Jump to content

0.5 bara - problem


Recommended Posts

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

wskazowka przechodzi ponad 0 niewiele ponizej 2000rpm (1800rpm?)

 

uuu to mam jakiegoś problema ;), u mnie doładowanie osiąga prawie 1 bar ale pojawia się napewno powyżej 3500rpm i narasta dość wolno...

Link to post
Share on other sites
wskazowka przechodzi ponad 0 niewiele ponizej 2000rpm (1800rpm?)

 

uuu to mam jakiegoś problema ;), u mnie doładowanie osiąga prawie 1 bar ale pojawia się napewno powyżej 3500rpm i narasta dość wolno...

 

Zachęcony przez was do sprawdzania doładowania przeprowadziłem u siebie test na 5- biegu od 2000 obr z pedałem gazu w podłodze. Po naciśnięciu gazu na max pokazuje oczywiście 0 a następnie do około 2400- 2500 obr rośnie do 0.8 bar i tak już zostaje :sad: . Ale dopiero od około 3000 zaczynam czuć że auto "przyspiesza" w sposób na jaki wskazuje napis GT w dowodzie rejestracyjnym.

Niby nie jest źle, ale to 0,8 trochę mi nie wystarcza...

Link to post
Share on other sites
Kawas, możliwe że np. wariuje solenoid,albo czujnik stuku, wtedy się tak dzieje.

 

byłem na diagnostyce - żadnych błędów w ecu, najprawdopodobniej solenoid dogorywa :razz:

Link to post
Share on other sites

Kawas, niestety jest tak jak pisze Az z tą diagnostyką to różnie bywa, często jest tak, że ecu żadnych błędów nie widzi,

ja też mam problem bo nie wiem co zrobić, nie wiem czy mi solenoid pada czy katy zapchane i nie wiadomo jak to posprawdzać nie mając częsci na podmiane ...

Link to post
Share on other sites

Na parametrach rzeczywistych widać czy ciśniśnie w kolektorze reaguje na wastegate duty cycle, to jest relatywnie proste tylko trzeba wiedzieć co się robi. Jak macie seryjne DP to zapchany kat prawdopodobny, podjedźcie do jakichś fachowćów od Subaru któzy mają taki na stanie i wam podmienią.

Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o mój rejon to nie ma szans znalezienia osób ogarniających temat, zostaje ASO Subaru ale jak podjate z takim tematem to ja nie wiem czy oni znają taki termin - downpipe :mrgreen:

 

moge pojechac do magików od tłumików i zwyczajnie wywalic kata ale znowu pewnie zaczną się cyrki z CEL itp ? ...

Link to post
Share on other sites
TomS, Ty masz 98, to jest trochęinny silnik niż 99.

 

Chyba osprzęt jest inny (np. turbina), bo silnik jako taki to jest raczej ten sam :twisted:

Ty mi lepiej powiedz gdzie jest moje zaginione 0,15 bara :razz:

Byłem na diagnostyce i jeden Adam K. :wink: stwierdził że logi są ok i przyspiesza jak bozia przykazała.... Ale ja chcę moje brakujące 0,15 bara (czuję że w nich jest ukryta moc).

Może w weekend podłączę wskaźnik turbo do Forestera i sprawdzę co tam pokazuje, bo turbiny maja takie same- TD04L

Link to post
Share on other sites
bo silnik jako taki to jest raczej ten sam

 

Jest inny, phase II turbo boxer ma inne głowice, stopień spręzania wyższy i parę rzeczy zmienionych.

 

 

Ty mi lepiej powiedz gdzie jest moje zaginione 0,15 bara

 

Moim zdaniem 98 powinien ładować 0,87 czy cos koło tego.

Link to post
Share on other sites

Pytanie jest jeszcze o dokładność pomiaru. To 0.8 bara zmierzyłeś jakimś wskaźnikiem, czy może przez interfejs ( strzelam, wiem że w VAG się da)?

Mój pokazuje 1.25 - 1.3 bara na Steward-Warner, podobnie na porządnym manometrze technicznym wpiętym dla porównania więc wiem, że wskazuje w miarę dokładnie.

Widziałem natomiast 1.5 bara, które realnie okazało się niecałym jednym... ;)

Link to post
Share on other sites
czy może przez interfejs ( strzelam, wiem że w VAG się da)?
MY98 komunikuje się tylko z oryyginalnym SSM, aftermarketowe interfacy nie dziąłają. Znam jeden który się teoretycznie łaczy ale nie ma poprawncyhd efinicji do modelu EU i pokazuje krzaki.
Link to post
Share on other sites

taa jest - generalnie przy okazji wyszło, że mam prawie wszystkie wężyki od sterowania turbo do wymiany bo są już stare..

Sprawdzał też jak wg sie zachowuje - wszystko działa płynnie.

Pojeździmy - zobaczymy co dalej.

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

od dzis meczy mnie ten sam problem, auto po remapie, bez katalizatorow, dzis wyciety uppipe bo sie rozsypal i max boost 0.5bara czasami w peaku walnie 0.7 wyglada to identycznie jak u was... wczesniej bylo ok 1.1bara wszystko szczelne, turbo ok i nie wiem co ogranicza ten boost...

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Mam tez ten sam problem przy seryjnym wrx-ie , do tej pory nie moge ustalic gdzie jest usterka . Gdzies mam logi , ponoc jest niedobór paliwa w stosunku do powietrza. Ale dlaczego??

 

-- 13 sie 2010, o 15:13 --

 

Mam tez ten sam problem przy seryjnym wrx-ie , do tej pory nie moge ustalic gdzie jest usterka . Gdzies mam logi , ponoc jest niedobór paliwa w stosunku do powietrza. Ale dlaczego??

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...