Skocz do zawartości

od 800 - 1500 na biegu jałowym, jaka diagnoza?


Kralky

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po tegorocznych mrozach -20C pojawił się problem. Jak go rano odpaliłem (EJ16 96') to wszedł na 5000 i obroty nie chcały spaść. Wstawiłem go do ciepełka i pomogło na tyle, ze jak go opadliłem po kilkunastu minutach to zaczął falować od 1000 - 3000 - zapaliłs ie check. Wyczyściłem krokowy (było tam trochę brudu) i obroty już nie falują ale teraz na "luzie" jest różnie czasami 800, czasami 1500. Nie wiem co to jest, jak sprawdzić krokowy i TPS. Dodam że nie mam przepływomierza tylko krokowca i boost sensor (dziwne jak na wolnossące 1.6)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne te błędy biorąc pod uwagę tabelę kodów z FAQ. Jak znajdę chwilę to zerknę jutro w inną dokumentację.

 

Co do sprawdzania komponentów. TPS sprawdzisz zwykłym multimetrem ale trzeba mieć jakiś punkt odniesienia i instrukcję jak sprawdzać. Być może coś znajdziesz tutaj :arrow:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=103254

 

Do sprawdzenia krokowca przydałby się tester. Pewnie ASO ma :wink: (na tym forum możemy polecać tylko ASO)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia krokowca przydałby się tester. Pewnie ASO ma :wink: (na tym forum możemy polecać tylko ASO)

 

ASO nie może się połączyć z moim kompem, mają zbyt nowe oprogramowanie jak na mojego staruszka. :sad:

 

[ Dodano: Pią Sty 16, 2009 9:52 am ]

Dziś odłączyłem bateryjkę na godzinkę, aby skoasować błedy które były. Po podłączeniu zasilania i zespolenia czarnych kabelków check mruga regularnie, więc teoretycznie błedów nie ma w pamięci, ale objawy nie ustapiły :???: Jakieś sugestie.

 

[ Dodano: Pią Sty 16, 2009 9:56 am ]

Dla jasności mam taki sam motorek tylko bez klimy

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7502950

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg autodaty te błędy dla Imprezy MY 98 oznaczają:

23 - Mass air flow (MAF) sensor

24 - Idle air control (IAC) valve

 

Za pośrednictwem forum autka Ci niestety nie naprawimy. Musisz odwiedzić jakiś serwis.

Może ewentualnie umów się z kimś z warszawy kto ma takie same autko i podmień zarówno MAF sensor jak i krokowca (myślę, że w 2,0 N/A te części będą takie same). Będziesz wiedział czy problem jest w samych komponentach czy w instalacji elektrycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj odwiedziłem łódzki subaru point - niestety nie pomogli, gdyż po doszli , że autko ma rok produkcji 96, ale jest to model 97, z pierwszą rejestracja 98 - załamka. I co ciekawe ASO łączy się z komputerami od połowy roku 97.

Jednym słowem lipa. Stwierdzili, że powodów może być kilka, więc albo tester albo szukanie na piechotę. A co do krokowca to masakra - 1400zł nowy oryg. (Niemcy).

Kupiłem więc ściągnięty z USA od forda windstara 3,8 - wygląd taki sam, wtyczka również, ale po podłączeniu bez zmian.

 

[ Dodano: Czw Lut 12, 2009 9:56 am ]

Chyba znalazłem :sad:

Przepustnica sie niedomyka i czasami sie troszke zacina.

Dokładnie wyczyściłem i tochę lepiej, ale bez rewelki.

Jakieś sugestkie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...