Seb_ek Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 Wczoraj w czasie jazdy nagle zapaliła mi się kontrolka silnika i przestał działać prędkościomierz. Przy około 4 tyś. obrotów odcina paliwo, poza tym silnik nie wykazuje żadnych problemów. Przy silniku nic nie było grzebane. Przeczytałem w FAQ wątek o samodiagnostyce... i zgłupiałem. U mnie są tylko zielone wtyczki, czarnych brak. Tzn. że nie mam samodiagnostyki? (forek 2006) Czy pozostaje mi tylko aso? Czy mogę tak dojechać (około 100 km)? To normalne, że przy zapalonym check engine prędkościomierz nie działa? Proszę o pomoc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 Albo ukręciła Ci się zębatka napędzająca czujnik VSS w skrzyni albo zepsuł się czujnik lub instalacja od niego. Auto pracuje w trybie awaryjnym. Jeżeli czujnik/instalacja to naprawa szybka i w miarę bezbolesna, jeżeli zebatka to rozbiórka skrzyni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seb_ek Opublikowano 17 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 Dzięki za szybką odpowiedź, jak zdiagnozować czy to np. tylko czujnik? Czym grozi jazda w trybie awaryjnym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 Seb_ek, w trybie awarynym auto słabo jeździ i duzo pali. DOwolny warsztat ze skanerem OBD-IIpowinine odczytać błąd ale to wskaże na to copowiedziałem. Trzeba fizycznie sprawdzić czy jest coś uszkodzone (np. przewody) a jak nie to czy się kręci napęd VSSu. Obawiam się ze mechanik nieunikniony ale przemieszczać się można. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seb_ek Opublikowano 20 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 Witam dzięki za szybką odpowiedź, faktycznie w trybie awaryjnym pali kosmiczne ilości,do tego każde zatrzymanie np. na światłach powoduje gaśnięcie silnika (nie trzyma wolnych obrotów). Niestety podejrzewam u siebie zębatkę. Podparłem auto na kobyłkach, i odkręciłem czujnik VSS. W skrzyni jest taki "dżinks" z miejscem jakby na duży płaski śrubokoręt, i to on napędza czujnik. Niestety po odpaleniu silnika i włączeniu biegu nie kręci się... Dopiero "pogmeranie" śrubokrętem powoduje chwilowe kręcenie. Rozumiem że czeka mnie rozbiórka skrzyni. Nie jest dziwna taka usterka w aucie z przebiegiem 14 tyś .km? Zębatkę już zamówiłem. I teraz najważniejsze... zna ktoś kumatego fachowca zdolnego to naprawić bez zdzierania? Szukam kogoś z okolic Lubina, Legnicy, Wrocławia, Jelonki a nawet Poznania. Poradźcie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 Seb_ek, MTS Dzierzniów, powiedz że ja Cię skierowałem, może Marek jakiś rabacik da Zębatkę ja bym zmienił w swojej skrzyni na wzmocnioną metalową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seb_ek Opublikowano 21 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 Skąd taką metalową wytrzasnąć? Ile może kosztować mnie ta operacja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 Skąd taką metalową wytrzasnąć? np. PPG produkuje, niestety nie mogę na forum napisac jaka firma jest dealerem PPG, bo to konkurencja dla właściciela forum. Ile może kosztować mnie ta operacja? Tak jak naprawa skrzyni biegów Pewnie 1000+zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 Seb_ek, MTS Dzierzniów, powiedz że ja Cię skierowałem, może Marek jakiś rabacik da Jak sie na mnie powołasz to dostaniesz normalny rabat dla forumowicza Zębatkę ja bym zmienił w swojej skrzyni na wzmocnioną metalową. W swojej mozesz AZ zmieniac na jaka chcesz ale czy aby ta zebatka celowo nie jest plastikowa :?:...wiec póki nie zgłębisz tej sprawy...Seb_ek niech zalozy plastikowa........ :wink: AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 W swojej mozesz AZ zmieniac na jaka chcesz ale czy aby ta zebatka celowo nie jest plastikowa ...wiec póki nie zgłębisz tej sprawy...Seb_ek niech zalozy plastikowa........ Niech Seb_ek może sam zdecyduje co załozy do swojego samochodu. Ja bym wsadził wzmocnioną, kosztuje jakieś grosze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seb_ek Opublikowano 21 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 Bardzo dziękuję Wam za pomoc.. jak już zmęczę temat i będę po operacji to dam znać jak to ustrojstwo wyglądało od "środka" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się