Olleo Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 no wiem, ale chodzi mi o to czy każde koło jest wtedy "swobodne" czy wszystkie kręcą się razem ? albo inaczej: podnoszę auto na podnośniku i na luzie kręcę jednym kołem, co robią pozostałe? :wink: Kreca sie - to przeciez sposob podawany na forum do sprawdzania wiskozy (w zaleznosci w ktora strone sie kreca) ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_P Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 slesz, skakałem po tematach gdzie przyczepność ma znaczenie żeby karczochrulez wyjaśnił mi dlaczego niby AWD wcale wcześniej się nie zatrzyma a że w zakręcie jest niby lepszy po czym rzuca opis sił działających na auto itp. wcale nie wyjaśniając tematu :roll: Skoro na każde auto działają te same siły to gdzie są różnice? Przecież każda ośka może mieć zawias STI/EVO i opony typu slick a na 90% zostanie zjedzona przez STI/EVO w zakręcie, czyli gdzie leży tajemnica??? W napędzie czy nie? Od razu napisałem że oczywiście AWD rozpędza się kilka razy szybciej ale hamuje może 10% lepiej ale jednak lepiej, podobnie w zakręcie - może AWD pojedzie tylko 10% szybciej ale jednak pojedzie szybciej i to mi tu chodzi czyli o sam fakt!!! Jak ktoś żyje w przekonaniu że AWD wyprowadzi go z każdej opresji to rzeczywiście długo nie pożyje, ja taki nie jestem i dlatego jeszcze żyję, chodzi mi tylko o sam fakt że choćby o 1% AWD zahamuje lepiej i pojedzie szybciej w zakręcia niż ośka bo napęd troszkę pomaga. oczywiście, że w zakręcie 4x4 lepiej jedzie No właśnie o tym mówię, tylko dlaczego tak się dzieje?? rozpędzasz się lepiej jedziesz szybciej bo masz lepszą przyczepność z 4 łap ale HAMUJESZ TAK SAMO JAK OŚKĄ Jestem innego zdania :razz: Sorki ludzie za OT :wink: Kopał ktoś coś wczoraj lub dzisiaj? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 Przecież każda ośka może mieć zawias STI/EVO i opony typu slick a na 90% zostanie zjedzona przez STI/EVO w zakręcie, czyli gdzie leży tajemnica??? W napędzie czy nie? W szczycie zakrętu to rodzaj napędu nie ma aż tak dużego znaczenia - maksymalne do uzyskania prędkości będą się trochę różniły zazwyczaj na korzyść AWD - przedwszystkim ważne jest zawieszenie i przyczepność opon. AWD zyskuje najwięcej na wyjściu z zakrętu dzięki możliwości przeniesienia dużo szybciej i większej siły napędowej. I tu jest cała tajemnica :wink: . hamuje może 10% lepiej ale jednak lepiej, Z tym się też nie zgodzę, bo podczas awaryjnego hamowania (takiego w którym chcemy zatrzymać się jak najszybciej, a nie ustawić auto dobrze do zakretu) nie hamujemy silnikiem! Nawet na I stopniu SJS uczą że przy awaryjnym hamowaniu kopiemy z całej siły hebel i od razu wysprzęglamy co by nie zgasić silnika. Więc powiedz mi gdzie i jak ma ci tu pomóc napęd AWD? W związku z tym minimalna droga hamowania jaką jest w stanie uzyskać dane auto jest niezależna od rodzaju napędu (ośka, tył, 4x4) a od układu hamulcowego i przyczepności (zawieszenie + opony) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mile Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 Przecież każda ośka może mieć zawias STI/EVO i opony typu slick a na 90% zostanie zjedzona przez STI/EVO w zakręcie, czyli gdzie leży tajemnica??? Na suchym ? W szybkich i średnich zakrętach nie sądze. Na mokrym oczywiście 4x4 będzie miało przewage. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rebel Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 z czterech łap się bardziej rozpędzasz ale hamujesz tak jak wszystkie ośki Tu bym polemizował, hamując właściwie (czyli silnikiem i hamulcami) moim zdaniem AWD zatrzyma się prędzej niż ośka bo ma opór na 4 kołach a ośka tylko na 2 kołach, podobna zależność przejawia się w zakręcie kiedy w ośce tylne koła praktycznie tylko się toczą a w AWD wszystkie koła mają opór od napędu i dużo pewniej trzymają się drogi - oczywiście cały czas mówię o właściwej technice jazdy czyli hamowanie i skręcanie wykonywane na zapiętym biegu a nie luzie bądź wciśniętym sprzęgle. Szybciej zahamuje moja skoda niż jakieś tam archaiczne Evo, bo ma elektroniczy system rozdziału siły hamowania pomiędzy poszczególne koła oraz system awaryjnego hamowania zwiększający do maksimum siłę hamowania przy hamowaniu awaryjnym. [ Dodano: Nie Sty 11, 2009 2:06 pm ] Przecież każda ośka może mieć zawias STI/EVO i opony typu slick a na 90% zostanie zjedzona przez STI/EVO w zakręcie, czyli gdzie leży tajemnica??? W napędzie czy nie? W szczycie zakrętu to rodzaj napędu nie ma aż tak dużego znaczenia - maksymalne do uzyskania prędkości będą się trochę różniły zazwyczaj na korzyść AWD - przedwszystkim ważne jest zawieszenie i przyczepność opon. AWD zyskuje najwięcej na wyjściu z zakrętu dzięki możliwości przeniesienia dużo szybciej i większej siły napędowej. I tu jest cała tajemnica :wink: . hamuje może 10% lepiej ale jednak lepiej, Z tym się też nie zgodzę, bo podczas awaryjnego hamowania (takiego w którym chcemy zatrzymać się jak najszybciej, a nie ustawić auto dobrze do zakretu) nie hamujemy silnikiem! Nawet na I stopniu SJS uczą że przy awaryjnym hamowaniu kopiemy z całej siły hebel i od razu wysprzęglamy co by nie zgasić silnika. Więc powiedz mi gdzie i jak ma ci tu pomóc napęd AWD? W związku z tym minimalna droga hamowania jaką jest w stanie uzyskać dane auto jest niezależna od rodzaju napędu (ośka, tył, 4x4) a od układu hamulcowego i przyczepności (zawieszenie + opony) W pełni się zgadzam z Twoją opinią. Wreszcie ktoś, kto ma pojęcie o jeździe samochodem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 AWD można szybciej wyjść z zakrętu i nic poza tym. Praw fizyki nie zmienisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 AWD można szybciej wyjść z zakrętu i nic poza tym. Praw fizyki nie zmienisz. right man :cool: ośka może mieć zawias STI/EVO i opony typu slick a na 90% zostanie zjedzona przez STI/EVO w zakręcie no s1600 na suchym raczej n-ki zjadały (nie w Polsce) jak tłumaczyłem instruktorowi w kielcach, że mam łatwiej niż ośki na śliskim torze to wyjaśnił mi to o czym owoc666 pisze (ku mojemu samozadowoleniu :razz: ) - łatwiej tylko na odejściu, technika manewru i możliwość jego wykonania jest podobna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 Szybciej zahamuje moja skoda niż jakieś tam archaiczne Evo, bo ma elektroniczy system rozdziału siły hamowania pomiędzy poszczególne koła oraz system awaryjnego hamowania zwiększający do maksimum siłę hamowania przy hamowaniu awaryjnym.zapomniales napisac ze DUZO szybciej, zreszta skoda hamuje jak GT2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urbanek Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 A Wy to już się sami skopaliście , ... to jest konfesjonał a nie szkoła jazdy, ewentualnie szkoła kopania, ale każdy tu chyba wie jak kopać, co???? do kopania... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej_K Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 Szybciej zahamuje moja skoda niż jakieś tam archaiczne Evo, bo ma elektroniczy system rozdziału siły hamowania pomiędzy poszczególne koła oraz system awaryjnego hamowania zwiększający do maksimum siłę hamowania przy hamowaniu awaryjnym. Rebel, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_P Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 W szczycie zakrętu to rodzaj napędu nie ma aż tak dużego znaczenia - maksymalne do uzyskania prędkości będą się trochę różniły zazwyczaj na korzyść AWD Bo AWD jest lepsze Z tym się też nie zgodzę, bo podczas awaryjnego hamowania (takiego w którym chcemy zatrzymać się jak najszybciej, a nie ustawić auto dobrze do zakretu) nie hamujemy silnikiem! Nawet na I stopniu SJS uczą że przy awaryjnym hamowaniu kopiemy z całej siły hebel i od razu wysprzęglamy co by nie zgasić silnika. Więc powiedz mi gdzie i jak ma ci tu pomóc napęd AWD? Kiedy mnie właśnie nie chodziło o hamowanie awaryjne tylko o samą skuteczność kiedy kierownik wie jak ogarnąć sprzęta :wink: Czyli na SJS uczą kopać na maxa? Jak sądzę chodzi o auto z ABS? No to jak zgasisz auto podczas hamowania awaryjnego skoro ABS nie dopuszcza do zablokowania kół? Mieszacie Panowie strasznie... Rebel, fakt, moja autko to już nie świerzak w porównaniu do nowoczesnej Skody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 Kiedy mnie właśnie nie chodziło o hamowanie awaryjne tylko o samą skuteczność kiedy kierownik wie jak ogarnąć sprzęta :wink: Czy dla samochodów AWD jest dostępna inna siła tarcia ? Z tego co wiem to chyba nie jeśli mówimy o tych samych warunkach. No i z tego wynika, że AWD przyspiesza lepiej i hamuje tak samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej_K Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 Ja się nie znam ale jak na moje laickie spostrzeżenia to AWD rzeczywiście ma przewagę nad ośką podczas hamowania, ale tylko i wyłącznie podczas hamowania samym silnikiem ale to chyba oczywista oczywistość. Kiedy w grę wchodzą hamulce odnoszę wrażenie że bez różnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 Kiedy mnie właśnie nie chodziło o hamowanie awaryjne tylko o samą skuteczność kiedy kierownik wie jak ogarnąć sprzęta :wink: Czyli na SJS uczą kopać na maxa? Jak sądzę chodzi o auto z ABS? No to jak zgasisz auto podczas hamowania awaryjnego skoro ABS nie dopuszcza do zablokowania kół? Mieszacie Panowie strasznie... Nie, Ty mieszasz pojęcia i nie posiadasz nawet elementarnej wiedzy o tym, jak działa samochód i prawa fizyki. Hamowanie AWARYJNE ze sprzęgłem, aby bezwładność silnika nie zakłócała działania ABSu (SJS, ALSDS). I tu jest mowa o gaszeniu silnika. Hamowanie normalne nijak się ma do awaryjnego i wtedy NIE wciskasz sprzęgła. maksymalne do uzyskania prędkości będą się trochę różniły zazwyczaj na korzyść AWD A niby dlaczego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 w 70% sytuacji STI lub EVO jadace zbyt szybko na bardzo sliskiej nawierzchni zahamuje gorzej niz analogiczna oska - bo jedzie w nich duren wierzacy w nadprzyrodzona moc AWD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 w 70% sytuacji STI lub EVO jadace zbyt szybko na bardzo sliskiej nawierzchni zahamuje gorzej niz analogiczna oska - bo jedzie w nich duren wierzacy w nadprzyrodzona moc AWD :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sabor Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 W jakąś dziwną stronę zmierza ten wątek... :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacool Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 ja zaryzykowalbym nawet stwierdzenie ze to wlasnie AWD bedzie mialo dluzsza droge hamowania ze wzgledu na dodatkowa mase napedow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antolll Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 To ja napisze na temat Od wczoraj killuje wszystkich, czy wolniejszych, czy szybszych, jak jade nowokupionym crxem siostry. Ten 1,6 brzmi jak... o, jak pojazd Simona1, i końcówki wydechu ma dwie, o średnicy spokojnie 10-12 cm, skierowane w niebo, jak wyrzutnie rakiet. Cudny, mały, miejski, nicniepalący kabriolecik został zwieśniaczony jak calibry czy inne golfy przez poprzedniego własciciela. No ale póki co, czekając na nowy wydech musze wszystkich killować tym dzwiękiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herrkam Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 no s1600 na suchym raczej n-ki zjadały (nie w Polsce) hmm waga tez ma znaczenie podczas hamowania :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szycha Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 czekając na nowy wydech musze wszystkich killować tym dzwiękiem :twisted: i jeszcze swoje uszy i myśli :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antolll Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 czekając na nowy wydech musze wszystkich killować tym dzwiękiem :twisted: i jeszcze swoje uszy i myśli :wink: Myśli? Jakie myśli? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szycha Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 Myśli? Jakie myśli? przy takim wydechu to się myśli tylko o tym żeby usłyszeć jakieś myśli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 lukass napisał/a: maksymalne do uzyskania prędkości będą się trochę różniły zazwyczaj na korzyść AWD A niby dlaczego? -zazwyczaj trochę lepsze rozłożenie mas na osie -łatwiejsze wyciągnięcie napędem auta z ewentualnego poślizgu (ale tu mówię o śliskich nawierzchniach - na suchym asfalcie aspekt pomijalny) Ale te różnice będą bardzo minimalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 no s1600 na suchym raczej n-ki zjadały (nie w Polsce) hmm waga tez ma znaczenie podczas hamowania :wink: oj to był post "w odniesieniu" :roll: do błędnej analizy :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się