Jump to content

wymiana pasku rozrzadu w subaru legacy


lewanki
 Share

Recommended Posts

To już czas, jeżeli nie masz wklejki albo wpisu w książce, ani też kontaktu z poprzednim właścicielem, i nie wiesz na pewno, że jest już nowy pasek. Pamiętaj, że nie zaoszczędzisz, wymieniaj komplet - pasek, rolki, napinacz i pompę wody, pozorna oszczędność może się zemścić :sad: pozdrawiam,E :lol:

Link to comment
Share on other sites

witam kupilem ostatnio subaru legacy 2006 rok nie jestem pewien po ilu kilometrach nalezy wymienic pasek rozrzadu przebieg obecny to 93 tys.km dzieki za odpowiedz

 

nie wiem jak legacy, i jaki masz silnik dokladnie, ale w foresterze wypada przy przegladzie 105 kkm, wiec powinienes zaczac szykowac kase :wink:

Link to comment
Share on other sites

Na pewno co 100tys.km, ostrożniejsi posiadacze nowo kupionego auta jak nie są pewni co i kiedy tak naprawdę wymieniał poprzednik, wymieniają rozrząd od razu po kupnie auta. Koszt jest, ale wtedy wiesz na pewno co masz, wystarczy, że poprzednik wymienił pasek ale zaoszczędził na rolkach, napinaczu lub pompie wody i możesz mieć kłopot....duuuużo droższy niż wymiana rozrządu.... :sad: profilaktyka jeszcze nikomu nie zaszkodziła.... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Na pewno co 100tys.km, ostrożniejsi posiadacze nowo kupionego auta jak nie są pewni co i kiedy tak naprawdę wymieniał poprzednik, wymieniają rozrząd od razu po kupnie auta. Koszt jest, ale wtedy wiesz na pewno co masz, wystarczy, że poprzednik wymienił pasek ale zaoszczędził na rolkach, napinaczu lub pompie wody i możesz mieć kłopot....duuuużo droższy niż wymiana rozrządu.... profilaktyka jeszcze nikomu nie zaszkodziła....

 

generalnie masz racje, ale powiedzmy jednak ze w subaru paski są solidne, więc jeżeli auto było serwisowane w ASO - można pociągnąc troche. Poza tym kolega pyta o sytuacje kiedy ma auto 93 tys. wiec nie było najpewniej zmiany rozrządu w ogole, dalej ma fabryczny, wiec i na rolkach itd. siłą rzeczy nikt nie oszczędzał bo ich nie wymieniał :wink:

Link to comment
Share on other sites

witam kupilem ostatnio subaru legacy 2006 rok nie jestem pewien po ilu kilometrach nalezy wymienic pasek rozrzadu przebieg obecny to 93 tys.km dzieki za odpowiedz

 

Wg zalecen to co 105kkm, ja kupilem auto to mialo dokladnie 107kkm, i mialo robiony przeglad razem z paskiem (potwierdzlaem to w serwisie), przed kupnem (auto bylo uszkodzone) auto troche stalo. Zaraz po zakupie wymienilem mu filtry i olej, nad paskiem sie zastanawialem, bo rok wczesniej i te kilka kkm byl wymieniany, jednak zlecilem kontrole i okazalo sie ze napisow na pasku brak :roll:.

Dojezdzilem w pol roku do 120kkm czyli do nastepnego przeglady i przy okazji wymiany sprzegla postanowilem wymienic jednak pasek, okazalo sie ze jedna rolka juz byla dosc mocno zuzyta, lepiej wiec nie czekac i wymieniac :idea:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
niedawno kupilem legacy z przebiegiem 180 000km wymienic pasek czy moge jeszcze polatac kilka tysiecy km? jak byscie zrobili na moim miejscu?

 

Jak nie masz pewności, że był wymieniany to wymień.

Link to comment
Share on other sites

Ja bym zdjął osłony i obejrzał jaki jest stan paska, a jak nie chcesz się bawić to najlepiej jechać do mechanika i dla pewności wymienić pasek z rolkami i pompą wody jak już koledzy wspomnieli. Nie ma co oszczędzać na rolkach kolega oszczędził i mu się zatarła szczęście że ma 2.2 sohc bo bezkolizyjny układ rozrządu

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

panowie z ta pompa wodna to troche was ponosi. osoba ktora wymieniala mi pasek ma bardzo duza wiedze na temat naszej ukochanej marki, powiedziela mi ze to zbedny wydatek poniewaz pompa sie nie psuje. i co na to wszyscy mechanicy teoretycy?? :twisted:

Link to comment
Share on other sites

W to co mowi twoj mechanik to naprawde radze wierzyc ha ha tez jestem mechanikiem i 3 dni temu wymienialem cieknaca pompe, lozysko sie zaciera a pasek sie slizga po pompie i tak wlasnie pompy sa wieczne. Sorki za bledy ale klawiatura mi sie poj...

 

[ Dodano: Wto Mar 03, 2009 10:04 pm ]

a o tym że łoże pompy po której chodzi pasek czesto koroduje to pewnie też zapomniał. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

kalimus20 a powiedz mi ile zepsutych pomp w subaru wczesniej naprawiales? to ze sporadycznie gdzies sie stalo nie powinno odrazu swiadczyc ze sie psuje..... myslac po tym co napisales to samochody sa BE bo ciagle sie psuja :twisted:

Link to comment
Share on other sites

panowie z ta pompa wodna to troche was ponosi. osoba ktora wymieniala mi pasek ma bardzo duza wiedze na temat naszej ukochanej marki, powiedziela mi ze to zbedny wydatek poniewaz pompa sie nie psuje. i co na to wszyscy mechanicy teoretycy?? :twisted:

 

To samo uslyszalem u swojego mechanika :wink:

Link to comment
Share on other sites

osoba ktora wymieniala mi pasek ma bardzo duza wiedze na temat naszej ukochanej marki, powiedziela mi ze to zbedny wydatek poniewaz pompa sie nie psuje

 

A łożyska w niej są w technologii nanoterrakosmicznej i nic je nie rusza.

Chyba, że w nowych nie ma łożysk i dlatego się nie psuje.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
volvo144, w Gdańsku z pompą styknie Ci 2 tysie PLN, w ASO oczywiście 8)

 

Dla ciekawości - nikt inny niż ASO nie jest w stanie tego wymienić? Czym wymiana odbiega np. od paska w układzie R lub V.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

volvo144, w Gdańsku z pompą styknie Ci 2 tysie PLN, w ASO oczywiście 8)

 

Dla ciekawości - nikt inny niż ASO nie jest w stanie tego wymienić? Czym wymiana odbiega np. od paska w układzie R lub V.

 

Pozdrawiam

 

To zależy na czym Ci zależy 8) W ASO to i w książkę Ci wpiszą, a i gwarancję na robotę dostaniesz :idea:

Ale, masz rację nie są to jakieś cuda na kiju i nawet zwykły mechanior stodolarz za pół tej ceny podoła, a przy odrobinie jego uczciwości to poza paskiem i rolki zmieni , a i jak coś niepokojącego zobaczy to Ci powie :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

 

To zależy na czym Ci zależy 8) W ASO to i w książkę Ci wpiszą, a i gwarancję na robotę dostaniesz :idea:

Ale, masz rację nie są to jakieś cuda na kiju i nawet zwykły mechanior stodolarz za pół tej ceny podoła, a przy odrobinie jego uczciwości to poza paskiem i rolki zmieni , a i jak coś niepokojącego zobaczy to Ci powie :mrgreen:

A sądzisz, że w ASO są tacy uczynni i uczciwi ;)?? Ja do swego mechanika mam 13 letnie zaufanie w 4 wozach i tego się będę trzymał... ;-)

Link to comment
Share on other sites

 

To zależy na czym Ci zależy 8) W ASO to i w książkę Ci wpiszą, a i gwarancję na robotę dostaniesz :idea:

Ale, masz rację nie są to jakieś cuda na kiju i nawet zwykły mechanior stodolarz za pół tej ceny podoła, a przy odrobinie jego uczciwości to poza paskiem i rolki zmieni , a i jak coś niepokojącego zobaczy to Ci powie :mrgreen:

A sądzisz, że w ASO są tacy uczynni i uczciwi ;)?? Ja do swego mechanika mam 13 letnie zaufanie w 4 wozach i tego się będę trzymał... ;-)

 

Twój cyrk, Twoje małpy 8)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...