Jump to content

problem z geometria zawieszenia STi


Recommended Posts

Już dwa razy w swojej karierze giąłem wahacze, nie uszkadzając ani felgi, ani opony, i zawsze po takim manewrze ciągnęło samochód na stronę uderzenia – normalka :lol: , ale za każdym razem po wymianie uszkodzonych elementów i zrobieniu geometrii, prowadzenie wracało do normy.

Może ktoś kiepsko ogarnął tobie geometrię? :roll: może drążki są pokrzywione, może zrób test na innych kołach/gumach, może…

nie mam pojęcia, dziwna sprawa :roll:

Link to post
Share on other sites
Adam., doradzałeś mi to od początku ale amor jest ok.

 

kola zamieniales stronami ? albo na innych kolach sprawdzales ?

 

jak sprawdziles, ze amor jest ok ?

Link to post
Share on other sites
zrób test na innych kołach/gumach,
kola zamieniales stronami ?

Właśnie nikt mi wcześniej tego nie doradził... przed pomiarem na płycie wykorzystałem ostatnie koło ratunkowe i zadzwoniłem do Carfita. On to podpowiedział

Po zmianie kół zaczęło ciągnąć w drugą stronę :shock: Najlepsze że to jeszcze nie koniec. Dzwonię do gościa od opon, że jedna chyba jest lipna, ale kiedy przerzuciliśmy to koło na tył opona zaczęła ocierać o nadkole. Załamałem się bo okazało się że jedna felga ma większe ET :shock: :shock: :shock:

Felgi przeszły taką drogę zanim trafiły do mnie że zastanawiam się jak to możliwe że nikt tego nie zauważył.

Link to post
Share on other sites
Felgi przeszły taką drogę zanim trafiły do mnie że zastanawiam się jak to możliwe że nikt tego nie zauważył.

 

Może ostatnie ogniwo zawiniło :mrgreen: .

Link to post
Share on other sites

:shock: Niezła historia :lol:

 

Może zauważył, ale mimo to sprzedał jako nówki, nigdy nie zakładane :wink: . Nawet na forum jest paru niezłych modeli :mrgreen:

Link to post
Share on other sites

Nie twierdzę że nie. Teraz w głowę zachodzę jak można było tego nie zobaczyć!!! :oops: Usprawiedliwiam się tym. że jak je dostałem to się tak podjarałem, że od razu pojechałem je zakładać.

 

[ Dodano: Sro Cze 03, 2009 3:53 pm ]

Może zauważył, ale mimo to sprzedał jako nówki, nigdy nie zakładane

Felgi były używane, regenerowane na Klasyków a kupione za pośrednictwem osoby z forum do której ma całkowite zaufanie.

Link to post
Share on other sites

Chwileczkę, chwileczkę, a czy przypadkiem inne ET nie powinno wyjść na geometrii i wyważarce? :idea: to :shock: , że nikt tego nie wychwycił.

Link to post
Share on other sites

Właśnie, czy trafiłem na takich amatorów? Robiłem to w renomowanych zakładach w Lublinie i NIKT nic nie zauważył. Gdyby nie forum to bym chyba pół auta wymienił :grin:

Link to post
Share on other sites
  • 11 years later...

Nie będę zakładał nowego tematu skoro juz podobny istnieje. Nie wiem od czego zacząć więc zaczną od tego, że wrzóciłem nowe sprężyny Eibach’a i postanowiłem podjechać na sprawdzenie geometrii. Spore zaskoczenie ponieważ wyszła mi duża różnica na KWSZ. Lewy przód 2^58’ natomiast prawy przód 4^37’. Dotychczas  nie miałem większych problemów z prowadzeniem. Minimalnie ściągało mnie czasami na lewo ale nie zawsze. Tłumaczyłem to sobie koleinami. Auto hawk STi 2006 z Anti Lift Kitem Whiteline’a. Podejrzenie padło na wahacze. Poprzedni właściciel wspominał, że uderzył w krawężnik ale nie pochwalił się wymianą wahacza. Na spokojnie je porównałem i widzę, że różnią się one od siebie. Wrzucam  przykładową fotkę z neta, na której zobaczycie o co chodzi. Jest znaczna różnica w długości tej fasolki zaznaczonej na fotce. Ta na moim lewym wahaczu jest krótsza. Wizualnie bardziej celowałbym w wahacze A i B, które zaznaczyłem jako te, które mam u siebie w ale dla większego kontrastu zwymiarowałem ten lewy na zdjęciu i prawy.

Dodaje tez zdjecia moich wahaczy
Nasuwają sie pytania:

1. który wahacz jest z mojej wersji bo domyślam się, że któryś jest niewłaściwy?

2. Jaki jest zakres KWSZ w standardzie w STI 2006 a jaki powinien być po dodaniu ALK?

 


 

690077B8-0EB0-4E48-BF1A-E4513328C142.jpeg

A32ACDB2-DB23-414E-A33F-98E6F189B743.jpeg

5DEB2F9B-3FB0-4FC3-BAA4-2E56F1430C93.jpeg

Edited by _scooby_
Link to post
Share on other sites

Z tego co kojarzę to około 4-5 stopni jest fabrycznie. Dowiedz się na początek czy wahacze od 5x114 i 5x100 są różne, bo może stąd wynika różnica. 

Edited by mly96
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Z tego co widzę jeden wahacz jest z STI 2001-2005, drugi z hawka 2006-07. Ten drugi ma mocowanie pod czujnik ksenonów i ma inną długość. Przy pierwszych masz kąt WSZ w granicach 3-3,5, drugie dają okolice 4-4,5 stopnia. Musisz wymienić jeden wahacz na taki z Hawka. ALK z tego co pamiętam dodaje pół stopnia.

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, _scooby_ napisał:

Mówisz o tych metalowych uchwytach do sworznia przykręcanych na dwie śruby?

Jutro sprawdzę ale tu ewidentnie mam różne wahacze:wacko:

Zrozumiałem o co chodzi Ci z tą "fasolką" i edytowałem bo to nie ma już znaczenia co pisałem w tym wypadku jeśli te otwory w wahaczach są różnych wielkości. Tak jak pisałem, zadzwoń np. do Carsportu i zapytaj czy wahacze przednie do sti z rozstawem 5x100 i 5x114 są takie same czy inne. Jeśli są inne to pewnie masz jeden od 5x100. Tylne się na pewno różnią, ale jak jest z przodem to nie wiem. 

Link to post
Share on other sites
Teraz, mly96 napisał:

Zrozumiałem o co chodzi Ci z tą "fasolką" i edytowałem bo to nie ma już znaczenia co pisałem w tym wypadku jeśli te otwory w wahaczach są różnych wielkości. Tak jak pisałem, zadzwoń np. do Carsportu i zapytaj czy wahacze przednie do sti z rozstawem 5x100 i 5x114 są takie same czy inne. Jeśli są inne to pewnie masz jeden od 5x100. Tylne się na pewno różnią, ale jak jest z przodem to nie wiem. 

Są różne

  • Thanks 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Czyli patrząc na pomiar z geometrii wyglada, że ten mój prawy wahacz ( ten z większą /dłuższą fasolką 89mm) jest chyba właściwy. Jak ktoś może zmierzyć u siebie tą fasolkę to proszę o wrzucenie wartości. Będę mega wdzięczny. Może być hawk lub blob STi to jedno wykluczymy.

Edited by _scooby_
Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, _scooby_ napisał:

Czyli patrząc na pomiar z mojej geometrii wyglada, że ten mój prawy z większą (dłuższą)fasolką ok. 89mm jest chyba właściwy. Jak ktoś może zmierzyć u siebie to proszę o potwierdzenie. Będę mega wdzięczny. Może być hawk lub blob STi to jedno wykluczymy.

Ten z dodatkowym mocowaniem czujnika poziomowania jest właściwy. 

Link to post
Share on other sites

Jak coś to mam takie Wahacze, ale teraz nie jestem pewien czy 5x114.3 czy 5x100 :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

W zależności od lat produkcji wahacze się zmieniały. Kup ten co daje większy KWSZ i będzie OK :) 

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Sikooo11 napisał:

Jak coś to mam takie Wahacze, ale teraz nie jestem pewien czy 5x114.3 czy 5x100 

masz na aucie czy masz na sprzedaż?

Link to post
Share on other sites

 

 

Dokopałem się w manualu, że KWSZ w moim powinien mieć 4^50`

Ja z ALK mam 4^37` na prawym wahaczu. Coś mało.

Powinno podchodzić pod 5 stopni.

obraz.png.4ef987f377d84e93c5c900a0b63c3b5c.png

 

I jeszcze potwierdzenie, że ALK zwiększa KWSZ o ok. 0,5 stopnia:

 

obraz.thumb.png.b408079674e926ae8276742598eb3368.png

Edited by _scooby_
Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, _scooby_ napisał:

masz na aucie czy masz na sprzedaż?

Mam na sprzedaż. 

Będę na week w garażu to porobię fotki. 

Edited by Sikooo11
Link to post
Share on other sites
W dniu 17.10.2020 o 01:27, Sikooo11 napisał:

Mam na sprzedaż. 

Będę na week w garażu to porobię fotki. 

Znalazłeś coś?

Edited by _scooby_
Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, _scooby_ napisał:

Znalazłeś coś?

My chyba pisaliśmy na FB i moje okazały się być z Bloba:biglol:

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...