak się ma ona do ilości 5,5l podanej w instrukcji obsługi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ejector Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 Podczas pierwszej wymiany zalano mi 6,1l oleju do Forestera. Na bagnecie było około 80%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YRK Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 Podczas pierwszej wymiany zalano mi 6,1l oleju do Forestera. Na bagnecie było około 80%. Mi wlali 6 litrów (tak się dowiedziałem od serwisanta) i mam na bagnecie trochę ponad max. Mam nadzieję, że to nie zaszkodzi silnikowi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciasd Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 ta sprawa od dawna mnie nurtowała. żeby było śmiesznie, przy każdej wymianie oleju (a miałem już 3) na fakturze była inna ilość oleju. Zaczynając od 6,5l (!), poprzez 6,2l a skończywszy na 6l. Dołączam się do pytania: z czego wynikają takie rozbieżności? W instrukcji jest napisane jasno: pojemność całego układu to 5,5l (z minimalnymi możliwościami wahania). Czy mam rozumieć, że serwisy próbują wykorzystać niewiedzę użytkowników? (bo litr więcej to nie jest już wahanie) Przytoczę jeszcze sprawę innego forumowicza, któremu do dieselka legacy wlano 7 litrów oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YRK Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 Czy Działowi Technicznemu udało się ustalić jaka jest odpowiedź na tytułowe pytanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 6.2 l z filtrem jak pamietam , ale jak ktos kupi 6l to tez OK.... :wink: AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bouler Opublikowano 29 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 Jak dla mnie różnica pomiędzy 5,5l a 6,2l nie jest mała, rzekłbym nawet że jest znaczna, a może być nawet kluczowa w przypadku pojemności układu odpowiedzialnego za odpowiednie smarowanie i utrzymywanie w sprawności silników - układu, który przecież nie jest elastyczny. Skąd się wzięła pojemność podawana w instrukcji? 6,2l to ilość do poziomu maksymalnego, minimalnego, trochę ponad "max", trochę poniżej "min" czy "w sam raz" gdzieś pomiędzy "min" a "max"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 Jak dla mnie różnica pomiędzy 5,5l a 6,2l nie jest mała, Dochodzi filtr oleju stad ta roznica. 6.2 to maximum ( 6 l jest OK ). Częsc klientow sprawdza olej zaraz po przegladzie i gdyby było nawet troche mniej niz max. zdarzaja sie reklamacje..... :wink: Wiec na wszelki wypadek: Mi wlali 6 litrów (tak się dowiedziałem od serwisanta) i mam na bagnecie trochę ponad max. AK ps. z tymi pomiarami trzeba miec troche wprawy.... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 Dlaczego do diesla trzeba tyle oliwy? Gdzie ona wchodzi? W benzynie jest zapotrzebowanie na 4-4.5 litra oliwy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 ciesz się, że nie masz mercedesa 2,5V6, 8,5 litra oliwki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YRK Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Jak dla mnie różnica pomiędzy 5,5l a 6,2l nie jest mała, Dochodzi filtr oleju stad ta roznica. 6.2 to maximum ( 6 l jest OK ). Częsc klientow sprawdza olej zaraz po przegladzie i gdyby było nawet troche mniej niz max. zdarzaja sie reklamacje..... :wink: Wiec na wszelki wypadek: Mi wlali 6 litrów (tak się dowiedziałem od serwisanta) i mam na bagnecie trochę ponad max. AK ps. z tymi pomiarami trzeba miec troche wprawy.... :wink: Panie Andrzeju, wprawę mam Na 'fabrycznie' zalanym silniku było w połowie między min. a maks. na bagnecie. Teraz po wlaniu tych 6 litrów mam sporo ponad maksimum. Czyli podsumowując - w instrukcji jest błąd i należy wlewać 6 litrów, a nie 5,5. A bagnetem który pokazuje więcej niż znacznik maks. mam się nie przejmować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 Panie Andrzeju, wprawę mam Widzę...... mam się nie przejmować? Nie przejmowac.... AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 (...) Czyli podsumowując - w instrukcji jest błąd i należy wlewać 6 litrów, a nie 5,5. A bagnetem który pokazuje więcej niż znacznik maks. mam się nie przejmować? OT: to chyba juz tradycyjny blad w instrukcjach Subaru... wystarczy przypomniec sobie "afere" z iloscia oleju silnikowego w 2.0T instrukcja podawala o 0,5L za malo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 YRK, nie męcz już Szefa :arrow: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bouler Opublikowano 2 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 Wrzucony scan wyjaśnia chyba wszystko dokładnie. raju, nie można było tak od razu? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 raju, nie można było tak od razu? :wink: na nartach byłem :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koron Opublikowano 27 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 Witam, Dziękuję Panu "Bouler" za wrzucenie skanu objętości oleju dla Diesli. Niedawno zakupiłem Legacy 2.0 D i wymieniałem w autoryzowanym serwisie olej po 5 kkm. Sprawdziłem po przejechaniu 2kkm i okazało się że jest grubo ponad maximum. Pojechałem odciągnęli 0.4L strzykawką. Jestem z zawodu chemikiem i zainteresowało mnie to co jest napisane w skanie odnośnie objętości. Drodzy Panowie a w szczególności osoby zawodowo związanych z serwisem Subaru: otóż podane objętości są nie w LITRACH tylko tzw. kwarta amerykańska, 1 qt US = 0,946 LITRA. Po przemnożeniu 5.9 qt US x 0.946= 5.58 L, czyli zgadzałoby się to co teoretycznie policzone z tym co zostało wlane a potem odlane z silniczka mojego samochodu... Biorąc pod uwagę powyższe zwracam się z pytaniem do Dyrekcji czy serwisom wiadome są owe przeliczniki jednostek oraz jakie objętości przyjęto przy wymianie oleju dla silników Diesla? Logicznie objętości powinny być takie same na świecie dla tego samego silnika. Pozdrawiam, Marcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poznanianka Opublikowano 27 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 Drodzy Panowie a w szczególności osoby zawodowo związanych z serwisem Subaru: otóż podane objętości są nie w LITRACH tylko tzw. kwarta amerykańska, 1 qt US = 0,946 LITRA. Po przemnożeniu 5.9 qt US x 0.946= 5.58 L, czyli zgadzałoby się to co teoretycznie policzone z tym co zostało wlane a potem odlane z silniczka mojego samochodu... W tabelce są wielkości i w litrach (przed nawiasem) i w kwartach (w nawiasie...) - ale to tak patrząc z punktu widzenia blondynki nie-chemika... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Czyli 1L zostaje poprzedniego oleju w układzie przy wymianie oleju z filtrem oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_dz Opublikowano 6 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2012 Tak naprawdę część starego oleju silnikowego pozostaje w silniku. W związku z tym trudno jest mówić, iż 100% ilości zalanego oleju zostanie zlane. Poza tym to jest silnik przeciwsobny - grawitacja nie pomaga tak jak w rzędówce :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pity Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Czyli używanie preparatów do płukania silnika przed wymianą oleju może mieć zgubny skutek :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maras Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Czyli używanie preparatów do płukania silnika przed wymianą oleju może mieć zgubny skutek :? :roll: Proszę nie wyciągać złych wniosków, sprzęt jeżdzi i będzie jeżdził. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pity Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Panie Marku skoro Pan tak mówi to tak jest :wink: zastanawia mnie tylko czy ten mały procent pozostający w silniku podczas płukania nie wpływa w jakiś sposób negatywnie na nowy olej , mam na myśli konkretnie silnik boxer - choć z drugiej strony preparat na pewno rozrzedza olej dzięki czemu ten szybko "ucieka" z silnika podczas wymiany - dobrze myślę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maras Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2012 zastanawia mnie tylko czy ten mały procent pozostający w silniku podczas płukania nie wpływa w jakiś sposób negatywnie na nowy olej , mam na myśli konkretnie silnik boxer - choć z drugiej strony preparat na pewno rozrzedza olej dzięki czemu ten szybko "ucieka" z silnika podczas wymiany - dobrze myślę ? Uważałem,uwazam,będę uważał w dalszym ciągu, że jeżeli zaczniemy tak podchodzić do pewnych rzeczy, to zróbmy sobie inkubator, zamknijmy się tam i nawet nie oddychajmy, bo może sie coś popsuje.A może ja przesadzam :roll: :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 zastanawia mnie tylko czy ten mały procent pozostający w silniku podczas płukania nie wpływa w jakiś sposób negatywnie na nowy olej , mam na myśli konkretnie silnik boxer - choć z drugiej strony preparat na pewno rozrzedza olej dzięki czemu ten szybko "ucieka" z silnika podczas wymiany - dobrze myślę ? Uważałem,uwazam,będę uważał w dalszym ciągu, że jeżeli zaczniemy tak podchodzić do pewnych rzeczy, to zróbmy sobie inkubator, zamknijmy się tam i nawet nie oddychajmy, bo może sie coś popsuje.A może ja przesadzam :roll: :wink: Nie przesadzasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi