Iro Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Mam wrażenie ,że nie potrzebnie dano nam 17" w modelu MY09 . obniżenie profilu fakt zwiększa komfort na autostradzie ale w terenie i w mieście te cholerne krawężniki i to 55 jak na mój gust nie ma miejsca bytu W moim odczuciu stworzono taką bulwarową terenówkę, która musi się borykać np: z krawężnikami , torowiskiem i piepszoną za przeproszeniem dziurawą kostką!? Może to kolejna moda przeniesiona na europejski rynek , ale chyba zapomniano o nas i naszych kochanych fachowcach drogowych! Pozdrawiam serdecznie naszych drogowców , budowniczych dróg , a fachowości chyba powinni uczyć się od "Boba Budowniczego"! Tak na marginesie nie mogę pojąć dlaczego pół wieku temu droga wykonana z kostki jest lepiej wykonana od tej naszej nawierzchni obecnej !!!!! Pół wieku temu nie latano w kosmos , nie było takiego sprzętu nie znano takich technologii , a teraz odpiepszają taką manianę ! Moim zdaniem można by pozostać przy 16" z większym profilem! Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzum Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 a ja nie moge sie doczekac 17". Balony na 16" bardzo mocno sie uginaja na zakretach, co powoduje bujanie. Raz mi sie opona podwinela i spadla... No i nie wchodza duze tarcze. pozdrawiam, Piotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart99 Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Pod 16" nie zmieścisz prawdziwych hamulców, 17" dla ciężkiego auta z niezłymi osiągami to minimum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iro Posted January 20, 2009 Author Share Posted January 20, 2009 a ja nie moge sie doczekac 17". Balony na 16" bardzo mocno sie uginaja na zakretach, co powoduje bujanie. Raz mi sie opona podwinela i spadla... No i nie wchodza duze tarcze. pozdrawiam, Piotr Toż to SUV , a nie wyścigówka! Takie przeciążenia czy coś Ci pomogło ! A przy ilu km/h , że spytam z ciekawości ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Pod 16" nie zmieścisz prawdziwych hamulców, 17" dla ciężkiego auta z niezłymi osiągami to minimum przesada chyba, nowy forek - o nim mowimy - to suv, jest jak na suva w miare lekki a osiągi raczej standardowe, dlatego 17' to minimum? chyba że minimum przyzwoitego wyglądu :wink: zreszta chyba w klasie prostych suv nadal standardem sa 16'... poza tym nie wyobrazam sobie tego auta w naszych warunkach na wiecej niz 17' (skoro 17' to "minimum")... a ja nie moge sie doczekac 17". Balony na 16" bardzo mocno sie uginaja na zakretach, co powoduje bujanie. Raz mi sie opona podwinela i spadla... No i nie wchodza duze tarcze. troche nie ma sensu porownywac starego forka 2.0xt do nowego 2.0d - to juz inne auta... Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzum Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 GREGG, moim zdaniem samochod ponad dwustukonny, przyspieszajacy w okolo 6.0s do 100km/h powinien jednak miec opony i zawieszenie, ktore zachowuje sie stabilnie na szybkich lukach. Moim zdaniem balony 215/55/R16 nie spelniaja tego warunku, chociaz wspolgraja z generalnie miekkim zawieszeniem. Ja zdecydowalem sie na modyfikacje zawieszenia i inne kola. Niestety - po szkodzie. Podwinieta opona podczas zapiecia "boka" i samochod sie przewrocil... Piotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
sal Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 W moim odczuciu stworzono taką bulwarową terenówkę, która musi się borykać np: z krawężnikami , torowiskiem i piepszoną za przeproszeniem dziurawą kostką!? Nie wiem co Ci zrobiły krawężniki i torowiska, a nawet "piepszona" kostka, ale Forester MY09, to SUV, a nie "bulwarowa terenówka". Może to kolejna moda przeniesiona na europejski rynek , ale chyba zapomniano o nas i naszych kochanych fachowcach drogowych! Skąd pomysł, że FHI obchodzą jacyś polscy drogowcy?Ja nie rozumiem - jak Ci nie pasuje, to sobie załóż nawet i 15-ki... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart99 Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 przesada chyba, nowy forek - o nim mowimy - to suv, jest jak na suva w miare lekki a osiągi raczej standardowe, dlatego 17' to minimum? chyba że minimum przyzwoitego wyglądu :wink: zreszta chyba w klasie prostych suv nadal standardem sa 16'... poza tym nie wyobrazam sobie tego auta w naszych warunkach na wiecej niz 17' (skoro 17' to "minimum")... Miałem na myśli 2,5XT, 220km i tarcze 294mm to naprawdę mało żeby zahamować więcej niż 2 razy pod rząd, chodzi o pojemność cieplną. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 burzum bart99 wlasnie o to mi chodzi, ze watek jest o forester My09 2.0d a wy piszecie o starym 2.0xt / nowym 2.5xt a to jednak nieco inne napędy... dlatego imho do 2.0d dobre 16' by spokojnie dały rade... Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudy_b Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Mam wrażenie ,że nie potrzebnie dano nam 17" w modelu MY09 . obniżenie profilu fakt zwiększa komfort na autostradzie ale w terenie i w mieście te cholerne krawężniki i to 55 jak na mój gust nie ma miejsca bytu Eee tam. Jakoś nie udało mi się na razie uszkodzić siedemnastek mimo, że mało zwracam uwagę na dziury. Zdarza mi się "obetrzeć" koło o kraweżnik, ale także bez skutków. Opona wystaje poza felgę dość mocno i ją zabezpiecza. 16' to porażka (wcześniej miałem 2.0)- tak jak pisze burzum mają tendencję do "podwijania" i to cholernie czuć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nietoperz77 Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Iro, Łupiący zawiech to moim zdaniem nie tylko kwestia opon. Całe zawieszenie jest dłubniente względem wersji benzynowych. jak przejechałem się wersją 2,5XT po wertepach to tak nie tłukło. dieslem czuć nawet małe nierówności na asfalcie a o jeździe w terenie nie wspomnę. Jest jeszcze jedna sprawa, układ kierowniczy który nie reaguje adekwatnie do sytuacji. jest jakiś taki gumowy, albo działa z opóźnieniem albo przed czasem. Nawet nie wiem jak to opisać codziennie mnie zaskakuje... dla mnie to msakra bo bardzo ciężko wyczuć auto. poprzedni forys jeśli chodzi o przyjemność z jazdy był 100raz lepszy... nie wiem jak 2,5XT MY09? Jak ktoś z wawy to proponuje test na kostce przy zjeździe z mostu Śląsko dąbrowskiego na Mariensztacie. 60-70km/h można się nieźle zdziwić... bmką przy 80 nic się dzieje tylko siada troche a forek, na chwile odkleił się chyba od ziemi... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sabor Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 :grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 (...) Balony na 16" bardzo mocno sie uginaja na zakretach, co powoduje bujanie. Raz mi sie opona podwinela i spadla... (...) (...) Podwinieta opona podczas zapiecia "boka" i samochod sie przewrocil... (...) g r u b o :shock: cisnienie w oponach na pewno bylo ok? p.s. :grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzum Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 g r u b o :shock: cisnienie w oponach na pewno bylo ok? na pewno nie bylo ok. Dokladnie, to dostal sie piach pomiedzy felge i opone, spadlo cisnienie mocno i spadla tez opona... Ale tak brzmialo bardziej dramatycznie :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now