Jump to content

Czunik cisnienia powietrza w kolach


Recommended Posts

Tribeca jest wyposazona w czujniki cisnienia powietrza w kolach. Po odkreceniu jednej nakretki 13 i wyjeciu z felgi wyglada to mniej wiecej tak:

http://picasaweb.google.pl/artur757/Tri ... ienia_kol#

 

Mam 4 nastepujace pytania:

1. Czy w srodku jest bateria i czy trzeba ja regularnie wymieniac ?

2. Jezeli tak to co ile wymieniac?

Zciagnalem drugi komplet oryginalnych felg z czujnikami (zeby nie zmieniac ciagle opon):

3. Czy po zalozeniu drugiego kompletu same sie czujniki wprogramuja w kompa?

4. Jezeli nie to czy ASO jest w stanie to zrobic (spec US)?

 

Pozdrawiam,

Artix

 

P.S

Temat dotyczy rowniez inych US spec:

TPMS is standard on:

Outback: 2008 and newer: all, 2007: all except Basic, 2006 LL Bean, VDC, 3.0R sedan, 2005 LL Bean, VDC, 3.0R sedan

Legacy: 2008 and newer: all, 2007 GT, 2006 GT

Tribeca: 2008 all, 2007 all, 2006 all

Forester: 2008 and newer: all, 2007 and before: none

Impreza: 2008 and newer: all, 2007 and before: none

Link to comment
Share on other sites

Na 99% nie ma w nich baterii, taką samą konstrukcję czujników miałem w innym samochodzie. Działa to tak że jak zdejmiesz koła i po 4 miesiącach założysz ponownie musisz przejechać kilka kilometrów aby zaczęły podawać sygnał.

Co do drugiego kompletu to na 100% muszą być przypisane do twojego samochodu i musi zrobić to ASO.

Link to comment
Share on other sites

Capricorn - dziekuje. W miedzyczasie do-edukowalem sie i wiem juz wiecej.

 

Nowe kola, a tym same nowe czujniki posiadajace inne ID trzeba wprogramowac "Subaru Select Monitor'em III". W User Guide do tego urzadzenia na stronie 113/324 jest to dokladnie opisane (Registering the Tire Pressure Monitoring System Transmitter (ID))" i wyglada to na robote na 10 min.

 

Drogie ASO / Szanowna Dyrekcjo / Forumowicze:

Chetnie zlece te usluge ASO lub komus za przyzowita stawke.

1. Kto wie gdzie jest gdzies w PL dostepny SSMIII dla wersji US, tak aby mozna bylo wprogramowac kola (transmitery) do systemu?

3. Albo jak oszukac system (nie przekladajac czujnikow), zeby mnie ta zolta kontrolka nie wkurzala?

 

[ Dodano: Pon Sty 19, 2009 6:39 pm ]

spokojnie, z tymi podpowiedziami gdzie moga mi to wprogramowac prosze nie wszyscy na raz ...

 

A tak serio, jakies pomysly?

 

[ Dodano: Czw Sty 22, 2009 4:08 pm ]

Ladies & Gents,

Cos cienko z fachowcami na tym naszym forum, wyglada na to, ze sam sobie zadaje pytania i sam na nie odpowaidam :-)

 

Dodatkowe informacje, ktore udalo mi sie uzyskac:

" 1. Czy w srodku jest bateria i czy trzeba ja regularnie wymieniac ? 2. Jezeli tak to co ile wymieniac?"

Odp: "The sensor contains a battery. Battery life is 10 years or 100,000 miles. When the battery fails the whole assembly must be replaced."

2. " Kto wie gdzie jest gdzies w PL dostepny SSMIII dla wersji US, tak aby mozna bylo wprogramowac kola (transmitery) do systemu?

Odp: poza SSMIII mozna sensory rowniez wprogramowac takim oto urzadzeniem:

http://cache01.voyageurweb.com/otctools ... 20reset%22

 

No to ponawiam pytanie:

- mial ktos z tym do czynienia i wie gdzie fachowcy moga to zrobic czy mam wyjac bezpiecznik i jezdzic bez systemu tak jak wiekszosc pojazdow?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja też się chętnie dowiem czy któreś ASO jest w stanie poradzić sobie z tymi czujnikami.

Bateria może i wytrzyma 10 lat a co w sytuacji kiedy czujnik ulegnie uszkodzeniu?

Bajdełej sygnał idzie po bluetooth - info z ASO w US.

Mnie to spotkało jeszcze w US i serwis wymieniał 1 z czujników który wymagał wprogramowania do systemu....

A może SIP nie udziela odpowiedzi w ramach rewanżu z prywatny import zza wielkiej wody?

Coraz bardziej to czuję bo ostatnio chciałem kupić grill do Legacy Spec B 2,5 GT i powiedziano mi ( u Kopra i Dawoju) ze nie da rady ( bo nie ma tej wersji u nas w sprzedaży) a z tego co widzę ten sam grill jest w Spec B i Dieslu sprzedawanych w Polsce.

Link to comment
Share on other sites

a z tego co widzę ten sam grill jest w Spec B i Dieselu sprzedawanych w Polsce.

To trzeba bylo powiedziec , ze chce Pan kupic taki grill np. jak w dieslu i by chetnie Panu sprzedali....czy by pasowal tego nie wiem , byc może , ze tak. System jak sie domyslam wskazuje inny numer katalogowy wiec odpowiedz jest , ze nie pasuje. Nie ma w tym zlej woli sprzedawcy a raczej obawa co Pan zrobi jak nie bedzie pasowal :?:

AK

ps. z czujnikami napisze cos jutro bo pamietam , ze zamawiali komplet wiec pewnie i wgrali :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nie ma w tym zlej woli sprzedawcy a raczej obawa co Pan zrobi jak nie bedzie pasowal

 

 

Może spróbuje Pan kiedyś poprosić kogoś znajomego o telefon z podobnym problemem do człowieka który sprzedaje u Pana części, przekona się Pan o ilości "dobrej woli" z jaką się można spotkać a raczej odbić :neutral:

Link to comment
Share on other sites

Nie ma w tym zlej woli sprzedawcy a raczej obawa co Pan zrobi jak nie bedzie pasowal

 

 

Może spróbuje Pan kiedyś poprosić kogoś znajomego o telefon z podobnym problemem do człowieka który sprzedaje u Pana części, przekona się Pan o ilości "dobrej woli" z jaką się można spotkać a raczej odbić :neutral:

 

Dziekuje za opinie......mysle , że juz od wtorku ta dobra wola ( byc moze wymuszona ) ale bedzie :idea: Już raz wspominałem sprzedawcy , ze kto i gdzie kupil auto nie jest jego sprawą :!: a on jezeli to mozliwe ma podac cene i termin dostawy...nawet jeżeli ma pewnosc , ze klient nie zloży zamówienia ze wzgledu na warunki.

AK

Link to comment
Share on other sites

Wlasnie w sprawie dobrej woli w ASO....

 

Czy nie moglibyscie sobie zorganizowac serwisowek US Spec (w sumie to tez Subaru i Wasz potencjalny Klient z biletami narodowego banku w kieszeni) oraz wykazywac chociaz odrobine dobrej woli porownujac P/N ? Jak sprzedawca uslyszal, ze potrzebuje chlodnice do US spec to dostalem czarna polewke (i przydluga opowiesc jak to stok z Niemiec wycina wam zamowienia niewlasciwych P/N), a tymczasem okazalo sie, ze dla US i EU czesc ta ma ten sam numer. I uwierzcie w koncu, ze naprawde wolalbym byc profesjonalnie obsluzony i otrzymac F-VAT (za 1890 PLN + montaz), a nie samemu zciagac partyzanckimi metodami te czesc z US za 150 USD + 23 USD przesylka :-)

 

Wiele czesci do Subaraka pochodzi z tej samej linii produkcyjnej, a w US czy EU sa tylko montowane. Wiec skonczmy te bajki o oslepianiu amerykanskimi swiatlami i pokazmy te dobra wole w praktyce.

Link to comment
Share on other sites

Wiec skonczmy te bajki o oslepianiu amerykanskimi swiatlami i pokazmy te dobra wole w praktyce.

Czy Pan powaznie mysli , że jestem osoba ktora nie chce zarobic na sprzedazy np. chłodnicy :?: ( obojetnie , moze byc wersja na Maroko )

Mam nadzieje , ze sprawa regularnych dostaw częsci do samochodow Subaru z rynku amerykanskiego ( według numerow kat. nie pasujacych /pasujacych od wersju UE ) zostanie jakos załatwiona .

AK

Link to comment
Share on other sites

Już raz wspominałem sprzedawcy , ze kto i gdzie kupil auto nie jest jego sprawą a on jezeli to mozliwe ma podac cene i termin dostawy...nawet jeżeli ma pewnosc , ze klient nie zloży zamówienia ze wzgledu na warunki.
i to jest polityka, którą powinny wdrożyc wszystkie ASO Subaru z defaulta - może już wkrótce dzwoniąc do ASO z konkretnymi pytaniami nie będę musiał słuchać bajek w stylu: wie Pan, to zupełnie inne samochody są, raczej się nie da... :???:
Link to comment
Share on other sites

Witam,

dołożę swoje przemyślenia do tego tematu.

Nie chcę nikogo urazić ani oceniać wszystkich po doświadczeniach z jakimś pojedynczym serwisem ale wydaje mi się, że to wszystko to polityka prowadząca do tego aby zachęcić do kupowania samochodów u rodzimych sprzedawców. Zamiast sprowadzać te same fury z USA za 50 % ceny łącznie z kosztami transportu i wszystkimi innymi opłatami :wink: .

Jak sprowadzisz i coś będziesz chciał naprawić to jedź tam gdzie kupiłeś i niech ci naprawią.

A jak kupiłeś u nas to proszę bardzo, może Pan usiądzie, może kawki, w czym mogę pomóc itp.

Ja osobiście przed zakupem też myślałem nad sprowadzeniem auta. Ale właśnie w serwisie powiedzieli mi żeby nie sprowadzać bo potem jest problem z częściami i w ogóle to niby są Subaru ale inne :?: Efekt był taki że kupiłem auto w Polsce bo nie chcę żeby potem z powodu jakiejś awarii stało pół roku w serwisie bo nie można części załatwić.

Link to comment
Share on other sites

karlin, chodzi o to ze czesci sa tylko nie ma dobrej woli, odrobiny wysilku i checi zarobienia na kliencie, ktory chce zostawic pieniadze. Jest to o tyle dziwne ze w wiekszosci przypadkow, to wlasnie serwis zarabia na dzial sprzedarzy nowych samochodow, a nie odwrotnie.

Link to comment
Share on other sites

Panie Andrzeju,

A czy wspomniany serwis probowal sie polaczyc z komputerem auta "US Spec" przy uzyciu interface SSMIII dedykowanym dla niego czy robil to wersja dla EU ?

 

Mi wystarczylo 2h na ogolnie dostepnym techinfo subaru US oraz Google, zeby dowiedziec sie:

- ze dla EU i US sa inne interface i komputery Subaru Select Monitor (SSM III)

- gdzie to ustrojstwo LEGALNIE kupic i za ile oraz ze jest to wyprodukowane przez Hitachi i od nich tez mozna to nabyc

- wiem nawet jak to podlaczyc i wykonac wprogramowanie (patrz poczatek postu)

i do szczescia brakuje mi tylko tego cholernego komputera SSMIII, ktorego samemu dla siebie nie oplaci mi sie kupowa za ~3000 USD.

 

Nie trzeba robic zaawansownych business planow, zeby stwierdzic ze jak kupi go Dealer Subaru i skasuje mnie 150 PLN za roboczo godzine (chociaz wprogramowanie czujnika zajmie wg instrukcji 10 min) to zwroci mu sie ten wydatek po kulkudziesieciu podobnych akcjach. O innych uslugach wykonanych SSM i potencjalnych pieniadzach do zarobienia nie wspomne ...

 

No wiec jak z ta dobra wola?

Link to comment
Share on other sites

No wiec jak z ta dobra wola?

Tydzień temu , laweta przywiozła z komisu Tribecę US z palącą sie kontrolką czujnika cisnienia. Po dopompowaniu mechanik bez problemu skasował błąd......wiec dalej nie wiem " o co chodzi " i jaka jest róznica miedzy jedna z US a inną z US... :shock:

AK

Link to comment
Share on other sites

przed wczoraj mi sie zapalilo na desce to cudo :wink:

 

oczywiscie natyczmiast wyskoczylem z auta i wzrokowo sprawdzilem czy moze brakuje w ktoryms kole powietrza. potem podjecham na stacje i o dziwo tylko jedno kolo mialo 0,1bar poniżej normy. dopompowalm i kontynuowalem jazde. - kontrolka dalej sie palila

 

wczoraj odpalam auto - kontrolka juz sie nie palila.

 

co sie okazalo - jak wyczytalem na kontrolka ma prawo sie zapalic gdy samochod w ktorkim czaise gwaltownie zmienia temp. i tak tez bylo auto stalo w cieplym garazu (+15C) a jedzilem po bardzo kopnym sniegu....

Link to comment
Share on other sites

Pojedż np do Zakopanego - bankowo kontrolka się zapali :mrgreen:

Niby fajny wynalazek ale trzeba by regulować ciśnienie za każdym razem jak wjedziesz gdzieś wyżej/niżej , pól biedy jak człowiek jest na nartach kilka dni, słabo jak się tylko jest przejazdem.

Link to comment
Share on other sites

No wiec jak z ta dobra wola?

Tydzień temu , laweta przywiozła z komisu Tribecę US z palącą sie kontrolką czujnika cisnienia. Po dopompowaniu mechanik bez problemu skasował błąd......wiec dalej nie wiem " o co chodzi " i jaka jest róznica miedzy jedna z US a inną z US... :shock:

AK

 

To ja chętnie podjadę z moim OBK US bo mnie ta kontrolka doprowadza do szału a w dwóch ASO w Łodzi nie dali rady.

:grin:

 

Tom

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Update w sprawie czujnikow cisnienia z pierwszego postu.

 

Zalozylem oryginalne kola od Subaru Tribeca (drugi komplet na letnich oponach, od Tribeki w starej wersji) i melduje, ze nie trzeba wprogramowywac czujnikow.

 

Zolta kontrolka cisnienia gasnie normalnie po przekreceniu kluczyka jak w przypadku oryginalnego kompletu.

Link to comment
Share on other sites

Update:

no niestety nie jest tak rozowo jak sie wczoraj wydawalo....

 

Po wymianie kol auto przejechalo wczoraj ok 20k, kilka razy bylo wylaczane i zapalane i nie raportowalo aboslutnie zadnych bledow. Dopiero nastepnego dnia po przejechaniu kolejnych ok. 5 km zolta kontrolka cisnienia najpierw zamigala, a potem zaswiecila sie na stale. Po kazdym odpaleniu auta ten stan trwa.

 

Podsumowanie jest jedno:

Ten system jest DO DOOPY ! Jak moze niewykryc przez kilkanascie kilometrow, ze kola zostawilem u wulkanizatora ! Poki co jezdze i sie niczym nie przejmuje, bo i tak zapewne po zlapaniu gumy raczylby mnie poinformowac jakbym juz na kierownicy dawno czul problem.

Ewidentny knot !

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...