Mont Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Chciałbym zamienić mojego Forestera 125kM '03 na mocniejszą wersję, najchętniej 2,0 z Turbo 177kM. Planowałem dozbierać i kupić dopiero pod koniec roku w nowszej "budzie", coś z roczników 2006-07. Od dłuższego czasu śledzę w necie oferty ale nie zauważam dwu-trzyletnich modeli z silnikiem 2,0 Turbo. Zdarzają się ale w takim nadwoziu jak mój (zdjęcie na dole ) Czy źle szukam czy poprostu w nowszych modelach nie było już tych silników z Turbo?? Z góry dziękuję za odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 po 2006 były już 2,5l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michael Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 w nowszych jest 2,5 turbo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mile Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 I już nie 170 km tylko 225 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 I już nie 170 km tylko 225 km. i to w dodatku całkiem szybkie jest jak na swój niepozorny wygląd :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mont Opublikowano 14 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 ...i całkiem paliwożerne :sad: no nic, tylko potwierdziliście moje obawy, THX. Teraz pozostaje pytanie czy wymieniać auto na egzemplarz mocniejszy ale tylko 2lata młodszy :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beben Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 tylko na mocniejszy , paliwo mocno staniało, NA wcale nie są aż tak oszczędne, różnica do 2,5 t raptem 3-4 l/100 więc decyzja może być tylko jedna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anakinsky Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Mont, nie przejmuj się tymi dodatkowymi 3l/100 km - bierz turbo i niczego się nie obawiaj :smile: fajne zdjęcie masz w podpisie :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 NA wcale nie są aż tak oszczędne, różnica do 2,5 t raptem 3-4 l/100 więc decyzja może być tylko jedna Zdecydowanie popieram. Ludzie mi mówią, że mój wóz dużo pali, ale gdybym nie jeździł STI, jeździłbym pewnie jakąś inną benzyną, która też przecież swoje musiałaby spalić. Firmowa primera paliła mi w mieście 13l/100, do STI to niewielka różnica . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mont Opublikowano 14 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Jesteście niepoprawni politycznie kryzys mamy !! Przed kupnem Forestera zastanawiałem się nad dieslem, a teraz mam ujeżdżać SMOKA ?? Te 3-4l/100km różnicy nad wersją 2,0XT to min.50,00zł na baku, wg.cen na dzień dzisiejszy. Ja tam wolę zakładać wersję pesymistyczną czyli cenę paliwa bliższą 1EUR pod koniec roku :razz: Ale już różnica w spalaniu pomiędzy posiadanym ssakiem a zaturbioną 2,5L urasta do sporych rozmiarów Niestety, w ostateczności będzie to 2,0 158kM. Chce kupić mojego Forestera ?? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 NA wcale nie są aż tak oszczędne, różnica do 2,5 t raptem 3-4 l/100 więc decyzja może być tylko jedna Zdecydowanie popieram. Ludzie mi mówią, że mój wóz dużo pali, ale gdybym nie jeździł STI, jeździłbym pewnie jakąś inną benzyną, która też przecież swoje musiałaby spalić. Firmowa primera paliła mi w mieście 13l/100, do STI to niewielka różnica . Też potwierdzam. Mi ceed 1,6 benzyna pali 9-11l czyli niewiele mniej niż impreza. Po prostu trzeba zwiększać nacisk, by nadrabiać braki mocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Po prostu trzeba zwiększać nacisk, by nadrabiać braki mocy O to to - piłować trzeba koszmarnie, żeby cokolwiek jechało . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 I już nie 170 km tylko 225 km. a nie 230 czasem? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Mont :arrow: PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anakinsky Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Te 3-4l/100km różnicy nad wersją 2,0XT to min.50,00zł na baku, wg.cen na dzień dzisiejszy. ale za to częściej możesz wpadać na hot-dogi na stację Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SirCastic Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 ...sam bym teraz dopłacił do zaturbionego - mój wolnyssak ostatnio pali więcej niż żonin nosorożec - a wrażenia jednak niepodobne ;( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rpw Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 ...sam bym teraz dopłacił do zaturbionego - mój wolnyssak ostatnio pali więcej niż żonin nosorożec - a wrażenia jednak niepodobne ;( Jakkolwiek byśmy nie argumentowali koszty XT będą wyższe i to zarówno jeśli chodzi o spalanie jak i serwis. Jeśli dla kogoś to pomijalne różnice, to miło to słyszeć i niech oczywiście bierze XT. Ale ja chciałbym odejść nieco od kosztów i podkreślić jeszcze jeden ważny IMHO fakt. A mianowicie, czy będziesz miał tą moc gdzie wykorzystać? Ja przyznam się szczerze, że nie mam często gdzie wykorzystać mocy mojego wolnego ssaka. Głównie jeżdżę po mieście i gdyby komputer w Forku pokazywał średnią prędkość z całego dnia, to pewnie wynik oscylowałby wokół 40 km/h albo nawet i mniej. Czyli dla mnie, pakowanie większej $ w turbo i tak nie miałoby większego sensu, bo i tak nie mam gdzie tej mocy użyć. Zachęcam więc zawsze potencjalnych kupców, żeby dobrze rozważyli po co tak naprawdę kupują samochód. Wydaje się, że jest to pytanie banalne i oczywiste ale jak dla mnie jest to pytanie kluczowe i warto sobie na nie szczerze odpowiedzieć. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 a nie 230 czasem? :wink: A i owszem. W MY05 - 210KM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SirCastic Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Jako że kredensowi memu zaraz strzeli koniec gwarancji, a na liczniku nastukane "aż" 25 tys kilometrów - różnica 2-3 l/100 nie zrobiłaby dziś na mnie takiego wrażenia - o ile byłaby taka rzeczywiście. Cały czas waham się czy nie puścić mojego forka i dopłacić do równolatka zaturbionego :/ Tylko gdzie ja turbo z takim małym przebiegiem jak mój dostanę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sal Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Tylko gdzie ja turbo z takim małym przebiegiem jak mój dostanę W Szwajcarii.Tylko że... frank teraz drogi i opłaty wysokie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SirCastic Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 No , tylko do Helwecji kawał drogi, a jak widać po moich przebiegach taki ze mnie podróżnik jak z CX-7 terenówka Zobaczymy jak kryzys minie, ale apetyt na turbo jest. Gorzej, że nie na turbo w MY09..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukiman Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 rpw, każdy w jakiejś części jeździ po mieście (ci co mieszkają na wsi, więcej jeżdżą po wsi ) ... ale KAŻDY wyjeżdża w trasę ... i wtedy już nie ma zmiłuj - moc = bezpieczeństwo. Oczywiście, odchodząc od kosztów, bo to jaki silnik kto bierze jest już uśrednieniem tematu koszty / możliwości ... niestety :wink: Dlatego ja do dziś utwierdzam się w przekonaniu, że dobrze wybrałem między WRX a STI ... wybrałem auto, które jestem w stanie "zużyć", z taką a nie inną rezerwą mocy i charakterystyką zawieszenia, itd. Na forum zawsze kiedy pojawia się temat "WRX czy STI" odpowiedź zmierza w kierunku STI (co jest oczywiste) ... tylko trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie po co komu STI do jazdy tylko po mieście lub tylko do pracy ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rpw Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 rpw, każdy w jakiejś części jeździ po mieście (ci co mieszkają na wsi, więcej jeżdżą po wsi ) ... ale KAŻDY wyjeżdża w trasę ... i wtedy już nie ma zmiłuj - moc = bezpieczeństwo. Oczywiście, odchodząc od kosztów, bo to jaki silnik kto bierze jest już uśrednieniem tematu koszty / możliwości ... niestety :wink: Dlatego ja do dziś utwierdzam się w przekonaniu, że dobrze wybrałem między WRX a STI ... wybrałem auto, które jestem w stanie "zużyć", z taką a nie inną rezerwą mocy i charakterystyką zawieszenia, itd. Na forum zawsze kiedy pojawia się temat "WRX czy STI" odpowiedź zmierza w kierunku STI (co jest oczywiste) ... tylko trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie po co komu STI do jazdy tylko po mieście lub tylko do pracy ... ukiman - w zasadzie ostatnim zdaniem potwierdziłeś moją tezę. :cool: :wink: Odnośnie jazdy po mieście, miałem na myśli fakt, że 90% czasu spędzam w ruchu miejskim, a pozostałe 10% to relatywnie krótkie trasy (około 100 - 200 km). Czyli patrząc bez emocji, kupienie w moim przypadku XT nie miałoby uzasadnienia. Parafrazując Twoje ostatnie zdanie można napisać, że po co komu XT do jazdy po mieście lub tylko do pracy. :wink: :cool: A to jest często kwestia która na Forum jest traktowana po macoszemu. Jak ludzie rozważają czy kupić wolnego ssaka czy turbo, to patrzą głównie na koszty. I jest to oczywiście ważna kwestia. Ale IMHO równie ważne jest powiedzenie sobie do czego kupujemy samochód. Jeśli do takich celów jak moje, to radziłbym raczej poszukać jakiegoś fajnego wolnego ssaka. A jeśli ktoś jeździ dużo tras, to może wogóle lepiej się skupić na Legacy/OBK. Pozdrawiam. Ps. Fajny ten Twój wóz. Swego czasu miałem okazję dokładnie go obejrzeć. :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewap Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Te 3-4l/100km różnicy nad wersją 2,0XT to min.50,00zł na baku, wg.cen na dzień dzisiejszy. Moje 2.0XT w A/T pali po mieście ( śląsk ) przy spokojnej jeździe do 12 litrów, teraz napisz ile pali twój wolnossak i policz czy warto :wink: , wg mnie bardzo , bo Subaru bez turbo to nie Subaru. Poszukaj może 2.0 XT z 2005r ma przyjemniejsze wnetrze :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 A to jest często kwestia która na Forum jest traktowana po macoszemu. Jak ludzie rozważają czy kupić wolnego ssaka czy turbo, to patrzą głównie na koszty. I jest to oczywiście ważna kwestia. Ale IMHO równie ważne jest powiedzenie sobie do czego kupujemy samochód. Jeśli do takich celów jak moje, to radziłbym raczej poszukać jakiegoś fajnego wolnego ssaka. A jeśli ktoś jeździ dużo tras, to może wogóle lepiej się skupić na Legacy/OBK. No, wreszcie głos rozsądku w obronie wolnossaków! dodałbym od siebie, że istotną sprawą przy wyborze jest równiez roczny przebieg... jak kolega sircastic robi w 3 lata 25.000, przy takim śladowym przebiegu brałbym turbo w każdych warunkach, natomiast robiąc tyle średnio w 8-9 miesięcy jak ja, kwestia kosztów staje się bardziej bolesna. a obecnie dylematu przy wyborze dodaje jeszcze możliwość wyboru diesla... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się