Jump to content

Prosba o rade: Forester MY00 2.0 automat


rolbas
 Share

Recommended Posts

Zwracam sie z prosbe o opinie i rady, podzieleniem sie doswiadczeniem co do Forestera MY 00 2.0 automatic.

 

Cel: kupic dosc pojemne Subaru gdyz rodzina wraz z pakunkami juz slabo sie miesci w mercedesa W210 sedan...

Jestem juz kilka lat zwiazamy z starymi dobrymi Mercedesami i mozna tez i kupic solidnego Mercedesa kombi jednakze zawsze ciagnelo mnie do Subaru, moze dlatego ze nigdy nie mialem?

Auto ma byc dla zony z dziecmi wiec nie masakryczne osiagmi na szosie czy terenie sa priorytetem a bezpieczenstwo czynne jak i wlasciwosci trakcyjne co pozwola spokojnie jezdzic po drogach ktore nie mieszcza sie w pierwszej kategorii odsniezania.

Zamierzamy w tym roku wrocic na gleboka sielakowa wies ( w mysl zasady "co sie martwisz co sie smucisz ze wsi jestes na wies wrocisz") wiec auto 4x4 na pewno bedzie moglo swoje zalety pokazac w codziennym uzytkowaniu.

NA cel wiazlem w sumie dwa modele:

Forester i Lagacy/Outback w kombi of koz.

Budget jest ograniczony wiec liczosc interesujacych ofert rowniez. Nie mniej jednak zainteresowal mnie o taki egzemplarz Forestera:

MY00 2.0 automatic

 

Pytania ktore mnie nurtuja:

1) czy w ogole taki Forys jest wart uwagi i blizszego obwachiwania. Czy cos ze zdjec mozna wywnioskowac negatywnego o tym konkretnym egzemplarzu?

 

2) automatic jest sprawa dosc pozadana w samochodzie gdyz zona po prostu woli jezdzic automatem i o ile w np Mercedesie skrzynia automat jest tak samo dobra i niezawdna ( a nawet bardziej niezawodna) niz manualna to jak sie przedstawia sprawa trwalosci i niezwodnosci AT w Subaru?

 

3) silnik 2.0 125 KM , juz czytalem ze nie grzeszy dynamika ale czy do spokojnej jazdy nie jest wystarczajacy? W sumie biorac pod uwage kto tym autem bedzie glownie jezdzil sprawa pierwszrzedna bedzie niezawodnosc no i zuzycie paliwa. Nie ukrywam ze kusi tez zalozenei LPG :mrgreen: . Chetnie poczytam na temat wyzszosci jednego silnika nad drugim.

 

4) Kwestia ilosci miejsca na pasazerow i bagaze: czy Forester jest zasadniczo wiekszy od np : Legacy/Outback z podobnych rocznikow? Ktore z aut sprawdzi sie lepiej jako auto rodzinne?

 

Przed zalogowaniem sporo czytalem archiwum i naturlanie sporo sie dowiedzialem jednak gdy przychodzi do rozwazan nad konkretna sytuacja i autem to mimo wszystko zapytac sie trzeba raz jeszcze, wiec wdziecznym bylby za odpowiedzi czy to w formie rad/opinii lub tez poprzez podanie linkow do gotowych juz odpowiedzi na ww pytania.

Link to comment
Share on other sites

Forester jest idealny dla kobiety, łączy zalety kombi z łatwościa parkowania i obsługi, tak przynajmniej twierdzi moja kobieta. Legacy w kombi jest przestronniejsze od Fortestera, tak twierdzę ja...jest ciaśniejsze od w210 w kombi, ale na pewno przestronniejsze niż w210 w limuzynie czy sedanie, czy jak go tam zawał... :grin: 2L będzie Ci palił średnio około 10L, idzie z tym żyć. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Forester jest idealny dla kobiety, łączy zalety kombi z łatwościa parkowania i obsługi, tak przynajmniej twierdzi moja kobieta.

 

Bagaznik jest wazna kwestia bo teraz ladujac wozek blizniaczy do W210 sedan reszta trzeba upychac. W Foresterze mozna z bagazem pojsc do gory , no i krawedz zaladunku dosc wysoko, duzy otwor do zaladunku. To sa spore zalety tekiego nadwozia.

 

2L będzie Ci palił średnio około 10L, idzie z tym żyć. :smile:

 

W210 2.0 pali 8-8,5 PB przy spokojnej jezdzie. Tak wiec 10 litrow mozna przezyc. Przy przebiegach rzedo 20 tys km mozne nawet nie bedzie sie oplacalo bawic w LPG..

Link to comment
Share on other sites

Forester jest idealny dla kobiety, łączy zalety kombi z łatwościa parkowania i obsługi, tak przynajmniej twierdzi moja kobieta.

 

Tak twierdze i ja :grin:

 

No wiec jestem po ogladzinach Forka MY00 2.0 AT z przebiegiem 120 kkm.

Jakos ten Forek sie odpycha. Szalu rzeczywiscie nie ma ale da sie spokojnie w ruchu ulicznym uczestniczyc :D.

Ogolne wrazenie dosc pozytywne poza minimalnym sciagniem w lewa strone. Wlasciciel sie zarzekal ze dzwonu nie bylo. Moze opony zimowe o biezniku juz mniej niz "takie sobie" taki efekt powoduja? Tak bynajmniej mialem w innych autach. Ustawianie goemetrii , cuda na kija a zalozylem nowe opony i bylo OK.

Wyczuwawlne tez delikatnie "pompowanie" pedalu hamulca przy dlugich hamowania np z gorki. Z przody sa nowe tarcze i klocki ale byc moze juz zuzyte tylne bebeny taki efekt daja?

 

Sam silnik , skrzynia, naped, bez zastrzezen. Dosc fajowe autko choc nie takie duze w srodku a zwlaszcza bagaznik jak to wyglada na fotkach. A ja przestrzeni wlasnie dosc sporo potrzebuje. Legacy/Outback moze jednak??

 

Mam pytanie co do pilota zamka centralnego: gosc ma taki kwadratowy pilocik z dwoma guzikami "OPEN" i "CLOSE". Oryginalne to jest?? bo wyglada troche jak wczesna chinszczyna...

 

No i cena: gosc krzyczy 6800 Euro co przy terazniejszych cenach Euro pokazna sumke robi...

Waszym zdaniem cena bardzo duza czy przecietna na na Forka 2.0 AT w tym roczniku i przebiegu ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...