artix Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 Tribeca jest wyposazona w czujniki cisnienia powietrza w kolach. Po odkreceniu jednej nakretki 13 i wyjeciu z felgi wyglada to mniej wiecej tak: http://picasaweb.google.pl/artur757/Tri ... ienia_kol# Mam 4 nastepujace pytania: 1. Czy w srodku jest bateria i czy trzeba ja regularnie wymieniac ? 2. Jezeli tak to co ile wymieniac? Zciagnalem drugi komplet oryginalnych felg z czujnikami (zeby nie zmieniac ciagle opon): 3. Czy po zalozeniu drugiego kompletu same sie czujniki wprogramuja w kompa? 4. Jezeli nie to czy ASO jest w stanie to zrobic (spec US)? Pozdrawiam, Artix P.S Temat dotyczy rowniez inych US spec: TPMS is standard on: Outback: 2008 and newer: all, 2007: all except Basic, 2006 LL Bean, VDC, 3.0R sedan, 2005 LL Bean, VDC, 3.0R sedan Legacy: 2008 and newer: all, 2007 GT, 2006 GT Tribeca: 2008 all, 2007 all, 2006 all Forester: 2008 and newer: all, 2007 and before: none Impreza: 2008 and newer: all, 2007 and before: none Link to comment Share on other sites More sharing options...
capricorn Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 Na 99% nie ma w nich baterii, taką samą konstrukcję czujników miałem w innym samochodzie. Działa to tak że jak zdejmiesz koła i po 4 miesiącach założysz ponownie musisz przejechać kilka kilometrów aby zaczęły podawać sygnał. Co do drugiego kompletu to na 100% muszą być przypisane do twojego samochodu i musi zrobić to ASO. Link to comment Share on other sites More sharing options...
artix Posted January 18, 2009 Author Share Posted January 18, 2009 Capricorn - dziekuje. W miedzyczasie do-edukowalem sie i wiem juz wiecej. Nowe kola, a tym same nowe czujniki posiadajace inne ID trzeba wprogramowac "Subaru Select Monitor'em III". W User Guide do tego urzadzenia na stronie 113/324 jest to dokladnie opisane (Registering the Tire Pressure Monitoring System Transmitter (ID))" i wyglada to na robote na 10 min. Drogie ASO / Szanowna Dyrekcjo / Forumowicze: Chetnie zlece te usluge ASO lub komus za przyzowita stawke. 1. Kto wie gdzie jest gdzies w PL dostepny SSMIII dla wersji US, tak aby mozna bylo wprogramowac kola (transmitery) do systemu? 3. Albo jak oszukac system (nie przekladajac czujnikow), zeby mnie ta zolta kontrolka nie wkurzala? [ Dodano: Pon Sty 19, 2009 6:39 pm ] spokojnie, z tymi podpowiedziami gdzie moga mi to wprogramowac prosze nie wszyscy na raz ... A tak serio, jakies pomysly? [ Dodano: Czw Sty 22, 2009 4:08 pm ] Ladies & Gents, Cos cienko z fachowcami na tym naszym forum, wyglada na to, ze sam sobie zadaje pytania i sam na nie odpowaidam :-) Dodatkowe informacje, ktore udalo mi sie uzyskac: " 1. Czy w srodku jest bateria i czy trzeba ja regularnie wymieniac ? 2. Jezeli tak to co ile wymieniac?" Odp: "The sensor contains a battery. Battery life is 10 years or 100,000 miles. When the battery fails the whole assembly must be replaced." 2. " Kto wie gdzie jest gdzies w PL dostepny SSMIII dla wersji US, tak aby mozna bylo wprogramowac kola (transmitery) do systemu? Odp: poza SSMIII mozna sensory rowniez wprogramowac takim oto urzadzeniem: http://cache01.voyageurweb.com/otctools ... 20reset%22 No to ponawiam pytanie: - mial ktos z tym do czynienia i wie gdzie fachowcy moga to zrobic czy mam wyjac bezpiecznik i jezdzic bez systemu tak jak wiekszosc pojazdow? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart900 Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 Ja też się chętnie dowiem czy któreś ASO jest w stanie poradzić sobie z tymi czujnikami. Bateria może i wytrzyma 10 lat a co w sytuacji kiedy czujnik ulegnie uszkodzeniu? Bajdełej sygnał idzie po bluetooth - info z ASO w US. Mnie to spotkało jeszcze w US i serwis wymieniał 1 z czujników który wymagał wprogramowania do systemu.... A może SIP nie udziela odpowiedzi w ramach rewanżu z prywatny import zza wielkiej wody? Coraz bardziej to czuję bo ostatnio chciałem kupić grill do Legacy Spec B 2,5 GT i powiedziano mi ( u Kopra i Dawoju) ze nie da rady ( bo nie ma tej wersji u nas w sprzedaży) a z tego co widzę ten sam grill jest w Spec B i Dieslu sprzedawanych w Polsce. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 a z tego co widzę ten sam grill jest w Spec B i Dieselu sprzedawanych w Polsce. To trzeba bylo powiedziec , ze chce Pan kupic taki grill np. jak w dieslu i by chetnie Panu sprzedali....czy by pasowal tego nie wiem , byc może , ze tak. System jak sie domyslam wskazuje inny numer katalogowy wiec odpowiedz jest , ze nie pasuje. Nie ma w tym zlej woli sprzedawcy a raczej obawa co Pan zrobi jak nie bedzie pasowal :?: AK ps. z czujnikami napisze cos jutro bo pamietam , ze zamawiali komplet wiec pewnie i wgrali :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart900 Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 Nie ma w tym zlej woli sprzedawcy a raczej obawa co Pan zrobi jak nie bedzie pasowal Może spróbuje Pan kiedyś poprosić kogoś znajomego o telefon z podobnym problemem do człowieka który sprzedaje u Pana części, przekona się Pan o ilości "dobrej woli" z jaką się można spotkać a raczej odbić :neutral: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 Nie ma w tym zlej woli sprzedawcy a raczej obawa co Pan zrobi jak nie bedzie pasowal Może spróbuje Pan kiedyś poprosić kogoś znajomego o telefon z podobnym problemem do człowieka który sprzedaje u Pana części, przekona się Pan o ilości "dobrej woli" z jaką się można spotkać a raczej odbić :neutral: Dziekuje za opinie......mysle , że juz od wtorku ta dobra wola ( byc moze wymuszona ) ale bedzie Już raz wspominałem sprzedawcy , ze kto i gdzie kupil auto nie jest jego sprawą :!: a on jezeli to mozliwe ma podac cene i termin dostawy...nawet jeżeli ma pewnosc , ze klient nie zloży zamówienia ze wzgledu na warunki. AK Link to comment Share on other sites More sharing options...
artix Posted February 2, 2009 Author Share Posted February 2, 2009 Wlasnie w sprawie dobrej woli w ASO.... Czy nie moglibyscie sobie zorganizowac serwisowek US Spec (w sumie to tez Subaru i Wasz potencjalny Klient z biletami narodowego banku w kieszeni) oraz wykazywac chociaz odrobine dobrej woli porownujac P/N ? Jak sprzedawca uslyszal, ze potrzebuje chlodnice do US spec to dostalem czarna polewke (i przydluga opowiesc jak to stok z Niemiec wycina wam zamowienia niewlasciwych P/N), a tymczasem okazalo sie, ze dla US i EU czesc ta ma ten sam numer. I uwierzcie w koncu, ze naprawde wolalbym byc profesjonalnie obsluzony i otrzymac F-VAT (za 1890 PLN + montaz), a nie samemu zciagac partyzanckimi metodami te czesc z US za 150 USD + 23 USD przesylka :-) Wiele czesci do Subaraka pochodzi z tej samej linii produkcyjnej, a w US czy EU sa tylko montowane. Wiec skonczmy te bajki o oslepianiu amerykanskimi swiatlami i pokazmy te dobra wole w praktyce. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 Wiec skonczmy te bajki o oslepianiu amerykanskimi swiatlami i pokazmy te dobra wole w praktyce. Czy Pan powaznie mysli , że jestem osoba ktora nie chce zarobic na sprzedazy np. chłodnicy :?: ( obojetnie , moze byc wersja na Maroko ) Mam nadzieje , ze sprawa regularnych dostaw częsci do samochodow Subaru z rynku amerykanskiego ( według numerow kat. nie pasujacych /pasujacych od wersju UE ) zostanie jakos załatwiona . AK Link to comment Share on other sites More sharing options...
anakinsky Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 Już raz wspominałem sprzedawcy , ze kto i gdzie kupil auto nie jest jego sprawą a on jezeli to mozliwe ma podac cene i termin dostawy...nawet jeżeli ma pewnosc , ze klient nie zloży zamówienia ze wzgledu na warunki. i to jest polityka, którą powinny wdrożyc wszystkie ASO Subaru z defaulta - może już wkrótce dzwoniąc do ASO z konkretnymi pytaniami nie będę musiał słuchać bajek w stylu: wie Pan, to zupełnie inne samochody są, raczej się nie da... :???: Link to comment Share on other sites More sharing options...
karlin Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 Witam, dołożę swoje przemyślenia do tego tematu. Nie chcę nikogo urazić ani oceniać wszystkich po doświadczeniach z jakimś pojedynczym serwisem ale wydaje mi się, że to wszystko to polityka prowadząca do tego aby zachęcić do kupowania samochodów u rodzimych sprzedawców. Zamiast sprowadzać te same fury z USA za 50 % ceny łącznie z kosztami transportu i wszystkimi innymi opłatami :wink: . Jak sprowadzisz i coś będziesz chciał naprawić to jedź tam gdzie kupiłeś i niech ci naprawią. A jak kupiłeś u nas to proszę bardzo, może Pan usiądzie, może kawki, w czym mogę pomóc itp. Ja osobiście przed zakupem też myślałem nad sprowadzeniem auta. Ale właśnie w serwisie powiedzieli mi żeby nie sprowadzać bo potem jest problem z częściami i w ogóle to niby są Subaru ale inne :?: Efekt był taki że kupiłem auto w Polsce bo nie chcę żeby potem z powodu jakiejś awarii stało pół roku w serwisie bo nie można części załatwić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 karlin, chodzi o to ze czesci sa tylko nie ma dobrej woli, odrobiny wysilku i checi zarobienia na kliencie, ktory chce zostawic pieniadze. Jest to o tyle dziwne ze w wiekszosci przypadkow, to wlasnie serwis zarabia na dzial sprzedarzy nowych samochodow, a nie odwrotnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
capricorn Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 Bart900, Powiedz mi proszę, czy ty te czujniki masz w Legacy? i gdzie masz podawane informacje odnośnie ciśnienia w oponach? jakiś dodatkowy niestandardowy wyświetlacz czy na ekranie komputera? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEX Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 Od 2005 czujnik jest w wyposażeniu standardowym każdego OBK/Legacy w wersji US. Kontrolka (przynajmniej w OBK jest na desce rozdzielczej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted February 6, 2009 Share Posted February 6, 2009 W sprawie tych czujników , jak sie dowiedzialem w serwisie , w niektorych autach z US nie ma problemow z kasowaniwm bledu a w innych nie śą wstanie sie polaczyc z kom. auta.... :sad: AK ps.maja sprawdzic co jest przyczyna.....wersja :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
artix Posted February 11, 2009 Author Share Posted February 11, 2009 Panie Andrzeju, A czy wspomniany serwis probowal sie polaczyc z komputerem auta "US Spec" przy uzyciu interface SSMIII dedykowanym dla niego czy robil to wersja dla EU ? Mi wystarczylo 2h na ogolnie dostepnym techinfo subaru US oraz Google, zeby dowiedziec sie: - ze dla EU i US sa inne interface i komputery Subaru Select Monitor (SSM III) - gdzie to ustrojstwo LEGALNIE kupic i za ile oraz ze jest to wyprodukowane przez Hitachi i od nich tez mozna to nabyc - wiem nawet jak to podlaczyc i wykonac wprogramowanie (patrz poczatek postu) i do szczescia brakuje mi tylko tego cholernego komputera SSMIII, ktorego samemu dla siebie nie oplaci mi sie kupowa za ~3000 USD. Nie trzeba robic zaawansownych business planow, zeby stwierdzic ze jak kupi go Dealer Subaru i skasuje mnie 150 PLN za roboczo godzine (chociaz wprogramowanie czujnika zajmie wg instrukcji 10 min) to zwroci mu sie ten wydatek po kulkudziesieciu podobnych akcjach. O innych uslugach wykonanych SSM i potencjalnych pieniadzach do zarobienia nie wspomne ... No wiec jak z ta dobra wola? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 no to ladnie wdepnalem a juz sie rozgladalem za nowymi felgami... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 No wiec jak z ta dobra wola? Tydzień temu , laweta przywiozła z komisu Tribecę US z palącą sie kontrolką czujnika cisnienia. Po dopompowaniu mechanik bez problemu skasował błąd......wiec dalej nie wiem " o co chodzi " i jaka jest róznica miedzy jedna z US a inną z US... :shock: AK Link to comment Share on other sites More sharing options...
capricorn Posted February 15, 2009 Share Posted February 15, 2009 A czy czujniki ciśnienia można "dołożyć" do wersji europejskiej? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 przed wczoraj mi sie zapalilo na desce to cudo :wink: oczywiscie natyczmiast wyskoczylem z auta i wzrokowo sprawdzilem czy moze brakuje w ktoryms kole powietrza. potem podjecham na stacje i o dziwo tylko jedno kolo mialo 0,1bar poniżej normy. dopompowalm i kontynuowalem jazde. - kontrolka dalej sie palila wczoraj odpalam auto - kontrolka juz sie nie palila. co sie okazalo - jak wyczytalem na kontrolka ma prawo sie zapalic gdy samochod w ktorkim czaise gwaltownie zmienia temp. i tak tez bylo auto stalo w cieplym garazu (+15C) a jedzilem po bardzo kopnym sniegu.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart900 Posted February 22, 2009 Share Posted February 22, 2009 Pojedż np do Zakopanego - bankowo kontrolka się zapali Niby fajny wynalazek ale trzeba by regulować ciśnienie za każdym razem jak wjedziesz gdzieś wyżej/niżej , pól biedy jak człowiek jest na nartach kilka dni, słabo jak się tylko jest przejazdem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TP_S Posted February 24, 2009 Share Posted February 24, 2009 No wiec jak z ta dobra wola? Tydzień temu , laweta przywiozła z komisu Tribecę US z palącą sie kontrolką czujnika cisnienia. Po dopompowaniu mechanik bez problemu skasował błąd......wiec dalej nie wiem " o co chodzi " i jaka jest róznica miedzy jedna z US a inną z US... :shock: AK To ja chętnie podjadę z moim OBK US bo mnie ta kontrolka doprowadza do szału a w dwóch ASO w Łodzi nie dali rady. :grin: Tom Link to comment Share on other sites More sharing options...
artix Posted April 9, 2009 Author Share Posted April 9, 2009 Update w sprawie czujnikow cisnienia z pierwszego postu. Zalozylem oryginalne kola od Subaru Tribeca (drugi komplet na letnich oponach, od Tribeki w starej wersji) i melduje, ze nie trzeba wprogramowywac czujnikow. Zolta kontrolka cisnienia gasnie normalnie po przekreceniu kluczyka jak w przypadku oryginalnego kompletu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
naLeśnik Posted April 9, 2009 Share Posted April 9, 2009 artix czyli jak sie skomunikowały czujniki z kompem? Wystarczy drugi komplet kół z czujnikami od tego modelu i już szafa gra? dziwne Link to comment Share on other sites More sharing options...
artix Posted April 10, 2009 Author Share Posted April 10, 2009 Update: no niestety nie jest tak rozowo jak sie wczoraj wydawalo.... Po wymianie kol auto przejechalo wczoraj ok 20k, kilka razy bylo wylaczane i zapalane i nie raportowalo aboslutnie zadnych bledow. Dopiero nastepnego dnia po przejechaniu kolejnych ok. 5 km zolta kontrolka cisnienia najpierw zamigala, a potem zaswiecila sie na stale. Po kazdym odpaleniu auta ten stan trwa. Podsumowanie jest jedno: Ten system jest DO DOOPY ! Jak moze niewykryc przez kilkanascie kilometrow, ze kola zostawilem u wulkanizatora ! Poki co jezdze i sie niczym nie przejmuje, bo i tak zapewne po zlapaniu gumy raczylby mnie poinformowac jakbym juz na kierownicy dawno czul problem. Ewidentny knot ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts