SARTI Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 ....oznacza że turbina mówi "papa" ? Czy sprawa jest poważniejsza ? Ostatnio zaczęło ubywać więcej oleju z silnika, a i przebieg to już ponad 200kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 ....oznacza że turbina mówi "papa" ? Czy sprawa jest poważniejsza ? Ostatnio zaczęło ubywać więcej oleju z silnika, a i przebieg to już ponad 200kkm. Najpierw zobacz czy nie masz wycieków z dekli pod zaworami, uszczelniaczami wałków, okolice turbiny, itp. i olej skapuje na gorący kolektor. To że olej zaczął Ci ubywac to może być zupełnie inna historia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tilki Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 Mi też się wydaje, że raczej olej uciekając skapuje na gorące części silnika - stąd ten smród spalenizny przedostający się przez wloty do środka. Może uszczelniacze, może olej ze wspomagania, może ze skrzyni... itp Trzeba po prostu zajrzeć do trzewi, posprawdzać miejsca wycieków. (Pocieszę Cię, że również się z tym spotkałam - rzecz była właśnie w układzie kierowniczym...) Czy towarzyszą temu jeszcze jakieś inne "dolegliwości"? łatwiej będzie coś zdiagnozować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SARTI Opublikowano 21 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 Zapomniałem dodać wcześniej, że "poci się" jeden dekiel zaworowy. Poza tym wszystko jest jak należy - samochód jeździ absolutnie bez zarzutu, zderzak wokół wydechu nie jest okopcony ... jedyne co mi się nie podoba to że olej zaczął znikać szybciej (choć może to akurat skutek zimowych "pojeżdżawek) i to że śmierdzi :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorass Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 Stawiam na uszczelkę pod pokrywą zaworów. Jest to ustrojstwo dokładnie tak usytuowane, że jak przecieka, to olej trafia dokładnie na kolektor wydechowy, stąd efekty zapachowe. Nie sądzę jednak, żeby to była przyczyna zwiększonych ubytków oleju. Sprawdź, czy miska olejowa się nie poci. Moja powiedziała sayonara przy ok. 220 kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SARTI Opublikowano 21 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 Stawiam na uszczelkę pod pokrywą zaworów. Jest to ustrojstwo dokładnie tak usytuowane, że jak przecieka, to olej trafia dokładnie na kolektor wydechowy, stąd efekty zapachowe. Nie sądzę jednak, żeby to była przyczyna zwiększonych ubytków oleju. Sprawdź, czy miska olejowa się nie poci. Moja powiedziała sayonara przy ok. 220 kkm. Miska raczej odpada, bo była na nowo uszczelniona jakies 4kkm temu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorass Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 Stawiam na uszczelkę pod pokrywą zaworów. Jest to ustrojstwo dokładnie tak usytuowane, że jak przecieka, to olej trafia dokładnie na kolektor wydechowy, stąd efekty zapachowe. Nie sądzę jednak, żeby to była przyczyna zwiększonych ubytków oleju. Sprawdź, czy miska olejowa się nie poci. Moja powiedziała sayonara przy ok. 220 kkm. Miska raczej odpada, bo była na nowo uszczelniona jakies 4kkm temu Chodziło mi o to, że mogła przerdzewieć. Moja po 220kkm wyglądała po umyciu jak durszlak. Olej się w niej trzymał silą woli i magicznych właściwości uszczelniających brudu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 Najpierw zobacz przy nagrzanym silniku czy z wydechu nie pojawia się niebieskawy kolor spalin, czy nadmiernie nie dymi, jeżeli nie, możesz wyeliminować turbinę. Potem obejrzyj na podnośniku zgodnie z radą Carfita, silnik od dołu, najczęściej ciekną pokrywy zaworów i kapiąc na wydech śmierdzą niesympatycznie. Norma w każdym Subaraku z jakimiś kilometrami na liczniku. Po prostu panowie mechanicy naprawiający sporadycznie albo pierwszy raz Boxera nie wiedzą, że sama nowa uszczelka pokrywy, to nie wszystko....trochę dobrego silikonu (np.Black z Wurtha) jeszcze nikomu nie zaszkodziło... :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 Zapomniałem dodać wcześniej, że "poci się" jeden dekiel zaworowy. Zapewne ten od strony pasażera, bliżej turbo. Robiłem to w GTku, teraz będę robił w forku. Te uszczelki pod deklami zaworów to standard. :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 jak i uszczelki na wale i walkach :PPP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szuster Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 A czy te uszczelki pod deklami mozna sprawdzic 'odgornie'? (czyli stojac nad silnikiem czy trzeba podnosnik i zagladac od spodu?) U mnie ostatnio po tym jak poszla chlodnica okazalo sie ze auto wzielo 1,5 L oleju na 1500km! Czy to mozliwe ze to przez walnieta chlodnice na ktorej zrobilem z 20km ? Poza tym czuje ciagle w kabinie delikatny zapach palonego oleju. Km zrobilem zbyt malo zeby ubylo na bagnecie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 A czy te uszczelki pod deklami mozna sprawdzic 'odgornie'? (czyli stojac nad silnikiem czy trzeba podnosnik i zagladac od spodu?) Z góry coś tam można zobaczyć ale 100 razy lepiej widać z dołu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barbarian Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Hogi, Jako że uszczelkę w GTku wymieniałeś to czy mógłbyś powiedzieć czy do mechanika z tym czy pod domem wymienie?Uszczelke juz mam a wstepny termin do mechanika za dwa tyg.a ja czekać nie lubię :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Hogi, Jako że uszczelkę w GTku wymieniałeś to czy mógłbyś powiedzieć czy do mechanika z tym czy pod domem wymienie?Uszczelke juz mam a wstepny termin do mechanika za dwa tyg.a ja czekać nie lubię :wink: Do boksera się nie dotykam, wymieniałem u Zbyszka. :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barbarian Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Hogi, Jako że uszczelkę w GTku wymieniałeś to czy mógłbyś powiedzieć czy do mechanika z tym czy pod domem wymienie?Uszczelke juz mam a wstepny termin do mechanika za dwa tyg.a ja czekać nie lubię :wink: Do boksera się nie dotykam, wymieniałem u Zbyszka. :cool: To Zbyszkowi cieklo? A fuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
007lawyer Opublikowano 9 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 Witam Panowie, Właśnie wczoraj Jarek P. z Józefowa zdjagnozował w moim Szurku ww. przypadłość. Przy przebiegu 75 tys. km puściła jedna uszczelka i Motul kapie na fajkę świecy zapłonowej. Już umówiłem sie na wymianę obydwu uszczelek. Koszt całkowity 330 zł. Pozdrawiam. PS. Panowie polecam Jarka - super spec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STACHU Opublikowano 9 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 U mnie objaw smrodku we wnętrzu był spowodowany puszczającą uszczelką na wale przy skrzyni biegów i przy butowaniu olej kapał na wydech... Tylko że olej przekładniowy ma specyficzny zapach, chociaż też waliło zdrowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szuster Opublikowano 9 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 Szukalem juz uszczelki i znalazlem cos takiego: - Uszczelka pokrywy zaworów mała Impreza EJ205 - Uszczelka pokrywy zaworów lewa Impreza EJ205 - Uszczelka pokrywy zaworów lewa Impreza WRX/STI Co to jest ta mala? Widze ze sa rozne dla EJ205 i WRX/STI. A co w przypadku kiedy ja mam WRXa z silnikiem EJ205? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Witam Panowie,Właśnie wczoraj Jarek P. z Józefowa zdjagnozował w moim Szurku ww. przypadłość. Przy przebiegu 75 tys. km puściła jedna uszczelka i Motul kapie na fajkę świecy zapłonowej. Już umówiłem sie na wymianę obydwu uszczelek. Koszt całkowity 330 zł. Pozdrawiam. PS. Panowie polecam Jarka - super spec. nie wymieniaj z 2 stron tylko z tej, ktora sie poci!! nie wiem jak u ciebie (podejrzewam, ze podobnie jak w GT), ale uszczelki nie sa symetryczne wiec rowniez nie kupuj tej na szczelna strone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
007lawyer Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Dzęki Erixon za radę, ale niestety jedna z uszczelek już puszcza olej, natomiast druga lekko się poci. Zatem wymiana obydwu jest nieunikniona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Szukalem juz uszczelki i znalazlem cos takiego: - Uszczelka pokrywy zaworów mała Impreza EJ205 - Uszczelka pokrywy zaworów lewa Impreza EJ205 - Uszczelka pokrywy zaworów lewa Impreza WRX/STI Co to jest ta mala? Widze ze sa rozne dla EJ205 i WRX/STI. A co w przypadku kiedy ja mam WRXa z silnikiem EJ205? mała to jest ta przy otworze na swiece, potrzebujesz takie dwie na strone. podsumowujac potrzebujesz cztery male i dwie duze :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szuster Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 mała to jest ta przy otworze na swiece, potrzebujesz takie dwie na strone. podsumowujac potrzebujesz cztery male i dwie duze :-) Dzieki za klarowne wyjasnienie :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 dodatkowo przydadza sie jeszcze uszczelki na sruby, u mnie bylo 6 sztuk na strone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szuster Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 wyjda 3 uszczelki plus 8 pod sruby :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się