Iro Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 Mam wrażenie ,że nie potrzebnie dano nam 17" w modelu MY09 . obniżenie profilu fakt zwiększa komfort na autostradzie ale w terenie i w mieście te cholerne krawężniki i to 55 jak na mój gust nie ma miejsca bytu W moim odczuciu stworzono taką bulwarową terenówkę, która musi się borykać np: z krawężnikami , torowiskiem i piepszoną za przeproszeniem dziurawą kostką!? Może to kolejna moda przeniesiona na europejski rynek , ale chyba zapomniano o nas i naszych kochanych fachowcach drogowych! Pozdrawiam serdecznie naszych drogowców , budowniczych dróg , a fachowości chyba powinni uczyć się od "Boba Budowniczego"! Tak na marginesie nie mogę pojąć dlaczego pół wieku temu droga wykonana z kostki jest lepiej wykonana od tej naszej nawierzchni obecnej !!!!! Pół wieku temu nie latano w kosmos , nie było takiego sprzętu nie znano takich technologii , a teraz odpiepszają taką manianę ! Moim zdaniem można by pozostać przy 16" z większym profilem! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 a ja nie moge sie doczekac 17". Balony na 16" bardzo mocno sie uginaja na zakretach, co powoduje bujanie. Raz mi sie opona podwinela i spadla... No i nie wchodza duze tarcze. pozdrawiam, Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart99 Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 Pod 16" nie zmieścisz prawdziwych hamulców, 17" dla ciężkiego auta z niezłymi osiągami to minimum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iro Opublikowano 20 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 a ja nie moge sie doczekac 17". Balony na 16" bardzo mocno sie uginaja na zakretach, co powoduje bujanie. Raz mi sie opona podwinela i spadla... No i nie wchodza duze tarcze. pozdrawiam, Piotr Toż to SUV , a nie wyścigówka! Takie przeciążenia czy coś Ci pomogło ! A przy ilu km/h , że spytam z ciekawości ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 Pod 16" nie zmieścisz prawdziwych hamulców, 17" dla ciężkiego auta z niezłymi osiągami to minimum przesada chyba, nowy forek - o nim mowimy - to suv, jest jak na suva w miare lekki a osiągi raczej standardowe, dlatego 17' to minimum? chyba że minimum przyzwoitego wyglądu :wink: zreszta chyba w klasie prostych suv nadal standardem sa 16'... poza tym nie wyobrazam sobie tego auta w naszych warunkach na wiecej niz 17' (skoro 17' to "minimum")... a ja nie moge sie doczekac 17". Balony na 16" bardzo mocno sie uginaja na zakretach, co powoduje bujanie. Raz mi sie opona podwinela i spadla... No i nie wchodza duze tarcze. troche nie ma sensu porownywac starego forka 2.0xt do nowego 2.0d - to juz inne auta... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 GREGG, moim zdaniem samochod ponad dwustukonny, przyspieszajacy w okolo 6.0s do 100km/h powinien jednak miec opony i zawieszenie, ktore zachowuje sie stabilnie na szybkich lukach. Moim zdaniem balony 215/55/R16 nie spelniaja tego warunku, chociaz wspolgraja z generalnie miekkim zawieszeniem. Ja zdecydowalem sie na modyfikacje zawieszenia i inne kola. Niestety - po szkodzie. Podwinieta opona podczas zapiecia "boka" i samochod sie przewrocil... Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sal Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 W moim odczuciu stworzono taką bulwarową terenówkę, która musi się borykać np: z krawężnikami , torowiskiem i piepszoną za przeproszeniem dziurawą kostką!? Nie wiem co Ci zrobiły krawężniki i torowiska, a nawet "piepszona" kostka, ale Forester MY09, to SUV, a nie "bulwarowa terenówka". Może to kolejna moda przeniesiona na europejski rynek , ale chyba zapomniano o nas i naszych kochanych fachowcach drogowych! Skąd pomysł, że FHI obchodzą jacyś polscy drogowcy?Ja nie rozumiem - jak Ci nie pasuje, to sobie załóż nawet i 15-ki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart99 Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 przesada chyba, nowy forek - o nim mowimy - to suv, jest jak na suva w miare lekki a osiągi raczej standardowe, dlatego 17' to minimum? chyba że minimum przyzwoitego wyglądu :wink: zreszta chyba w klasie prostych suv nadal standardem sa 16'... poza tym nie wyobrazam sobie tego auta w naszych warunkach na wiecej niz 17' (skoro 17' to "minimum")... Miałem na myśli 2,5XT, 220km i tarcze 294mm to naprawdę mało żeby zahamować więcej niż 2 razy pod rząd, chodzi o pojemność cieplną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 burzum bart99 wlasnie o to mi chodzi, ze watek jest o forester My09 2.0d a wy piszecie o starym 2.0xt / nowym 2.5xt a to jednak nieco inne napędy... dlatego imho do 2.0d dobre 16' by spokojnie dały rade... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy_b Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 Mam wrażenie ,że nie potrzebnie dano nam 17" w modelu MY09 . obniżenie profilu fakt zwiększa komfort na autostradzie ale w terenie i w mieście te cholerne krawężniki i to 55 jak na mój gust nie ma miejsca bytu Eee tam. Jakoś nie udało mi się na razie uszkodzić siedemnastek mimo, że mało zwracam uwagę na dziury. Zdarza mi się "obetrzeć" koło o kraweżnik, ale także bez skutków. Opona wystaje poza felgę dość mocno i ją zabezpiecza. 16' to porażka (wcześniej miałem 2.0)- tak jak pisze burzum mają tendencję do "podwijania" i to cholernie czuć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nietoperz77 Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 Iro, Łupiący zawiech to moim zdaniem nie tylko kwestia opon. Całe zawieszenie jest dłubniente względem wersji benzynowych. jak przejechałem się wersją 2,5XT po wertepach to tak nie tłukło. dieslem czuć nawet małe nierówności na asfalcie a o jeździe w terenie nie wspomnę. Jest jeszcze jedna sprawa, układ kierowniczy który nie reaguje adekwatnie do sytuacji. jest jakiś taki gumowy, albo działa z opóźnieniem albo przed czasem. Nawet nie wiem jak to opisać codziennie mnie zaskakuje... dla mnie to msakra bo bardzo ciężko wyczuć auto. poprzedni forys jeśli chodzi o przyjemność z jazdy był 100raz lepszy... nie wiem jak 2,5XT MY09? Jak ktoś z wawy to proponuje test na kostce przy zjeździe z mostu Śląsko dąbrowskiego na Mariensztacie. 60-70km/h można się nieźle zdziwić... bmką przy 80 nic się dzieje tylko siada troche a forek, na chwile odkleił się chyba od ziemi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sabor Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 (...) Balony na 16" bardzo mocno sie uginaja na zakretach, co powoduje bujanie. Raz mi sie opona podwinela i spadla... (...) (...) Podwinieta opona podczas zapiecia "boka" i samochod sie przewrocil... (...) g r u b o :shock: cisnienie w oponach na pewno bylo ok? p.s. :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 g r u b o :shock: cisnienie w oponach na pewno bylo ok? na pewno nie bylo ok. Dokladnie, to dostal sie piach pomiedzy felge i opone, spadlo cisnienie mocno i spadla tez opona... Ale tak brzmialo bardziej dramatycznie :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się