Skocz do zawartości

Zapach oleju w kabinie po ostrzejszej jeździe....


SARTI

Rekomendowane odpowiedzi

....oznacza że turbina mówi "papa" ? Czy sprawa jest poważniejsza ? Ostatnio zaczęło ubywać więcej oleju z silnika, a i przebieg to już ponad 200kkm.

 

Najpierw zobacz czy nie masz wycieków z dekli pod zaworami, uszczelniaczami wałków, okolice turbiny, itp. i olej skapuje na gorący kolektor. To że olej zaczął Ci ubywac to może być zupełnie inna historia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też się wydaje, że raczej olej uciekając skapuje na gorące części silnika - stąd ten smród spalenizny przedostający się przez wloty do środka.

Może uszczelniacze, może olej ze wspomagania, może ze skrzyni... itp

Trzeba po prostu zajrzeć do trzewi, posprawdzać miejsca wycieków. (Pocieszę Cię, że również się z tym spotkałam - rzecz była właśnie w układzie kierowniczym...)

Czy towarzyszą temu jeszcze jakieś inne "dolegliwości"? łatwiej będzie coś zdiagnozować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać wcześniej, że "poci się" jeden dekiel zaworowy. Poza tym wszystko jest jak należy - samochód jeździ absolutnie bez zarzutu, zderzak wokół wydechu nie jest okopcony ... jedyne co mi się nie podoba to że olej zaczął znikać szybciej (choć może to akurat skutek zimowych "pojeżdżawek) i to że śmierdzi :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na uszczelkę pod pokrywą zaworów. Jest to ustrojstwo dokładnie tak usytuowane, że jak przecieka, to olej trafia dokładnie na kolektor wydechowy, stąd efekty zapachowe.

Nie sądzę jednak, żeby to była przyczyna zwiększonych ubytków oleju. Sprawdź, czy miska olejowa się nie poci. Moja powiedziała sayonara przy ok. 220 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na uszczelkę pod pokrywą zaworów. Jest to ustrojstwo dokładnie tak usytuowane, że jak przecieka, to olej trafia dokładnie na kolektor wydechowy, stąd efekty zapachowe.

Nie sądzę jednak, żeby to była przyczyna zwiększonych ubytków oleju. Sprawdź, czy miska olejowa się nie poci. Moja powiedziała sayonara przy ok. 220 kkm.

 

Miska raczej odpada, bo była na nowo uszczelniona jakies 4kkm temu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na uszczelkę pod pokrywą zaworów. Jest to ustrojstwo dokładnie tak usytuowane, że jak przecieka, to olej trafia dokładnie na kolektor wydechowy, stąd efekty zapachowe.

Nie sądzę jednak, żeby to była przyczyna zwiększonych ubytków oleju. Sprawdź, czy miska olejowa się nie poci. Moja powiedziała sayonara przy ok. 220 kkm.

 

Miska raczej odpada, bo była na nowo uszczelniona jakies 4kkm temu

Chodziło mi o to, że mogła przerdzewieć. Moja po 220kkm wyglądała po umyciu jak durszlak. Olej się w niej trzymał silą woli i magicznych właściwości uszczelniających brudu :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zobacz przy nagrzanym silniku czy z wydechu nie pojawia się niebieskawy kolor spalin, czy nadmiernie nie dymi, jeżeli nie, możesz wyeliminować turbinę. Potem obejrzyj na podnośniku zgodnie z radą Carfita, silnik od dołu, najczęściej ciekną pokrywy zaworów i kapiąc na wydech śmierdzą niesympatycznie. Norma w każdym Subaraku z jakimiś kilometrami na liczniku. Po prostu panowie mechanicy naprawiający sporadycznie albo pierwszy raz Boxera nie wiedzą, że sama nowa uszczelka pokrywy, to nie wszystko....trochę dobrego silikonu (np.Black z Wurtha) jeszcze nikomu nie zaszkodziło... :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy te uszczelki pod deklami mozna sprawdzic 'odgornie'? (czyli stojac nad silnikiem czy trzeba podnosnik i zagladac od spodu?)

U mnie ostatnio po tym jak poszla chlodnica okazalo sie ze auto wzielo 1,5 L oleju na 1500km! Czy to mozliwe ze to przez walnieta chlodnice na ktorej zrobilem z 20km ?

 

Poza tym czuje ciagle w kabinie delikatny zapach palonego oleju. Km zrobilem zbyt malo zeby ubylo na bagnecie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hogi, Jako że uszczelkę w GTku wymieniałeś to czy mógłbyś powiedzieć czy do mechanika z tym czy pod domem wymienie?Uszczelke juz mam a wstepny termin do mechanika za dwa tyg.a ja czekać nie lubię :wink:

Do boksera się nie dotykam, wymieniałem u Zbyszka. :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hogi, Jako że uszczelkę w GTku wymieniałeś to czy mógłbyś powiedzieć czy do mechanika z tym czy pod domem wymienie?Uszczelke juz mam a wstepny termin do mechanika za dwa tyg.a ja czekać nie lubię :wink:

Do boksera się nie dotykam, wymieniałem u Zbyszka. :cool:

 

To Zbyszkowi cieklo? A fuj. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam Panowie,

Właśnie wczoraj Jarek P. z Józefowa zdjagnozował w moim Szurku ww. przypadłość. Przy przebiegu 75 tys. km puściła jedna uszczelka i Motul kapie na fajkę świecy zapłonowej. Już umówiłem sie na wymianę obydwu uszczelek. Koszt całkowity 330 zł. Pozdrawiam.

PS. Panowie polecam Jarka - super spec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie objaw smrodku we wnętrzu był spowodowany puszczającą uszczelką na wale przy skrzyni biegów i przy butowaniu olej kapał na wydech...

Tylko że olej przekładniowy ma specyficzny zapach, chociaż też waliło zdrowo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukalem juz uszczelki i znalazlem cos takiego:

 

- Uszczelka pokrywy zaworów mała Impreza EJ205

- Uszczelka pokrywy zaworów lewa Impreza EJ205

- Uszczelka pokrywy zaworów lewa Impreza WRX/STI

 

Co to jest ta mala? Widze ze sa rozne dla EJ205 i WRX/STI. A co w przypadku kiedy ja mam WRXa z silnikiem EJ205? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie,

Właśnie wczoraj Jarek P. z Józefowa zdjagnozował w moim Szurku ww. przypadłość. Przy przebiegu 75 tys. km puściła jedna uszczelka i Motul kapie na fajkę świecy zapłonowej. Już umówiłem sie na wymianę obydwu uszczelek. Koszt całkowity 330 zł. Pozdrawiam.

PS. Panowie polecam Jarka - super spec.

 

nie wymieniaj z 2 stron tylko z tej, ktora sie poci!! nie wiem jak u ciebie (podejrzewam, ze podobnie jak w GT), ale uszczelki nie sa symetryczne wiec rowniez nie kupuj tej na szczelna strone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukalem juz uszczelki i znalazlem cos takiego:

 

- Uszczelka pokrywy zaworów mała Impreza EJ205

- Uszczelka pokrywy zaworów lewa Impreza EJ205

- Uszczelka pokrywy zaworów lewa Impreza WRX/STI

 

Co to jest ta mala? Widze ze sa rozne dla EJ205 i WRX/STI. A co w przypadku kiedy ja mam WRXa z silnikiem EJ205? :)

 

mała to jest ta przy otworze na swiece, potrzebujesz takie dwie na strone. podsumowujac potrzebujesz cztery male i dwie duze :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...