wogut Posted January 25, 2005 Posted January 25, 2005 Hejka, Od jakiegos czasu mysle o zakupie SI WRX. Nie wiem czy pojsc na calosc i kupic nowke, czy moze dac odetchnac rodzinnemu budzetowi i na razie wziac poprzedni model Imprezy, powiedzmy z 2002 roku z przebiegiem ok. 50-70k km. Temat moze byl juz walkowany, ale jakie roznice, poza wygladem zewnetrznym, mozecie wymienic miedzy sedanem MY2000 a MY2003. Szczegolnie chodzi mi o aspekt praktyczny porownania, z punktu widzenia samochodu dla rodziny 3 (a moze za kilka lat 4) osobowej. Tak, tak, juz slysze te komentarze - bierz kombi - ale niestety nie wchodzi w gre. Na papierze roznice sa niewielkie, szczegolnie jesli chodzi o najwazniejsza sprawe, czyli osiagi. Co do niektorych waznych dla mnie parametrow znalazlem sprzeczne informacje, jesli trzeba poprawcie ponizsza tableke: ___________________________MY2000____MY2003 bagaznik____________________ 401 l ______ 401 l dzielone oparcia tylnej kanapy___ tak ______ nie (tylko srodkowa czesc) poj. zbiornika paliwa___________ 50 l ______ 60 l spalanie miasto______________________14,2 ______ 12,7 trasa_______________________ 7,9 _______ 7,1 srednie_____________________ 10,2 ______ 9,2 Dziwi mnie tak duza roznica w spalaniu. Wiem, to tylko papierowe dane, w praktyce jest o wiele wiecej w obu modelach, ale czy te roznice moga byc tak duze. Cos, nie chce mi sie wierzyc, wydaje mi sie, ze spece od marketingu przyjeli jakis inny sposob mierzenia zuzycia paliwa, aby wpisac w ksiazce jak najmniejsza wartosc. Jak to wyglada w praktyce? Moze znacie jeszcze inne wady starszego modelu, ktore wyeliminowano w nowym. Dzieki za wszelkie info.
WRC fan Posted January 25, 2005 Posted January 25, 2005 Moze znacie jeszcze inne wady starszego modelu, ktore wyeliminowano w nowym. Dzieki za wszelkie info. Napewno fotele...te w nowym modelu są prawie takie jak w STi. Co do reszty to niech sie wypowiedzą użytkownicy.IMO jak masz możliwość to bierz nówke albo coś "świeżego", bo bedziesz miał jeszcze gwarancje itd. pzdr-Michał
wielkopolanin Posted January 25, 2005 Posted January 25, 2005 Może warto poszukać MY03 np. KUP MNIE. MY00 może cierpieć na choroby wieku dziecięcego i wcale nie są takie roczniki tanie. A mam wrażenie, że podstawowa różnica między tymi autami, to to, że nowy jest o wiele bardziej dopracowany. Patrz pare tematów niżej "Czy warto..."
Azrael Posted January 25, 2005 Posted January 25, 2005 Dziwi mnie tak duza roznica w spalaniu. Wiem, to tylko papierowe dane, w praktyce jest o wiele wiecej w obu modelach, ale czy te roznice moga byc tak duze. Cos, nie chce mi sie wierzyc, wydaje mi sie, ze spece od marketingu przyjeli jakis inny sposob mierzenia zuzycia paliwa, aby wpisac w ksiazce jak najmniejsza wartosc. Jak to wyglada w praktyce? AFAIR nowszy WRX ma zmienne fazy rozrządu stąd może być różnica.
Jakublad Posted January 25, 2005 Posted January 25, 2005 Jeśli można coś dorzucić, to moim zdaniem największą wadą modelu z 2000 roku jest wygląd. Przednie reflektory nie są najpiękniejsze. ;-) Ja bym szukał na dwa sposoby. Odrzucając auto salonowe, bo tu nie ma nad czym dyskutować, wybierałbym pomiędzy modelem WRX z roku 2003 lub poszukałbym jakiegoś fajnego GT z 2000 roku. Czemu GT? Bo jest chyba najbardziej kultowe, ale z drugiej strony ciężko znaleźć dobrze utrzymany egzemplarz. Jeśli chodzi o WRX z początku produkcji, to dla mnie odpada przede wszystkim z powodu wyglądu i kiepskich foteli. Nie wiem jak wygląda jego eksploatacja, ale moje doświadczenie podpowiada, aby kupować auta po liftingu. ;-)
marcinJ Posted January 25, 2005 Posted January 25, 2005 Wogut, skąd wziąłeś te dane techniczne? Zbiornik paliwa ma nie 50 a 60l(zdaje się wersja wolnossąca miała 50), tylna kanapa nie jest szielona w sedanie. Na pewno nie ma aż takich różnic w zużyciu paliwa jak tam podajesz, ale MY 03' pali troche mniej. Co do foteli w MY 03' To wyglądają o wiele lepiej(czyt. bardziej sportowo) ale w rzeczywistości są prawie takie same, jeśli chodzi o komfort i trzymanie boczne. Chorób wieku dziecięcego w moim WRXie nie stwierdziłem(prod. XII 2000) Atutem przemawiającym za zakupem wersji po facelifcie jest wg. mnie wygląd zewnętrzny, centralny obrotomierz, lepiej wyglądajace fotele.
ComeToDaddy Posted January 25, 2005 Posted January 25, 2005 NIe zdziwil bym sie gdyby za niedlugo bug eye impreza stala sie autem kultowym.
JurekM Posted January 25, 2005 Posted January 25, 2005 Mogę jedynie potwierdzić ,że MY 03 pali przy rozsądnej jeżdzie poniżej 10 litrów na 100.W analogicznych warunkach 1,8 T palił mi 9,5 litra. W tylnym siedzeniu jest podłokietnik i otwór na np. narty. Ponadto auto jak jedzie to jednak przód robi wrażenie.Zwraca wyrażnie uwagę in plus,szczególnie zimą z zapalonymi światłami..... Ogólna uwaga to taka,że jak każde auto sportowe jeśli kupisz nowe to czeka Cię duża utrata wartośći.Więc jeśłi nie masz zamiaru jeżdzić te 5 lat to pomyśł o używanym. MY 03 kosztował nicałe 2 lata temu 155 000(wyjściowo) a teraz nikt nie da więcej jak 90 000 może 95 000!!
ALEX Posted January 25, 2005 Posted January 25, 2005 NIe zdziwil bym sie gdyby za niedlugo bug eye impreza stala sie autem kultowym. Liczę na to!!!P.S.Co ze stukaniem???Tak serio,serio
Loucyphre Posted January 25, 2005 Posted January 25, 2005 AFAIR nowszy WRX ma zmienne fazy rozrządu stąd może być różnica. A niby skąd ta informacja? Ja słyszalem co innego, chociaż też kiedyś tak myslałem (STi ma zmienne fazy). Co do porównania osiągów to jeżdzilem nowym modelem (nawet po torze) i nie widze różnicy ani w mocy ani w elastycznosci. Po mojemu te 7 KM to chwyt marketingowy. Fotele są o wiele lepsze w nowym. Wygląd zewn. też Poza tym różnią się tylko ceną O różnicy w spalaniu nie wspomnę, bo te papierowe dane to są mżonki, tak w stosunku do MY 01 jak i MY 03 Pozdrawiam
Loucyphre Posted January 25, 2005 Posted January 25, 2005 Nie wiem jak wygląda jego eksploatacja, ale moje doświadczenie podpowiada, aby kupować auta po liftingu. ;-) WRX MY 01 jest liftingiem GT MY 98 Pozdrawiam
marcinJ Posted January 25, 2005 Posted January 25, 2005 Nie wiem jak wygląda jego eksploatacja, ale moje doświadczenie podpowiada, aby kupować auta po liftingu. ;-) WRX MY 01 jest liftingiem GT MY 98 Pozdrawiam :shock: jak by tak było (inaczej, jak by to rozpatrywać w takich własnie kategoriach) to byśmy same liftingi mieli...
Loucyphre Posted January 25, 2005 Posted January 25, 2005 No powiedz czym rewolucyjnym różnia sie nasze WRX'y od GT 98 ?? (poza nadwoziem oczywiście... Pozdrawiam
Jakublad Posted January 25, 2005 Posted January 25, 2005 No powiedz czym rewolucyjnym różnia sie nasze WRX'y od GT 98 ?? (poza nadwoziem oczywiście... Z ówczesnych informacji Subaru wynika, że auta różnią się ponad osiemdziesięcioma procentami części. Auta na pewno są bardziej różne, niż zmiana pomiędzy "oczatym", a nowym modelem. W kategorii liftingu można rozpatrywać zmiany pomiędzy GT sprzed i po roku '98 oraz pomiędzy WRX-ami - zmian jest znacznie mniej niż między GT a WRX.
Loucyphre Posted January 25, 2005 Posted January 25, 2005 Nadal czekam na konkrety...nie na info z broszur promocyjnych... Z moich obserwacji poza nadwoziem to góra 10 %, które miesci sie w granicach szeroko pojętego face - liftingu. Pozdrawiam
Jakublad Posted January 25, 2005 Posted January 25, 2005 Na oko, to wszystkie samochody są bardzo podobne. Mają silnik, 4 koła itd. Wiadomo, że można polemizować kiedy jest zmiana modelu, a kiedy facelifting, ale w przypadku przejścia z GT na WRX mówiło się i pisało właśnie o nowej Imprezie, a nie o faceliftingu. Auto jest inne z zewnątrz, inne w środku, zawias ma zmodyfikowany... Kup części z WRX-a i włóż do GT - większość po prostu nie pasuje, niby różnice milimetrów itd., ale zawsze różnice. Rozprawianie dalej na ten temat nie ma sensu, bo granicy zmiany modelu czy też liftingu nie ustalimy. ;-)
Azrael Posted January 25, 2005 Posted January 25, 2005 Kup części z WRX-a i włóż do GT - większość po prostu nie pasuje, niby różnice milimetrów itd., ale zawsze różnice. CHyba się mylisz spora ilość rzeczy jest po prostu identyczna. Nawet jeden forumowicz miał GT MY 97 z silnikiem od WRXa :-)
Jakublad Posted January 25, 2005 Posted January 25, 2005 Cała jednostka napędowa jest praktycznie ta sama, ale wiele elementów układu hamulcowego, zawieszenia, elektroniki, przeniesienia napędu jest na tyle różnych, że nie pasuje z jednego modelu do drugiego.
Azrael Posted January 25, 2005 Posted January 25, 2005 Cała jednostka napędowa jest praktycznie ta sama, ale wiele elementów układu hamulcowego, zawieszenia, elektroniki, przeniesienia napędu jest na tyle różnych, że nie pasuje z jednego modelu do drugiego. Oczywiście że tak - jest wiele innych detali ale da się różne rzeczy przekładać. Np. GT99 z ukłądem dolotowym 97 i odwrotnie widziałem. Kominek chłodzący turbo i osłonę turbo od pre 96 w późniejszych widizałem, różne inne dziwne patenty też.
Jakublad Posted January 25, 2005 Posted January 25, 2005 Wszystko dlatego, że to jak by nie patrzeć - cały czas Impreza. ;-) Ja powiem szczerze się cieszę, że ją tak mało zmieniają. :-)
Scooby Posted January 26, 2005 Posted January 26, 2005 WRX MY 01 jest liftingiem GT MY 98 Oczywiscie pomijajac fakt, ze MY98 rozni sie od ostatniego GT (czyli MY00) o chociazby: - program - 218km - cztero-tloczkowe zaciski - 297mm tarcze przednie - spoiler na klapie - inny przedni zderzak - inna kierownica Wiec WRX MY01 mozna uznac za lifting GT MY00, a nie MY98. Liftingiem dla MY98 byl MY99, a dalej MY00. A WRX MY01 jest liftingiem (glownie zewnetrznym) MY00 prawie, ze tym samym co GT MY00 (rozni sie chociazby dolotem - nie z komory silnika, a zza grila).
Azrael Posted January 26, 2005 Posted January 26, 2005 - program - 218km Nie tyle program co cały nowy silnik z poważnymi zmianami, choćby systemu zapłonu.
JurekM Posted January 26, 2005 Posted January 26, 2005 AFAIR nowszy WRX ma zmienne fazy rozrządu stąd może być różnica. A niby skąd ta informacja? Ja słyszalem co innego, chociaż też kiedyś tak myslałem (STi ma zmienne fazy). Co do porównania osiągów to jeżdzilem nowym modelem (nawet po torze) i nie widze różnicy ani w mocy ani w elastycznosci. Po mojemu te 7 KM to chwyt marketingowy. Fotele są o wiele lepsze w nowym. Wygląd zewn. też Poza tym różnią się tylko ceną O różnicy w spalaniu nie wspomnę, bo te papierowe dane to są mżonki, tak w stosunku do MY 01 jak i MY 03 Pozdrawiam Wogóle trudno cokolwiek znalężć na temat parametrów silnika i przebiegu momentu obrotowego.Ja jednak znalazłem właśnie taką informację,że model 2003 ma zmienne fazy rozrządu,w odróżnieniu od modelu 2002. Nie jestem tym specjalnie zdziwiony bo znajdż np. od kiedy wprowadzono zmienne fazy rozrządu w silniku 1,8 T z arsenału Volkswagena. Była to zmiana istotna przecięż konstrukcyjna - a proszę znajdz coś o tym w necie ,są miliony już chyba tych motorów a kto wie które mają zmienne fazy??Podobnie pewnie jest i z subaru.Jak znajdę czas to wrzucę link.Czytałem o tym ,ale silnika nie rozbierałem.
JurekM Posted January 26, 2005 Posted January 26, 2005 I tak np; While the entire range benefits from the new look and improved interior options, the big news is that the WRX offers even better performance, thanks largely to a new "Active Valve Control System". Essentially this is a VVT system, which electronically adjusts the intake valve timing, in turn producing more power and torque while at the same time minimising fuel consumption and emissions. The superceded MY02 WRX offered an impressive 160kW of power @ 5600rpm and 292Nm of torque @ 3600rpm. Combine this with Subaru's patented all wheel drive system and the '02 WRX accelerated from 0-100km/h in just 6.4 seconds, completing the 1/4 mile dash in 14.6 seconds. The 2003 WRX, however, goes from 0-100km/h in 5.7 seconds and covers 400m (1/4 mile) in 13.9 seconds, according to Subaru Australia. http://www.webwombat.com.au/motoring/ne ... 11_sub.htm
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.