Jump to content

od 800 - 1500 na biegu jałowym, jaka diagnoza?


Kralky
 Share

Recommended Posts

Witam

Po tegorocznych mrozach -20C pojawił się problem. Jak go rano odpaliłem (EJ16 96') to wszedł na 5000 i obroty nie chcały spaść. Wstawiłem go do ciepełka i pomogło na tyle, ze jak go opadliłem po kilkunastu minutach to zaczął falować od 1000 - 3000 - zapaliłs ie check. Wyczyściłem krokowy (było tam trochę brudu) i obroty już nie falują ale teraz na "luzie" jest różnie czasami 800, czasami 1500. Nie wiem co to jest, jak sprawdzić krokowy i TPS. Dodam że nie mam przepływomierza tylko krokowca i boost sensor (dziwne jak na wolnossące 1.6)

Link to comment
Share on other sites

Dziwne te błędy biorąc pod uwagę tabelę kodów z FAQ. Jak znajdę chwilę to zerknę jutro w inną dokumentację.

 

Co do sprawdzania komponentów. TPS sprawdzisz zwykłym multimetrem ale trzeba mieć jakiś punkt odniesienia i instrukcję jak sprawdzać. Być może coś znajdziesz tutaj :arrow:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=103254

 

Do sprawdzenia krokowca przydałby się tester. Pewnie ASO ma :wink: (na tym forum możemy polecać tylko ASO)

Link to comment
Share on other sites

Do sprawdzenia krokowca przydałby się tester. Pewnie ASO ma :wink: (na tym forum możemy polecać tylko ASO)

 

ASO nie może się połączyć z moim kompem, mają zbyt nowe oprogramowanie jak na mojego staruszka. :sad:

 

[ Dodano: Pią Sty 16, 2009 9:52 am ]

Dziś odłączyłem bateryjkę na godzinkę, aby skoasować błedy które były. Po podłączeniu zasilania i zespolenia czarnych kabelków check mruga regularnie, więc teoretycznie błedów nie ma w pamięci, ale objawy nie ustapiły :???: Jakieś sugestie.

 

[ Dodano: Pią Sty 16, 2009 9:56 am ]

Dla jasności mam taki sam motorek tylko bez klimy

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7502950

Link to comment
Share on other sites

Wg autodaty te błędy dla Imprezy MY 98 oznaczają:

23 - Mass air flow (MAF) sensor

24 - Idle air control (IAC) valve

 

Za pośrednictwem forum autka Ci niestety nie naprawimy. Musisz odwiedzić jakiś serwis.

Może ewentualnie umów się z kimś z warszawy kto ma takie same autko i podmień zarówno MAF sensor jak i krokowca (myślę, że w 2,0 N/A te części będą takie same). Będziesz wiedział czy problem jest w samych komponentach czy w instalacji elektrycznej.

Link to comment
Share on other sites

Wczoraj odwiedziłem łódzki subaru point - niestety nie pomogli, gdyż po doszli , że autko ma rok produkcji 96, ale jest to model 97, z pierwszą rejestracja 98 - załamka. I co ciekawe ASO łączy się z komputerami od połowy roku 97.

Jednym słowem lipa. Stwierdzili, że powodów może być kilka, więc albo tester albo szukanie na piechotę. A co do krokowca to masakra - 1400zł nowy oryg. (Niemcy).

Kupiłem więc ściągnięty z USA od forda windstara 3,8 - wygląd taki sam, wtyczka również, ale po podłączeniu bez zmian.

 

[ Dodano: Czw Lut 12, 2009 9:56 am ]

Chyba znalazłem :sad:

Przepustnica sie niedomyka i czasami sie troszke zacina.

Dokładnie wyczyściłem i tochę lepiej, ale bez rewelki.

Jakieś sugestkie??

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...