Kawas 1 Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 heh no tak myślałem właśnie :razz: Link to post Share on other sites
polo 1 Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 wskazowka przechodzi ponad 0 niewiele ponizej 2000rpm (1800rpm?) uuu to mam jakiegoś problema , u mnie doładowanie osiąga prawie 1 bar ale pojawia się napewno powyżej 3500rpm i narasta dość wolno... Link to post Share on other sites
Azrael 4 Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 polo, moze zapchany katalizator. Link to post Share on other sites
polo 1 Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 a jak sprawdzić drożność ukł. wydechowego (poza wybijaniem kata) ? analiza spalin była robiona przy okazji badania i było ok... Link to post Share on other sites
Azrael 4 Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 polo, podmienić na inny sprawny. Link to post Share on other sites
Kawas 1 Posted January 29, 2009 Share Posted January 29, 2009 mi dla odmiany auto zaczęło znowu ładować odpowiednio - dwie próby rozpędzania - ładowało 0,6b i przy trzeciej zaczęło normalnie ładować...dziwne :razz: Link to post Share on other sites
Azrael 4 Posted January 29, 2009 Share Posted January 29, 2009 Kawas, możliwe że np. wariuje solenoid,albo czujnik stuku, wtedy się tak dzieje. Link to post Share on other sites
TomS 0 Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 wskazowka przechodzi ponad 0 niewiele ponizej 2000rpm (1800rpm?) uuu to mam jakiegoś problema , u mnie doładowanie osiąga prawie 1 bar ale pojawia się napewno powyżej 3500rpm i narasta dość wolno... Zachęcony przez was do sprawdzania doładowania przeprowadziłem u siebie test na 5- biegu od 2000 obr z pedałem gazu w podłodze. Po naciśnięciu gazu na max pokazuje oczywiście 0 a następnie do około 2400- 2500 obr rośnie do 0.8 bar i tak już zostaje :sad: . Ale dopiero od około 3000 zaczynam czuć że auto "przyspiesza" w sposób na jaki wskazuje napis GT w dowodzie rejestracyjnym. Niby nie jest źle, ale to 0,8 trochę mi nie wystarcza... Link to post Share on other sites
Azrael 4 Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 TomS, Ty masz 98, to jest trochęinny silnik niż 99. Link to post Share on other sites
Kawas 1 Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 Kawas, możliwe że np. wariuje solenoid,albo czujnik stuku, wtedy się tak dzieje. byłem na diagnostyce - żadnych błędów w ecu, najprawdopodobniej solenoid dogorywa :razz: Link to post Share on other sites
Azrael 4 Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 Kawas, diagnostyka nie oznacza odczytania błędów.... Link to post Share on other sites
polo 1 Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 Kawas, niestety jest tak jak pisze Az z tą diagnostyką to różnie bywa, często jest tak, że ecu żadnych błędów nie widzi, ja też mam problem bo nie wiem co zrobić, nie wiem czy mi solenoid pada czy katy zapchane i nie wiadomo jak to posprawdzać nie mając częsci na podmiane ... Link to post Share on other sites
Azrael 4 Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 Na parametrach rzeczywistych widać czy ciśniśnie w kolektorze reaguje na wastegate duty cycle, to jest relatywnie proste tylko trzeba wiedzieć co się robi. Jak macie seryjne DP to zapchany kat prawdopodobny, podjedźcie do jakichś fachowćów od Subaru któzy mają taki na stanie i wam podmienią. Link to post Share on other sites
polo 1 Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 Jeśli chodzi o mój rejon to nie ma szans znalezienia osób ogarniających temat, zostaje ASO Subaru ale jak podjate z takim tematem to ja nie wiem czy oni znają taki termin - downpipe moge pojechac do magików od tłumików i zwyczajnie wywalic kata ale znowu pewnie zaczną się cyrki z CEL itp ? ... Link to post Share on other sites
TomS 0 Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 TomS, Ty masz 98, to jest trochęinny silnik niż 99. Chyba osprzęt jest inny (np. turbina), bo silnik jako taki to jest raczej ten sam Ty mi lepiej powiedz gdzie jest moje zaginione 0,15 bara :razz: Byłem na diagnostyce i jeden Adam K. :wink: stwierdził że logi są ok i przyspiesza jak bozia przykazała.... Ale ja chcę moje brakujące 0,15 bara (czuję że w nich jest ukryta moc). Może w weekend podłączę wskaźnik turbo do Forestera i sprawdzę co tam pokazuje, bo turbiny maja takie same- TD04L Link to post Share on other sites
polo 1 Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 TomS, w my 99 były zmiany w silniku wzg. 98 ... Link to post Share on other sites
Azrael 4 Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 bo silnik jako taki to jest raczej ten sam Jest inny, phase II turbo boxer ma inne głowice, stopień spręzania wyższy i parę rzeczy zmienionych. Ty mi lepiej powiedz gdzie jest moje zaginione 0,15 bara Moim zdaniem 98 powinien ładować 0,87 czy cos koło tego. Link to post Share on other sites
STACHU 3 Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 Pytanie jest jeszcze o dokładność pomiaru. To 0.8 bara zmierzyłeś jakimś wskaźnikiem, czy może przez interfejs ( strzelam, wiem że w VAG się da)? Mój pokazuje 1.25 - 1.3 bara na Steward-Warner, podobnie na porządnym manometrze technicznym wpiętym dla porównania więc wiem, że wskazuje w miarę dokładnie. Widziałem natomiast 1.5 bara, które realnie okazało się niecałym jednym... Link to post Share on other sites
Azrael 4 Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 czy może przez interfejs ( strzelam, wiem że w VAG się da)? MY98 komunikuje się tylko z oryyginalnym SSM, aftermarketowe interfacy nie dziąłają. Znam jeden który się teoretycznie łaczy ale nie ma poprawncyhd efinicji do modelu EU i pokazuje krzaki. Link to post Share on other sites
Kawas 1 Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 Kawas, diagnostyka nie oznacza odczytania błędów.... Azrael byłem w wiadomym miejscu we Wro i miałem kompa wpiętego zapewne wiesz przez kogo :cool: Link to post Share on other sites
Azrael 4 Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 Kawas, u bobika? No to sprawa pewnie bardziej skomplikowana. Link to post Share on other sites
Kawas 1 Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 taa jest - generalnie przy okazji wyszło, że mam prawie wszystkie wężyki od sterowania turbo do wymiany bo są już stare.. Sprawdzał też jak wg sie zachowuje - wszystko działa płynnie. Pojeździmy - zobaczymy co dalej. Link to post Share on other sites
Azrael 4 Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 Kawas, wężyki to niewielki koszt a powodują wiele dziwnych problemów. Link to post Share on other sites
ares 0 Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 od dzis meczy mnie ten sam problem, auto po remapie, bez katalizatorow, dzis wyciety uppipe bo sie rozsypal i max boost 0.5bara czasami w peaku walnie 0.7 wyglada to identycznie jak u was... wczesniej bylo ok 1.1bara wszystko szczelne, turbo ok i nie wiem co ogranicza ten boost... Link to post Share on other sites
biegus 1982 0 Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 Mam tez ten sam problem przy seryjnym wrx-ie , do tej pory nie moge ustalic gdzie jest usterka . Gdzies mam logi , ponoc jest niedobór paliwa w stosunku do powietrza. Ale dlaczego?? -- 13 sie 2010, o 15:13 -- Mam tez ten sam problem przy seryjnym wrx-ie , do tej pory nie moge ustalic gdzie jest usterka . Gdzies mam logi , ponoc jest niedobór paliwa w stosunku do powietrza. Ale dlaczego?? Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now