Jump to content

0.5 bara - problem


Recommended Posts

Witam jestem nowy na tym forum

mam problem - od jakis dwoch tygodni fura pompuje mi tylko 0.5 bara

podejrzewam przeplywke poniewaz komputer pokazal mi -40' w kolektorze ssacym ale niemam pewnosci czy to jest to i chcialem zapytac czy ktos wie jak sprawdzic przeplywke manualnie miernikiem? pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc

Link to post
Share on other sites
  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

gt99, skąd wiesz, że pompuje tylko 0,5 bara, masz wskaźnik? A jak jeździ auto? dużo wolniej/trochę wolniej/normalnie?

U mniekiedyś w GTku był taki problem, że spadła dźwignia siłownika westgate'a i auto nie pompowało chyba nic, bo jechało jakby miało 100 koni. Sprawdź czy z dźwigienką idącą nieopodal turbiny wszystko w porządku. To częsta przypadłość - ukrusza się takie zabezpieczenie trzymające tę dźwigięnkę na miejscu.

Link to post
Share on other sites
gt99, skąd wiesz, że pompuje tylko 0,5 bara, masz wskaźnik? A jak jeździ auto? dużo wolniej/trochę wolniej/normalnie?

U mniekiedyś w GTku był taki problem, że spadła dźwignia siłownika westgate'a i auto nie pompowało chyba nic, bo jechało jakby miało 100 koni. Sprawdź czy z dźwigienką idącą nieopodal turbiny wszystko w porządku. To częsta przypadłość - ukrusza się takie zabezpieczenie trzymające tę dźwigięnkę na miejscu.

 

Miałem to samo. Taka obrączka zabezpieczająca jest.

Link to post
Share on other sites

z turbina i zaworem jest wszystko ok , jak odlacze przewodzik cisnieniowy to cisnienie powyzej 1 bara jest

z paliwem tez jest w pozadku - tylko 98

podejrzewam elektronike ale poza temp powietrza w kolektorze nic nie znalazlem

pozdro

Link to post
Share on other sites

Witam!

U mnie tez chyba jest nie tak z ladowaniem. Zalozylem wskaznik auto gauge (tajwanszczyzna gałgan potocznie nazywany ;) wskaznik jest elektroniczny , tzn wezyk od cisnienia ladowania najpierw jest podlaczony do takiego dodatkowego sensora a pozniej z niego wyprowadzone sa kabelki bezposrednio do wskaznika. na biegu jalowym wskaznik czasem pokazuje podcisnienie 0,1 , podczas przyspieszania i obrotow powyzej 3000 doladowanie dochodzi przewaznie do 0,5 bar , czasem 0,6 bar. Maxymalne jakie udalo mi sie uzyskac podczas przyspieszania na 4 , 5 biegu to 0,8 bara. Poprzedni wlasciciel pozbyl sie katalizatora i jakas rura jest zastapiony , reszta ukladu to supersprint. Blad silnika sie swieci .. auto chyba dobrze przyspiesza ,to moje pierwsze subaru wiec nie mam porownania :( co robic?

Link to post
Share on other sites
Poprzedni wlasciciel pozbyl sie katalizatora i jakas rura jest zastapiony , reszta ukladu to supersprint. Blad silnika sie swieci .. auto chyba dobrze przyspiesza ,to moje pierwsze subaru wiec nie mam porownania :( co robic?

 

remap i lepsze wskaźniki niż autogeje

Link to post
Share on other sites
na biegu jalowym wskaznik czasem pokazuje podcisnienie 0,1
0,1 bara? Często podciśnienie jest skalowane na zegarach inaczej niż doładowanie - sprawdź i napisz w jakich jednostkach.
Link to post
Share on other sites
co robic?

 

 

Zdiagnozowac usterkę, naprawić.

 

[ Dodano: Nie Sty 18, 2009 12:12 pm ]

remap i lepsze wskaźniki niż autogeje

 

Nie trzreba robić od razu remapu, na początek naprawić auto.

Link to post
Share on other sites

pawel bronica : czy 0.8 nie udalo ci sie osiagnac przez dlugie trzymanie pedalu w podlodze ? bo jezeli tak to mamy ten sam problem

auto pompuje 0.5 bardzo pomalu i przyspiesza tak jakby etapami - mam to od krotkiego czasu i wiem jak jak wczesniej to wygladalo

przy 2500rpm odrazu bylo 0.9 i kopniak a teraz mul na maxa

Link to post
Share on other sites

Azrael, czy walnieta przeplywka tez bedzie kastrowac turbo trybem awaryjnym ?

 

[ Dodano: Nie Sty 18, 2009 12:33 pm ]

pawel brodnica, jezeli pali sie blad silnika to zrob samodiagnostyke powinno cie naprowadzic na problem

Link to post
Share on other sites

Azrael, Azrael, wiesz martwi mnie ta temp w kolektorze ssacym -40' bo sama przeplywka dziala bo sprawdzilem ja domowym sposobem - jak podalem powietrze za przeplywka to silnik zaczol falowac wiec chyba dziala tylko skad te -40' na kompie ktory diagnozowal?

Link to post
Share on other sites
Jakie powinny być wartości doładowania w GT? Na biegu jałowym

 

Chyba podciśnienia?

 

 

Dokładnej wartości w peaku raczej CI nikt nie poda, powinno ładować ok 0,94-0,98, podciśnienie na wolnych przy wyłącoznych odbiornikach prądu ok 0,62-0,65

 

 

To dla GT MY99-00

 

[ Dodano: Nie Sty 18, 2009 4:09 pm ]

Azrael, Azrael, wiesz martwi mnie ta temp w kolektorze ssacym -40' bo sama przeplywka dziala bo sprawdzilem ja domowym sposobem - jak podalem powietrze za przeplywka to silnik zaczol falowac wiec chyba dziala tylko skad te -40' na kompie ktory diagnozowal?

 

Uszkodzony czujnik temperatury w przepływce, albo instalacja, chyba Ci już o tym pisałem.

Link to post
Share on other sites
Chyba podciśnienia?

Chyba można też nazwać to doładowaniem z wartością ujemną :?: :wink:

 

Dokładnej wartości w peaku raczej CI nikt nie poda, powinno ładować ok 0,94-0,98, podciśnienie na wolnych przy wyłącoznych odbiornikach prądu ok 0,62-0,65

 

 

To dla GT MY99-00

Starsze modele miały podobne wartości? Czy znacząco się różniły?

Link to post
Share on other sites
Chyba można też nazwać to doładowaniem z wartością ujemną

 

Niezbyt, nawet w innych jednostkach zwykle się je pokazuje.

 

[ Dodano: Nie Sty 18, 2009 4:19 pm ]

Starsze modele miały podobne wartości? Czy znacząco się różniły?

 

Mniejsze dołądowanie zdecydowanie 94-96. 97 i 98 mają podobne, tylko mają trochę więcej laga i komputer dużo wolniej reaguje. Poza tym dopiero od 99 jest boost error correction więc komputer sam koryguje odchylenia dołądowania (w górę) we wcześniejszych dumucha ile mu wyjdzie wg. parametrów z mapy doładowania nie sprawdzajac tego w zamkniętej pętli.

Link to post
Share on other sites
Taki lekki offtop. Jakie powinny być wartości doładowania w GT? Na biegu jałowym i poszczególnych biegach w peaku i przy powiedzmy 3000 obr ?

Ty masz zdaje się exJanuszowego GT?

W mojej babci jest tak (wg super pasztetowego, a kysz auto geja bez elektroniki - sama mechanika)

wolne obroty: -0,8

hamowanie silnikiem: -1,0

max na jedynce i dwójce: ~0,6

trójka i wyższe: 0,8

 

W sytuacji gdy mam prędkość ok 80 km/h i 5 bieg, po wciśnięciu gazu do oporu chwilowo doładowanie idzie w okolice 1,0. Trwa to bardzo krótką chwilę i wraca na 0,8.

 

Aaa i zauważyłem jeszcze takie coś. Może ktoś mądry się wypowie bo nie mam doświadczenia z takimi prędkościami. Zdarzyło mi się przy testach pogonić auto do prędkości ~200 km/h. Przy prędkości ~170 ciśnienie zaczęło powoli spadać by przy 200 być na poziomie ok 0,5 może 0,6. To normalny objaw?

Link to post
Share on other sites

Raz udalo mi sie osiagnac 0,7 - 0,8 bar , taka wartosc zapamietal moj "madry" wskaznik auto gauge , wlasnie dlatego kupilem go bo zapamietuje max wartosci , ale pewnie nie jest zbyt dokladny. Cisnienie do 0,5 osiaga bardzo szybko , chwile po wcisnieciu pedalu w podloge na kazdym biegu. Cisnienie ok 0,7 daje sie osiagnac na biegach 4 i 5 , nigdy nie mialem cisnienia 1 bar :( ale wedle moich odczuc samochod przyspiesza calkiem przyzwoicie :D w porownaniu z audi TT 225 KM :) niedlugo bede mial mozliwosc podlaczenia pod komputer i zdiagnozowania usterki. pozdrawiam!

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...