Jump to content

Zapach oleju w kabinie po ostrzejszej jeździe....


Recommended Posts

....oznacza że turbina mówi "papa" ? Czy sprawa jest poważniejsza ? Ostatnio zaczęło ubywać więcej oleju z silnika, a i przebieg to już ponad 200kkm.

Link to post
Share on other sites
....oznacza że turbina mówi "papa" ? Czy sprawa jest poważniejsza ? Ostatnio zaczęło ubywać więcej oleju z silnika, a i przebieg to już ponad 200kkm.

 

Najpierw zobacz czy nie masz wycieków z dekli pod zaworami, uszczelniaczami wałków, okolice turbiny, itp. i olej skapuje na gorący kolektor. To że olej zaczął Ci ubywac to może być zupełnie inna historia.

Link to post
Share on other sites

Mi też się wydaje, że raczej olej uciekając skapuje na gorące części silnika - stąd ten smród spalenizny przedostający się przez wloty do środka.

Może uszczelniacze, może olej ze wspomagania, może ze skrzyni... itp

Trzeba po prostu zajrzeć do trzewi, posprawdzać miejsca wycieków. (Pocieszę Cię, że również się z tym spotkałam - rzecz była właśnie w układzie kierowniczym...)

Czy towarzyszą temu jeszcze jakieś inne "dolegliwości"? łatwiej będzie coś zdiagnozować

Link to post
Share on other sites

Zapomniałem dodać wcześniej, że "poci się" jeden dekiel zaworowy. Poza tym wszystko jest jak należy - samochód jeździ absolutnie bez zarzutu, zderzak wokół wydechu nie jest okopcony ... jedyne co mi się nie podoba to że olej zaczął znikać szybciej (choć może to akurat skutek zimowych "pojeżdżawek) i to że śmierdzi :???:

Link to post
Share on other sites

Stawiam na uszczelkę pod pokrywą zaworów. Jest to ustrojstwo dokładnie tak usytuowane, że jak przecieka, to olej trafia dokładnie na kolektor wydechowy, stąd efekty zapachowe.

Nie sądzę jednak, żeby to była przyczyna zwiększonych ubytków oleju. Sprawdź, czy miska olejowa się nie poci. Moja powiedziała sayonara przy ok. 220 kkm.

Link to post
Share on other sites
Stawiam na uszczelkę pod pokrywą zaworów. Jest to ustrojstwo dokładnie tak usytuowane, że jak przecieka, to olej trafia dokładnie na kolektor wydechowy, stąd efekty zapachowe.

Nie sądzę jednak, żeby to była przyczyna zwiększonych ubytków oleju. Sprawdź, czy miska olejowa się nie poci. Moja powiedziała sayonara przy ok. 220 kkm.

 

Miska raczej odpada, bo była na nowo uszczelniona jakies 4kkm temu

Link to post
Share on other sites
Stawiam na uszczelkę pod pokrywą zaworów. Jest to ustrojstwo dokładnie tak usytuowane, że jak przecieka, to olej trafia dokładnie na kolektor wydechowy, stąd efekty zapachowe.

Nie sądzę jednak, żeby to była przyczyna zwiększonych ubytków oleju. Sprawdź, czy miska olejowa się nie poci. Moja powiedziała sayonara przy ok. 220 kkm.

 

Miska raczej odpada, bo była na nowo uszczelniona jakies 4kkm temu

Chodziło mi o to, że mogła przerdzewieć. Moja po 220kkm wyglądała po umyciu jak durszlak. Olej się w niej trzymał silą woli i magicznych właściwości uszczelniających brudu :mrgreen:

Link to post
Share on other sites

Najpierw zobacz przy nagrzanym silniku czy z wydechu nie pojawia się niebieskawy kolor spalin, czy nadmiernie nie dymi, jeżeli nie, możesz wyeliminować turbinę. Potem obejrzyj na podnośniku zgodnie z radą Carfita, silnik od dołu, najczęściej ciekną pokrywy zaworów i kapiąc na wydech śmierdzą niesympatycznie. Norma w każdym Subaraku z jakimiś kilometrami na liczniku. Po prostu panowie mechanicy naprawiający sporadycznie albo pierwszy raz Boxera nie wiedzą, że sama nowa uszczelka pokrywy, to nie wszystko....trochę dobrego silikonu (np.Black z Wurtha) jeszcze nikomu nie zaszkodziło... :grin:

Link to post
Share on other sites
Zapomniałem dodać wcześniej, że "poci się" jeden dekiel zaworowy.

Zapewne ten od strony pasażera, bliżej turbo.

Robiłem to w GTku, teraz będę robił w forku.

Te uszczelki pod deklami zaworów to standard. :cool:

Link to post
Share on other sites

A czy te uszczelki pod deklami mozna sprawdzic 'odgornie'? (czyli stojac nad silnikiem czy trzeba podnosnik i zagladac od spodu?)

U mnie ostatnio po tym jak poszla chlodnica okazalo sie ze auto wzielo 1,5 L oleju na 1500km! Czy to mozliwe ze to przez walnieta chlodnice na ktorej zrobilem z 20km ?

 

Poza tym czuje ciagle w kabinie delikatny zapach palonego oleju. Km zrobilem zbyt malo zeby ubylo na bagnecie..

Link to post
Share on other sites
A czy te uszczelki pod deklami mozna sprawdzic 'odgornie'? (czyli stojac nad silnikiem czy trzeba podnosnik i zagladac od spodu?)

Z góry coś tam można zobaczyć ale 100 razy lepiej widać z dołu.

Link to post
Share on other sites

Hogi, Jako że uszczelkę w GTku wymieniałeś to czy mógłbyś powiedzieć czy do mechanika z tym czy pod domem wymienie?Uszczelke juz mam a wstepny termin do mechanika za dwa tyg.a ja czekać nie lubię :wink:

Link to post
Share on other sites
Hogi, Jako że uszczelkę w GTku wymieniałeś to czy mógłbyś powiedzieć czy do mechanika z tym czy pod domem wymienie?Uszczelke juz mam a wstepny termin do mechanika za dwa tyg.a ja czekać nie lubię :wink:

Do boksera się nie dotykam, wymieniałem u Zbyszka. :cool:

Link to post
Share on other sites
Hogi, Jako że uszczelkę w GTku wymieniałeś to czy mógłbyś powiedzieć czy do mechanika z tym czy pod domem wymienie?Uszczelke juz mam a wstepny termin do mechanika za dwa tyg.a ja czekać nie lubię :wink:

Do boksera się nie dotykam, wymieniałem u Zbyszka. :cool:

 

To Zbyszkowi cieklo? A fuj. :mrgreen:

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Witam Panowie,

Właśnie wczoraj Jarek P. z Józefowa zdjagnozował w moim Szurku ww. przypadłość. Przy przebiegu 75 tys. km puściła jedna uszczelka i Motul kapie na fajkę świecy zapłonowej. Już umówiłem sie na wymianę obydwu uszczelek. Koszt całkowity 330 zł. Pozdrawiam.

PS. Panowie polecam Jarka - super spec.

Link to post
Share on other sites

U mnie objaw smrodku we wnętrzu był spowodowany puszczającą uszczelką na wale przy skrzyni biegów i przy butowaniu olej kapał na wydech...

Tylko że olej przekładniowy ma specyficzny zapach, chociaż też waliło zdrowo ;)

Link to post
Share on other sites

Szukalem juz uszczelki i znalazlem cos takiego:

 

- Uszczelka pokrywy zaworów mała Impreza EJ205

- Uszczelka pokrywy zaworów lewa Impreza EJ205

- Uszczelka pokrywy zaworów lewa Impreza WRX/STI

 

Co to jest ta mala? Widze ze sa rozne dla EJ205 i WRX/STI. A co w przypadku kiedy ja mam WRXa z silnikiem EJ205? :)

Link to post
Share on other sites
Witam Panowie,

Właśnie wczoraj Jarek P. z Józefowa zdjagnozował w moim Szurku ww. przypadłość. Przy przebiegu 75 tys. km puściła jedna uszczelka i Motul kapie na fajkę świecy zapłonowej. Już umówiłem sie na wymianę obydwu uszczelek. Koszt całkowity 330 zł. Pozdrawiam.

PS. Panowie polecam Jarka - super spec.

 

nie wymieniaj z 2 stron tylko z tej, ktora sie poci!! nie wiem jak u ciebie (podejrzewam, ze podobnie jak w GT), ale uszczelki nie sa symetryczne wiec rowniez nie kupuj tej na szczelna strone

Link to post
Share on other sites
Szukalem juz uszczelki i znalazlem cos takiego:

 

- Uszczelka pokrywy zaworów mała Impreza EJ205

- Uszczelka pokrywy zaworów lewa Impreza EJ205

- Uszczelka pokrywy zaworów lewa Impreza WRX/STI

 

Co to jest ta mala? Widze ze sa rozne dla EJ205 i WRX/STI. A co w przypadku kiedy ja mam WRXa z silnikiem EJ205? :)

 

mała to jest ta przy otworze na swiece, potrzebujesz takie dwie na strone. podsumowujac potrzebujesz cztery male i dwie duze :-)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...