Skocz do zawartości

hamowanie AWD vs ośka


karczochrulez

Rekomendowane odpowiedzi

no wiem, ale chodzi mi o to czy każde koło jest wtedy "swobodne" czy wszystkie kręcą się razem ?

:)

albo inaczej: podnoszę auto na podnośniku i na luzie kręcę jednym kołem,

co robią pozostałe?

:wink:

Kreca sie - to przeciez sposob podawany na forum do sprawdzania wiskozy (w zaleznosci w ktora strone sie kreca) ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 508
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

slesz, skakałem po tematach gdzie przyczepność ma znaczenie żeby karczochrulez wyjaśnił mi dlaczego niby AWD wcale wcześniej się nie zatrzyma a że w zakręcie jest niby lepszy po czym rzuca opis sił działających na auto itp. wcale nie wyjaśniając tematu :roll: Skoro na każde auto działają te same siły to gdzie są różnice? Przecież każda ośka może mieć zawias STI/EVO i opony typu slick a na 90% zostanie zjedzona przez STI/EVO w zakręcie, czyli gdzie leży tajemnica??? W napędzie czy nie? Od razu napisałem że oczywiście AWD rozpędza się kilka razy szybciej ale hamuje może 10% lepiej ale jednak lepiej, podobnie w zakręcie - może AWD pojedzie tylko 10% szybciej ale jednak pojedzie szybciej i to mi tu chodzi czyli o sam fakt!!! Jak ktoś żyje w przekonaniu że AWD wyprowadzi go z każdej opresji to rzeczywiście długo nie pożyje, ja taki nie jestem i dlatego jeszcze żyję, chodzi mi tylko o sam fakt że choćby o 1% AWD zahamuje lepiej i pojedzie szybciej w zakręcia niż ośka bo napęd troszkę pomaga.

 

oczywiście, że w zakręcie 4x4 lepiej jedzie

No właśnie o tym mówię, tylko dlaczego tak się dzieje??

 

rozpędzasz się lepiej jedziesz szybciej bo masz lepszą przyczepność z 4 łap ale HAMUJESZ TAK SAMO JAK OŚKĄ

Jestem innego zdania :razz:

 

Sorki ludzie za OT :wink:

 

Kopał ktoś coś wczoraj lub dzisiaj?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież każda ośka może mieć zawias STI/EVO i opony typu slick a na 90% zostanie zjedzona przez STI/EVO w zakręcie, czyli gdzie leży tajemnica??? W napędzie czy nie?

W szczycie zakrętu to rodzaj napędu nie ma aż tak dużego znaczenia - maksymalne do uzyskania prędkości będą się trochę różniły zazwyczaj na korzyść AWD - przedwszystkim ważne jest zawieszenie i przyczepność opon. AWD zyskuje najwięcej na wyjściu z zakrętu dzięki możliwości przeniesienia dużo szybciej i większej siły napędowej. I tu jest cała tajemnica :wink: .

hamuje może 10% lepiej ale jednak lepiej,

Z tym się też nie zgodzę, bo podczas awaryjnego hamowania (takiego w którym chcemy zatrzymać się jak najszybciej, a nie ustawić auto dobrze do zakretu) nie hamujemy silnikiem! Nawet na I stopniu SJS uczą że przy awaryjnym hamowaniu kopiemy z całej siły hebel i od razu wysprzęglamy co by nie zgasić silnika. Więc powiedz mi gdzie i jak ma ci tu pomóc napęd AWD?

W związku z tym minimalna droga hamowania jaką jest w stanie uzyskać dane auto jest niezależna od rodzaju napędu (ośka, tył, 4x4) a od układu hamulcowego i przyczepności (zawieszenie + opony)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież każda ośka może mieć zawias STI/EVO i opony typu slick a na 90% zostanie zjedzona przez STI/EVO w zakręcie, czyli gdzie leży tajemnica???

 

Na suchym ? W szybkich i średnich zakrętach nie sądze. Na mokrym oczywiście 4x4 będzie miało przewage.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z czterech łap się bardziej rozpędzasz ale hamujesz tak jak wszystkie ośki

Tu bym polemizował, hamując właściwie (czyli silnikiem i hamulcami) moim zdaniem AWD zatrzyma się prędzej niż ośka bo ma opór na 4 kołach a ośka tylko na 2 kołach, podobna zależność przejawia się w zakręcie kiedy w ośce tylne koła praktycznie tylko się toczą a w AWD wszystkie koła mają opór od napędu i dużo pewniej trzymają się drogi - oczywiście cały czas mówię o właściwej technice jazdy czyli hamowanie i skręcanie wykonywane na zapiętym biegu a nie luzie bądź wciśniętym sprzęgle.

 

 

Szybciej zahamuje moja skoda niż jakieś tam archaiczne Evo, bo ma elektroniczy system rozdziału siły hamowania pomiędzy poszczególne koła oraz system awaryjnego hamowania zwiększający do maksimum siłę hamowania przy hamowaniu awaryjnym.

 

[ Dodano: Nie Sty 11, 2009 2:06 pm ]

Przecież każda ośka może mieć zawias STI/EVO i opony typu slick a na 90% zostanie zjedzona przez STI/EVO w zakręcie, czyli gdzie leży tajemnica??? W napędzie czy nie?

W szczycie zakrętu to rodzaj napędu nie ma aż tak dużego znaczenia - maksymalne do uzyskania prędkości będą się trochę różniły zazwyczaj na korzyść AWD - przedwszystkim ważne jest zawieszenie i przyczepność opon. AWD zyskuje najwięcej na wyjściu z zakrętu dzięki możliwości przeniesienia dużo szybciej i większej siły napędowej. I tu jest cała tajemnica :wink: .

hamuje może 10% lepiej ale jednak lepiej,

Z tym się też nie zgodzę, bo podczas awaryjnego hamowania (takiego w którym chcemy zatrzymać się jak najszybciej, a nie ustawić auto dobrze do zakretu) nie hamujemy silnikiem! Nawet na I stopniu SJS uczą że przy awaryjnym hamowaniu kopiemy z całej siły hebel i od razu wysprzęglamy co by nie zgasić silnika. Więc powiedz mi gdzie i jak ma ci tu pomóc napęd AWD?

W związku z tym minimalna droga hamowania jaką jest w stanie uzyskać dane auto jest niezależna od rodzaju napędu (ośka, tył, 4x4) a od układu hamulcowego i przyczepności (zawieszenie + opony)

 

W pełni się zgadzam z Twoją opinią. Wreszcie ktoś, kto ma pojęcie o jeździe samochodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AWD można szybciej wyjść z zakrętu i nic poza tym. Praw fizyki nie zmienisz.

 

right man :cool:

 

ośka może mieć zawias STI/EVO i opony typu slick a na 90% zostanie zjedzona przez STI/EVO w zakręcie

 

no s1600 na suchym raczej n-ki zjadały (nie w Polsce)

 

jak tłumaczyłem instruktorowi w kielcach, że mam łatwiej niż ośki na śliskim torze to wyjaśnił mi to o czym owoc666 pisze (ku mojemu samozadowoleniu :razz: ) - łatwiej tylko na odejściu, technika manewru i możliwość jego wykonania jest podobna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybciej zahamuje moja skoda niż jakieś tam archaiczne Evo, bo ma elektroniczy system rozdziału siły hamowania pomiędzy poszczególne koła oraz system awaryjnego hamowania zwiększający do maksimum siłę hamowania przy hamowaniu awaryjnym.
zapomniales napisac ze DUZO szybciej, zreszta skoda hamuje jak GT2 :mrgreen::mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W szczycie zakrętu to rodzaj napędu nie ma aż tak dużego znaczenia - maksymalne do uzyskania prędkości będą się trochę różniły zazwyczaj na korzyść AWD

Bo AWD jest lepsze :twisted:

 

Z tym się też nie zgodzę, bo podczas awaryjnego hamowania (takiego w którym chcemy zatrzymać się jak najszybciej, a nie ustawić auto dobrze do zakretu) nie hamujemy silnikiem! Nawet na I stopniu SJS uczą że przy awaryjnym hamowaniu kopiemy z całej siły hebel i od razu wysprzęglamy co by nie zgasić silnika. Więc powiedz mi gdzie i jak ma ci tu pomóc napęd AWD?

Kiedy mnie właśnie nie chodziło o hamowanie awaryjne tylko o samą skuteczność kiedy kierownik wie jak ogarnąć sprzęta :wink:

Czyli na SJS uczą kopać na maxa? Jak sądzę chodzi o auto z ABS? No to jak zgasisz auto podczas hamowania awaryjnego skoro ABS nie dopuszcza do zablokowania kół? Mieszacie Panowie strasznie...

 

Rebel, fakt, moja autko to już nie świerzak w porównaniu do nowoczesnej Skody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy mnie właśnie nie chodziło o hamowanie awaryjne tylko o samą skuteczność kiedy kierownik wie jak ogarnąć sprzęta :wink:

Czy dla samochodów AWD jest dostępna inna siła tarcia ? Z tego co wiem to chyba nie jeśli mówimy o tych samych warunkach. No i z tego wynika, że AWD przyspiesza lepiej i hamuje tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy mnie właśnie nie chodziło o hamowanie awaryjne tylko o samą skuteczność kiedy kierownik wie jak ogarnąć sprzęta :wink:

Czyli na SJS uczą kopać na maxa? Jak sądzę chodzi o auto z ABS? No to jak zgasisz auto podczas hamowania awaryjnego skoro ABS nie dopuszcza do zablokowania kół? Mieszacie Panowie strasznie...

 

Nie, Ty mieszasz pojęcia i nie posiadasz nawet elementarnej wiedzy o tym, jak działa samochód i prawa fizyki.

 

Hamowanie AWARYJNE ze sprzęgłem, aby bezwładność silnika nie zakłócała działania ABSu (SJS, ALSDS). I tu jest mowa o gaszeniu silnika.

 

Hamowanie normalne nijak się ma do awaryjnego i wtedy NIE wciskasz sprzęgła.

 

maksymalne do uzyskania prędkości będą się trochę różniły zazwyczaj na korzyść AWD

 

A niby dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja napisze na temat :mrgreen:

Od wczoraj killuje wszystkich, czy wolniejszych, czy szybszych, jak jade nowokupionym crxem siostry. Ten 1,6 brzmi jak... o, jak pojazd Simona1, i końcówki wydechu ma dwie, o średnicy spokojnie 10-12 cm, skierowane w niebo, jak wyrzutnie rakiet.

 

Cudny, mały, miejski, nicniepalący kabriolecik został zwieśniaczony jak calibry czy inne golfy przez poprzedniego własciciela. No ale póki co, czekając na nowy wydech musze wszystkich killować tym dzwiękiem :twisted::twisted::twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukass napisał/a:

maksymalne do uzyskania prędkości będą się trochę różniły zazwyczaj na korzyść AWD

 

 

A niby dlaczego?

-zazwyczaj trochę lepsze rozłożenie mas na osie

-łatwiejsze wyciągnięcie napędem auta z ewentualnego poślizgu (ale tu mówię o śliskich nawierzchniach - na suchym asfalcie aspekt pomijalny)

 

Ale te różnice będą bardzo minimalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...