Skocz do zawartości

zapach benzyny


DARIODB

Rekomendowane odpowiedzi

witam, mam pytanie może ktoś miał podobny przypadek w forku my04 xt przy dużym mrozie około -18 po uruchomieniu samochody rano gdy silnik pracuje na ssaniu czuć zapach benzyny, a kiedy ssanie przestaje działać problem znika, oczywiście żadnych przecieków nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest znany i łatwo można to zlikwidować.

U mnie w s-turbo jest identycznie, przy większym mrozie śmierdzi benzyną. Rurki prowadzące benzynę w silniku puszczają na mrozie. Jak otworzysz maskę zerknij po lewej stronie (przed pasażerem) pod wlot powietrza, tam powinieneś zobaczyć wyciek. Właśnie zamówiłem sobie w ASO komplet tych złączek które przeciekają (200zł) Niestety ASO chce za robiznę 600zł więc muszę to gdzieś zawieść co by taniej było.

Tu opis, co prawda z imprezy ale u nas jest to samo:

http://i48.photobucket.com/albums/f238/ ... fbdf5b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy rozruchu zimnego silnika ECU wzbogaca mieszankę paliwowo-powietrzną i zapach benzyny może dochodzić z nadmiernej jej ilości, nie spalonej do końca, w spalinach. Jeżeli jak pisałeś, występuje to tylko na ,,ssaniu" czyli w tym przypadku na powyższonych przez ECU obrotach i wzbogaconej miesznace na rozruch ( bo ssanie jako takie występowało raczej daaaawno temu w silnikach gaźnikowych) . Lub jak pisali wcześniej inni, możliwy jest też wyciek z przewodów w okolicach filtra paliwa. Pozdro, E :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy rozruchu zimnego silnika ECU wzbogaca mieszankę paliwowo-powietrzną i zapach benzyny może dochodzić z nadmiernej jej ilości, nie spalonej do końca, w spalinach. Jeżeli jak pisałeś, występuje to tylko na ,,ssaniu" czyli w tym przypadku na powyższonych przez ECU obrotach i wzbogaconej miesznace na rozruch ( bo ssanie jako takie występowało raczej daaaawno temu w silnikach gaźnikowych) . Lub jak pisali wcześniej inni, możliwy jest też wyciek z przewodów w okolicach filtra paliwa. Pozdro, E :lol:

Niestety to wszystko nie tak.....jak piszesz :mrgreen:

Co do kosztów wymiany sa wysokie bo żeby dostac sie do tych rurek z pół dnia schodzi i jest to dosyc upierdliwe a w sprawach wycieków benzyny wszystko musi byc zrobione dokładnie.

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej Koper , mam jeszcze pytanko czy potrzebna jest wymiana tylko łącznika tych rurek czy raczej kpl. :lol: pytam bo w dawoju wycenili mi te części i jakoś sporo wyszło rurka 330 + złączka 50 + opaski 24 i robi się 400 :roll: pozdro

Potrzebne sa 4 krotkie przewody ( 5-7cm :?: ) , 8 opasek zaciskowych i 2 uszczelki kolektora ssacego koszt +- 200zl

Próby zastapienia tych przewodów ( rurek ) innymi nie daly niestety rezultatu a one sa przyczyna tych nieszczelnosci.

Z tego co pamietam zamawiało sie taki zestaw naprawczy z częsciami które wymieniłem ale teraz to chyba poszczegolne czesci zamawiają....

AK

ps.wymiana niestety jest meczaca....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Andrzeju, to gdzie Pana zdaniem wycieka paliwo, mi sie wydaje,że na połączeniu metalowego przewodu z gumowym, tu koło filtra paliwa, bo gdzie indziej? Przy zbiorniku, pod blaszanym dekielkiem? Chyba nie...

Najczęsciej na prawa głowicę.....ale trudno to zobaczyc bo prawie natychmiast paruje...stad zapach... :mrgreen: wymienia sie komplet po obu stronach na wszelki wypadek.......

AK

ps. ale troche wiadomosci masz.....czasem czytam Twoje posty... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh, niestety u mnie tez to bylo czyli opaska na przewodzie pod dolotem powietrza, udalo sie dokrecic wkretakiem dospawanym bez sciagania kolektorow ale ogolnie zeby bylo na medal nalezy zdjac kolektor i zrobic na cacy.

A juz myslalem ze tylko w moim na mrozie smierdzialo i lalo paliwem a tu prosze :)

 

pozdrawiam,

Adam

sti 02'

gt rally 98'

team50.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Andrzeju, to gdzie Pana zdaniem wycieka paliwo, mi sie wydaje,że na połączeniu metalowego przewodu z gumowym, tu koło filtra paliwa, bo gdzie indziej? Przy zbiorniku, pod blaszanym dekielkiem? Chyba nie...

Najczęsciej na prawa głowicę.....ale trudno to zobaczyc bo prawie natychmiast paruje...stad zapach... :mrgreen: wymienia sie komplet po obu stronach na wszelki wypadek.......

AK

ps. ale troche wiadomosci masz.....czasem czytam Twoje posty... :wink:

 

Dzięki, stara szkoła M.Bublewicza.... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yes, yes, Mietek....jeżeli ma Pan z nim kontakt, to proszę go ode mnie przeprosić, wtedy nie chciał przyjąć przeprosin :lol: tak ze dwadzieścia i trochę lat temu, chyba na KDL-u, Węgry? Albo Złote Piaski....pamięć już nie ta...niechcący wrzuciłem go w mocno agresywny żywopłot... :grin: to znaczy był zmuszony tam sam zanurkować, żeby go nie przejechała serwisówka Hołka prowadzona na małym spóźnieniu... :lol: to ja.... :lol: do dziś mam wyrzuty sumienia :grin: pozdrawiam i przepraszam za drobne zejście z tematu :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

"Poprawilem" te przewody.

Faktycznie - dostęp jest koszmarny - rozebrac trzeba całą "górę", zeby to porządnie zrobić. Oryginalne przewody miały końcówki juz troche sparciałe (???). Wymienione w sztukach 4, wymienione tez zaciski no i oczywiscie po zdjeciu kolektora zalozone nowe uszczelki. Dla mnie abstrakcją jest, ze FHI nie robi na to akcji serwisowej - przeciez to powazna historia. Przewody paliwowe to nie jest czesc eksploatacyjna - ale moze ja sie nie znam :)

 

W ramach ciekawostek:

- kontakt z nie-ASO: "temat znany, 500PLN"

- MTS: "temat znany, 300PLN"

- jm auto: "nic na mam o tym nie wiadomo" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...